لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

عوامل تاثیر گذار در کنکور

عوامل تاثیر گذار در کنکور

حتماً شما هم می‌دانید که بزرگ‌ترین دغدغه یک دانش آموز به دست آوردن موفقیت و بهترین رتبه در کنکور سراسری است و دانش‌آموزان به دنبال عوامل تاثیر گذار در کنکورمی‌باشد.

دلیل اهمیت بسیار کنکور برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان سعی می‌کنند که در این دوران نهایت دقت و تمرکز را را به کار بگیرند. والدین سعی دارند بهترین حامی و مشوق برای دانش‌آموزان خود باشند.

دانش‌آموزان نیز با تلاش و پشتکار سعی در راضی و خشنود کردن والدین خود دارند. حال ممکن است شما نیز یکی از دانش ‌آموزان و یا اولیایی باشید که تنها دغدغه‌تان موفقیت باشد. به همین دلیل از شما عزیزان دعوت می‌کنیم که امروز با کنکور مشاور همراه باشید زیرا می‌خواهیم عوامل تاثیر گذار در کنکور را معرفی کنیم تا بتوانید این راه ناهموار را به راهی هموار تبدیل کنید. زیرا همان‌طور که می‌دانید آینده هر فردی در گرو تحصیلات و شغل او است.

چه عواملی در کنکور سراسری تاثیر گذار هستند؟

عوامل تاثیر گذار در کنکور

عوامل مختلف وجود دارند که در نتیجه کنکور سراسری موثر واقع می‌شوند چنین عواملی می‌توانند نتیجه کنکور را تغییر داده و باعث قبولی یا عدم قبولی داوطلبان شوند. همه شما عزیزان باید این عوامل را بشناسید تا بتوانید با به‌کارگیری هر کدام بهترین رتبه و تراز در کنکور سراسری را به‌دست بیاورید. عوامل تاثیر گذار در کنکور به شرح زیر می باشد:

  • تاثیر معدل یا سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور
  • تاثیر منطقه محل تحصیل در نتیجه کنکور
  • تاثیر داشتن سهمیه‌های مختلف در نتیجه کنکور
  • میزان یادگیری و تست زنی در جلسه کنکور

قطعاً می‌دانید که مهم‌ترین و اصلی‌ترین عوامل تاثیر‌گذار در نتیجه کنکور همان افزایش تعداد پاسخ‌های صحیح به سوالات است. هر چه تعداد سوالات صحیح بیش‌تر باشد قطعاً رتبه پایین‌تر و تراز بالاتری کسب خواهید نمود.

تاثیر معدل در نتیجه کنکور

عوامل تاثیر گذار در کنکور

طبق آخرین تحقیقات و بخشنامه‌هایی که از طریق سازمان سنجش منتشر شده یکی از عوامل تاثیرگذار بر نتیجه کنکور سراسری معدل است. در حقیقت معدل سوابق تحصیلی یا دبیرستان دانش آموزان می‌تواند تاثیر مثبت بر نتیجه کنکور سراسری داشته باشد.

مفید است برای شما : تاثیرات کنکور بر روان ما

منظور از تاثیر مثبت این است که معدل دانش‌آموزان را در زیر گروه‌های اول تا پنجم گروه‌های آزمایشی بررسی می‌کنند و اگر تراز بالاتری کسب کنند آن را در کارنامه آن‌ها درج می‌نمایند.

که در دیپلم‌های نظام قدیم حدود ۳۰ درصد است که به دو قسمت تقسیم می‌شود ۲۵ درصد از آن مربوط به معدل سه سال دبیرستان و پنج درصد از آن مربوط به معدل کتبی پیش‌دانشگاهی است. اما در دیپلم‌های نظام جدید که پیش‌دانشگاهی نداشته‌اند حداکثر ۴۰ درصد خواهد بود. که فقط تحت عنوان امتحانات نهایی می‌باشد.

تاثیر سهمیه بر نتیجه کنکور

عوامل تاثیر گذار در کنکور

یکی دیگر از عواملی که در نتیجه کنکور سراسری تاثیر گذار است داشتن سهمیه می‌باشد. سهمیه‌هایی که در نتیجه کنکور سراسری اما می‌‌شود متفاوت هستند برای مثال یکی از آن‌ها سهمیه منطقه است که افراد بر اساس منطقه‌ای که در آن تحصیل نموده‌اند و می‌خواهند کنکور دهند ارزیابی و بررسی می‌شوند.

برای مثال رتبه افرادی که در منطقه ۳ تحصیل می‌نمودند با افرادی که در منطقه ۱ تحصیل داشته‌اند متفاوت خواهد بود. در این میان می‌توان به سهمیه فرزند شهید و فرزند جانباز نیز اشاره نمود. که هر یک درصدهایی بر نتایج کنکور سراسری اعمال خواهند نمود.

بنابراین داوطلبانی که خود را برای آزمون سراسری کنکور آماده می‌کنند باید به چنین عواملی توجه داشته باشند که در هنگام ثبت‌ نام حتماً اطلاعات خود را به طور کامل درج نمایند تا سهمیه و تاثیرات مختلف برای آن‌ها اعمال شود.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید