لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

روش مطالعه‌‏ی درس ریاضی شب امتحانی برای سال دهم، امتحان نهایی و کنکور

روش مطالعه‌‏ی درس ریاضی شب امتحانی برای سال دهم، امتحان نهایی و کنکور

تاریخ بروزرسانی اطلاعات روش مطالعه‌‏ی درس ریاضی: تیر ماه ۱۴۰۳

اگر فرصت خواندن متن را ندارید، فقط به فایل صوتی زیر گوش دهید:

روش مطالعه درس ریاضی چطور است؟

روش مطالعه درس ریاضی شامل علائم، فرمول‌ها، روش‌های ويژه است که سخت به نظر می‌آيند و خيلی کلمات و اصطلاحات منحصربه‌فرد هستند. در نتيجه مهم است که مهارت درست خواندن ریاضی را داشته باشید با همراه باشید.

این مطلب از مزکز تخصصی مشاوره کنکور ریاضی در تهران.

نکته ۱:

شما نمی‌توانيد رياضيات را فقط با خواندن و گوش دادن ياد بگيريد. قسمت زيادی از يادگيری رياضيات به تمرين کردن زیاد بستگی دارد. ياد گرفتن چگونگی استفاده از فرمول‌ها و روش‌ها یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها برای پیشرفت در یادگیری ریاضی است.

نکته ۲:

تمامی قسمت‌های ریاضی زنجیر وار بهم وصل هستند. چيزی که در يک روز معين درس داده می‌شود بر اساس آموخته‌های روز قبل از آن است.

پس اگر عقب بیوفتید دوباره رسيدن به درس سخت خواهد شد. در نتیجه ریاضی جز درس‌هایی نیست که شب امتحان خوانده شود و نمره خوب بدهد.

نکته ۳:

بعضی از قسمت‌های ریاضی بدون تعارف سخت و البته پیچیده است پس شايد لازم باشد که زمان مطالعه‌ی بيش‌تری برای رياضيات نسبت به‌ديگر مباحث اختصاص دهيد.

نکته ۴:

با توجه به سطح زیاد مفاهیم و فرمول‌ها سعی نکنید تک تک آن‌ها را حفظ و برای هر سوال دنبال روش جدیدی باشید، بهترین کار این است که بهترین روش‌های کلیدی را برای اکثر مسائل استفاده کنید.

نکته ۵:

وقتی روشی را برای حل يک مسئله ياد گرفتيد، دقيقاً همان روش برای ديگر مسائل هم در اغلب موارد می‌تواند استفاده شود. وقتی با مسئله‌ی جديدی روبه‌رو می‌شويد، سعی کنيد آموخته‌های قبلی خود را در مسئله‌ی جديد بکار گیرید.

نکته ۶:

فرهنگ لغات رياضی را ياد بگيريد. اغلب کلمه‌ای که در رياضی مورد استفاده قرار می‌گيرد معنای متفاوتی نسبت به کاربرد آن در جاهای دیگر دارد. کلمات و اصطلاحات جديد رياضی و معنای رياضی آن‌ها را در دفتر خود یادداشت کنيد.

نکته ۷:

رياضيات مبحثي است که بسياری از دانش‌آموزان را مضطرب می‌کند. داشتن اعتمادبه‌‌نفس می‌تواند اضطراب شما را کاهش دهد. روش مطالعه درس ریاضی که برای مطالعه رياضی به شما پیشنهاد می‌کنیم می‌تواند به شما در موفقيت کمک کند.

این مطلب هم می تواند برای شما مفید باشد: بهترین منابع فیزیک کنکور ریاضی و تجربی

پس تا زمانی که به تسلط کامل دست پیدا نکردید دست از تلاش و امتحان روش‌های جدید بر ندارید.

نکته ۸:

حجم بسیار زیاد و تنوع در درس ریاضی، عواملی هستند كه باید داوطلبان با برنامه‌ه‏ای ویژه و پیوسته، خود را در این درس بسیار مهم برای كنكور سراسری آماده كنند تا به بهترین نتیجه برسند.

 روش مطالعه درس ریاضی را باید بر مبنای سه اصل یادگیری، تمرین، مرور قرار دهیم كه در ادامه به هر یك از این موارد می‌پردازیم.

روش یادگیری ریاضی کنکور

روش مطالعه‌‏ی درس ریاضی

اولین مرحله از روش مطالعه درس ریاضی یادگیری است كه می‏‌توان گفت مهم‌ترین اصل است؛ دلیل آن هم این است که تا درست مفهومی یادگیری انجام نشود پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

پس باید از تمام ابزارهای موجود برای یادگیری استفاده كنیم. ابزارهای یادگیری ریاضی عبارت‌اند از: كلاس و تدریس خوب، جزوه خوب و كتاب درسی. شما داوطلب عزیز باید به دقت در كلاس، درس را بیاموزید و در همان روز مبحث تدریس‌شده را از جزوه مطالعه کرده و مثال‏‌ها را مجدداً حل كنید.

بعد از خواندن جزوه، نوبت به مطالعه‏‌ی كتاب درسی می‏‌رسد كه باید خط به خط آن را بخوانید و تمام مثال‏‌ها و تمرین‏‌ها را حل كنید. تعدادی از تست‏‌های كنكور سراسری، دقیقا از مثال‏‌ها و تمرین‏‌ها و نكات متن درس مطرح می‏‌شود.

توجه داشته باشید برای حل سؤالات ریاضی، تنها یاد گرفتن نكات، قضیه‏‌ها و فرمول‏‌ها كافی نیست بلكه باید علاوه بر یادگیری و فهمیدن، آن‏‌ها را به خاطر بسپارید چون سر جلسه کنکور و آزمون خبری از کتاب و جزوه نیست.

بنابراین اول مباحث را مفهومی یاد بگیرید و سپس فرمول‏‌ها و نكات و رابطه‌ها  را حفظ كنید. در ادامه‏ روش مطالعه درس ریاضی لازم است تعدادی تست به طور آموزشی از مبحثی كه مطالعه كردید را حل كنید.

در حل تست‌های آموزشی زمان تست زدن مهم نیست بلكه یادگیری تمام نكات تست و به‌كارگیری مطالب مطالعه‌شده در حل تست‌های زمان‌دار مهم است.

این مطلب هم میتواند برای شما مفید باشد: معرفی رشته ریاضی فیزیک دبیرستان

هنگام حل تست آموزشی می‏‌توانید از جزوه یا كتاب درسی یا حتی پاسخ نامه تشریحی تست كمك بگیرید. تعداد تست‏‌های آموزشی باید به اندازه‏‌های باشد كه تمام مطالب درسی در آن مبحث را پوشش دهد.

پس از حل تست‏‌های آموزشی، نوبت خلاصه‏ نویسی است. مباحثی را كه مطالعه و چند تست آموزشی از آن حل كردید خلاصه‏‌نویسی كنید. سعی كنید در خلاصه‏‌نویسی، تمام مطالب و نكات مهم را یادداشت کنید. با پایان خلاصه‌نویسی مبحث مطالعه‌شده‏ مرحله ‏ی اول به پایان می‏رسد.

روش تمرین ریاضی برای کنکور

تمرین ریاضی کنکور:

حالا كه درس را خوب یاد گرفتید و خلاصه‌ ‏نویسی كردید، برای تثبیت و تسلط بر مطالب و نكات درسی و نیز بالا رفتن سرعت تست‏‌زنی، تعدادی تست بزنید. تست‏‌هایی را كه حل نكردید یا غلط حل كردید، حتماً علامت‏‌گذاری كنید تا نقاط ضعف شما مشخص شود.

چون حجم مطالب درسی و تنوع آن‏‌ها زیاد است، نباید تعداد تست‏‌های تمرینی به قدری زیاد باشد كه شما را از مباحث دیگر غافل کند بلکه باید تست را به دقت و متناسب با حجم مبحث مطالعه‌شده انتخاب كنید.

اگر مبحثی را به طور كامل نخواندید، اصلا سراغ تست زدن نرید، مثلاً تا تمام نكات دنباله را یاد نگرفتید از مبحث دنباله تست تمرینی حل نكنید.

توصیه می‏كنم، متناسب با هر تستی كه از یك مبحث در كنكور سراسری مطرح می‏‌شود، حداقل ۵۰ تست به طور تمرینی حل كنید مثلاً اگر از مبحث مجانب‏ در كنكور سراسری، یك سؤال مطرح می‏شود، حداقل باید ۵۰ تست مجانب، به طور تمرینی حل كنید.

در انتخاب تست‏‌های تمرینی، اولویت با تست‏‌های كنكور سال‏‌های گذشته است چون هم استاندارد هستند و هم تمام مطالب درسی را پوشش می‏‌دهند.

روش مطالعه درس ریاضی : مرور ریاضی کنکور

روش مطالعه‌‏ی درس ریاضی

به دلیل بالا بودن حجم مطالب در درس ریاضی ممكن است بعضی از مطالبی را كه قبلا مطالعه کرده‌اید، فراموش شده‌باشد در این صورت باید در فواصل معین، مطالب را مرور و دوره کرد.

در این مرحله از مطالعه می‏‌توانید هم از جزوه و هم از خلاصه ‏نویسی‏‌ها استفاده كنید. پس از خواندن آن‏‌ها و یادآوری نكات، بهتر است به سراغ تست‏‌های علامت‏‌گذاری‌شده بروید و آن‌ها را مجددا حل كنید و اگر زمان داشتید، تعدادی تست جدید هم بزنید.

هر اندازه بتوانید تعداد دفعات مرور را بیش‏‌تر كنید قطعا توانایی و آمادگی بالاتری بدست خواهید آورد. دقیقا مثل ورزشکاری که تا دقایقی قبل از مسابقه هم تمرین می‌کند با وجود اینکه دارای توانایی بالایی هست.

روش مطالعه درس ریاضی برای کنکور سراسری

روش مطالعه‌‏ی درس ریاضی

از عمده سوالاتی که برای همه داوطلبان ممکن است مطرح باشد نحوه مطالعه درس ریاضی برای کنکور است. این که چطور باید بخوانم ، از کجا شروع کنم و چگونه تست بزنم؟ از جمله پرسش‌هایی هستند که ذهن اکثر داوطلبان را مشغول می کند. اما چطور می‌شه درصد بالایی در کنکور زد؟

درس ریاضی به گونه‌ای است که اکثر مباحث آن به هم مرتبط هستند و اگر مطلبی به خوبی برای داوطلب تفهیم نشده باشد ، ممکن است داوطلب را در یادگیری مباحث دیگر دچار مشکل کند.

بنابراین تا تسلط کامل روی مطالب بدست نیاوردید سراغ مطالب جدید و مکمل نروید و در زمان مطالعه از تمرینات و مثال‌های کتاب به سادگی گذر نکنید.

بهتر است نمونه سوالات هر مبحث پس از مطالعه آن حل شود تا به خوبی در ذهن داوطلب تثبیت شود. در این راستا می‌توانید از تست های آموزشی استفاده کنید.

در مراحل اولیه جزوه یا کتابی که به عنوان مرجع اصلی است در کنار خود داشته باشید و اگر خودتان قادر به پاسخ دهی سوال نبودید از آن کمک بگیرید.

به هنگام حل سوالات تستی سعی کنید حتما به جواب درست برسید. اگر خودتان قادر به حل سوال نبودید از معلم ، دوست و یا هر فرد دیگری که می‌تواند به شما کمک کند ، بپرسید و به یادگیری آن بپردازید.

برخی از داوطلبان این تفکر را دارند که چون قصد مطالعه کنکوری ریاضی را دارند ، باید از همان ابتدا تست بزنند و درواقع کنکوری بخوانند  درحالی که این طرز فکر از ریشه اشتباه است!

اولا این که مناسب‌ترین زمان حل تست ، وقتی است که به یک تسلط نسبی بر مباحث رسیده باشید.

دوما حل سوالات صرفا با استفاده از نکات تستی یا کنکوری ممکن است برای برخی سوالات مفید باشد یا باعث بالا رفتن سرعت عمل شود. اما اگر با سوالی مواجه شوید که توسط تکنیک‌های کنکوری قابل حل نباشد ، می‌خواهید چه کنید؟

بنابراین بهتر است با تمام راه حل‌های موجود برای سوالات مختلف کم و بیش آشنا باشید به نحوی که به‌محض دیدن صورت سوال حداقل یک راه حل به ذهنتان برسد.

در زمان حل سوالات و تست‌های ریاضی بدون شک با نکاتی رو‌به‌رو خواهید شد که ممکن است برای‌تان جدید و نا آشنا باشد. این نکات را  در اطراف سوال و در دفترچه‌ای مجزا ، یادداشت نمایید تا اگر دوباره به آن‌ها مراجعه کردید برای‌ تان مرور شود.

پس از مطالعه مرجع درسی‌تان ، در ابتدا چندتا از تست‌های طبقه بندی شده را حل کنید و بعد به سراغ نمونه سوالات کنکور سال‌های گذشته گروه‌های آزمایشی مختلف بروید تا با نگاه طراحان سوال غریبه نباشید.

دقت کنید که برای هر بار تست زدن نیاز نیست به درسنامه مراجعه کنید ، بلکه باید به حدی از خود مطمئن بوده و برمباحث تسلط داشته باشید که با مشاهده صورت سوال بدانید کدام راه حل مناسب‌تر است.

در صورتی که شما برای حل سوال نیاز پیدا کردید به جزوه مراجعه کنید پس هم‌چنان نیاز است در آن مطلب تسلط بیش‌تری پیدا کنید. هم‌چنین برای سوالاتی که از قبل حل نکرده مانده‌اند و یا به غلط حل شده‌اند دوباره وقت بگذارید.

مهارت‌ های حل سوال و زمان‌ بندی درست

به طور کلی با یادگیری مطالب ، نیمی از مسیر را پشت سر گذاشته‌اید و حالا زمان آن رسیده است با بالا بردن مهارت‌های حل سوال و زمان‌بندی درست سرعت عمل کافی برای حل سوالات کنکور را بدست بیاورید.

روش مطالعه‌‏ی درس ریاضی

علاوه بر تمامی آن چه گفته شد بد نیست شیوه مطالعه و نکات مرتبط را از دیدگاه رتبه های برتر کنکور نیز مورد بررسی قرار دهیم.

نکاتی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم از میان گفته‌های داوطلبان رتبه برتر سال‌های گذشته استخراج شده تا بلکه کمک بیش‌تری به آشنایی شما با نحوه مطالعه مباحث ریاضی نماید:

  • برای هر سوالی که به حل آن مشغول می‌شوید، زمان بگیرید! اگر زمان زیادی به طول انجامید علت را جویا شوید. ممکن است راه حل اشتباهی را انتخاب نموده باشید که در این صورت باید به دنبال راه سریع‌تری بگردید. اما امکان وقت گیر بودن خود سوال هم وجود دارد که در این موارد بهتر است سوال علامت‌گذاری شود و در وقت مناسب مجددا به حل آن و مرور بهتر بپردازید.
  • اگر پس از مواجهه با سوالی ، فکر می‌کنید که از عهده آن بر نمیاید، بلافاصله به سراغ جواب تشریحی آن نروید کمی بیش‌تر زمان بگذارید و شانس‌تان را برای پیدا کردن جواب امتحان کنید اما اگر زمان بسیاری را صرف حل آن نمودید و به جواب درست نرسیدید می‌توانید به پاسخ نامه رجوع کنید.
  • در درس ریاضی و به ویژه مباحث مشتق و پیوستگی، تکرار بسیار مهم است. به عبارت دیگر تنها درک ریاضی و فهم مطالب کافی نیست. بلکه باید در کنار تمرین و مثال‌های موجود در کتاب ، تست‌های بیش‌تری حل شود.
  • خلاصه نویسی مطالب و نکته برداری آن‌ها در دوره‌های بعدی مطالعه و مرور ، بسیار مفید است.
  • معمولا حدود ۸ سوال کنکور ریاضی ، به درس هندسه تعلق دارد که نسبت به انبوه فرمول‌های این مبحث و راه حل‌های طولانی واقعا سوالات کمی را به خود اختصاص داده است.

از همین رو بسیاری از داوطلبان از این درس و پاسخ به تست‌های آن گریزانند در حالی که اگر به کنکور سال‌های گذشته نگاهی بندازید متوجه می‌شوید تیپ سوالات هندسه طوری است که هر چند سال یکبار تکرار شده و معمولا به شکل و از جاهای مشخصی سوال می آید و زبان ساده‌تر می‌شود گفت کاملا قابل پیش بینی است

تماس با کنکور مشاور

بهترین راه تسلط بر درس هندسه ، علاوه بر خلاصه برداری و یادداشت نمودن فرمول‌هایی که در ذهن نمی‌مانند ، مراجعه به سوالات کنکور سال‌های قبل و حل آن‌ها می‌باشد. هرچه در این درس تمرین بیش‌تری داشته باشید میزان تسلط و سرعت عمل شما هم بیش‌تر خواهد شد.

  • دیفرانسیل ، قسمت های تعریفی زیادی دارد، از آن‌ها غافل نشوید! هم‌چنین سوال‌هایی در این مبحث وجود دارد که تشابه زیادی با بعضی از سوالات کنکور دارد.

ازدرس آمار معمولا ۲ سوال در کنکور مطرح می‌شود که آن هم با تست زدن و خواندن کتاب و جزوه ، قابل حل است.

برای پاسخ گویی به سوالات گسسته ، با توجه به این که کتاب درسی عمیقا به مباحث نپرداخته است توصیه می‌شود تست‌های تالیفی بیش‌تری حل کنید و هم چنین با سوالات کنکور سال های گذشته آشنا باشید.

این درس دارای فرمول های زیادی است و حفظ آن ها کاری بسیار زمان بر خواهد بود. بنابراین به جای حفظ فرمول ها سعی کنید نحوه اثبات و اینکه از کجا آمده اند را بفهمید.

تست زدن زیاد به شما این توانایی را می دهد که متوجه شوید کدام سوال وقت گیر بوده کدام سوال به راحتی قابل حل است و یا از عهده کدام سوال برنمی آیید.

به یک بار مرور اکتفا نکنید فرمول های ریاضی بسیار فرار و گاهی مشابه یک دیگر هستند هر چند روز یک بار برگردید و مجددا نکات را مرور و سوالات بیشتری حل کنید.

روش خواندن ریاضی برای امتحان نهایی

روش خواندن ریاضی در شب امتحان

در نظام آموزشی ایران امتحانات نهایی و کنکور در دنیای متفاوت هستند. در واقع دانش آموزان باید برای موفقیت در امتحانات از یک روش و برای موفقیت در کنکور از روش مطالعه دیگری استفاده کنند. البته با افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در نمره نهایی داوطلبان کنکور سعی شده است این موضوع تا جای امکان کاهش پیدا کند.

روش مطالعه ریاضی برای امتحانات نهایی را میتوان در این چند نکته در نظر داشت:

معمولا مدل سوالات در امتحانات نهایی یکسان است و میتوان گفت تکرار شونده است. حتی اعتقاد بسیاری از دبیران این است که سوال همان است و فقط شکل سوالات تغییر میکند پس لازم است شما با چهارچوب سوالات امتحانات نهایی آشنا شوید.

دوم اینکه برای رسیدن به تسلط کافی روی انواع سوال بدون شک نیاز به تمرین و حل سوالات امتحانی فراوان است. این موضوع به قدری اهمیت دارد که حتی پیشنهاد میشود آموزش همراه با حل سوال و تست انجام شود. زمانی که شما در هر مبحث بتوانید بیش از ۱۰۰ سوال حل کنید بدون شک دیگر هیچ سوالی برای شما جدید نخواهد بود.

سوم اینکه باید آموزش ببینید یعنی کسی که آموزش درستی نداشته است پس در روش خواندن ریاضی هم موفق نخواهد شد. در نتیجه با خودتان تعارف نکنید اگر در مدرسه معلم خوبی ندارید یا اینکه شما با او ارتباط نمیگیرید به سرعت سراغ انواع روش های کمک آموزشی برید تا از ابتدا به بهترین شکل و البته اصولی ترین شکل مطالعه شروع شود.

چهارم اینکه مهم ترین نکته در روش مطالعه ریاضی داشتن برنامه ریزی است در واقع زمانی میتوان روی نظم تست زد یا آموزش دید و با سرعت خوب پیشرفت که برنامه داشت.

حسن ریاضی این است که مبحثی است پس میتوان برای تسلط بر هر مبحث برنامه ساعتی بخصوص آن مبحث را داشت. حتی برای آموزش در مباحثی که ضعیف هستید میتوانید از کلاس های آموزشی تک مبحثی استفاده کنید.

آخرین نکته مربوط به اطلاع از بودجه بندی سوالات امتحان نهایی است. بودجه بندی به معنای تعداد سوالات طرح شده از هر مبحث است. کسی که از بودجه بندی اطلاعی ندارد پس نمیتواند درست برنامه ریزی کند یا اینکه بین مباحث اولویت بندی داشته باشد. پس قبل از شروع به مطالعه در هر مبحث اول بودجه بندی را در نظر بگیر.

روش خواندن ریاضی در شب امتحان

متاسفانه بسیاری از دانش آموزان خواندن ریاضی را به شب امتحان یا هفته منتهی به امتحانات ارجاع میدن در حالی که درس ریاضی اصلا حفظی کردنی نیست که بشه شب امتحانی خوند و نمره خوبی هم گرفت. اما اگر در چنین وضعیتی هستید و چاره ای ندارید باید بر اساس این چند نکته پیش برید.

به بارم بندی سوالات توجه کنید و سعی کنید بیشتر روی سوالاتی تمرکز کنید که دارای نمره بیشتری هستند با اینکار مباحث با ارزش کمتر حذف و در زمان شما صرفه جویی میشود.

با دوستتان مطالعه کنید و به هم درس بدید اینکار شاید بهترین روش خواندن ریاضی باشد و باعث میشود خسته نشید و نکاتی را بین هم به اشتراک بگذارید.

نمونه سوالات امتحانی چند دوره اخیر را حل کنید. باید در ابتدا خودتان پاسخ بدید و بعد سراغ پاسخنامه برید. در شب امتحان بررسی حداقل ۴ امتحان نهایی اخیر پیشنهاد میشود این روش شما را با نمونه سوالات آشنا خواهد کرد.

توجه

نمرات امتحان نهایی بسیار تاثیر گذار است و ۶۰ درصد نمره نهایی داوطلبان را برای انتخاب رشته تشکیل میدهد. فرقی ندارد شما دانش آموز چه سالی هستید چون در نهایت ۶۰ درصد تاثیرات سوابق تحصیلی با شما همراه خواهد بود پس لطفا شب امتحانی درس نخوانید.

فکر تقلب را از سرتان بیرون کنید. حساسیت های زیادی روی این موضوع است و در صورتی که تقلبی از دانش آموزان بگیرند به شدت جریمه خواهند کرد!

روش مطالعه ریاضی دهم

سال دهم اولین سال متوسطه دوم است و مهم تر از آن این است که دانش آموزان وارد رشته تخصصی شده اند و همین موضوع باعث میشود بسیاری از دانش آموزان حتی در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان دچار افت تحصیلی شوند.

هر رشته ای که هستید فرقی ندارد  و روش خواندن ریاضی یکسان است. بعنوان یک دانش آموز سال دهمی نیازی نیست تمرکز زیادی روی تست زنی کنید و بهتر است بیشتر تمرکز ( بیش از ۷۰ درصد) روی مفهومی خواندن و کسب نمره خوب در امتحانات باشد. میشه این چند نکته را در نظر داشت:

اول اینکه باید درس های مدرسه را در همان روز بعد از به منزل اومدن بخونید. حجم دروسی که در همان روز مدرسه میخوانید اصلا زیاد نیست و میشه به سرعت مطالعه کرد و علاوه بر یکبار آموزش در مدرسه به راحتی مسلط شد.

دوم اینکه آخر هر هفته (پنجشنبه و جمعه ) باید به مرور دروس هفته اختصاص داده شود تا برای بار سوم مطالب آموزش داده شده در همان هفته خوانده شود. با اینکار به سادگی مباحث وارد حافظه بلند مدت شما میشود.

سوم و آخرین نکته حل نمونه سوال است تا دیگر مشکلی نباشد. با حل نمونه سوالات فراوان شما به نقطه ای میرسید که هم آموزش خوبی دیده اید و هم روی سوالات امتحانی مسلط شده اید و دقیقا مثل کسی خواهید شد که هم ریاضی را درصد بالای ۸۰ میزند و هم در درس ریاضی نمره ۲۰ میگیرد.

توجه

اگر برنامه گفته شده را به خوبی اجزا کردید میشوید نیم نگاهی هم به تست زدن داشت. برای تست زدن نسبت ۴ به ۱ را رعایت کنید. یعنی به ازای هر ۴ ساعت مطالعه تشریحی و مفهومی ۱ ساعت از برنامه را به تست زنی کنکوری از تست های چند سال اخیر کنکور اختصاص بدید.

ما در این مقاله به طور کامل روش مطالعه درس ریاضی پرداخته ایم امیدواریم مثمرثمر بوده باشد.

این را هم بدانید که…

امیدواریم مطالب گفته شده در خصوص روش خواندن ریاضی برای کنکور و امتحانات توانسته باشد شما را کمک کند تا با کسب نمره و درصد عالی به موفقیت بیش از بیش نزدیک شوید. موفقیت شما افتخار کنکور مشاور است. اگر نیاز به مشاوره داشته همین الان با کنکور مشاور تماس بگیرید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

پردرآمد ترین رشته های ایران در گروه های ریاضی، تجربی، هنر و زبان
انتخاب رشته
یاشار موسی وند

پردرآمد ترین رشته های ایران در گروه های تجربی، ریاضی، هنر و زبان

اگر در حال حاضر از بین این همه رشته دانشگاهی هنوز نمیدونی وارد چه رشته ای بشی که بازار کار آن قطعی باشد همچنین درآمد خوبی هم داشته باشد پیشنهاد میکنم چند دقیقه ای زمان بزاری و تا انتهای این مقاله با کنکور مشاور همراه باشی!

بیشتر بخوانید »
برای تماس با مشاور کلیک کنید