لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

مشاوره انتخاب رشته دکتری

انتخاب رشته دکتری

شاید سختی برای قبولی در این دوره مربوط به بخش مصاحبه دکتری باشد. با ما در ادامه این نوشته همراه شوید تا به شما مواردی را در زمینه انتخاب رشته دکتری و مشاوره برای انجام یک مصاحبه موفق را برای شما ارائه کنیم.

قبولی در دوره دکتری ممکن است کار راحتی برای همه نباشد. اما باید خاطر نشان کرد که اگر شما بر اساس یک برنامه ریزی درست دوره  کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را گذرانده اید این دوره را هم با موفقیت طی خواهید کرد.

زمان انجام انتخاب رشته دکتری

بعد از اعلام نتایج ازمون دکتری که معمولا ۲ ماه بعد از این آزمون است نتایج در سایت سازمان سنجش منتشر میگردد. و داوطلب باید بعد از دریافت نمره کسب شده در آزمون دکتری با توجه به رعایت یکسری اصول اقدام به انتخاب رشته نمایید.

کارنامه اولیه شامل نمرات خام و تراز کسب شده توسط داوطلب است که در هرسال بسته به تاریخ برگزاری آزمون همانطور که گفتیم معمولا دو ماه بعد از آزمون در اختیار دانش آموز قرار میگیرد.

بر اساس این کارنامه اگر داوطلب مجاز به انتخاب رشته شد باید در هفته اول اردیبهشت اقدام به پر کردن فرم انتخاب رشته نماید. انتخاب رشته هر دانشگاه (سراسری-آزاد) به صورت جداگانه انجام میشود.

انتخاب رشته دکتری

با توجه به اینکه داوطلبین دوره دکتری فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد هستند و به لحاظ علم و آگاهی به درجه بالاتری نسبت به دوره کارشناسی خود رشیده اند میتوانند به راحتی و بر اساس تجربیاتی که دارند اقدام به انتخاب رشته نمایند. با این وجود حتما از نظرات مشاوران در این حوزه بهره ببرید.

انتخاب رشته بر اساس علاقه و آینده نگری که داوطلب زیر نظر مشاور انجام می دهد میتواند در یک فرم ۵۰ تایی به ترتیب کد رشته و دانشگاه مورد نظر را انتخاب نماید.

با توجه به اینکه ممکن است به دلیل تغییرات ایجاد شده در انتخاب رشته ایجاد سوالات متعدد گرفتن مشاوره انتخاب رشته دکتری امری حائز اهمیت است.

پیشنهاد ما برای شما : مشاوره کنکور ارشد

مشاوره مصاحبه دکتری

انجام مصاحبه دکتری یکی از سخت ترین مراحلی است که پس از قبولی در آزمون دکتری و انجام انتخاب رشته صورت می پذیرد. در واقع زمانی که داوطلب بر حسب نمره کسب شده در آزمون اقدام به انتخاب رشته می کند باید منتظر دعوت به مصاحبه از سمت دانشگاه هایی باشد که در کد رشته آن پذیرش شده است.

از آنجایی که پذیرش نهایی دانشجو برای دوره دکتری برحسب نتیجه مصاحبه دکتری است توجه به چگونگی انجام آن و تلاش برای موفقیت در آن نیازمند توجه زیادی است.

در این جلسه علاوه بر اساتید یک یا دو نفر دیگر نیز جهت ارزیابی میزان توانمندی و تسلط شما متقاضیان در زبان انگلیسی، پایان نامه و رزومه حضور دارند.

اگر میخواهید این دوره را هم موفق پشت سر بگذرانید حتما به پرس و جو در مورد نحوه برگزاری این جلسه و سوال هایی که معمولا در آن از شما می پرسند باشید.

پیشنهاد ما به شما مراجعه به سایت کنکور مشاور است. مشاورین این مجموعه بر اساس تجربیاتی که در این حوزه دارند به خوبی شما را برای این مرحله آماده می کنند و شما را با نحوه سوالاتی که در این دوره پیش خواهد آمد آشنا می کنند.

تا با آمادگی بیشتری در این دوره حاضر شوید . یکی از نکاتی که قطعا مشاورین به شما خواهند گفت آمادگی شما در مورد سوالاتی است که ممکن است به زبان انگلیسی پرسیده شود.

تا توانمندی شما در این زمینه سنجیده شود. یکی از مهمترین مدارکی که در زمان مصاحبه یک امتیاز مثبت برای شما محسوب می شود دارا بودن مدرک زبان است.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

پردرآمد ترین رشته های ایران در گروه های ریاضی، تجربی، هنر و زبان
انتخاب رشته
یاشار موسی وند

پردرآمد ترین رشته های ایران در گروه های تجربی، ریاضی، هنر و زبان

اگر در حال حاضر از بین این همه رشته دانشگاهی هنوز نمیدونی وارد چه رشته ای بشی که بازار کار آن قطعی باشد همچنین درآمد خوبی هم داشته باشد پیشنهاد میکنم چند دقیقه ای زمان بزاری و تا انتهای این مقاله با کنکور مشاور همراه باشی!

بیشتر بخوانید »
برای تماس با مشاور کلیک کنید