لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

هزینه و شهریه دانشگاه های غیر انتفاعی بدون کنکور در سال ۱۴۰۳

هزینه و شهریه دانشگاه های غیر انتفاعی در سال 1401
دانشگاه غیر انتفاعی علم فرهنگ

دانشگاه های غیر انتفاعی مجاز هستند تا در تمام رشته های تحصیلی دانشگاهی اقدام به جذب دانشجو کنند علاوه بر این میتوانند در تمامی مقاطع تحصیلی دانشجو بگیرند.

از نظر قانون جذب دانشجو و مقاطع تحصیلی دقیقا مانند دانشگاه های آزاد هستند حتی شهریه آن ها هم در همین حدود است.لیست رشته های تمام زیر گروه های آزمایشی در دانشگاه غیر انتفاعی را بررسی میکنیم.

-زیر گروه کنکور ریاضی فیزیک

معمولا در کنکور ریاضی داوطلبین علاقه مند هستند تا وارد رشته های مهندسی خوب مثل مهندسی برق یا عمران شوند و چون تقاضا زیاد و پذیرش در دانشگاه های دولتی کم است ممکن است نتوانند در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند اما جای نگرانی نیست چون دانشگاه غیر انتفاعی به شما اجازه میدهد با کنکور یا بدون کنکور و بدون هیچ محدودیتی وارد هر کدام از رشته های زیر گروه ریاضی شوید حتی اگر دیپلم ریاضی ندارید!

-زیر گروه کنکور تجربی

کنکور تجربی پر مخاطب ترین کنکور کشور است چون رشته های پزشکی و پیراپزشکی در آن قرار دارد اما در دانشگاه های غیر انتفاعی در هیچ صورتی رشته های پزشکی و پیراپزشکی ارائه نمیشود و شما مجاز هستید تا تنها در رشته هایی همچون زیست شناسی یا میکروبیولوژی یا دیگر رشته هایی که غیر پزشکی است با کنکور یا بدون کنکور مشغول به تحصیل شوید.

-زیر گروه کنکور علوم انسانی

خوشبختانه در زیر گروه رشته های انسانی همچون ریاضی دائطلبین آزادانه و بدون محدودیت میتوانند هر رشته ای را بصورت با کنکور یا بدون کنکور انتخاب کنند و در آن مشغول به تحصیل شوند حتی اگر رتبه کنکور آن ها خیلی بد است یا اصلا دیپلم انسانی ندارند!

مطلب پیشنهادی به شما: رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۱

-زیر گروه کنکور هنر و زبان

رشته های هنر و زبان در دانشگاه های دولتی و پذیرش روزانه کم ترین میزان پذیرش را دارند و از طرفی هم کمترین شرکت کننده را به خود اختصاص داده اند.چون در رشته های هنر برای پذیرش در دانشگاه های روزانه آزمون عملی نیز وجود دارد کار برای تحصیل در رشته های هنر سخت تر هم میشود.

اما با تصویب قوانین پذیرش دانشجو بصورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های غیر انتفاعی هم ملزم شدند تا ۸۵ درصد پذیرش دانشجو خود را بصورت بدون کنکور انجام دهند.

آخرین مهلت ثبت نام دانشگاه بدون کنکور غیر انتفاعی

آخرین مهلت ثبت نام دانشگاه های غیر انتفاعی بدون کنکور

زمان ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور غیر انتفاعی همانطور که طی اطلاعیه های مختلف در سایت سنجش اعلام شد همزمان با زمان انتخاب رشته کنکور سراسری است.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری در نیمه دوم مرداد ماه شروع میشود و تا حدود یک هفته الی ۱۰ روز ادامه خواهد داشت و در این زمان افرادی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند میتوانند کد رشته های مربوط به دانشگاه غیر انتفاعی را از طریق دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری استخراج کنند وارد لیست انتخاب رشته خود کنند.

در همین دفترچه در کنار بعضی از کد رشته ها کلمه صرفا بر اساس سوابق تحصیلی مشاهده میشود که دقیقا همان انتخاب رشته بدون کنکور است یعنی رتبه و تراز شما هیچگونه تاثیری در نحوه پذیرش و قبولی شما ندارد.این کد رشته ها را براساس اولویت انتخاب کنید و وارد سامانه انتخاب رشته نمایید.

اگر شما اصلا در کنکور سراسری شرکت نکرده اید اصلا نگران نباشید چون سازمان سنجش برای این افراد هم دفترچه مجزا انتخاب رشته منتشر میکند.این دفترچه با نام انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی قابل مشاهده است و در آن کد رشته های بدون کنکور دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی ارائه شده است.

بدیهی است آخرین مهلت ثبت نام دانشگاه بدون کنکور غیر انتفاعی با اطلاعیه های تمدید انتخاب رشته که از سوی سازمان سنجش منتشر میشود قابل مشاهده خواهد بود و داوطلب حتما باید تا قبل از پایان این زمان رسید انتخاب رشته را از سایت سنجش دریافت کند در غیر اینصورت تا ورودی بهمن ماه که دفترچه های انتخاب رشته آن آذر ماه منتشر میشود فرصتی برای ورود به دانشگاه وجود نخواهد داشت.

بعد از نهایی کردن انتخاب رشته در پایان شهریور ماه نتایج نهایی انتخاب رشته اعلام میشود و بعد از آن شما یک هفته فرصت دارید تا با ورود به سایت دانشگاه مورد پذیرش اقدام به بارگذاری مدارک کنید و بعد از آن طبق اطلاعیه دانشگاه برای ثبت نام حضوری مراجعه داشته باشید.

بدیهی است در صورتی که در زمان مقرر ثبت نام را در دانشگاه بصورت حضوری قطعی نکنید حتی قبولی نشان داده شده در سایت سازمان سنجش فاقد اعتبار است.

برای اطلاع از آخرین مهلت های ثبت نامی دانشگاه های بدون کنکور غیر انتفاعی سراسر کشور همین الان با آکادمی کنکور مشاور تماس بگیرید.

پذیرش دانشگاه های غیر انتفاعی بدون کنکور

پذیرش دانشگاه های غیر انتفاعی بدون کنکور 1401

دانشگاه های غیر انتفاعی سراسر کشور به هیچ عنوان برای ثبت نام مراجعه حضوری ندارند و در هر حالتی باید ابتدا در سایت سازمان سنجش انتخاب رشته و ثبت نام اولیه انجام شود و پس از آن بر اساس مقررات و ضوابط دانشگاه اقدام به پذیرش نهایی میکند.پذیرش دانشگاه های غیر انتفاعی به دو صورت انجام میشود که در ادامه باهم بررسی میکنیم.

-پذیرش دانشگاه غیر انتفاعی با کنکور

در این روش که بسیار آن را مشاهده کردیم داوطلب حتما باید در کنکور سراسری شرکت کرده باشد و با توجه به رتبه و ترازی که بدست آمده در زیر گروه آزمایشی خود انتخاب رشته کند.برای مثال شخصی که کنکور ریاضی داده است نمیتواند رشته حقوق را انتخاب کند و حتما باید رشته های مجاز که در دفترچه برای گروه ریاضی وجود دارد را انتخاب کند.

بعد از سنجش نهایی از سوی سازمان سنجش و نتایج دیگر رقبا و اولویت بندی انتخاب ها نتایج نهایی در دهه پایانی شهریور اعلام و داوطلب بعد از قبولی وارد دانشگاه خواهد شد.

-پذیرش دانشگاه غیر انتفاعی بدون کنکور

در این روش الزامی وجود ندارد که شما حتما در کنکور شرکت کرده باشید چون اصلا نتیجه کنکور برای پذیرش دانشجو ملاک نیست و تنها معدل و سوابق تحصیلی شما عامل موفقیت یا عدم موفقیت شما خواهد بود.همچنین دقت کنید هر چقدر رشته های انتخابی شما از زیر گروهی باشد که در آن دیپلم گرفتید قطعا شانس شما بالاتر خواهد رفت.

مطلب پیشنهادی به شما : رشته های بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی

فرض کنید شما دانش آموز دیپلم انسانی هستید و قصد دارید در رشته میکروبیولوژی که زیر گروه تجربی است دانشجو شوید.این فرصت برای داوطلبین رشته تجربی نیز وجود دارد.

اما چون دیپلم آن ها تجربی است پس سوابق تحصیلی یا همان معدل بطور کامل در نظر گرفته میشود پس اگر تعداد زیادی داوطلب تجربی همزمان با شما آن رشته را انتخاب کرده باشند قطعا  شما دارای کمترین شانس هستید مگه اینکه معدل همه آن ها بشدت پایین تر از معدل شما باشد!

پس با این حساب طبق موارد گفته شده اگر علاقه مند به دانشگاه های غیر انتفاعی با کنکور و بدون کنکور هستید لطفا اصول انتخاب رشته را رعایت کنید تا در یکی از بهترین دانشگاه های غیر انتفاعی شانس قبولی داشته باشید.

اگر بهترین دانشگاه های غیر انتفاعی را نمیشناسید یا در مورد آن ها اطلاعات کمی دارید یا در نحوه انتخاب رشته دچار مشکل شده اید همین الان با کنکور مشاور تماس بگیرید تا در لحظه با مشاورین متخصص ما در زمینه انتخاب رشته و مشاوره تحصیلی صحبت کنید.

دانشگاه های غیر انتفاعی جز دانشگاه هایی هستند که در غالب موسسه آموزش عالی تاسیس شده اند و اگر به تابلوی آن ها نگاه کنید با نام موسسه آموزش عالی غیر دولتی معرفی میشوند در واقع این جنس دانشگاهی توسط بخش خصوصی اداره میشود اما مجوز اجرایی آن از وزارت علوم است.

نمیتوان گفت دانشگاه غیر انتفاعی از نظر کیفیت در سطح پایینی است اما از نظر اعتبار مدرک تحصیلی در انتهای جدول قرار دارد و تنها دانشگاه های علمی کاربردی بعد از آن هستند.البته در سال های اخیر چند موسسه غیر انتفاعی تبدیل به دانشگاه شده اند و از نظر مدرکی هم کیفیت خوبی دارند و اگر شما قصد مهاجرت ندارید دچار مشکلات چندانی نخواهید شد.

هزینه و شهریه دانشگاه های بدون کنکور غیر انتفاعی در سال ۱۴۰۱ و البته دانشگاه های غیر انتفاعی با کنکور یکسان است و حدودا به اندازه شهریه دانشگاه های آزاد یا دوره نوبت دوم دانشگاه های دولتی محاسبه میشود.

پس اگر شما در دانشگاه غیر انتفاعی بدون کنکور یا با کنکور پذیرفته شدید حدود هزینه ای که در سال ۱۴۰۱ باید پرداخت کنید چیزی بین ۲ تا ۳ میلیون تومان برای هر ترم است که با توجه به رشته تحصیلی دارای نوسان خواهد بود.

اگر شما در رشته ای مانند مهندسی معماری در دانشگاه غیر انتفاعی پذیرفته شوید به دلیل کارگاهی بودن و واحد های عملی رشته های مهندسی قطعا هزینه بیشتری نسبت به شخصی که در رشته ادبیات در حال تحصیل است پرداخت خواهید کرد.

پس رشته های مهندسی و هنر به دلیل وجود واحد های عملی و کارگاهی و آتلیه نسبت به رشته های علوم انسانی و علوم پایه شهریه بیشتری دارند البته وقتی میگوییم شهریه بیشتر منظور اختلاف دو یا چند برابری نیست بلکه در کل دوران تحصیل شاید دانشجو حدود ۲۰ درصد هزینه بیشتر نسبت به سایرین پرداخت کند.

تماس با کنکور مشاور

برای اطلاع از هزینه هر کدام از رشته های دانشگاه های غیر انتفاعی بدون کنکور همین الان با آکادمی کنکور مشاور تماس بگیرید.

دفترچه راهنمای دانشگاه های بدون کنکور

دفترچه راهنمای دانشگاه های بدون کنکور که شامل دانشگاه های بدون کنکور روزانه، نوبت دوم، پردیس های خودگردان، پیام نور، غیر انتفاعی، دانشگاه آزاد و علمی کاربردی است بر اساس ترتیب پایین که با جزئیات برایتان توضیح خواهیم داد منتشر میشود.

-دفترچه راهنمای دانشگاه های بدون کنکور روزانه ، نوبت دوم ، پردیس خودگردان

برای ورودی مهر در نیمه مرداد ماه همزمان با انتخاب رشته کنکور منتشر میشود و علاقه مندان به ورودی بهمن ماه میتوانند دفترچه راهنمای دانشگاه های بدون کنکور سراسری را در فاصله بین آبان ماه تا آذر ماه از طریق سایت سازمان سنجش دریافت کنند.

-دفترچه راهنمای دانشگاه های بدون کنکور پیام نور

دفترچه راهنمای دانشگاه های بدون کنکور پیام نور هم در دو نوبت برای ورودی مهرماه و بهمن ماه منتشر میشود.ورودی مهر در مرداد و ورودی بهمن در فاصله بین آبان تا آذر ماه منتشر خواهد شد. دفترچه راهنمای دانشگاه های بدون کنکور پیام نور همچون سراسری از طریق سایت سازمان سنجش منتشر میشود.

-دفترچه راهنمای دانشگاه های بدون کنکور غیر انتفاعی

دفترچه راهنمای دانشگاه های بدون کنکور غیر انتفاعی بصورت مشترک با دانشگاه های بدون کنکور پیام نور منتشر میشود و داوطلبین علاقه مند میتوانند لیست رشته های مربوط به دو دانشگاه را همزمان مشاهده کنند پس نحوه ورودی و انتشار دفترچه ها برای ورودی مهر و بهمن ماه کاملا یکسان است.

-دفترچه راهنمای دانشگاه های بدون کنکور آزاد

بر خلاف دیگر دانشگاه هایی گفته شد دانشگاه آزاد بصورت مستقل دفترچه انتخاب رشته منتشر میکند و علاقه مندان برای تحصیل در دانشگاه آزاد و انتخاب رشته نیاز است وارد سایت دانشگاه ازاد شوند و سامانه انتخاب رشته اقدام به دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنند.

دانشگاه ازاد هم در دو نوبت مهر ماه و بهمن ماه دانشجو می پذیرد.برای ورودی مهر نیاز است انتخاب رشته در نیمه مرداد ماه انجام شود و ورودی های بهمن ماه انتخاب رشته  را باید تا قبل از آذر ماه حتما انجام داده باشند.

-دفترچه راهنمای دانشگاه های بدون کنکور علمی کاربردی

دانشگاه های علمی کاربردی جز دانشگاه هایی هستند که اصلا امکان ورود به آن ها با کنکور سراسری امکان ندارد و حتما بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی است در واقع تنها جنس دانشگاهی است که اصلا کنکور ندارد.

دفترچه راهنمای دانشگاه های بدون کنکور علمی کاربردی هم در دو نوبت منتشر میشود و برای ورودی مهر و بهمن ماه دقیقا مانند دیگر دانشگاه ها پذیرش صورت میگیرد.اگر دوست دارید کلاس های شما آخر هفته برگزار شود و به رشته هایی با عناوین بخصوصی علاقه دارید یا قصد راحت مدرک گرفتن دارید دانشگاه علمی کاربردی گزینه مناسبی برای شماست.

در این مقاله مفصل سعی کردیم تا دیگر جای سوالی برای علاقه مندان حضور در دانشگاه های غیر انتفاعی بدون کنکور و دیگر دانشگاه های بدون کنکور باقی نماند و کمی مطالعه و دقت داوطلبین بتوانند خود فرآیند انتخاب رشته را انجام دهند.

اما اگر همچنان دچار مشکل و سردرگمی هستید آکادمی کنکور مشاور میتواند شما را در این زمینه با انجام انتخاب رشته تخصصی یا مشاوره در این زمینه کمک کند تا دغدغه های شما داوطلبین عزیز و والدینتان به حداقل برسد.

همین الان وقت مشاوره خودتو رزرو کن یا فقط با یک تماس در همان لحظه با مشاور انتخاب رشته وصل شو و از نتیجه حاصل شده لذت ببر!

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

2 پاسخ

  1. بازتاب: هزینه و شهریه دانشگاه آزاد بدون کنکور در سال 1401+انواع پذیرش-کنکور مشاور
  2. بازتاب: رشته های دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور در سال 1401-کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید