لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

رشته پرستاری بدون کنکور ۱۴۰۳

رشته پرستاری بدون کنکور

در میان رشته های پیراپزشکی بطور قطع رشته پرستاری بیشترین تقاضا دارد و البته بیشترین ظرفیت پذیرش دانشجو با توجه به گستردگی و تنوع شغلی به این رشته اختصاص داده شده است.اما افراد زیادی هستند که قصد دارند بدون شرکت در کنکور سراسری در واقع در رشته پرستاری بدون کنکور قبول شوند.

ممکن اسن افراد دارای دیپلم های غیر مرتبط با تجربه باشند یا حتی در زمینه های مختلف کادر درمانی تجربه باشند یا اینکه شرکت در کنکور به هر دلیلی برای آن ها سخت باشد به همین دلیل دنبال راحت ترین راه برای ورود به رشته پرستاری حتی با پرداخت شهریه یا خرید صندلی هستند!

گروه کنکور مشاور به شما عزیزان بهترین راه ها و و روش های قانونی و صحیح ورود به رشته پرستاری بدون کنکور را توضیح میدهد تا در این بازار داغ کنکور اسیر سودجویان نشید و بتوانید بر اساس قوانین مشخص شده وارد این رشته جذاب و پر تقاضا شوید.

شرایط تحصیل در رشته پرستاری بدون کنکور

رشته پرستاری بدون کنکور قطعا جز اولویت ها و انتخاب های بسیاری از داوطلبان کنکوری و غیر کنکوری است که بر اساس قوانین شرایط معینی دارد و هر کسی بصورت دلخواه نمیتواند وارد این رشته شود.

حتما شنیده اید در انواع دانشگاه ها حتی دانشگاه های دولتی میشود در رشته های مختلفی مانند انواع رشته های مهندس یا رشته حقوق و حتی رشته های مربوط به هنر و زبان کاملا بدون کنکور تحصیل کرد و مدرک تحصیلی با همان اعتبار مدرک تحصیلی ورودی های با کنکور دریافت کرد.

در رابطه با رشته پرستاری و کلا رشته های پزشکی و علوم پزشکی شرایط کمی متفاوت است و به همین سادگی با توجه به تقاضای بسیار زیادی که برای این رشته وجود دارد نمیشه در دانشگاه قبول شد و حتما باید از طریق یکی از راه هایی که در ادامه توضیح داده میشود در این رشته قبول شد.

راه های ورود به رشته پرستاری بدون کنکور

چند راه برای این موضوع پیش بینی شده است که یا باید در شرایط آن قرار بگیرید یا شرایط را داشته باشید تا بتوانید وارد رشته پرستاری بدون کنکور شوید:

۱٫ المپیادی بودن

حتما شنیده اید که المپیادی هایی که دارای مدال جهانی و کشوری هستند میتوانند کاملا بدون کنکور وارد هر کدام از رشته ها و حتی دانشگاه ها به میل خودشان شوند.در مورد رشته های پیراپزشکی و پرستاری هم همینطور است و بعنوان ساده ترین و کم هزینه هزینه ترین راه ممکن تنها با داتشن مدال المپیاد کشوری یا جهانی میشود وارد رشته پرستاری بدون کنکور شد.

البته خیلی ها از این موضوع خبر ندارند و تعداد متقاضیان این روش بسیار اندک است همچنین کسانی که در این شرایط هستند قطعا وارد رشته های پزشکی یکی از دانشگاه های برتر خواهند شد تا اینکه بخواهند وارد رشته پیراپزشکی شوند اما در هر صورت این هم راهی است که میشود از آن استفاده کرد.

۲٫ تحصیل پرستاری بدون کنکور در خارج از ایران

بسیاری از دانش آموزان با شرکت در امتحانات بورسیه دانشگاه های سراسر دنیا یا هزینه کرد ،مهاجرت تحصیلی میکنند و وارد رشته پرستاری بدون کنکور در خارج از کشور میشوند.جالب است بدانید بسیاری از کشور ها از آمریکا و کانادا گرفته تا کشورهای مطرح اروپایی در این رشته کاملا بدون آزمون پذیرش دارند.

این روش برای کسانی که از نظر هزینه مشکلی ندارند یکی از روش های خوب است.البته دقت کنید دانشگاهی که انتخاب میشود مورد تایید وزارت بهداشت ایران باشد تا بعد از پایان تحصیلات بتوانید با دریافت پروانه در ایران مشغول بکار شوید.

در رابطه با اینکه برای تحصیل در خارج از کشور به چه کشوری مهاجرت کنید و بر اساس چه معیار هایی آن کشور را انتخاب کنید در ادامه مطالب توضیحات مفصلی داده خواهد شد.

خبر خوب!

میشود با دارا بودن یک سری از شرایط از دانشگاه های خارج از کشور بعد از مدتی به یکی از دانشگاه های ایران انتقالی گرفت و ادامه تحصیل را همینجا در رشته پرستاری بدون کنکور انجام داد.

۳٫ پرستاری بدون کنکور برای افراد دو تابعیتی

همانطور که میشود ما ایرانی ها برای تحصیل به نقاط مختلف دنیا مهاجرت کنیم و بر اساس شرایط کشور مورد نظر وارد دانشگاه شویم ، امکان اقدام متقابل وجود دارد در واقع ایران این امکان را در رشته ها و دانشگاه های مختلف مخصوصا دانشگاه های پردیس بین الملل برای خارجی ها فراهم کرده است.

با توجه به اینکه در چند سال اخیر میزان مهاجرت به کشور های همسایه با خرید ملک بسیار زیاده بوده است قطعا هستند کسانی که از نظر مالی مشکلی ندارند و تابعیت کشور دیگری هم دارند.این افراد میتوانند با پرداخت شهریه دلاری به ایران با استفاده از پاسپورت کشور خارجی ای که دارند در کنار دیگر اتباع کشورهای خارجی در رشته پرستاری بدون کنکور تحصیل کنند.

نکته

در حال حاضر بیشترین میزان دانشجویان خارج از کشور در ایران مربوط به کشورهای عربی است که مخصوصا در رشته های پزشکی با تعداد نسبتا زیادی در ایران تحصیل میکنند.

۴٫ پرستاری بدون کنکور بصورت تعهدی

یکی از روش های پذیرش دانشجو برای جلوگیری از مهاجرت بعد از فارغ التحصیلی همچنین تامین نیروی انسانی در کادر درمان مناطق محروم و بعضی از ارگان های نظامی مانند ارتش و سپاه جذب دانشجو بصورت تعهدی و بدون کنکور است.

این روش در رشته های پیراپزشکی بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب انجام میشود و میشود کاملا بدون کنکور در یکی از دانشگاه های دولتی بصورت رایگان اما با شرط اینکه بعد از فارغ التحصیلی تعهد به اشتغال ۳ برابر مدت تحصیل داده شود قابل انجام است.

این پذیرش معمولا در مقطع کاردانی انجام میشود و نمیتوان در مورد رشته پرستاری پیش بینی کرد که حتما در تمام استان ها انجام شود.در سال ۱۴۰۲ در میان تمام رشته های پیراپزشکی تنها دو رشته اتاق عمل و هوشبری پذیرش داشتند آن هم در استان کرمانشاه!

موضوعات مرتبط : شرایط قبولی در رشته دندانپزشکی بدون کنکور

آیا قبولی در رشته پرستاری بدون کنکور پردیس یا دانشگاه آزاد امکان پذیر است؟

تبلیغات زیادی در اینترنت در رابطه با این موضوع وجود دارد و حتی بسیاری از داوطلبان به دلیل اطلاعات پایین و عدم تحقیقات مناسب حتی رقابت کنکور را رها میکنند با این تصور که میشود کاملا بدون کنکور در دانشگاه آزاد یا پردیس در رشته پرستاری تحصیل کرد اما آیا چنین چیزی وجود دارد؟

رشته پرستاری بدون کنکور پردیس

دانشگاه های پردیس یا همان پردیس خودگردان در واقع زیر مجموعه ای از دانشگاه های دولتی هستند که در تمامی رشته های مهم دانشگاهی با دریافت شهریه ای تقریبا در حدود ۲ برابر شهریه دانشگاه آزاد در همان رشته اقدام به پذیرش دانشجو میکنند.

با توجه به اینکه پروسه ثبت نام ، انتخاب رشته و تشکیل کلاس ها بصورت مستقل اتفاق می افتد و ربطی به دانشگاه دولتی مادر ندارد بسیاری از داوطلبان بر این تصور هستند که میشود از دانشگاه پردیس صندلی خرید و در رشته پرستاری بدون کنکور تحصیل کرد!

در واقع دندانپزشکی بدون کنکور در این دانشگاه ارائه می شود و هر کسی که بخواهد می تواند با پرداخت شهریه بدون شرکت در کنکور وارد این دانشگاه شود .

خرید صندلی دانشگاه پردیس خودگردان صحت ندارد و مخالف با قوانین و مقررات نظام پزشکی و وزارت بهداشت می باشد و اگر دانشگاهی به صورت خودسرانه اقدام به ثبت نام پرستاری بدون کنکور کند قطعا کار غیر قانونی انجام داده است و با مسول اینکار برخورد خواهد شد.

دانشگاه های پردیس خودگردان در رشته پرستاری پذیرش دارند اما بدون کنکور نه.باید برای قبولی در این دانشگاه ها قطعا از رتبه نسبتا خوبی برخوردار بود ( حداقل تراز ۷۰۰۰ ) همچنین باید از هزینه های سالانه حدود ۵۰ میلیون تومان دانشگاه پردیس برومد.

پرستاری بدون کنکور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی دارای واحد های زیادی در تمام شهر ها و حتی در برخی از شهر ها دارای چند واحد است و تقریبا در تمام رشته ها و مقاطع تحصیلی هم دارای پذیرش با کنکور و بدون کنکور است.حتی در این دانشگاه واحد هایی با عنوان واحد خود گردان وجود دارد که سبب شده بسیاری از داوطلبان بر این تصور باشند که دانشگاه آزاد بی کیفیت است یا به دلیل داشتن شهریه میشود رشته پرستاری بدون کنکور در این دانشگاه قبول شد.

باید بدانید اولا انتخاب رشته دانشگاه آزاد در رشته پرستاری بصورت مستقل در سامانه خود دانشگاه آزاد انجام میشود و ربطی به انتخاب رشته سراسری ندارد.

 دوما قطعا بدون کنکور نمیشود وارد رشته پرستاری دانشگاه آزاد شد جز روش هایی که در ابتدا برای شما توضیح داده شد.

پس لطفا گول افراد و تبلیغات را نخورید و مطمعن باشید در هیچکدام از رشته های پزشکی و حتی پیراپزشکی نمیتوان در دانشگاه آزاد بدون کنکور تحصیل کرد بلکه باید حداقل تراز ۷۳۰۰ در سهمیه برای قبولی در واحد های شهرستان و تراز بالای ۸۰۰۰ برای قبولی در واحد تهران بدست آورد.

روش های قانونی رشته پرستاری بدون کنکور

جز این موارد این راه قانونی دیگری برای ورود به رشته پرستاری بدون کنکور وجود ندارد:

  • رشته پرستاری تعهدی مخصوص مناطق محروم ( همیشه ارائه نمیشود )
  • پرستاری بدون کنکور با داشتن مدال المپیاد دانش آموزی کشوری یا جهانی
  • مهاجرت تحصیلی به کشور دلخواه و تحصیل در رشته پرستاری بدون کنکور
  • استفاده از قانون تحصیل اتباع خارجی در ایران با داشتن تابعیت کشور دیگر
  • انتقالی از یکی از دانشگاه های خارج کشور از کشور ، مورد تایید وزارت بهداشت

هشدار!

جز این موارد هر تبلیغ یا مشاوره ای به شما داده شود قطعا دروغ است و از نظر قانونی شما را دچار مشکل خواهد کرد و چه بسا مبلغ زیادی را هم از دست بدهید.

پرستاری بدون کنکور در خارج از کشور

برنامه های آموزشی و گرایش های موجود برای تحصیل در رشته پرستاری در کشور های مختلف متفاوت است معمولا پذیرش پرستاری بدون کنکور در سایر کشور ها مخصوصا دانشگاه های معتبر کشور های آمریکا ، انگلستان ، کانادا ، روسیه در صورت دارا بودنمعدل بالای دیپلم ، دارا بودن مدرک زبان مانند آیلتس وتافل با نمره خوب یا حتی  مقالات علمی چاپ شدهامکان پذیر است. 

طول دوره تحصیلی پرستاری بعنوان رشته ای که کارشناسی محسوب میشود مانند ایران ۴ ساله است و در این ۴ سال طبق قوانین بعضی از کشور ها دانشجو فقط هزینه های زندگی را پرداخت میکند و در بعضی از کشور ها علاوه بر این باید شهریه هم پرداخت کند.

در برخی از دانشکده های پزشکی خارجی نیز شرط ورود به رشته های پیراپزشکی مانند پرستاری شرکت درآزمونسراسری یا دانشگاهی می باشد و رتبه اکتسابی در این آزمون تعیین کننده پذیرش یا عدم پذیرش شماست. این آزمون ها بصورت بین المللی انجام میشود و داشتن مدرک زبان یکی از شروط مهم شرکت در آزمون است.

معمولا سطح آزمون از سطح کنکور سراسری ایران پایین تر است و مواد امتحانی تقریبا همان دروسی است که در ایران آزمون میدهید. از جمله این آزمون ها میشه به آزمون یوس ترکیه  اشاره کرد یا آزمون هایی که در دانشگاه های آمریکا و انگلیس برگزار میشود.

برای تحصیل رشته پرستاری بدون کنکور در خارج از کشور به این موارد دقت کنید:

  • انتخاب دانشگاه از نظر اعتبار مدرک تحصیلی
  • در نظر گرفتن هزینه اقامت و تحصیل در کشور مورد نظر
  • اطلاع از شرایط استخدام بعد از پایان تحصیل در کشور مورد نظر
  • اطلاع از شرایط امکان کار در حین تحصیل
  • قوانین تحصیلی کشور مورد نظر
  • شرایط دریافت ویزای تحصیلی و کاری
  • درآمد متوسط پرستاران در آن کشور
  • مورد تایید بودن دانشگاه از نظر وزارت بهداشت ایران
  • زبان مورد استفاده در حین تحصیل ( انگلیسی یا زبان رسمی همان کشور )

ارزان ترین کشور برای تحصیل در رشته پرستاری بدون کنکور

بسیاری از داوطلبانی که دارای هیچکدام از شرایط ورود به رشته پرستاری از طریق کنکور یا بدون کنکور نیستند میتوانند با پرداخت هزینه وارد یکی از دانشگاه های معتبر خارج از کشور شوند و حتی  در یکی از کشورهای اروپایی مشغول به تحصیل شوند.

از جمله ارزانترین کشورهای رشته دندان پزشکی بدون کنکور:

  • روسیه
  • آلمان
  • ترکیه
  • نروژ
  • بلژیک
  • ایتالیا
  • مجارستان
  • چین

این کشور ها جز ارزانترین کشورهای برای تحصیل در تمام دنیا هستند و دریافت ویزای تحصیلی از آن ها در کمتر از ۶ ماه انجام خواهد شد.

✔️ هزینه زندگی در سال حدود ۲۰ هزار یورو است.

✔️ بسیاری از دانشگاه های شهریه دریافت نمیکنند.

✔️ هزینه دانشگاه هایی که شهریه دارند حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار یورو برای هر ترم است.

✔️ باید هزینه زندگی و تحصیل هر دو در نظر گرفته شود.

✔️ امکان کار در حین تحصیل امکان پذیر است.

✔️ آموزش زبان در دوره کالج انجام میشود. ( هزینه دریافت میشود )

با وجود اینکه این هزینه های در کشورهای اروپایی بسیار کم است اما نسبت به ارزش پول ملی ما همچنان هزینه بالایی محسوب میشود اما در هر صورت میشود در صورت داشتن توان مالی در اروپا تحصیل کرد و در همان جا هم ساکن شد. متوسط درآمد پرستاران در حدود سالی ۵۰ هزار یورو میباشد.

در پایان

باید به این موضوع اشاره کنیم که رشته پرستاری جز رشته های با بازار کار امن و قطعی است که با توجه به نیاز جهانی اشباع نخواهد شد و نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا مخصوصا کشور های اروپایی و حاشیه خلیج فارس نیاز روز افزون به آن حس میشود.

همچنین باید اشاره کنیم رشته پرستاری جز رشته هایی است که به سادگی میتوان با آن مهاجرت کاری داشت پس اگر قصد ورود به رشته پرستاری بدون کنکور را دارید از نظر آینده شغلی و تامین زندگی اصلا نگران نباشید بعلاوه اینکه عشق به شغل پرستاری باید در اولویت های شما باشد.

میتوانید برای مشاوره در زمینه رشته پرستاری بدون کنکور همین الان با کنکور مشاور تماس بگیرید تا مشاوران این مرکز شما را به بهترین نحو راهنمایی کنند.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید