لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

رشته های دانشگاه علم و صنعت

رشته های دانشگاه علم و صنعت

یکی از بزرگ ترین دانشگاه های فنی مهندسی کشور دانشگاه علم و صنعت است و قطعا آرزوی خیلی از داوطلبان کنکور این است که بتوانند وارد دانشگاه علم و صنعت شوند.در این مقاله توضیحات کاملی در رابطه با معرفی دانشگاه علم و صنعت و رشته های دانشگاه علم و صنعت خواهیم داد.

با خواندن این مقاله قطعا شناخت کاملی درباره دانشگاه علم و صنعت پیدا میکنید و از مزایای تحصیل در این دانشگاه و اعتبار این دانشگاه در ایران و جهان مطلع میشوید.تا انتها با ما همراه باشید.

معرفی دانشگاه علم و صنعت

معرفی دانشگاه علم و صنعت

دانشگاه علم و صنعت بعنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه ها کشور است که در سال ۱۳۰۸ در محله قوام السلطنه تهران تاسیس شد و به مرور با توجه به گسترش و پیشرفتی که پیدا کرد به محله نارمک واقع در شرق تهران منتقل شد.

دانشگاه علم و صنعت از نظر رتبه بندی در بین دانشگاه های فنی مهندسی کشور در رتبه سوم است اما در سال ۲۰۱۵ موفق به کسب برترین دانشگاه ایران شد و این موفقیت مدیون دانشجویان و انجام پروژه های علمی ای است که در این دانشگاه انجام میشود.

دانشگاه علم و صنعت در واقع دانشگاه فنی مهندسی است و مقصد اصلی داوطلبان کنکور ریاضی میباشد هرچند رشته های مختلفی در این دانشگاه تدریس میشود و از گروه های آزمایشی دیگر کنکور هم شانس انتخاب این دانشگاه را دارند.

دانشگاه علم و صنعت رشته هایی همچون معماری و شهر سازی را همیشه داشته و در بعضی از رشته ها مانند مهندسی راه آهن و مهندسی پیشرفت در خاورمیانه جز اولین ها بوده و توانسته است افراد زیادی را برای فعالیت در این حوزه تربیت کند.

پیشنهاد ما به شما : رشته های دانشگاه امیرکبیر

همانطور که از اسم دانشگاه مشخص است این دانشگاه با صنعت در آمیخته است و مراکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی و کارگاه های تخصصی زیاد و پیشرفته را در دانشگاه میتوانید مشاهده کنید که همگی نشانه اتصال دانشگاه به بازار کار و تربیت دانشجویان عمل محور میباشد.

پروژه های بزرگی در دانشگاه علم و صنعت به مرحله اجرا رسیده و در سطح وسیع وارد چرخه تولید شده است.از جمله پروژه های بزرگ و ملی میتوان به این موارد اشاره کرد:

👈 ماهواره نوید علم و صنعت

👈 طراحی موتور هواپیماهای جت

👈 طراحی موتور جست و جو یوز ایرانی

👈 پروژه سپر ملی دفاع سایبری ایران

👈 میکرو کامپیوتر برای افراد دارای ضایعه نخاعی

تمام این ها نشان میدهد در این دانشگاه اساتید و دانشجویان در سطح بالای علمی قرار دارند و جز نخبگان کشور هستند به همین دلیل هم هست ورود به این دانشگاه از آرزوها و البته افتخارات هر استاد و دانشجوی فنی مهندسی است.

از جمله افرادی که جز نخبگان و بنیان گذاران علمی کشور بوده اند و در دانشگاه علم و صنعت تحصیل و تدریس کردند میتوان به این موارد اشاره کرد :

👈 دکتر علی کاوه از چهره های ماندگار مهندسی عمران

👈 جلال حجازی از بزرگان مهندسی مواد و متالوژی

👈 تهمینه میلانی از کارگردان های موفق سینما

👈 همایون خرم از بزرگان موسیقی ایران

از جمله چهره های علمی دانشگاه علم و صنعت در سیاست هم چهره های معروفی به کشور معرفی کرده است از جمله

👈 محسن رضایی فرمانده سابق سپاه

👈 حمید بهبهانی وزیر راه در دولت احمدی نژاد

👈 کامران دانشجو از افراد مهم در دولت احمدی نژاد

👈 دکتر احمدی نژاد رییس جمهور سابق و شاید مهم ترین چهره سیاسی علم و صنعت

در ادامه درباره مزایای تحصیل در دانشگاه علم و صنعت و اعتبار این دانشگاه در سطح کشور و جهان صحبت میکنیم تا داوطلبین علاقه مند بیش از بیش دانشگاه بزرگ علم و صنعت را بشناسند.

رشته های دانشگاه علم صنعت در مقطع کارشناسی

ریاضیات و کاربرد هاعلوم کامیپوتر
فیزیکمهندسی برق
مهندسی حمل و نقل ریلیمهندسی خط و سازه ریلی
مهندسی شیمیمهندسی صنایع
مهندس عمرانمهندسی ماشین های ریلی
مهندسی معماریمهندسی مواد و متالوژی
مهندسی نفت

در ادامه مقاله معرفی رشته های دانشگاه علم و صنعت به سراغ مزایای تحصیل در دانشگاه علم و صنعت میرویم…

مزایای تحصیل در دانشگاه علم و صنعت

مزایای تحصیل در دانشگاه علم و صنعت

دانشجویانی که در دانشگاه علم و صنعت تحصیل میکنند واقعا مزایای زیادی از لحاظ مختلف دارند:

مزایای علمی دانشگاه علم و صنعت

👈 دانشگاه علم و صنعت با احتساب تمامی مقاطع تحصیلی بین ۱۰ تا ۱۳ هزار دانشجو دارد.این دانشجویان در ۱۵ دانشکده و ۱۵۰ گرایش در حال تحصیل هستند.

دانشگاه دارای ۱۲ پژوهشکده مجهز و ۱۳ مرکز تحقیقاتی و کاربردی پیشرفته است که این دانشگاه را در زمره بهترین دانشگاه های فنی مهندسی ایران و جهان قرار داده است.

مزایای تفریحی و ورزشی دانشگاه علم و صنعت

👈 دانشگاه علم وصنعت دارای استادیوم ۲۰ هزار نفری فوتبال است که در نوع خود بی نظیر است همچنین سالن های بدنسازی، شنا ،تنیس روی میز و خیلی دیگر از ورزش ها در دانشگاه در ساختمان های مجزا و با امکانات تعبیه شده است.

فضای سر سبز دانشگاه علم و صنعت به دانشجویان محیط زیبا و شاد را القا میکند همچنین کتاب خانه های مجهز و اینترنت پر سرعت هم میتوان از مزایای این دانشگاه دانست.

خوابگاه های دانشجویی امکانات مناسبی دارند و دانشجویان غیر بومی از نظر فضای دانشگاه و حتی غذای توزیعی در دانشگاه احساس رضایت دارند.

در نتیجه اگر دانشجوی علم و صنعت باشید از نظر علمی و رفاهی در شرایط خوبی خواهید بود و میتوانید از این فرصت استفاده کنید تا تمرکز اصلی روی درس و پیشرفت باشد تا با کمترین دغدغه به عالی ترین مدارج علمی دست پیدا کنید.

اعتبار دانشگاه علم و صنعت

👈 اعتبار هر دانشگاه از چند نظر قابل بررسی است.میتوان امکانات علمی و رفاهی دانشگاه را ملاک قرار داد همچنین گستردگی رشته های تحصیلی در دانشگاه میتواند جز محسنات باشد و از همه ممم تر مقالات علمی و پروژه های در سطح کلان باعث افزایش اعتبار دانشگاه میشوند.

دانشگاه علم و صنعت در تمامی این موارد در جایگاه خوبی است به همین دلیل هم است که برای ورود به این دانشگاه باید رتبه مناسبی در کنکور داشته باشید.

دانشگاه علم و صنعت در سال های اخیر توانسته است در رابطه با پروژه های علمی مختلفی با دانشگاه هایی از کانادا ،استرالیا ،ژاپن و میلان ایتالیا همکاری های علمی بکند و همین موضوع سبب میشود تا تبادل دانشجو بین این دانشگاه ها راحت تر اتفاق بیوفتد.

به زبان ساده تر اگر قصد دارید برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه های مطرح خارج از کشور شوید میتوانید از طریق دانشگاه علم و صنعت و تاییدیه های اساتید این دانشگاه و دیگر دانشگاه ها پذیرش تحصیلی بگیرید.

مفید برای شما : رشته های دانشگاه تهران

بیشترین پذیرش های تحصیلی در مقطع دکتری رخ میدهد و بعد از آن مقطع کارشناسی ارشد در رتبه بعدی قرار دارد.دانشجویان زیادی از دانشگاه علم و صنعت با توجه به اعتبار علمی دانشگاه توانسته اند برای تحصیل به خارج از کشور مهاجرت کنند و بار علمی خود و کشور را تا حد زیادی افزایش دهند.

در پایان میتوان گفت اگر دانشگاه علم و صنعت جز انتخاب های شما است اصلا اشتباه نکردید البته دانشگاه های فنی مهندسی دیگری با سطح بالا در کشور وجود دارند که دانشگاه علم و صنعت یکی از آن ها است و میتواند سکوی پرشی برای موفقیت در بازار کار و ارتقای علمی شما باشد.

در صورتی که در رابطه با رشته های دانشگاه علم و صنعت و نحوه پذیرش و رتبه مورد نیاز برای ورود به هرکدام از رشته های این دانشگاه نیاز به مشاوره دارید همین الان با کنکور مشاور تماس بگیرید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید