لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

رشته دامپزشکی بدون کنکور ۱۴۰۳

رشته دامپزشکی بدون کنکور

رشته دامپزشکی جز رشته هایی است که علاقه مندان خاص خود را دارد و میشه گفت بعد از ۳ رشته پزشکی پر تقاضا در اولویت انتخابی بعدی داوطلبان قرار میگیرد.به همین دلیل برای قبولی در این رشته هم باید از رتبه و تراز خوبی برخوردار بود.همین مسئله باعث شده است تا بسیاری از داوطلبان به دنبال رشته دامپزشکی بدون کنکور باشند.

👈 اما آیا رشته دامپزشکی بدون کنکور وجود دارد؟

👈 اگر اینطور است از چه طریقی میتوان وارد آن شد؟

👈 برای قبولی چه شرایطی وجود دارد؟

👈 شرایط تحصیل در رشته دامپزشکی بدون کنکور خارج از کشور به چه صورت است؟

اگر میخوای به جواب تمام سوالاتت برسی و به سادگی وارد رشته دامپزشکی بشی فقط کافیه تا انتهای همین مقاله با کنکور مشاور همراه شی!

راه های ورود به رشته دامپزشکی بدون کنکور

چند راه برای این موضوع پیش بینی شده است که یا باید در شرایط آن قرار بگیرید یا شرایط را داشته باشید تا بتوانید وارد دامپزشکی بدون کنکور شوید:

داشتن مدال المپیاد دانش آموزی

میشود با کسب مدال المپیاد دانش آموزی کشوری و جهانی نه تنها در رشته دامپزشکی بلکه در هر رشته دیگری که دلتان میخواهد کاملا بدون کنکور قبول شوید.در واقع این شرایط برای دانش آموزان المپیادی که از شرایط کنکور دور هستند و تمرکز و تلاششان را روی المپیاد گذاشته اند پیش بینی شده است.

پس اگر دانش آموز دهم یا یازدهم هستید این فرصت را دارید تا با کسب مدال در المپیاد های کشوری و جهانی جز کسانی باشید که به سادگی میتوانند وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خودشان شوند حتی بدون اینکه مجبور به قرار گرفتن در رقابت سخت کنکور شوند.

تحصیل دامپزشکی در خارج از ایران

قوانین آموزشی در بسیاری از نقاط دنیا با ایران متفاوت است و بر خلاف ایران که برای قبولی در بسیاری از رشته ها حتما باید در کنکور سراسری شرکت کرد، میشود کاملا بدون کنکور با پرداخت شهریه وارد هر رشته ای شد!

این امکان به خارجی ها هم داده شده است تا بتوانند در کشور مورد نظر با پرداخت شهریه اجازه تحصیل داشته باشند و در رشته دامپزشکی کاملا بدون کنکور تحصیل کنند.البته باید مواردی هم در نظر گرفته شود که در ادامه مفصل توضیح خواهیم داد.

خبر خوب!

میشود با دارا بودن یک سری از شرایط از دانشگاه های خارج از کشور بعد از مدتی به یکی از دانشگاه های ایران انتقالی گرفت و ادامه تحصیل را همینجا در رشته دامپزشکی بدون کنکور انجام داد.

دامپزشکی بدون کنکور دانشگاه بین الملل

عکس روش تحصیل خارج از کشور در مورد ایران هم صادق است.یعنی در بعضی از دانشگاه های دولتی و پردیس که واحد بین الملل وجود دارد خارجی هایی از نقاط مختلف دنیا با پرداخت شهریه دلاری به دانشگاه میتوانند بدون کنکور مشغول به تحصیل شوند.

اما ما که خارجی نیستیم!

در سال های اخیر بسیاری توانسته اند تابعیت کشور های مختلف را کسب کنند.در نتیجه ایرانی های زیادی هستند که دو تابعیتی محسوب میشوند پس میتوانند با داشتن پاسپورت کشور دیگر در یکی از دانشگاه های دارای واحد بین الملل و رشته دامپزشکی بدون کنکور با پرداخت شهریه دلاری تحصیل کنند.

رشته دامپزشکی جز رشته های خاص محسوب میشود و ممکن است خارجی های کمی علاقه مند به تحصیل در این رشته آن هم در ایران باشند پس هر سال در صورت ایجاد ظرفیت پذیرش از سوی دانشگاه ها اطلاعیه صادر میشود.

موضوعات مرتبط : بازار کار و درآمد رشته دامپزشکی

تحصیل در مقطع کاردانی دامپزشکی

اگر نتوانستید از هیچکدام از روش های گفته شده وارد رشته دامپزشکی شوید و نه قدرت مدال آوردن در المپیاد یا توان مالی تحصیل در خارج از کشور را نداشتید میتوانید کاملا بدون کنکور از طریق دانشگاه آزاد وارد مقطع کاردانی دامپزشکی شوید و حتی تا مقاطع بالاتر در گرایش های مختلف این رشته ادامه تحصیل دهید.

آیا رشته دامپزشکی تعهدی وجود دارد؟

رشته های تعهدی به رشته هایی گفته میشود که داوطلب با ورود به آن باید تعهد شغلی خدمت در ارگان یا منطقه ای مشخص ( عمدتا مناطق محروم ) را بدهد تا اجازه تحصیل داشته باشد.بعضی از پذیرش های تهدی بدون کنکور هستند و فقط بر اساس سوابق تحصیلی میباشند.

رشته های تعهدی برای تمام رشته های پزشکی و پیراپزشکی در دو حالت گفته شده وجود دارد اما در مورد بدون کنکور بودن فقط مربوط به رشته های پیراپزشکی با ظرفیت بسیار پایین است و قطعا تا به امروز هیچ کدام از رشته های پزشکی بصورت تعهدی و بدون کنکور پذیرش نداشته است.

آیا قبولی در رشته دامپزشکی بدون کنکور پردیس امکان پذیر است ؟

قطعا شما هم بارها شنیدید که دانشگاه های پردیس خودگردان اقدام به پذیرش بدون کنکور در رشته دامپزشکی میکنند.

آیا بنظر شما این موضوع صحت دارد؟

دانشگاه پردیس خودگردان با دریافت شهریه های نسبتا سنگین در اکثر رشته های تحصیلی علوم پزشکی و غیر علوم پزشکی دانشجو جذب می کند اما در میان داوطلبان شایعه شده است که دانشگاه پردیس خودگردان با دریافت هزینه و شهریه های بسیار بالا اقدام به فروش صندلی می کند.

در واقع رشته دامپزشکی بدون کنکور در این دانشگاه ارائه می شود و هر کسی که بخواهد می تواند با پرداخت شهریه بدون شرکت در کنکور وارد این دانشگاه شود و به عبارتی صندلی پزشکی بخرد!

اما این موضوع از نظر قانونی و آیین نامه های پذیرش دانشگاه ها به هیچ عنوان صحت ندارد و تمام افرادی که ادعای چنین کاری دارند قطعا بصورت غیر قانونی عمل میکنند و چه بسا کلاهبردار باشند پس مراقب باشید تا گول چنین تبلیغاتی را نخورید.

دانشگاه های پردیس خودگردان در رشته دامپزشکی پذیرش دارند اما بدون کنکور نه.باید برای قبولی در این دانشگاه ها قطعا از رتبه خوبی برخوردار بود ( زیر ۵۰۰۰ سهمیه) همچنین باید از هزینه های سالانه حدود ۱۰۰ میلیون تومان دانشگاه پردیس برومد!

با توجه به افزایش ظرفیت هایی که در رشته پزشکی ایجاد شده است شانس کسانی که به رشته های دیگر پر طرفدار علاقه مند هستند بالاتر رفته است.با این حساب الگوریتم انتخاب رشته کنکور تغییر کرده و میتوان گفت نسبت به سال های قبل با رتبه های بالاتر هم شانس قبولی در رشته های تاپ بیشتر شده است.

دامپزشکی بدون کنکور در خارج از کشور

 همانطور که گفته شد میشود رشته دامپزشکی را در خارج از کشور هم تحصیل کرد.بطور کلی قوانین پذیرش در رشته دامپزشکی خارج از کشور همانند رشته های پزشکی و دندانپزشکی است و نیاز به سوابق تحصیلی دیپلم و داشتن نمره خوب در دروس زیست شناسی و شیمی و البته مدرک زبان معتبر میباشد.

همانند ایران رشته دامپزشکی در خارج از کشور از مقطع کاردانی شروع میشود و بعد از آن تا مقطع دکتری حرفه ای ادامه می یابد.در واقع داشتن مدرک هر مقطع تحصیلی مربوط به حیطه شغلی خاصی است برای مثال کاردانی بعنوان تکنسین مشغول میشود و کسی که دارای مدرک لیسانس دامپزشکی است در حیطه آزمایشگاهی فعالیت میکند.

و در نهایت با تحصیل در مقطع دکتری میشود وارد فعالیت های درمانی شد.کشورهای زیادی در رشته دامپزشکی دارای تحصیلات مدرن و حرفه ای هستند که یا بدون کنکور یا بر اساس آزمون ورودی که از کنکور سراسری ایران ساده تر است پذیرش میکنند.بدیهی است اگر از طریق آزمون وارد دانشگاه شوید بورسیه خواهید شد و لازم نیست هزینه زیادی کنید.

برای تحصیل در خارج از کشور باید جوانب مختلفی مورد توجه قرار گیرد از قبیل:

  • مورد تایید بودن دانشگاه از نظر وزارت بهداشت ایران
  •  انتخاب بهترین کشور از نظر هزینه تحصیل 
  • انتخاب بهترین کشور از نظر هزینه زندگی
  • شرایط کاری و درآمد در آن کشور بعد از فارغ التحصیلی
  • امکان کار در حین تحصیل
  • قوانین تحصیلی کشور مورد نظر
  • شرایط دریافت ویزای کاری
  • شرایط دریافت ویزای تحصیلی
  • زبان مورد استفاده در زمان تحصیل ( انگلیسی یا زبان رسمی کشور )

ارزانترین کشور ها برای تحصیل در رشته دامپزشکی بدون کنکور

قوانین تحصیلی در کشورهای مختلف متفاوت است برای مثال کشورهای آلمان و اتریش تقریبا کمترین هزینه را دارد و کشور های آمریکا و کانادا دارای هزینه های بیشتری در زمان تحصیل و زندگی هستند و دقیقا باید معیار هزینه را بعنوان یک عامل مهم در نظر داشته باشید.

از جمله ارزانترین کشورهای رشته دامپزشکی بدون کنکور :

  • آلمان
  • اتریش
  • آفریقای جنوبی
  • استرلیا
  • کاستاریکا
  • دانمارک
  • سوییس
  • روسیه
  • فرانسه
  • فنلاند
  • هلند
  • ایتالیا

تقریبا میشه گفت ارزانترین کشورهای تحصیل رشته دامپزشکی بدون کنکور در تمام دنیا این کشور ها هستند.همچنین دریافت ویزای تحصیلی در کمتر از ۶ ماه زمان میبرد و میشود به سادگی وارد این کشورها شد.

  • هزینه زندگی در سال حدود ۳۰هزار یورو میباشد.
  • بسیاری از دانشگاه های هزینه دریافت نمیکنند.
  • هزینه دانشگاه هایی که شهریه دارند حدود ۵ تا ۱۰ هزار یورو برای هر ترم است.
  • باید هزینه زندگی و تحصیل هر دو در نظر گرفته شود.
  • امکان کار در حین تحصیل امکان پذیر است.
  • آموزش زبان در دوره کالج ( هزینه دریافت میشود )

با وجود اینکه این هزینه های تحصیل در کشورهای اروپایی بسیار کم است اما نسبت به ارزش پول ملی ما همچنان هزینه بالایی محسوب میشود اما در هر صورت میشود در صورت داشتن توان مالی در اروپا تحصیل کرد و در همان جا هم ساکن شد.

آیا تحصیل در دامپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد امکان پذیر است؟

دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان رقیب اصلی دانشگاه های دولتی در تمام رشته های دانشگاهی دارای پذیرش با کنکور و بدون کنکور است .البته رشته هایی همچون رشته های پزشکی و پیراپزشکی به هیچ عنوان در دانشگاه آزاد بدون کنکور ارائه نمیشود پس همینجا خیالتان را راحت کنم هر کسی چنین ادعایی داشت قطعا کلاه بردار است.

بعلاوه اینکه در ۲ سال اخیر علیرغم اینکه دانشگاه آزاد دارای انتخاب رشته مجزا در تمام گروه های آزمایشی حتی هنر و زبان است اما نمیشود ۴ رشته پزشکی را در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد حتی پیدا کرد!

پس از کجا پیدا کنیم؟

کد رشته های پزشکی دانشگاه آزاد در دفترچه انتخاب رشته سراسری قرار گرفته اند.در واقع باید ۱۵۰ کد رشته ای که سازمان سنجش مشخص کرده است کد رشته های مربوط به دانشگاه آزاد هم وارد شود و همین موضوع نشان دهنده آن است که دانشگاه آزاد دارای رشته دامپزشکی بدون کنکور نمیباشد!

نکته بسیار مهم!

تنها حالت رشته دامپزشکی بدون کنکور در دانشگاه آزاد تحصیل در مقطع کاردانی این رشته و ادامه تحصیل تا مقاطع بالاتر در گرایش های مختلف است که برای تمام داوطلبان تجربی و غیر تجربی صرفا بر اساس سوابق تحصیلی امکان پذیر شده است.

نتیجه گیری مهم

رشته دامپزشکی بدون کنکور در انواع مختلف پذیرش از کاردانی تا دکتری عمومی توضیح داده شد تا در صورت علاقه مندی به این رشته و داتشن توان مالی یا کسب مدال در المپیاد یا حتی تحصیل در مقطع کاردانی بتوانید به سادگی وارد این رشته محبوب و پولساز شوید.

ما در کنکور مشاور با بهره گیری از مشاوران با سابقه و به روز بهترین روش های ورود به رشته دامپزشکی بدون کنکور را به شما نشان خواهیم داد پس بدون معطلی همین الان با ما تماس بگیر.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

2 پاسخ

  1. سلام لیسانس مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد دارم،و دیپلم انسانی میتونم بدون کنکور دامپزشکی برم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید