لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

درآمد رشته هوشبری + آینده شغلی و بازار کار

درآمد رشته هوشبری

رشته هوشبری یکی از رشته های زیر گروه تجربی است که علاقه مندان زیادی دارد و هر ساله رقابت سنگینی برای ورود به این رشته جذاب شکل میگیرد.اما رشته درآمد هوشبری چقدر است و آیا از نظر مالی ارزش دارد تا وارد این رشته شویم؟

در ادامه مطالب بررسی دقیقی در مورد بازار کار رشته هوشبری و درآمد کسی که در این رشته تحصیل کرده است خدمت شما ارائه میدهیم و همچنین درآمد این رشته را در چند کشور پرتقاضا در سطح دنیا بررسی خواهیم کرد.

درآمد رشته هوشبری در ایران

کسانی که در رشته هوشبری تحصیل کرده اند یا قصد این را دارند که وارد رشته هوشبری شوند میتوانند در زمینه های شغلی متفاوتی مشغول به کار شوند و با توجه به شغل و محل کار درآمدی برای آن ها تعیین شود.از جمله مهم ترین این موارد مشود به این زمینه های شغلی اشاره کرد:

فعالیت در بیمارستان

محل اصلی اشتغال هوشبران کار در بیمارستان های دولتی و خصوصی و حتی نظامی است.میزان درآمد در این زمینه شغلی بر اساس سابقه کار و نوع بیمارستان تعیین میشود همچنین تعداد شیفت ها یکی از معیار های درآمدی در این رشته است.

درآمد رشته هوشبری در بیمارستان های دولتی و نظامی

اشتغال در بیمارستان های دولتی و نظامی بر اساس حقوق مصوب تعیین شده است.اگر بخواهیم حقوقی بر اساس نرخ مصوب امسال تعیین کنیم میتوان گفت شخصی که هوشبر است بین ۷ تا ۱۵ میلیون تومان بر اساس معیارهای گفته شده حقوق میگیرد.

درآمد رشته هوشبری در بیمارستان های خصوصی

بیمارستان های خصوصی قطعا از تعرفه های بیشتری برخوردار هستند و به همین دلیل مزایای بیشتری برای پرسنل قائل میشوند.درآمد رشته هوشبری در بیمارستان های خصوصی بین ۱۰ تا ۱۷ میلیون تومان متغیر است.

اشتغال در کلینیک ها

انواع و اقسام کلینک های دولتی و خصوصی بصورت تخصصی در خدماتی خاص دایر است.برای مثال کلینیک های زیبایی که بسیار شناخته شده هستند یا کلینیک های بیماری های داخلی و چندین مثال دیگر که میتوان زد.

کیلینیک ها هم تعرفه هایی بیشتر از بیمارستان دارند و کار تخصصی در زمینه ای خاص انجام میدهند که حتما نیاز به حضور هوشبر در جراحی ها میباشد.درآمد هوشبران در این زمینه شغلی بین ۸ تا ۱۵ میلیون تومان در ماه است.

فعالیت در درمانگاه ها

درمانگاه ها فضای کوچکتر بیمارستانی هستند که هم در حالت دولتی و هم نظامی و خصوصی وجود دارد.در واقع درمانگاه همان کلینیک است اما در چندین زمینه خدمات میدهد.درآمد رشته هوشبری در زمینه درمانگاهی بین ۷ تا ۱۲ میلیون تومان در ماه است.

فعالیت در سازمان های خاص

بغیر از بیمارستان ها و وزارت بهداشت سازمان های دیگری همچون بهزیستی یا قوه قضاییه اقدام به جذب نیرو در زمینه هوشبری میکنند.درآمد در این حالت بر اساس نرخ مصوب است و میتوان حقوقی بین ۸ تا ۱۳ میلیون تومان در ماه را برای هوشبران شاغل در این سازمان های در نظر گرفت.

خبر خوب !

کسانی که دارای مدرک تحصیلی هوشبری هستند این امکان را دارند که همزمان در چند زمینه شغلی فعالیت داشته باشند و زمان خود را بین مشاغل گفته شده تقسیم کنند.در این حالت قطعا درآمد بیشتری خواهند داشت.

قبل از انتخاب هوشبری به این چند نکته توجه کن:

  • هوشبری یا بیهوشی ( یکی از تخصص های پزشکی ) کاملا متفاوت است.
  • فضای کار هوشبری در ارتباط مستقیم با اتاق عمل است.
  • آماده سازی ابزار بیهوشی یا بی حسی موضعی بر عهده هوشبر است.
  • کنترل علائم حیاتی بیمار در طول عمل جز وظایف هوشبر میباشد.
  • هماهنگی ها بین بخش های مختلف مانند رادیولوژی ، خون و پزشک از مسولیت های مهم است.
  • هوشبری در ایران در مقطع کارشناسی ارشد وجود ندارد.
  • برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید وارد رشته های دیگر شد.
  • نسبت به پرستاری تعداد کمتری در این رشته جذب دانشگاه و بیمارستان ها میشوند.
  • برای ورود به این حیطه شغلی باید از روابط عمومی و صبر و حوصله خوبی برخوردار بود.

آینده شغلی و بازار کار رشته هوشبری

بازار کار رشته هوشبری

با توجه به نرخ رشد جمعیت و افزایش بیماری و البته گسترش فضای درمانی در زمینه های مختلف گفته شده در کشور نه تنها در آینده همچنان نیاز به این رشته وجود دارد بلکه قطعا میزان ظرفیت دانشگاهی این رشته افزایش پیدا خواهد کرد.

هر جایی که جراحان در زمینه های مختلف وجود داشته باشند نیاز به شخصی که در رشته هوشبری تحصیل کرده است حس میشود.از کلینیک ها پوست و مو و زیبایی گرفته تا حتی درمانگاه های جراحی سرپایی مانند چشم ، جراحی عمومی ، گوارش و غیره.

پس اگر قصد ورود به این رشته را دارید به هیچ عنوان نگران بازار کار و وضعیت درآمدی در این رشته نباشید.قطعا به اندازه یک پزشک درآمد نخواهید داشت اما بازار کار امن و مطمعن در رشته هوشبری وجود دارد.

درآمد رشته هوشبری در کشورهای مختلف

همانطور که در ایران رشته هوشبری بسیار پرطرفدار است در سایر نقاط جهان هم میتوان حتی با وجود تحصیل در ایران ، مشغول به کار شد و ویزای کاری گرفت .تصمیم گرفتیم کشورهایی که بیشترین تقاضا را برای مهاجرت کاری در این رشته دارد مورد بررسی قرار دهیم.

کانادا

کانادا یکی از کشورهایی است مقصد کاری بسیاری از ایرانی ها شده است و در بسیاری از مشاغل ایرانی های زیادی در کانادا ساکن هستند.در مورد رشته هوشبری که نباید با پزشک متخصص بیهوشی اشتباه گرفته شود در استان های مختلف کانادا میتوان درآمدی بین ۵۵ تا ۹۰ هزار دلار کانادا در سال را در نظر گرفت.

برای ورود به بازار کار رشته هوشبری در کانادا باید مورد تایید وزارت بهداشت این کشور و استاندارهای تعیین شده قرار گرفت همچنین با توجه به سمت شغلی ، محل کار و سابقه میزان درآمد طبق بازه گفته شده متغیر خواهد بود.

آمریکا

کارشناسان هوشبری در آمریکا میتوانند در زمینه های شغلی مختلفی مشغول به کار شوند.بازار کار رشته هوشبری در آمریکا خوب است و درآمد نسبتا خوبی هم دارد.درآمد رشته هوشبری در آمریکا بین ۶۵ تا ۹۰ هزار دلار در سال میباشد.

همچون کانادا برای اشتغال در این رشته در کشور آمریکا باید مورد تایید وزارت بهداشت آمریکا قرار گرفت که نیاز به شرکت در آزمون دارد همچنین درآمد در ایالت های مختلف آمریکا تا حدی متفاوت میباشد.

آلمان

کشور آلمان بعنوان صنعتی ترین کشور اروپا در منطقه یورو میباشد و مهاجران زیادی از ایران و آسیا در آن ساکن هستند.درآمد کارشناس هوشبری در آلمان بین ۶ تا ۱۵ یورو در ماه است که نسبت به شرایط درآمدی در اروپا بسیار خوب محسوب میشود.

مهاجرت کاری به آلمان مستلزم تسلط بر زبان آلمانی و داشتن سابقه کار و مدرک تحصیلی مرتبط است و هر چقدر سابقه کار بیشتری داشته باشید درآمد بالاتری هم خواهید داشت.درآمد رشته هوشبری در آلمان خوب و مورد قبول است.

ترکیه

ایرانی های زیادی در ترکیه ساکن هستند و زندگی میکنند.مهاجرت به تریکه چندان سخت نیست و با داشتن مدرک تحصیلی مرتبط میتوان به سادگی به این کشور مهاجرت کرد.درآمد رشته هوشبری در ترکیه بین ۹ تا ۲۰ هزار لیر در ماه است.

دقت داشته باشید به دلیل تورم بالا در این کشور حداقل حقوق دریافتی ۳ بار ظرف تنها مدت ۲ سال افزایش داشته است.

بررسی رشته هوشبری برای مهاجرت

برای مهاجرت در رشته هوشبری از دو طریق میتوان اقدام کرد:

مهاجرت تحصیلی

ساده ترین روش مهاجرت به هر کشوری استفاده از ویزای تحصیلی است.در این روش هزینه های زندگی و تحصیل بر عهده دانشجو است و به همین دلیل سختی چندانی برای دریافت ویزا وجود ندارد.کافیست مدرک زبان داشته باشید و همچنین تمکن مالی و برای کشور مورد نظر اقدام کنید.

مهاجرت کاری

مهاجرت کاری کمی سخت تر از مهاجرت تحصیلی است و داشتن سابقه کار، مدرک تحصیلی ، تخصص و سن مناسب از شرایط امتیازی کشورهای مختلف میباشد.برای مهاجرت کاری حتما باید تحقیقات کافی و لازم را انجام داده باشید.

برای مهاجرت به این نکات توجه کن:

  • زبان کشور مورد نظر
  • قوانین آموزشی کشور مورد نظر
  • قوانین کاری کشور مورد نظر
  • شرایط لازم برای دریافت ویزای تحصیلی و کاری
  • هزینه های زندگی
  • هزینه های تحصیل
  • درآمد متوسط رشته هوشبری

موضوعات مرتبط : رشته هوشبری بدون کنکور

در پایان

تمام تلاش مجموعه کنکور مشاور با ارائه این اطلاعات این بود تا شما عزیزان علاقه مند به رشته هوشبری با فراغ خاطر بیشتری اقدام به تصمیم گیری برای ورود به این رشته کنید و با دانش کافی انتخاب رشته را انجام دهید.

میتوانید برای کسب اطلاعات نکمیلی در مورد درآمد رشته هوشبری همین الان با کنکور مشاور تماس بگیرید.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید