لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد پیراپزشکی

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد پیراپزشکی

زمانی که صندلی های رشته های مختلف به دلیل انتخاب رشته همزمان سراسری و آزاد و ثبت نام خیلی از داوطلبان در دانشگاه های دولتی و دیگر دانشگاه ها خالی می ماند میتوان از تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد پیراپزشکی استفاده کرد و برای قبولی در رشته دلخواه شانس مجدد داشت.

در این مقاله بطور کامل تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد و زمان و شرایط ثبت نام در آن را بررسی میکنیم و رشته هایی که معمولا در تکمیل ظرفیت ارائه میشود را بیان خواهیم کرد.تا انتها با آکادمی کنکور مشاور همراه شو تا از تکمیل ظرفیت رشته های خوب و پرطرفدار دانشگاه آزاد جا نمونی!

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد چیست؟

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد چیست؟

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری در نیمه اول مرداد ماه میباشد و بعد از انجام انتخاب رشته نتایج نهایی تمامی دانشگاه ها چه با کنکور و چه بدون کنکور در انتهای شهریور اعلام خواهد شد.

از آنجایی که هر داوطلب اجازه دارد چند انتخاب رشته انجام دهد و میتواند هم انتخاب رشته با کنکور و بدون کنکور سراسری و هم انتخاب رشته با کنکور و بدون کنکور های دانشگاه آزاد را بطور مجزا انجام دهد در نتیجه حداقل ۲ نتیجه قبولی برای داوطلب صادر خواهد شد.

بسیاری از داوطلبان اولویت را با قبولی دانشگاه های سراسری قرار میدهند یا سعی میکنند وارد رشته بهتر شوند در نتیجه یکی از قبولی ها خالی خواهند ماند.دانشگاه آزاد اسلامی برای پر کردن صندلی های خالی شانس مجددی برای داوطلبانی که نمرات نزدیک به حد نصاب نمره قبولی در آن واحد و رشته را دارند قائل میشود.

این شانس مجدد با نام تکمیل ظرفیت یا قبولی ذخیره ها و چنین اسم هایی شناخته میشود.پس میتوان گفت افرادی که دارای رتبه های نزدیک به قبولی در رشته دلخواه هستند اما نتوانسته اند در انتخاب رشته نتیجه خوبی کسب کنند میتوانند از ثبت نام نکردن داوطلبان با رتبه های بهتر استفاده کنند و وارد دانشگاه شوند.

رشته های تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد پیراپزشکی

رشته های تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد پیراپزشکی

دانشگاه آزاد دارای واحد های علوم پزشکی است اما نسبت به دانشگاه های دولتی از پذیرش کمتری برخوردار است همچنین یک سری از رشته های پیراپزشکی اصلا در دانشگاه آزاد وجود ندارد پس امکان انتخاب آن ها در تکمیل ظرفیت وجود ندارد.

رشته های پیراپزشکی تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

👈 پرستاری

👈 اتاق عمل

👈 هوشبری

👈 مامایی

👈 بهداشت عمومی

👈 رادیولوژی

انتخاب بین رشته های پیزاپزشکی اهمیت زیادی داره، شما میتونید با پردرآمد ترین رشته پیراپزشکی از طریق همین سایت آشنا بشید.

رشته های پیراپزشکی که در دانشگاه آزاد وجود ندارد

👈 فیزیوتراپی

👈 تغذیه

👈 کار درمانی

👈 گفتار درمانی

👈 شنوایی سنجی

👈 بینایی سنجی

نکته

✅ دانشگاه آزاد اسلام در دو حالت پذیرش دارد یکی واحد های دانشگاهی دانشگاه آزاد است و دیگری واحد های خودگردان است که دارای شهریه هایی حدود شهریه دانشگاه های پردیس میباشد.

✅ رشته بهداشت به این دلیل که در زیر مجموعه وزارت بهداشت قرار دارد در این لیست آورده شد.

✅ پرتو شناسی همان رشته رادیولوژی میباشد.

✅ معمولا تکمیل ظرفیت برای رشته های پیراپزشکی در واحد هایی که در نقاط دور است ارائه میشود همچنین واحد های خودگردان دانشگاه آزاد بیشترین صندلی را در زمان تکمیل ظرفیت به خود اختصاص میدهند.

توجه

به این دلیل که دانشگاه آزاد بر خلاف دانشگاه های دولتی تعهدی در تامین خوابگاه ندارد به همین دلیل معمولا انتخاب ها در دانشگاه آزاد بصورت بومی میباشد.

یکی دیگر از دلایل خالی ماندن صندلی های واحد های خودگردان در رشته های خوب علاوه بر شهریه زیاد همین موضوع نداشتن خوابگاه و هزینه های اضافی است.

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد پیراپزشکی

تا اینجا متوجه شدید که تکمیل ظرفیت به چه معنایی است و چه فرآیندی را باید برای ورود به تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد پیراپزشکی طی کرد.اما جالب اینجاست که تکمیل ظرفیت هم برای رشته های با کنکور و هم برای رشته های بدون کنکور قابل انجام است.

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت با کنکور دانشگاه آزاد

برای شرکت در تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی و دیگر رشته ها در تمام زیر گروه های آزمایشی باید داوطلب حتما در کنکور سراسری شرکت کرده باشد و دارای شماره داوطلبی و حداقل نمره مجاز برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد باشد.

این تکمیل ظرفیت معمولا با نام ذخیره نمایش داده میشود و داوطلبان کنکور سراسری متقاضی دانشگاه آزاد میتوانند از طریق سایت دانشگاه آزاد رتبه ذخیره خود را ببینند.البته در صورتی که صندلی های خالی در رشته ها و واحد های مختلف بیشتر از حد انتظار باشد تکمیل ظرفیت از حالت ثبت نام ذخیره خارج میشود و بصورت مجزا و عمومی برای تمام داوطلبین انتخاب رشته مجدد برگزار میشود.

توجه

با وجود اینکه رشته های پزشکی مانعی برای حضور در تکمیل ظرفیت سراسری و دانشگاه آزاد ندارند اما تا به امروز پیش نیامده است که خالی بمانند حتی با وجود اینکه شهریه دانشگاه های پردیس و واحد های خود گردان با وجود این تورم زیاد سر به فلک میکشد!

تماس با کنکور مشاور

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی در هر ۵ زیر گروه آزمایشی پذیرش بدون کنکور در تمام رشته ها و در تمام واحد های خود دارد.انتخاب رشته مرداد ماه انجام میشود و داوطلب مجاز است در هر ۵ زیر گروه انتخاب رشته کند و ۵ نتیجه مجزا برای انتخاب رشته بدون کنکور صادر خواهد شد.

اگر داوطلبی در انتخاب رشته مرداد ماه شرکت نکرد یا از نتیجه راضی نبود یا اصلا قبول نشده بود دانشگاه آزاد فرصتی مجدد برای انتخاب رشته میدهد.بطوری که تمامی داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند یا تمام کسانی که حتی ثبت نام هم نکرده اند میتوانند برای ورودی بهمن انتخاب رشته کنند.

در این انتخاب رشته تکمیل ظرفیت هم دقیقا مانند ورودی مهر ماه داوطلبان مجاز به شرکت در ۵ زیر گروه آزمایشی هستند و طبیعتا با ۵ نتیجه قبولی یا مردودی مواجه خواهند شد و بعد از آن میتوانند برای ثبت نام در دانشگاه مراحل دیگر را طی کنند.

پیشنهاد ما به شما : رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

توجه

برای اطلاع از صفر تا صد شرایط و رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد از طریق همین سایت مقاله مربوط به رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد را مطالعه نمایید.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

تمامی مراحل و اقدامات باید در زمان مقرر و بر اساس اطلاع رسانی های انجام شده در سایت دانشگاه آزاد صورت گیرد و کسانی که طبق این روال پیش نمیروند قطعا از ورود به دانشگاه جا می مانند و باید یک سال دیگر هم برای رسیدن به آرزویشان صبر کنند.

توجه

در زمان انتخاب رشته و تکمیل ظرفیت حتما از مشاوره مشاورین متخصص در این زمینه استفاده کن!

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد با کنکور

ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته های مختلف دانشگاه آزاد در رشته های مختلف بلافاصله بعد از پایان مهلت دانشگاه ها برای ثبت نام حضوری و بارگذاری مدارک شروع میشود و معمولا از هفته دوم مهر ماه بمدت یک هفته برای انتخاب رشته یا تعیین وضعیت قطعی زمان است.

در حالت دیگر دانشگاه تکمیل ظرفیت با کنکور برای ورودی بهمن ماه انجام میدهد و معمولا فرآیند انتخاب رشته از آبان ماه آغاز و بمدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

نکته

✅ اعلام نتایج در حالت دوم تا اواخر آذر ماه اعلام میشود و داوطلب یک ماه فرصت دارد تا ثبت نام نهایی در سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد و بارگذاری مدارک انجام دهد.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد

برای تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد  میتوانید از اوایل آذر ماه از طریق سایت دانشگاه آزاد با خرید کارت اعتباری انتخاب رشته در زیر گروه و رشته مورد نظر اقدام به ثبت نام کنید.

نتایج نهایی انتخاب رشته بدون کنکور تا اواسط دی ماه اعلام میشود و بعد از آن داوطلبان بمدت یک هفته فرصت دارند تا در سامانه آموزشیار مدارک خواسته شده را بارگذاری کنند و بعد از دریافت شماره دانشجویی موقت جهت ثبت نام نهایی به دانشگاه که قبول شده اند مراجعه کنند.

توجه

برای آموزش ثبت نام در سامانه آموزشیار و بارگذاری مدارک و دریافت شماره دانشجویی موقت همین الان با کنکور مشاور تماس بگیرید.

خلاصه مطلب

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد پیراپزشکی و دیگر رشته های این دانشگاه فرصت بسیار مناسبی برای داوطلبانی است که نتوانسته اند نتیجه دلخواهی در کنکور بدست بیاورند و چشم امید بسته اند به داوطلبانی که حتی با وجود قبولی در واحد و رشته مورد نظر ثبت نام نمیکنند.

بجز رشته های پزشکی که تقریبا غیر ممکن است در تکمیل ظرفیت ارائه شوند یا بصورت بدون کنکور اقدام به پذیرش دانشجو کنند مابقی رشته ها حتی رشته هایی مانند حقوق و انواع مهندسی هم با کنکور و هم بدون کنکور قابل ثبت نام و قبولی قطعی در یکی از واحد های دانشگاه آزاد است.

دانستن شرایط و زمان و نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت بسیار مهم و حائز اهمیت است و میتوان از عدم آگاهی خیلی از داوطلبین استفاده کرد و بطرز معحزه آسایی در یکی از رشته های سطح بالا قبول شد.

در تمامی مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری و انتخاب رشته دانشگاه آزاد تا تکمیل ظرفیت این ها میتوانید از مشاوره مشاورین متخصص کنکور مشاور در امر مهم و سرنوشت ساز انتخاب رشته استفاده کنید و از نتایج شگفت انگیز متعجب شوید. همین الان با ما تماس بگیرید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید