لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

پیراپزشکی بدون کنکور

پیراپزشکی بدون کنکور یکی دیگر از رشته های است که برای هر داوطلب قابل توجه است. همانطور که می دانید این رشته یکی از شیوه‌ها و فنونی است که به حفظ یا بازگرداندن سلامتی مربوط می باشند. این فنون معمولاً زیر نظر یا مشورت و مشاوره با پزشک انجام می‌گیرند.

پیراپزشکان، در واقع مجموعه‌ای از متخصصینی هستند که کادر درمانی را تکمیل مینمایند. پارامدیک اورژانس یا متخصص فوریت های پزشکی پیراپزشکی است که در آمبولانس خدمات پیشرفته پزشکی را ارائه می دهد.

خیلی از داوطلبان ممکن است به دلیل علاقه ای که به رشته پزشکی دارند برای اینکه توان قبولی در اینگونه رشته ها را ندارند به سمت کد رشته های پیراپزشکی می روند چرا که قبولی در این کد رشته بسیار راحتر از سایر گرایش های پزشکی است.

تحصیل در رشته های پزشکی بسیار سخت و نیازمند استعداد بسیار قوی در این زمینه است تا به راحتی بتوان در آنها رتبه آورد و قبول شد.

از انجاییکه خیلی از دواطلبان نمیتوانند در این کد رشته تحصیل کنند به آنها پیشنهاد می کنیم این نوع کد رشته را ندید نگیرند و علاقه خود رابه این شکل پیگیری نمایند.

موضوعات مرتبط : دانشگاه های بدون کنکور

از جمله گرایش های پیراپزشکی بدون کنکور

۱٫ فوریت های پزشکی
۲٫ رادیوتراپی و رادیولوژی
۳٫ هوشبری
۴٫ علوم آزمایشگاهی
۵٫ علوم تغذیه
۶٫ پرستاری ، مامایی ، بهیاری
۷٫ گروه اتاق عمل
۸٫ گروه فناوری اطلاعات سلامت
۹٫ گروه کاردرمانی و مددکاری

بازار کار پیراپزشکی بدون کنکور

پیراپزشکی بدون کنکور

معمولا گرایش های پزشکی بازار بسیار خوبی دارند چرا که در بسیاری از کشورها اولین خط ارتباط جامعه با سیستم پزشکی، گرایش های پیراپزشکی هستند محصلان و داوطلبان این گرایش متخصص، مجرب و توانمند در این گرایش دارای بازار کار بسیار خوبی هستند.

فارق التحصیل این گونه رشته ها علاوه بر کار در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی می‌توانند در صنعت برای مراقبت از سلامت و بهداشت کارکنان صنایع مختلف، در سازمان تربیت بدنی و مراکز ورزشی به عنوان یکی از اعضای اصلی تیم مراقبت پزشکی و در آموزش و پرورش فعالیت میکنند.

فرصت‌های شغلی فارق التحصیلان این گرایش بسیار وسیع و گسترده است و حتی یک پرستار می‌تواند بطور مستقل فعالیت کند. اما به خاطر داشته باشید حال که بازار خوبی این گرایش دارد میتوان به راحتی به تحصیل در این گرایش بپردازید.

مراکزی که میتوان در آن مشغول بکار شد

۱٫ مراکز بهداشتی و طرح پزشک خانواده
۲٫ بیمارستان ها
۳٫ زایشگاه ها
۴٫ مربی خدمات بهداشتی در درمانگاه ها
۵٫ مربی بهداشت مدارس
۶٫ کارشناس بهداشت خانواده

شهر ها و دانشگاه های دارای رشته پیراپزشکی بدون کنکور

شهر های متعدد در سراسر کشور دارای دانشگاه های دولتی و دانشگاه آزاد دارای پذیرش رشته پیراپزشکی بدون کنکور می باشند.

این دانشگاه ها از طریق واحد های پردیس خودگردان به جذب دانشجو می پردازند. مدرک فارغ التحصیلان بدون کنکور توسط دانشگاه علوم پزشکی صادر می شود.

شرایط ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور

احتمال ارائه شدن رشته های پیراپزشکی بدون کنکور بسیار کم است. اما پذیرش دانشجو در این رشته ها به صورت بدون آزمون، شرایط و ضوابط لازم از طریق دفترچه انتخاب رشته کنکور و یا به صورت جداگانه قابل مشاهده خواهند بود.

در سال های گذشته، پذیرش در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور مشروط بر دارا بودن برخی شرایط بود که در ادامه ذکر شده اند.

دارا بودن دیپلم ۳ ساله متوسطه نظام جدید و دوره پیش دانشگاهی

دانشجویان ملزم به گذراندن تعهد خدمت ۳ برابر طول مدت تحصیل در یکی از مراکز پزشکی معرفی شده توسط دانشگاه، هستند.

دارا بودن حداقل معدل کتبی دیپلم ۱۵٫

داوطلبان آقا نباید از لحاظ وضعیت نظام وظیفه مشکلی برای ثبت نام داشته باشند.

دارا بودن سلامت جسمی و روانی متناسب با رشته مورد نظر.

ادامه تحصیل دانشجویان رشته های بدون کنکور پیراپزشکی در مقطه کارشناسی و بالاتر، مشروط به گذراندن دوره تعهد خدمت می باشد.

نداشتن نقص عضو.

داوطلبان متعهد باید رضایت همسر خود را کسب نمایند.

دارا بودن حداقل سن ۱۸ و حداکثر ۲۵ سال تمام و در صورت انجام خدمت سربازی ۲۷ سال تمام.

رشته های پیراپزشکی بدون کنکور فقط در مقطع کاردانی ارائه می شوند.

دانشجویان و فارغ التحصیلان کلیه رشته ها و مقاطع تحصیلی دانشگاهی، مجاز به ثبت نام در رشته های بدون آزمون پیراپزشکی نمی باشند.
تحصیل در این رشته ها رایگان بوده ولی در سال ۱۳۹۷ اگر داوطلبی قصد گذراندن دوره تعهد خدمت را نداشت، باید شهریه ای معادل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای هر ترم پرداخت می کرد.

چان چه پذیرش این رشته ها، در سال های آینده نیز بر اساس سوابق تحصیلی صورت گیرد، شهریه پرداختی با افزایش قیمت همراه خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر با مشاوره کنکور همراه باشید

باید در نظر داشته باشید که رشته های پیراپزشکی فقط و فقط در بعضی از دانشگاه های روزانه و بر اساس سوابق تحصیلی ارائه شده بودند و متقاضیان باید حتما در کنکور تجربی شرکت می کردند تا مجاز به انتخاب این رشته ها می شدند.

زمان انتخاب رشته پیراپزشکی بدون کنکور

زمان انتخاب رشته و ثبت نام رشته های پیراپزشکی بدون کنکور به این صورت است که افراد باید در ابتدا اقدام به ثبت نام کنکور سراسری نمایند و در حتما در جلسه آزمون سراسری حاضر شوند و شرکت نمایند. اما نکته این جاست که در زمان انتخاب رشته، کد رشته هایی را باید انتخاب کنید که پذیرش این رشته بر اساس سوابق تحصیلی باشد.

توجه کنید که بعد از انتخاب رشته، قبولی شما صد در صد نیست و پذیرش نهایی منوط به کسب نمره قبولی در مصاحبه حصوری می باشد.

حتما باید در نظر داشته باشید، برای بالا بردن درصد قبولی و کم کردن ریسک ها، بهتر است قبل از انتخاب رشته و ثبت نام حتما از شرکت کنکور مشاور کمک و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

لیست رشته های پیراپزشکی بدون کنکور

هر سال در زمان انتخاب رشته در دفترچه راهنمای انتخاب رشته، لیست رشته های پیراپزشکی بدون کنکور بر اساس اعلام واحد های ارائه خدمات شهرستان های تابعه دانشگاه های علوم پزشکی، مشخص می شود.

شما می توانید همزمان با زمان انتخاب رشته، بر اساس رتبه در کنکور سراسری، این کد رشته ها را بر اساس سوابق تحصیلی انتخاب نمایید.

در سال ۱۳۹۷ در ۳۰ دانشگاه سراسری کشور، حدود ۱۵۵۰ دانشجو در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور پذیرفته شده اند. این آمار نشان می دهد که رقابت زیادی برای ورود به این رشته ها وجود دارد. در ادامه لیستی از رشته های پیراپزشکی بدون آزمون کاردانی در سه سال اخیر ارائه می گردد:

رشته های پیراپزشکی سال ۱۳۹۷رشته های پیراپزشکی سال ۱۳۹۸رشته های پیراپزشکی سال ۱۳۹۹
اتاق عملکاردانی بهداشت عمومی – بهداشت خانوادهعلوم آزمایشگاهی
کاردانی بهداشت عمومی–مبارزه با بیماری‌هاگروه اتاق عملهوش بری
کاردانی بهداشت محیطکتابداری
تکنسین سلامت دندانکاردانی علوم آزمایشگاهی
کاردانی هوش بریرادیولوژی
بهداشت حرفه ایفناوری اطلاعات سلامت
بهداشت محیطاتاق عمل
بهداشت عمومیکار درمانی
فوریت های پزشکی

شهر ها و دانشگاه های دارای رشته پیراپزشکی بدون کنکور

شهر های متعدد در سراسر کشور دارای دانشگاه های دولتی و دانشگاه آزاد دارای پذیرش رشته پیراپزشکی بدون کنکور می باشند. این دانشگاه ها از طریق واحد های پردیس خودگردان به جذب دانشجو می پردازند. مدرک فارغ التحصیلان بدون کنکور توسط دانشگاه علوم پزشکی صادر می شود.

شرایط ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور

پیراپزشکی بدون کنکور

احتمال ارائه شدن رشته های پیراپزشکی بدون کنکور بسیار کم است. اما پذیرش دانشجو در این رشته ها به صورت بدون آزمون، شرایط و ضوابط لازم از طریق دفترچه انتخاب رشته کنکور و یا به صورت جداگانه قابل مشاهده خواهند بود. در سال های گذشته، پذیرش در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور مشروط بر دارا بودن برخی شرایط بود که در ادامه ذکر شده اند.

  1. دارا بودن دیپلم ۳ ساله متوسطه نظام جدید و دوره پیش دانشگاهی
  2. دانشجویان ملزم به گذراندن تعهد خدمت ۳ برابر طول مدت تحصیل در یکی از مراکز پزشکی معرفی شده توسط دانشگاه، هستند.
  3. دارا بودن حداقل معدل کتبی دیپلم ۱۵٫
  4. داوطلبان آقا نباید از لحاظ وضعیت نظام وظیفه مشکلی برای ثبت نام داشته باشند.
  5. دارا بودن سلامت جسمی و روانی متناسب با رشته مورد نظر.
  6. ادامه تحصیل دانشجویان رشته های بدون کنکور پیراپزشکی در مقطه کارشناسی و بالاتر، مشروط به گذراندن دوره تعهد خدمت می باشد.
  7. نداشتن نقص عضو.
  8. داوطلبان متعهد باید رضایت همسر خود را کسب نمایند.
  9. دارا بودن حداقل سن ۱۸ و حداکثر ۲۵ سال تمام و در صورت انجام خدمت سربازی ۲۷ سال تمام.
  10. رشته های پیراپزشکی بدون کنکور فقط در مقطع کاردانی ارائه می شوند.
  11. دانشجویان و فارغ التحصیلان کلیه رشته ها و مقاطع تحصیلی دانشگاهی، مجاز به ثبت نام در رشته های بدون آزمون پیراپزشکی نمی باشند.
  12. تحصیل در این رشته ها رایگان بوده ولی در سال ۱۳۹۷ اگر داوطلبی قصد گذراندن دوره تعهد خدمت را نداشت، باید شهریه ای معادل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای هر ترم پرداخت می کرد. چان چه پذیرش این رشته ها، در سال های آینده نیز بر اساس سوابق تحصیلی صورت گیرد، شهریه پرداختی با افزایش قیمت همراه خواهد بود.

باید در نظر داشته باشید که رشته های پیراپزشکی فقط و فقط در بعضی از دانشگاه های روزانه و بر اساس سوابق تحصیلی ارائه شده بودند و متقاضیان باید حتما در کنکور تجربی شرکت می کردند تا مجاز به انتخاب این رشته ها می شدند.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید