لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

بهترین رشته های مهندسی در ایران ۱۴۰۳

تاریخ بروزرسانی اطلاعات و قوانین: ۱۴۰۳/۰۲/۲۹

اگر داوطلب کنکور ریاضی هستی و میخوای بدونی بهترین رشته مهندسی از نظر بازار کار کدام است یا حتی اگر دیپلم ریاضی نداری و میخوای وارد یکی از رشته های مهندسی بشی با کنکور مشاور در این مقاله همراه شو تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

اگر فرصت مطالعه متن را ندارید، فقط به فایل صوتی زیر گوش دهید:

بهترین رشته های مهندسی در ایران ۱۴۰۳

در این مقاله به بررسی بهترین رشته های مهندسی از نظر بازار کار در ایران و همچنین بهترین رشته مهندسی برای مهاجرت میپردازیم و رشته های مهندسی را از نظر راحتی و سختی بررسی خواهیم کرد.برای یک انتخاب رشته مناسب حتما تا انتها با ما همراه شو.

شاید این مطلب بتواند در این زمینه به شما کمک کند: بهترین رشته تحصیلی برای پسران

بهترین رشته های مهندسی از نظر بازار کار در ایران

بهترین رشته های مهندسی از نظر بازار کار در ایران | مشاور کنکور

رشته های مهندسی تنوع زیادی دارند و در قسمت های مختلفی از آن ها بهره گرفته میشود.میشه گفت اکثر رشته های مهندسی ارتباط مستقیمی با صنایع کشور دارد که در حال حاضر با تحریم مواجه است و دچار افت شده اما میتوان امیدوار بود که دوباره بازار کار سابق را بدست بیاورند.

بازار کار رشته مهندسی برق در ایران

رشته مهندسی برق جز پر مخاطب ترین رشته های مهندسی است و دانشگاه های خوبی در کشور وجود دارد که این رشته را در سطح بالا ارائه میدهند.افرادی که در رشته مهندسی برق فارغ التحصیل میشوند میتوانند وارد زمینه های شغلی مختلفی شوند :

صنعت ساختمان

مخابرات

وزارت نیرو

برق خودرو

این ها دسته های اصلی رشته مهندسی برق است و داوطلب با توجه به علاقه ای که دارد میتواند در مقاطع بالاتر بصورت تخصصی ادامه تحصیل دهد و در نهایت وارد یکی از حیطه های گفته شده شود.

در مورد بازار کار رشته های مهندسی برق در ایران می توان گزینه هایی همچون: استخدام ارگان های دولتی مانند وزارت ارتباطات و نیرو در بیایند یا بصورت مستقل با دریافت پروانه نظام مهندسی مشغول بکار شوند.حتی میتوان با استفاده از مهندسی برق وارد قرارگاه خاتم سپاه شد و بعنوان مهندس در یکی از بخش های این ارگان فعالیت کرد.

بازار کار رشته تحصیلی مهندسی مکانیک در ایران ۱۴۰۳

رشته مهندسی مکانیک بطور تخصصی مربوط به تاسیسات میشود در واقع هر نوع مدل تاسیساتی و سیستم سرمایشی و گرمایشی و تهویه در هر ساختمان مسکونی و غیر مسکونی که وجود دارد زیر مجموعه رشته مهندسی مکانیک است.

در این رشته هم میتوان هم وارد ارگان ها دولتی و نظامی شد و هم با دریافت پروانه نظام مهندسی تخصصی در زمینه ساختمان فعالیت کرد.گستره کاری رشته مهندسی مکانیک زیاد است و داوطلبان با توجه به علاقه میتوانند در شغل مورد نظر مشغول شوند.

بازار کار رشته مهندسی عمران

رشته مهندسی عمران جز معروف ترین رشته های مهندسی است و حداقل در ۲ دهه اخیر تعداد زیادی از داوطلبان کنکور ریاضی وارد این رشته میشوند.صنعت ساختمان در ایران به یکباره رشد فزاینده ای داشت و همین موضوع باعث شد تا علاقه مندان زیادی به سمت این رشته بروند.

از بازار کار رشته مهندسی عمران میتوان در ساخت و اجرای انواع سازه ها و ساختمان ها نام برد و با استفاده از پروانه نظام مهندسی و ثبت شرکت در مناقصه ها شرکت داشت.رشته مهندسی عمران در مقاطع بالاتر دارای گرایش های مختلف و زیادی است.

افرادی که در رشته مهندسی عمران فارغ التحصیل میشوند و قصد دریافت پروانه نظام مهندسی دارند میتوانند در زمینه نظارت ، اجرا و محاسبات اجازه کار بگیرند و نسبت به قدمت و پایه نظام مهندسی با دریافت پروژه های بزرگتر از درآم بالاتری برخوردار باشند.

مهندسی معماری

مهندسی عمران در ساخت و اجرای ساختمان فعالیت میکند و مهندسی معماری به طراحی فضای داخلی و خارجی و در واقع زیبایی بنا مربوط میشود.بهتر است بگوییم رشته مهندسی عمران مربوط جسم ساختمان و مهندسی معماری مربوط به روح ساختمان میشود.

به این دلیل که شاغلین رشته مهندسی معماری بیشتر در زمینه طراحی فعالیت دارند و کمتر در اجرا وارد میشوند و در واقع شغل دفتری دارند خانوم ها بیشتر به سمت این رشته میروند.با بالا بردن تخصص در این رشته میتوان پروژه های طراحی و بازسازی زیادی دریافت کرد که البته درآم بسیار خوبی هم دارد.

رشته مهندسی معماری هم جز رشته هایی است که در زیر مجموعه نظام مهندسی قرار دارد و میتوان با دریافت پروانه نظام مهندسی در شاخه های نظارت ، اجرا و طراحی اجازه فعالیت و شرکت در مناقصات داشت.

بازار کار برای رشته مهندسی نفت در ایران

بهترین رشته های مهندسی در ایران

ایران جز نفت خیز ترین کشور های جهان است و همواره در زمینه اکتشاف و استخراج کار میشود حتی وزارت خانه ای با نام وزارت نفت در ایران وجود دارد پس صد در صد این رشته جز رشته هایی است که جای کار زیادی خواهد داشت.

حتی در رشته مهندسی نفت دانشگاه صنعت نفت را داریم که دانشجویان را بورسیه میکند در واقع داوطلب بلافاصله بعد از فارغ التحصیل شدن وارد بازار کار در یکی از زیر مجموعه های وزارت نفت خواهد شد که احتمالا خودتان میدانید بالاترین حقوق در میان کارمندان ارگان های مختلف مربوط به شرکت نفت است.

با متخصص شدن در رشته مهندسی نفت و ادامه تحصیل در این رشته و البته علاقه به فعالیت در میادین نفت خیز جنوب و انطباق با این شرایط کاری میتوانید وارد بازار کار مطمئن و پر سود شوید.

بازار کار رشته مهندسی کامپیوتر در ایران ۱۴۰۳

همین الان که داریم با هم صحبت میکنیم هوش مصنوعی دنیا را فرا گرفته است و هر طرفی را نگاه میکنید برای انجام هر کاری اپلیکیشنی وجود دارد یا میشه گفت کمتر کسی است که برای اطلاع از اخبار از روزنامه استفاده کند وقتی چندین سایت و صفحه خبری وجود دارد.

ظرف چند سال گذشته و مخصوصا ۱۰ سال گذشته به طرز عجیبی رشته مهندسی کامپیوتر فراگیر شد و در همه جا و همه کس به نوعی نفوذ داشته است.قطعا رشته مهندسی کامپیوتر در آینده جای خیلی از رشته های دیگر را خواهد گرفت و بازار کار آن روز به روز بهتر میشود.

در مقاطع بالاتر این رشته بطور تخصصی وارد حیطه های جالبی از هوش مصنوعی تا امنیت شبکه خواهید شد که هر کدام برای خودش دنیایی است. میتوان این رشته را در حال حاضر در صدر رشته های مهندسی از نظر بازار کار دانست. شما میتونید با بهترین دانشگاه رشته کامیپوتر هم آشنا بشید.

مهندسی هوا فضا چه بازار کاری در ایران دارد؟

ایران از فناوری فضایی چندان قدرتمندی برخوردار نیست اما توانسته است در زمینه موشک و پهپاد به قدری پیشرفت کند که در جهان زبان زد باشد.مهندسین هوا فضا جز کسانی هستند که این پیشرفت را حاصل کرده اند.

اگر علاقه مند به فعالیت در این حوزه هستید که بیشتر جنبه نظامی و استراتژیک دارد میتوایند وارد مهندسی هوا فضا شوید و چه بسا با تاسیس شرکتی در زمینه ای خاص با دریافت مناقصه های بزرگ درآمد زیادی کسب کنید.

آیا مهندسی پزشکی در ایران بازار کار دارد؟

بازار کار رشته مهندسی پزشکی بطور عمومی چندان خوب نیست اما کسانی که وارد حیطه ساخت و تولید و واردات شوند میتوانند در این رشته درآمد خوبی کسب کنند.رشته مهندسی پزشکی بطور تخصصی در مورد تولید و تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی است و با توجه به رشد ایران در این زمینه میتوان آینده خوبی برای این رشته متصور شد.

توجه

رشته های مهندسی دیگری هم در ایران مانند مهندسی شیمی یا مهندسی صنایع غذای یا حتی مهندسی صنایع وجود دارد که نمیتوان گفت بازار کاری ندارند اما به دلیل مشکلات ناشی از تحریم و افت تولید و بسته شدن بعضی کارخانه ها بازار کار خود را از دست داده اند.

اگر میخواهید بطور کلی با آینده دار ترین رشته ها در ایران آشنا شوید پیشنها میکنیم مقاله رشته های آینده دار ایران مطالعه کنید.

همینجا آرزو مندیم تا با رشد تولید و بهبود اقتصاد کشور دوباره شاهد درخشان شدن وضعیت کار در هر صنف و شغلی باشیم.

بهترین رشته های مهندسی برای خانم ها

بهترین رشته های مهندسی در ایران برای خانم ها لازم است تا بر اساس محیط و شرایط کاری و درآمد در نظر گرفته شود. اکثر رشته های مهندسی در شرایط و محیط کارگاهی به شکوفایی میرسد و این موضوع ممکن است برای خانم ها ناخوشایند باشد.بنابراین بهترین رشته های مهندسی که خانم ها هم میتوانند در آن به رشد و شکوفایی برسند را به شما معرفی میکنیم.

مهندسی کامپیوتر برای خانم ها چه بازار کاری دارد؟

قطعا رشته مهندسی کامپیوتر هم برای خانم ها و هم برای آقایون در حال حاضر جز بهترین رشته های مهندسی محسوب میشود و با توجه به اینکه هم میتوان بصورت دور کار و پروژه ای مشغول به کار شد و هم میشود در محیط اداری کار کرد بسیار رشته خوبی محسوب میشود. بعلاوه اینکه از درآمد خوبی هم برخوردار است.

آیا مهندسی معماری برای خانم ها بازار کار خوبی در ایران فراهم میکند؟

رشته مهندسی معماری قبلا زیر مجموعه گروه هنر بود در واقع این رشته را میتوان رشته ای با ذوق و فعالیت هنری و قدرت ایده پردازی و طراحی در نظر گرفت.

قسمتی از شغل رشته مهندسی معماری بعنوان مهندس ناظر در کارگاه های ساختمانی است که بیشتر آقایون سراغ آن میروند اما در کل بخش اعظمی از مشاغل معماری مربوط به طراحی و دکوراسیون داخلی میشود. در این رشته هم خانم ها می توانند به بصورت دورکار و پروژه ای یا کارمند و حتی صاحب برند و شرکت مشغول به کار شد و درآمد خوبی هم کسب کرد.

رشته مهندسی شهرسازی برای خانم ها مناسب است؟

رشته مهندسی شهرسازی بطور تخصصی جز رشته های وزارت راه و شهرسازی و شهرداری است در واقع بیشترین افراد فارغ التحصیل در این رشته میتوانند شرایط استخدامی داشته باشند.

به همین دلیل خانم ها علاقه زیادی به این رشته نشان میدهند و میتواند گزینه خوبی برای تحصیل برای خانم ها باشد و در نهایت اشتغال به کار باشد.

رشته مهندسی برق برای خانم ها چه بازار کاری را فراهم میکند؟

این رشته همیشه علاقه مندان و داوطلبان زیادی داشته است و جز انتخاب های اول داوطلبان میباشد و شامل زیر مجموعه های شغلی مختلف و گسترده است بنابراین خانم ها میتوانند در کسب تخصص در مقاطع تحصیلی بالاتر بطور تخصصی وارد حوزه طراحی شوند و کسب درآمد کنند. رشته مهندسی برق نیاز به توانایی و هوش خوب دارد و با ریاضیات خیلی سر و کار دارد پس از قبل تحقیقات لازم را حتما انجام بدید.

بهترین رشته های مهندسی در دنیا

همچون ایران در سایر کشورهای جهان هم رشته های مهندسی علاقه مندان زیادی دارد و خیلی ها به دنبال تحصیل در انواع رشته های مهندسی هستند.در کل و بر اساس بازار کار و میزان درآمد در کشورهای مختلف میتوان این رشته ها را در نظر داشت:

بازار کار رشته مهندسی کامپیوتر در دنیا چگونه است؟

مهندسان کامپیوتر از برنامه نویسی گرفته تا کسانی که در فعالیت های امنیت شبکه و هوش مصنوعی هستند درآمد بسیار خوبی دارند و بعضا حتی از یک پزشک هم درآمد بیشتری کسب میکنند. در کشورهایی همچون آمریکا ، کانادا و آلمان شاهد بهترین بازار کار برای مهندسان کامپیوتر هستیم.

رشته تحصیلی مهندسی هوا فضا در جهان

در کشورهای صنعتی همچون آمریکا و فرانسه ساخت انواع پرنده های کوچک گرفته تا هواپیماهای مسافربری و جنگنده ها با قدرت رواج دارد تا جایی که خطوط هوایی سایر کشورهای دنیا توسط این سازنده ها تامین میشود.بنابراین جای تعجب ندارد مهندسان هوا و فضا در کشورهای اروپایی و آمریکایی علاقه زیادی به این رشته نشان دهند.

بازار کاری رشته برق در دنیا

در کشورهای صنعتی همواره مهندسان برق در جایگاه شغلی مناسبی هستند و با توجه به سابقه کار و میزان مهارتی که دارند میتوانند در مشاغل مختلفی به کار گرفته شوند.رشته مهندسی برق در کل جز بهترین رشته های مهندسی در دنیا شناخته میشود.

استقبال از رشته مهندسی عمران در دنیا چگونه است؟

برای ساخت هر سازه ای از ساختمان های مسکونی گرفته تا برج ها و استادیوم های ورزشی نیاز به مهندسان عمران است.رشته مهندسی عمران اجرا و محاسبه بارهای مختلف وارد بر ساختمان را برعهده دارد و جز رشته های با درآمد خوب محسوب میشود.

مهندسی کشاورزی در جهان

بر خلاف ایران که هنوز در رشته مهندسی کشاورزی پیشرفت خوبی نداشته است در سایر نقاط جهان توجه زیادی به این رشته میشود پس اگر به دنبال بهترین رشته های مهندسی در دنیا هستید میتوانید نیم نگاهی هم به این رشته خوب و جذاب داشته باشید.

استقبال از رشته مهندسی محیط زیست در کشور های صنعتی دنیا

این رشته ارتباط زیادی با عمران دارد و هدف آن ساخت و اجرا سازه هایی است که به سلامت محیط زیست آسیب نزند. در این رشته هم کشورهای صنعتی پیشرو هستند و حتی برای تامین نیرو از سایر کشورهای جهان اقدام به جذب دانشجو میکنند.

این مطلب هم می تواند به شما برای انتخاب رشته تحصیلی مناسب کمک کند: پردرآمد ترین رشته های تحصیلی ایران

بهترین رشته های مهندسی از نظر راحت بودن دوران تحصیل

بهترین رشته های مهندسی از نظر راحت بودن دوران تحصیل

قطعا هیچ رشته راحتی نه تنها در زیر مجموعه ریاضی بلکه در هیچ گروه آزمایشی دیگری وجود ندارد و تمام رشته های به نوبه خود سختی هایی دارند.رشته هایی داریم که اکثر واحد های آن عملی است در نتیجه به ایده و خلاقیت نیاز دارد و در رشته ای دیگر با واحد های محاسباتی رو به رو میشویم.

در کل برای ورود به رشته های مهندسی و در ادامه بازار کار رشته مهندسی باید چند وژگی شخصیتی در داوطلب وجود داشته باشد تا دچار مشکل نشود :

✅ حساسیت کاری

✅ نظم و دقت

✅ ایده پردازی و خلاقیت

✅ علاقه مند  بودن به درس ریاضی

✅ پویا بودن

این خصوصیات کم و زیاد در تما رشته های مهندسی تقسیم شده است.زمانی که شما تمام این ویژگی ها را نسبت به رشته انتخابی دارید میتوان گفت رشته برای شما آسان خواهد بود در غیر اینصورت برای انجام دادن پروژه های دانشگاهی باید دست به دامن دیگران شوید.

از میان رشته های مهندسی از نظر راحتی دوران تحصیل این رشته ها در اولویت هستند :

مهندسی صنایع

مهندسی صنایع غذایی

مهندسی شیمی

مهندسی ایمنی

مهندسی کشاورزی

مهندسی اپتیک و لیزر

مهندسی حمل و نقل و ریلی

باز هم تاکید میکنیم که منظور از راحت بودن رشته راحت مدرک گرفتن نیست بلکه رشته های گفته شده در قیاس با دیگر رشته های مهندسی و سختی واحد های درسی جز رشته هایی هستند که دانشجویان کمتر سختی میشکند.

بهترین رشته های مهندسی برای اپلای

بهترین رشته های مهندسی برای اپلای و مهاجرت 1403

بسیاری از داوطلبان کنکور با هدف اپلای و ادامه تحصیل در خارج از کشور وارد رشته های مهندسی میشوند به همین منظور با توجه به وضعیت حال حاضر و تجربه ای که از دانشجویان خارج از کشور کسب کردیم بهترین رشته های مهندسی برای اپلای را به شما معرفی میکنیم.

نکته

اپلای در مقاطع بعد از کارشناسی یعنی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری انجام میشود به همین دلیل باید گرایش را هم در نظر بگیریم و صرفا به رشته کارشناسی توجه نکنیم.

آیا رشته مهندسی کامپیوتر برای اپلای مناسب است؟

رشته مهندسی کامپیوتر در گرایش هایی مانند هوش مصنوعی ، امنیت شبکه ، برنامه نویسی  و سخت افزار در شرایط خوبی برای اپلای کردن است و میتوان در یکی از دانشگاه های خوب سراسر جهان در این رشته ادامه تحصیل داد.

با رشته مهندسی عمران میتوان اپلای کرد؟

گرایش هایی همچون محیط زیست و سازه و البته زلزله جز بهترین ها برای اپلای کردن است و میتوان گفت در گرایش محیط زیست تقریبا به سادگی میتوان مورد پذیرش قرار گرفت .این گرایش با اینکه در ایران طرافداران کمتری دارد اما در خارج از کشور بسیار محبوب است.

کدام گرایش مهندسی پزشکی برای مهاجرت بهتر است؟

همانطور که میدانید این رشته ارتباط مستقیمی با ساخت و تعمیر و نگهداری دستگاه آلات پزشکی و بیمارستانی دارد به همین دلیل میتوان در کشورهایی که بطور تخصصی در ساخت تجهیزات مشغول هستند ادامه تحصیل داد تا همانجا هم با اشتغال به کار اقامت گرفت. از بهترین گرایش های مهندسی پزشکی برای مهاجرت میتوان موارد زیر را نام برد:

  • گرایش مهندسی پزشکی بالینی
  • گرایش بیوالکتریک
  • گرایش بیومکانیک
  • گرایش بیومواد
  • گرایش مهندسی بافت
  • گرایش مهندسی توانبخشی

بهترین گرایش مهندسی مکانیک برای اپلای کدام است؟

یکی از گرایش های زیر مجموعه این رشته مربوط به انرژی های نو میشود که اکثر کشورهای جهان برای رهایی از سوخت های فسیلی در حال سرمایه گذاری روی دانشجویان و متخصصان هستند. تقریبا به سادگی میتوان مخصوصا در مقاطع بالاتر مانند دکتری در رشته مکانیک اپلای کرد.

از بهترین گرایش های مهندسی مکانیک برای اپلای میتوان موارد پایین را نام برد:

  • گرایش بیو مکانیک
  • گرایش سیستم های دینامیک خودرو
  • گرایش تبدیل انرژی
  • گرایش ساخت و تولید

توجه کن!

برای اپلای در هر کدام از رشته های مهندسی و برای هر کشوری شرایطی همچون سوابق تحصیلی خوب ، مقاله تخصصی و مدرک زبان جز شروط اصلی است و هر چقدر نمرات بهتری از این معیارها کسب شود شانس اپلای کردن در دانشگاه و کشور بهتر راحت تر خواهد شد.

بهترین رشته های مهندسی برای مهاجرت

بهترین رشته های مهندسی برای مهاجرت

خیلی از افراد برای اینکه بتوانند در آینده مهاجرت تحصیلی یا شغلی انجام بدن وارد یکی از رشته های مهندسی میشوند. قطعا در سراسر دنیا شغل های زیادی در رابطه با مهندسی وجود دارد که مورد تقاضا میباشد.

منطقی است اگر قصد مهاجرت دارید وارد زمینه شغلی و تحصیلی در کشوری شوید که از نظر امکانات و معیشت در وضعیت خوبی باشد و نیاز به نیروی کار خارجی داشته باشد.در ادامه راجع به رشته هایی که بالاترین ارزش برای مهاجرت را دارند صحبت میکنیم.

بهترین رشته های مهندسی برای مهاجرت با توجه به کشور مقصد باید در نظر گرفته شود در واقع ممکن است رشته ای در یک کشور عالی و در کشور دیگر فاقد بازار کار باشد پس این موضوع را حتما در نظر داشته باشید.

معیارهای انتخاب رشته و شغل برای مهاجرت :

✅ اعتبار مدرک دانشگاهی

✅ هزینه و شهریه تحصیل

✅ بازار کار رشته در آن کشور

✅ درآمد

مهندسی برق

رشته مهندسی برق هم برای مهاجرت تحصیلی و هم برای مهاجرت کاری جز رشته های پر طرفدار در تمام دنیا به حساب می آید.طیف گسترده شغلی در رشته مهندسی برق در زمینه های مختلف وجود دارد.

✅ ساخت قطعات

✅ ساخت موتورهای الکترونیکی

✅ رادار و ناوباری

✅ تجهیزات مخابراتی

✅ فعالیت های نیروگاهی

کشورهای آمریکا ، آلمان و ، استرلیا و کانادا سالانه پذیرش های شغلی و تحصیلی نسبتا زیادی در زمینه مهندسی برق دارند و اگر معیار را کشور آمریکا قرار دهیم یک مهندس برق میتواند میانگین حقوق سالانه نزدیک به ۸۵ هزار دلار داشته باشد.

مهندسی مکانیک

این رشته در ایران محدود به تاسیسات و تجهیزات گرمایشی و سرمایشی ساختمانی است بیشتر و متاسفانه در خیلی از گرایش ها رشدی نداشته اما در خارج از کشور حتی در ساخت تجهیزات پزشکی ، حس گرها و زمینه های شغلی مربوط به انرژی های نو از مهندسان مکانیک استفاده میشود.

با مهاجرت به کشور های صنعتی دنیا میتوان درآمد سالانه ۸۰ هزار دلاری داشت و با تحصیل در دانشگاه های خوب از اعتبار مدرک بالایی برخوردار بود.

مهندسی عمران

صنعت ساختمان در کشور های صنعتی و در حال توسعه به سرعت در حال پیشرفت است و نیاز روز افزون به مهندسان عمران در تمام دنیا حس میشود.البته مهندسی عمران صرفا منوط به ساخت و اجرای ساختمان نمیشود و تقریبا هر سازه ای که به دست بشر ساخته میشود را در بر میگیرد.

کشورهای اروپایی ، آمریکا و کانادا و کشور های شرق آسیا مقصد خوبی برای مهندسان عمران هستند.بعد از تحصیل و جذب بازار کار شدن در یکی از این کشورها میتوان درآمد سالانه حداقل ۷۰ هزار دلاری داشت.

مهندسی کامپیوتر

رشته مهندسی کامپیوتر همانطور که در ایران بطور مستمر در حال پیشرفت است در نقاط دیگر دنیا هم این روال را طی کرده و جز رشته های بسیار خوب برای مهاجرت تحصیلی و شغلی میباشد.

از جمله مشاغل مربوط به مهندسی کامپیوتر :

تحقیق و توسعه سیستم

هوش مصنوعی

امنیت شبکه

برنامه نویسی

سخت افزار

درآمد مهندسان کامپیوتر با توجه به حوزه ای که در آن کار میکنند و تجربه ای که دارند حدود ۹۰ هزار دلار در سال میباشد.

چند نکته درباره بهترین رشته مهندسی برای مهاجرت

معمولا برای اپلای هر چقدر در دانشگاه بهتری درس خونده باشید مسیر راحت تری خواهید داشت در واقع سوابق تحصیلی و دانشگاه اول شما در این پروسه تاثیر گذار است.

شرایط مهاجرت تحصیلی و شغلی با یکدیگر کاملا متفاوت است و هر کدام برای هر کشور دارای شرایط و ضوابط مشخصی است که حتما باید رعایت شود.

سخت ترین رشته های مهندسی در ایران

سخت ترین رشته های مهندسی

همانطور که راحت بودن رشته امری نسبی است و نمیتوان رشته ای را آسان نامید سخت در نظر گرفتن رشته ها هم بر این اساس میباشد.اگر علاقه و تطابق شخصیتی در انتخاب رشته وجود داشته باشد قطعا رشته سخت نخواهیم داشت.

اما در رشته های مهندسی مبنای سختی را میتوان در ارتباط بیشتر رشته با ریاضی دانست همچنین رشته هایی که نیاز به ایده و خلاقیت و در نهایت ابداع و طراحی دارند نه اینکه سخت باشد اما آدم خودش را میخواهد.

این رشته ها در این شرایط قرار میگرند :

مهندسی برق

مهندسی مکانیک

مهندسی هوا فضا

مهندسی کامپیوتر

در پایان

قبل از ورود به هرشته ای حتما خودتان و خصوصیاتتان را با آن رشته بسنجید و بعد وارد شوید.اگر علاقه و تطابق روحی و شخصیتی وجود داشته باشد شک نکنید هر جای دنیا که باشید متخصص ترین در رشته خودتان خواهید بود.

آکادمی کنکور مشاور بعنوان مرکز مشاوره تحصیلی میتواند شما را در انتخاب بهترین رشته مهندسی کمک کند.کافیه همین الان با ما تماس بگیرید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید