لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

برنامه ریزی درسی نهم + pdf برنامه ریزی

برنامه ریزی درسی نهم

پایه نهم مهم ترین پایه در مقطع متوسطه اول است چرا که در این سال باید انتخاب رشته نهم به دهم انجام شود همچنین آزمون مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان که در آینده تحصیلی دانش آموزان نقش دارد در این سال برگزار میشود بنابراین داشتن برنامه درسی نهم موضوعی غیر قابل اجتناب است.

آکادمی کنکور مشاور با بهره گیری از مشاوران تحصیلی مقطع متوسطه اول که در این خصوص تجربه زیادی دارند به شما آموزش میدهد تا خودتان به سادگی برای سال نهم برنامه ریزی درسی داشته باشید تا هم معدل خوبی کسب کنید و هم شانس قبولی در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان را به ۱۰۰ درصد برسانید.

نمونه برنامه ریزی درسی نهم

ما در اینجا نمونه برنامه ریزی هفتگی یکی از دانش آموزان بنام سمیرا مجد که دانش آموز مدرسه فرزانگان است و با اولویت ورود به رشته تجربی تلاش میکند و توسط مشاور تخصصی کنکور مشاور با در نظر گرفتن تمام موارد تهیه شده است را به شما ارائه کرده ایم.

روزساعت ۱۵ تا ۱۶ساعت ۱۶٫۳۰ تا ۱۷٫۳۰ساعت ۱۸ تا ۱۹ساعت ۱۹٫۳۰ تا ۲۰٫۳۰ساعت ۱۲ تا ۲۲
شنبهعلوم فصل ۱۳ جانوران بی مهره (نصف درسنامه تیزهوشان خیلی سبز)جغرافی روخوانی درس ۱۲جغرافی مطالعه دقیق درس ۱۲ و آمادگی برای پرسش یکشنبهعلوم فصل ۱۳ جانوران بی مهره مطالعه مابقی درسنامهتکلیف کلاس زبان یکشنبه
یکشنبهکلاس زبانعلوم فصل ۱۳ زدن تست ۷۸۰ تا ۷۵۸انجام تکالیف هنرعلوم فصل ۱۴(نصف درسنامه تیزهوشان)تکلیف ریاضی دوشنبه
  دوشنبهعلوم فصل ۱۳ زدن تست ۷۸۰ تا ۸۱۰علوم فصل ۱۴ مطالعه مابقی درسنامه تیزهوشانفارسی درس ۱۱ مطالعه نصف درسنامهعلوم فصل ۱۳ زدن تست ۸۱۱ تا ۸۴۰آماده کردن ارائه جغرافی روز سشنبه
  سشنبهفارسی درس ۱۱ مطالعه ادامه درسعلوم فصل ۱۳ زدن تست ۸۴۱ تا ۸۷۰استراحتعلوم پیشخوانی درسنامه فصل ۱۵علوم فصل ۱۴ مطالعه نصف درسنامه
چهارشنبهعلوم فصل ۱۴ مطالعه مابقی درسنامهریاضی فصل ۵ مطالعه یک سوم درسنامهعلوم فصل ۱۴ زدن تست ۸۷۱ تا ۹۰۰ریاضی فصل ۵ مطالعه یک سوم بعدی درسنامهتکلیف کلاس زبان
پنجشنبهریاضی فصل ۵ مطالعه یک سوم نهایی درسنامهعلوم فصل ۱۴ زدن تست ۹۰۱ تا ۹۳۱ریاضی فصل ۵ حل تمرین درس اولعلوم فصل ۱۴ زدن تست ۹۳۲ تا ۹۶۲ریاضی فصل ۵ حل تمرین درس ۲
  جمعهکلاس زبانریاضی فصل ۵ حل تمرین درس ۳ریاضی حل نمونه سوال شماره ۱ریاضی حل نمونه سوال شماره ۲ریاضی تحلیل و بررسی نمونه سوال شماره ۱ و ۲

نکته

منظور از درسنامه تیزهوشان کتاب خیلی سبز تیزهوشان است که بعنوان یک منبع کمک آموزشی به دانش آموز معرفی شده است.

منظور از کلاس زبان هم کلاس زبان خارج از برنامه است که دانش آموز در هفته چند جلسه ای باید شرکت کند.

تست ها هم از کتاب های معرفی شده توسط مشاور به دانش آموز با توجه به تعیین سطح دانش آموز زده میشود.

مراحل برنامه ریزی درسی نهم

برای انجام برنامه ریزی درسی نهم کافیه چند نکته را بدانید و بعد از اینکه برنامه ریزی را روی کاغذ آوردید و درک کردید فقط آن را اجرا کنید. ما در کنار شما هستیم و هرجایی که احساس کردید در روند برنامه ریزی دچار مشکل شدید با کنکور مشاور تماس بگیرید.

۱٫ همه چیز را زمان بندی کن!

در مرحله اول باید یاد بگیری از این لحظه به بعد همه چیز را زمان بندی کنید. وقتی میگیم همه چیز منظورمان این ها هستند:

  • خواب و بیداری
  • تفریح
  • استراحت
  • زمان های اشغال شده در مدرسه
  • زمان مطالعه بعد از مدرسه

شبانه روز ۲۴ ساعت است که اگر بخواهیم آن را زمان بندی کنیم باید حداقل ۸ ساعت بخوابید، از ۱۶ ساعت باقیمانده حدود ۷ ساعت بابت زمانی که در مدرسه هستید مصرف میشود و در نهایت ۹ ساعت زمان برای مطالعه و آموزش خارج از محیط مدرسه باقی میماند.

از این ۹ ساعت هم ۳ ساعت را به استراحت و غذا خوردن اختصاص میدیم و درنهایت به سادگی میتوان روزی ۶ ساعت برنامه ریزی درسی نهم بصورت کاملا مفید داشت که اگر مستمر و منظم باشد قطعا برای نتیجه گرفتن کافی است.

توجه!

زمان بندی ساعتی مهم ترین مرحله برنامه ریزی است و تا این زمان بندی را نداشته باشید و آن را اجرا نکنید قطعا نتیجه گرفتن غیر ممکن است.

میتوانید در روزهای پنجشنبه و جمعه و دیگر روزهای تعطیل با داشتن زمان بیشتر فعالیت های جبرانی داشت پس در هر صورت زمان کافی برای هر کاری وجود دارد.

۲٫ اختصاص ساعت مطالعه به هر درس

الان میخوایم وارد برنامه ریزی درسی برای آن ۶ ساعت مفید بشیم و ساعت مطالعه هر درس را مشخص کنیم.برای اینکار باید یک قدم جلوتر برید و رشته ای که قرار است در سال دهم وارد آن شوید را در نظر بگیرید.

برای مثال اگر میخواهید وارد رشته تجربی شوید اولویت با درس علوم و بعد از آن ریاضی است یا اگر میخواهید وارد رشته ریاضی شوید اولویت با درس ریاضی و به همین ترتیب برای دیگر رشته ها هم میتوان اولویت بندی مهم ترین درس را انجام داد.

همچنین باید درسی که در آن ضعیف هستید یا یادگیری آن برای شما سخت است را در برنامه درسی نهم هایلات کنید یعنی در برنامه روزانه و هفتگی یا آخر هفته زمان بیشتر و اصطلاحا زمان جبرانی برای یادگیری و تسلط بر آن اختصاص دهید.

مثال تعیین ساعت مطالعه برای دانش آموز نهم با اولویت رشته تجربی

  • روزانه ۲ ساعت مطالعه درس علوم
  • روزانه ۱٫۵ ساعت مطالعه درس ریاضی
  • ۱٫۵ ساعت بصورت گردشی در هفته یکی دیگر از دروس
  • ۱ ساعت اختصاص به ساعت جبرانی یا تکالیف مدرسه
  • تست زدن و تحلیل آزمون در روزهای پنجشنبه و جمعه (برای آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان)
  • مرور و جمع بندی دروس خوانده شده در هفته در روزهای پنجشنبه و جمعه

همانطور که مشاهده میکنید به سادگی میشود ترتیب و ساعت مطالعه هر درس را مشخص کرد و با اولویت قراردادن نکاتی که گفته شد هم به درس خواندن رسید و هم تکالیف مدرسه را انجام داد و بطور منظم در طول سال تحصیلی برای موفقیت در آزمون تلاش کرد.

۳٫ داشتن دفتر طلایی

باید یک دفتر تهیه کنید و دفتر را به چند قسمت ( برای هر درس یک قسمت ) تقسیم بندی کنید یا اینکه برای هر درس دفتری جدا داشته باشید.انتخاب این موضوع به خودتان و سلیقه خودتون ربط داره و اصلا مهم نیست کدومو انتخاب میکنید مهم داشتن دفتر طلاییه!

دفتر طلایی برای چیه؟

در دفتر طلایی مثلا برای قسمت درس علوم بعد از هر بار مطالعه و درس خواندن در ساعتی که برای درس علوم تعیین کردیم یا در زنگ علوم مدرسه فقط و فقط نکات مهم را یادداشت میکنیم.یا اگر تست زدیم و نکته ای بنظرمون جالب بود در دفترمون یادداشت میکنیم.

  • تاریخ میزنیم
  • اسم مبحث مورد مطالعه در درس علوم یا هر درس دیگر را مینویسیم
  • نکته برداری ها را یادداشت میکنیم
  • در انتهای مبحث مورد نظر کیفیت مطالعه را هم مشخص میکنیم

برای مثال مینویسیم درس سختی بود ولی یادگرفتم یا خیلی آسون بود یا سخت بود اما تونستم یاد بگیرم و تست هم زدم و احساس میکنم دیگه مشکلی ندارم.تمام این نوشته شخصی برای شماست و بدون تعارف با دقت باید یادداشت شود.

حالا دفتر طلایی به چه دردی میخوره؟

زمانی که به آخر هفته یا زمان امتحانات برسید و بخواید مرور انجام بدید خیلی ساده برای هر درس وارد قسمت خودش در دفتر طلایی میشید و اولا با خواندن نکات یادداشت شده مرور سریع برای شما انجام میشود و دوما از قبل میدونید کجا ها قوی هستید و کجا ها ضعف دارید پس در زمان مرور و امتحانات اتوماتیک وار زمان بندی میکنید و همین مسئله سرعت شما را چند برابر میکند!

توجه!

باید از همین الان نکته برداری کردن و داشتن دفتر طلایی بعنوان نقشه راه را یاد بگیری تا نه تنها برای برنامه ریزی درسی نهم بلکه برای سال های بعد و کنکور هم با قدرت وارد میدان رقابت بشی!

چند نکته طلایی درباره برنامه ریزی درسی نهم

از زمان ها مرده مثل زمان قبل از مدرسه رفتن یا زمان هایی که در مسیر هستی یا حتی زنگ تفریح هم میتونی برای مطالعه و خودن نکات و قسمت های کوتاه تر استفاده کنی تا میانگین ساعت مطالعه بالا ببری.

هر هفته باید مرور انجام شه و اینو بدون مرور جز اصلی برنامه ریزی درسیه و قطعا بدون مرور منظم هفتگی نمیشه نتیجه گرفت.

در زمان امتحانات حتما نمونه سوالات چند سال اخیر را حل کن تا با آمادگی کامل و آشنایی با نمونه سوالات با معدل ۲۰ سراغ انتخاب رشته نهم بری.

هر هفته یا یک هفته در میون آزمون های چند سال اخیر نمونه دولتی و تیزهوشان باید زده شود و بعد از آن تحلیل انجام شه.بهترین زمان جمعه ها است.

از منابع کمک آموزشی مناسب با سطح خودت استفاده کن و سرکلاس با تمام دقت به درس گوش بده تا فرآیند آموزش به بهترین شکل انجام شه.

درس های مدرسه رو همون روز باید بخونی.با اینکار قدرت یادگیری و وارد حافظه بلند مدت شدن مطالب حدود ۱۰ برابر میشود.

از مدرسه که برگشتی و غذا خوردی بیشتر از ۱ ساعت نخواب چون خواب وسط روز بدجور بی حوصلت میکنه!

از این کارها دوری کن!

  • حداقل امسال گوشی و فضای مجازی بزار کنار
  • از وقت گذروندن های بی مورد با دوستانت دوری کن
  • بعد از مدرسه سریع برو خونه و فاز دور دور برندار
  • نا امیدی ممنوع
  • مشورت و مشاوره با افراد غیر حرفه ای ممنوع
  • خلاصه نویسی و نکته برداری طولانی ممنوع

چرا باید بر اساس انتخاب رشته نهم به دهم برنامه ریزی کرد؟

سال نهم سال گذر از متوسطه اول به دوم است و در این سال بر اساس اصول انتخاب رشته باید رشته ای که به آن علاقه دارید را انتخاب کنید.آموزش و پرورش برای انتخاب رشته نهم قواعد مشخصی از نظر حداقل معدل و حداقل نمرات لازم برای هر درس تعیین کرده است.

پس باید با اطلاع از این موارد سراغ برنامه ریزی درسی نهم برید و علاوه بر این ها نیم نگاهی هم به آزمون نمونه دولتی داشته باشید تا شانس قبولی در کنکور سراسری برای رشته و دانشگاه های خوب بیشتر شود.

موضوعات مرتبط: انتخاب رشته نهم به دهم

برنامه ریزی درسی نهم در کنکور مشاور

ما در کنکور مشاور از بهترین مشاوران تحصیلی که در این زمینه دارای سابقه و تحصیلات مرتبط هستند استفاده میکنیم.سعی کردیم فرآیند مشاوره درسی بصورت تیمی انجام شود و بطور همزمان گروهی از مشاوران تحصیلی ، مشاور روانشناس و مشاور آشنا با فضای مدرسه دانش آموز را هدایت کند.

در کنکور مشاور این فرآیند برای شما انجام میشود:

  • تعیین سطح تخصصی دانش آموز با استفاده از آزمون های استاندارد
  • برنامه ریزی روزانه ، هفتگی و ماهانه
  • تغییر روند برنامه با رشد درسی دانش آموز
  • همراهی دانش آموز توسط پشتیبان بصورت روزانه
  • پیگیری روند اجرای برنامه توسط مشاور
  • برگزاری جلسات مشاوره با روانشناس تحصیلی
  • برگزار جلسات انگیزشی با مشاور رتبه برتر کنکور
  • برگزاری جلسات آنلاین مشاوره در قالب وبینارهای ماهانه
  • استعدادیابی تحصیلی و شغلی دانش آموز
  • انجام انتخاب رشته صحیح نهم به دهم
  • برگزاری کلاس های رفع اشکال برای امتحانات پایان ترم
  • معرفی بهترین منابع کمک آموزشی
  • برنامه ریزی مخصوص شرکت در آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان
  • آموزش روش های تست زنی به دانش آموز

۲ تا نکته مهم!

تمامی خدمات گفته شده میتواند بصورت حضوری و غیر حضوری ارائه شود.

دانش آموزان تمام نقاط کشور میتوانند بصورت آنلاین و کاملا غیر حضوری از خدمات استفاده کنند.

در پایان

ما در آکادمی کنکور مشاور تمام تلاش خود را کرده ایم تا آخرین و به روز ترین اطلاعات و متودهای آموزشی را کاملا رایگان در اختیار شما بگذاریم تا با استفاده از این مطالب و اطلاعات بتوانید نه تنها در برنامه ریزی درسی نهم بلکه در تمامی امور آموزشی و تحصیلی از بقیه چند قدم جلوتر باشید.

میتوانید جهت استفاده از مشاوره و آشنایی با بیشتر با نحوه کار ما همین الان با یکی از شماره های آکادمی تماس بگیرید.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید