لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

شهریه بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱

هزینه و شهریه بدون کنکور دانشگاه پیام نور

شهریه بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ توسط کنکور مشاور در این مقاله بطور کامل بررسی میشود. با ما همراه باشید.

دانشگاه های پیام نور بر این اساس تاسیس شدند که داوطلبین علاقه مندی که دارای مشغله کاری هستند بتوانند بصورت غیر حضوری تحصیل کنند البته انتخاب کلاس های حضوری و غیر حضوری بر عهده دانشجو است و هیچگونه لزومی بر صرفا غیر حضوری بودن دانشگاه پیام نور وجود ندارد.

در دوران کرونا که حدودا به مدت دوسال طول کشید تحصیل غیر حضوری در کشور بیش تر جا افتاد در نتیجه این دانشگاه علاقه مندان زیادی پیدا کرد و قطعا با شروع سال تحصیلی جدید افراد زیادی وارد دانشگاه های پیام نور خواهند شد.

از نظر شهریه دانشگاه پیام نور در میان دانشگاه های غیر دولتی از شهریه کمتری برخوردار است و با توجه به رشته تحصیلی این شهریه متفاوت خواهد بود.برای مثال شهریه رشته های فنی مهندسی به دلیل کارگاهی بودن واحدهای تحصیلی نسبت به رشته های علوم پایه کمی بیشتر است.

شهریه بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ در حدود هزینه بطور میانگین برای هر ترم تحصیلی از ۱٫۵ میلیون تومان شروع میشود و تا حدود ۲٫۵ میلیون تومان طبق رشته نوسان دارد.میزان دقیق شهریه همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری در دفترچه انتخاب رشته مشخص خواهد شد و شما میتوانید جدول بندی شهریه های ثابت و متغیر را برای هر گروه آزمایشی بطور مجزا مشاهده کنید.

شهریه ثابت همانطور که از اسم آن مشخص است تا پایان سنوات تحصیلی تغیری نخواهد کرد و شهریه های متغیر بر اساس تورم سالانه هر سال افزایش خواهند داشت.

از آنجایی که دانشگاه های پیام نور مجوز برگذاری کلاس در مقاطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی ارشد و دوره دکتری را دارند بطبع با توجه به هر مقطع شهریه ها متفاوت است.

در کل شهریه دانشگاه های بدون کنکور پیام نور در سال ۱۴۰۱ برای مقطع کارشناسی پیوسته کم ترین و برای مقطع دکتری بیشترین میزان را خواهند داشت.شما میتوانید برای اطلاع از شهریه در هرکدام از مقاطع دانشگاه پیام نور با کنکور مشاور تماس بگیرید.

لیست رشته های دانشگاه های بدون کنکور پیام نور

دانشگاه های پیام نور بر اساس مصوبات در جهت حذف کنکور ملزم هستند تا ۸۵ درصد از پذیرش خود را بر اساس پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی یا همان بدون کنکور انجام دهند پس با این حساب اگر شخصی در کنکور سراسری شرکت نکرده باشد میتواند در دفترچه مجزا انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی رشته های ارائه شده را انتخاب کند و بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شود.

افرادی که نگران هستند در مدرک آن ها بدون کنکور بودن درج میشود کاملا در اشتباه هستند و باید بدانند حتی همکلاسی های آن ها نمیتوانند تشخیص دهند که آن شخص با کنکور وارد دانشگاه شده یا بدون کنکور!

همچنین لازم است بدانید از نظر اعتبار مدرک تحصیلی هم تفاوتی بین رشته های با کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی وجود ندارد و هر دو فارغ التحصیل در بازار کار شانس یکسانی دارند.رشته های دانشگاهی برای دانشگاه پیام نور در یکی از ۵ زیر گروه آزمایشی تجربی، ریاضی فیزیک ،انسانی ،هنر و زبان تقسیم بندی میشود و خوشبختانه داوطلب در تمامی رشته های موجود در کشور شانس ورود به دانشگاه پیام نور را بدون کنکور دارد.

در لیست رشته های دانشگاه های بدون کنکور پیام نور بدون استثنا نام تمامی رشته ها به چشم میخورد بجز رشته های پزشکی و پیراپزشکی پس شما باید دو نکته را بدانید.اولا اینکه رشته های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگا های پیام نور در هیچکدام از واحدها ارائه نمیشود دوما اصلا پزشکی و پیراپزشکی بدون کنکور در کشور وجود ندارد چه برسه به دانشگاه پیام نور!

شما میتوانید بر اساس علاقه وارد هرکدام از رشته های مهندسی یا حسابداری و حقوق یا حتی کارگردانی و بازیگری شوید و بدون کنکور در این رشته ها تحصیل کنید.اگر برایتان سوال است در زیر گروه تجربی چه رشته هایی ارائه میشود باید گفت بجز پزشکی و پیراپزشکی رشته های دیگری مانند زیست شناسی ها یا میکروبیولوژی و دیگر رشته ها را میتوانید انتخاب کنید.

برای اینکار کافیست همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری و انتشار دفترچه انتخاب رشته با خرید کارت اعتباری انتخاب رشته دانشگاه پیام نور یا دانشگاه های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی مراحل انتخاب رشته را انجام دهید.

نکته بسیار مهمی وجود دارد و هر ساله بسیاری از داوطلبین را متعجب میکند.هستند داوطلبینی که در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور انتخاب رشته کرده اند اما با وجود بدون کنکور بودن در آن رشته قبول نمیشوند.بنظر شما دلیل چیست؟

در پاسخ این سوال باید گفت درست است که پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور انجام میشود اما تجانس رشته انتخابی و دیپلم شما برای تاثیر گذاری حداکثری سوابق تحصیلی بسیار حائز اهمیت است.برای مثال اگر شما دیپلم تجربی هستید و قصد تحصیل در رشته مهندسی برق را دارید به دلیل انتخاب رشته از زیرگروه ریاضی فیزیک بطور اتوماتیک سوابق تحصیلی شما نسبت به شخصی که همین رشته را انتخاب کرده ولی دیپلم ریاضی دارد کمتر در نظر گرفته میشود در واقع اولویت بندی برای ورود به رشته های پرطرفدار نسبت به دیپلم وجود خواهد داشت.

توصیه میشود در زمان انتخاب رشته دانشگاه های پیام نور بدون کنکور تنها یک کد رشته محل وارد نشود و اینطور تصور نشود که چون بدون کنکور است پس شانس قبولی قطعی خواهد بود.

لازم است شما با حساسیت انتخاب رشته را انجام دهید و حداقل چند اولویت بندی در رشته ها و دانشگاه ها داشته باشید و در انتهای انتخاب رشته حتما از انتخاب های بدبینانه استفاده کنید تا دچار سرنوشت دوستانی که خدمتتان گفته شد نشوید.

در آکادمی کنکور مشاور بعنوان یکی از مراکز تخصصی انتخاب رشته اینکار برای شما به بهترین نحو انجام میشود کافیست برای انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های پیام نور همین الان با ما تماس بگیرید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین مهلت ثبت نام بدون کنکور پیام نور

کنکور سراسری معمولا در آخرین پنجشبه و جمعه هفته اول تیر ماه برگزار میشود و نتایج اولیه کنکور سراسری در نیمه مرداد ماه اعلام میشود.بعد از اینکه نتایج اولیه منتشر شد و داوطلبین از نتایج خود مطلع شدند معمولا در فاصله دو روز بعد از اعلام نتایج دفترچه های انتخاب رشته دانشگاه های روزانه ،پردیس های خود گردان ،پیام نور ها و دانشگاه های غیر انتفاعی منتشر میشود و رسما فرآیند انتخاب رشته آغاز میشود.

پس داوطلبین باید مطلع باشند ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه های پیام نور بدون کنکور همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری خواهد بود و باید حتما از طریق سایت سازمان سنجش انجام شود و زمانی میتوان گفت انتخاب رشته انجام شده است که رسید انتخاب رشته از سایت دریافت شود.

معمولا زمان انتخاب رشته بین یک هفته تا ۱۰ روز میباشد و در این زمان باید حتما کدرشته های مورد نظر وارد سایت شود.بعد از دریافت رسید انتخاب رشته هم هر شخص میتواند تا ۵ دفعه ویرایش انتخاب رشته انجام دهد پس نگرانی بابت اشتباه در انتخاب رشته اصلا وجود ندارد.

در پایان مهلت انتخاب رشته دانشگاه های پیام نور بدون کنکور همزمان با اعلام نتایج کنکور سراسری در نیمه دوم شهریورماه نتایج دانشگاه های بدون کنکور هم اعلام خواهد شد و در نهایت بعد از مشاهده نتیجه و مراجعه به دانشگاه و انجام دستورالعمل های مشخص شده از سوی دانشگاه ثبت نام نهایی میشود و داوطلب شماره دانشجو دریافت خواهد کرد.در این زمان است که انتخاب رشته بطور قطعی انجام شده است.

پس حتما باید توجه شده باشید آخرین مهلت ثبت نام دانشگاه بدون کنکور پیام نور از نیمه مرداد ماه شروع میشود و ثبت نام نهایی در انتهای شهریور انجام خواهد شد.

همچنین اگر شما برای ورودی مهر ماه موفق به ثبت نام در دانشگاه بدون کنکور پیام نور نشدید میتوانید در ورودی بهمن ماه ثبت نام کنید که برای انجام اینکار نیاز است در فاصله بین آبان ماه تا آذر سال جاری منتظر انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه های بدون کنکور یا صرفا براساس سوابق تحصیلی از سوی سازمان سنجش باشید و روال گفته شده در آن زمان طی کنید تا ثبت نام شما نهایی شود.

پذیرش دانشگاه های پیام نور بدون کنکور

پذیرش دانشگاه پیام نور بدون کنکور

از نظر اعتبار مدرکی بعد از دانشگاه های دولتی و دانشگاه های ازاد دانشگاه پیام نور در رتبه سوم اعتباری و تقاضا قرار میگیرد.در دانشگاه پیام نور بر خلاف دانشگاه های غیر انتفاعی و علمی کاربردی تمامی مقاطع تحصیلی وجود دارد و داوطلبین بعد از ورود به مقطع کارشناسی میتوانند تا پایان مقطع دکتری در دانشگاه پیام نور بمانند یا از جنس دانشگاهی دیگر برای تحصیل در پیام نور ثبت نام کنند.

در دانشگاه پیام نور امتحانات بصورت هماهنگ کشوری برگزار میشود یعنی وقتی شما ساعت ۸ صبح امتحان ریاضی دارید در کل کشور دانشگاه پیام نور امتحان ریاضی برگزار میکند به همین دلیل شما میتوانید در صورتی که در حین امتحانات در شهر محل تحصیل نبودید به نزدیک ترین واحد پیام نور مراجعه کنید و همانجا امتحان دهید!

از دیگر ویژگی های دانشگاه های پیام نور تدریس و برگزاری دروس و امتحانات با منابع انتشارات خود دانشگاه پیام نور است و شما در هر درسی نیاز به تهیه جزوات و کتاب های خارج از انتشارات پیام نور ندارید.امتحانات در دانشگاه پیام نور معمولا بصورت تستی برگزار میشود و از ۲۰ نمره است.این روال تقریبا در تمامی مقاطع یکسان است بجز مواردی که نیاز به کار عملی از سوی دانشجو باشد.

پذیرش دانشگاه های پیام نور به ۳ صورت انجام میشود.

-پذیرش با کنکور دانشگاه پیام نور۱۴۰۱

در این روش داوطلبین کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه پیام نور همزمان با انتخاب رشته دانشگاه های روزانه و پردیس خودگردان میتوانند کد رشته های مربوط به دانشگاه پیام نور هم در اولویت بندی خود قرار دهند و نهایتا در یکی از کد رشته ها پذیرفته شوند.

-پذیرش بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱

در این روش چه افرادی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند و چه افرادی که اصلا کنکور نداده اند میتوانند از میان کد رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی که در دفترچه مجزا انتخاب رشته منتشر میشود کد رشته های مورد نظر را انتخاب کنند و بعد از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته که در نیمه دوم شهریور شهریورماه میباشد بعد از قبولی وارد دانشگاه موردنظر شوند.

-پذیرش فراگیر دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱

در پذیرش فراگیر دانشگاه پیام نور که روشی مازاد دو روش قبل است دانشگاه پیام نور خود آزمونی برگزار میکند و داوطلبین شرکت در این آزمون با گذراندن واحد های ترم ۱ همان رشته تحصیلی بصورت آزمونی هماهنگ بعد از کسب نتایج مورد نظر میتوانند در دانشگاه پیام نور پذیرش شوند

البته به این نکته باید توجه کنیدکه این نحوه پذیرش در سال ۱۴۰۱ فقط در مقطع ارشد امکان پذیر است و هنوز برای مقاطع تحصیلی کارشناسی و دکتری چنین آزمونی اطلاع رسانی نشده است.

پذبرش دانشگاه های پیام نور بدون کنکور در دو ورودی انجام میشود یعنی داوطلبین میتوانند در ورودی مهر که زمان ثبت نام اینترنتی آن از مرداد شروع میشود یا در ورودی بهمن که زمان ثبت نام آن از آبان یا آذر ماه است برای پذیرش نام نویسی کنند.

فکر میکنم توضیحات داده شده برای ورود راحت و بدون سردرگمی در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه پیام نور کافی باشد اما اگر همچنان در این مسئله سوالی ذهنتان را درگیر کرده است بدون هیچ نگرانی و استرسی همین الان با ما تماس بگیرید تا در همان لحظه با مشاور تحصیلی مجرب صحبت کنید.

دفترچه راهنمای دانشگاه های پیام نور بدون کنکور

دفترچه دانشگاه پیام نور بدون کنکور

زمانی که دفترچه های انتخاب رشته منتشر شد یعنی وارد نیمه مرداد ماه شده بودیم شما بعنوان داوطلبی که کنکور داده است یا اصلا کنکور نداده با دفترچه ای تحت عنوان دفترچه انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی یا همان بدون کنکور مواجه خواهید شد.

دفترچه به دو قسمت تقسیم شده است در بالای دفترچه لیست کد رشته های دانشگاه های پیام نور بدون کنکور و در پایین دفترچه لیست کد رشته های دانشگاه های بدون کنکور غیر انتفاعی را مشاهده میکنید.البته در این جدول بندی ها قسمت کوچکی به کد رشته های بدون کنکور دانشگاه های دولتی اختصاص داده شده.

علاوه بر لیست و کد رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی شما جدول بندی شهریه ها برای هر کدام از زیر گروه های آزمایشی و جدول بندی رشته ها و دانشگاه های دارای شرایط خاص هم میتوانید مشاهده کنید.پس با داشتن چنینی راهنمای مفصلی که توسط سازمان سنجش منتشر میشود قطعا جای نگرانی برای ثبت نام درست وجود نخواهد داشت.

برای ثبت نام لازم است بعد از اینکه کد رشته های مورد علاقه را تفکیک کردید کارت اعتباری انتخاب رشته را خریداری کنید تا بتوانید وارد سامانه انتخاب رشته شوید  و  بعد از آن اقدام به ثبت انتخاب های خود کنید.در صورتی که در پیدا کردن مواردی همچون کد دیپلم یا کد نظام وظیفه دچار سردرگمی شدید میتوانید از گوشه سمت راست صفحه ثبت نام راهنمای تمامی این موارد را به سرعت همزمان با روند انتخاب رشته مطالعه کنید.

در این مقاله صفر تا صد انتخاب رشته دانشگاه های پیام نور بدون کنکور و حتی با کنکور برایتان توضیح داده شد تا به سرعت و دقت و راحتی در کمال آرامش روند انتخاب رشته انجام شود.

آکادمی کنکور مشاور بعنوان مرکز تخصصی مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته با چندین سال تجربه در این حیطه و بهره گیری از بهترین مشاورین کشور و کسب مجوزهای لازم جهت آسودگی خیال والدین و داوطلبین محترم آماده است تا در این زمان به شما عزیزان خدماتی همچون مشاوره حضوری، مشاوره تلفنی یا مشاوره آنلاین بدهد.

شما در این مقاله راجب شهریه بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ به طور کامل مطالعه کردید,امیدواریم این مطلب مفید واقع شده باشد.

شما کافیست برای ارتباط با مشاور همین الان وقت مشاوره خود را رزرو کنید یا با ما تماس بگیرید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

پردرآمد ترین رشته های ایران در گروه های ریاضی، تجربی، هنر و زبان
انتخاب رشته
یاشار موسی وند

پردرآمد ترین رشته های ایران در گروه های تجربی، ریاضی، هنر و زبان

اگر در حال حاضر از بین این همه رشته دانشگاهی هنوز نمیدونی وارد چه رشته ای بشی که بازار کار آن قطعی باشد همچنین درآمد خوبی هم داشته باشد پیشنهاد میکنم چند دقیقه ای زمان بزاری و تا انتهای این مقاله با کنکور مشاور همراه باشی!

بیشتر بخوانید »
برای تماس با مشاور کلیک کنید