لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

رشته های بدون کنکور پیام نور

رشته های بدون کنکور پیام نور

یکی از دانشگاه های کشور که طرفداران زیادی دارد و هر ساله در تمام مقاطع تحصیلی پذیرش دانشجو انجام میدهد دانشگاه پیام نور میباشد. میتوان به سادگی وارد رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شد و در رشته دلخواه تحصیل کرد.

دانشگاه پیام نور مناسب ترین انتخاب برای کسانی است که زمان کافی برای کلاس رفتن ندارند و در واقع شاغل هستند یا میخواهند بطور مجازی ادامه تحصیل دهند همچنین مهم تر از همه اعتبار مدرک دانشگاهی برایشان مهم است.

همچنین داوطلبان پشت کنکوری هم دردسر کمتری در دانشگاه پیام نور خواهند داشت و میتوان با ورود به این دانشگاه زمان کافی تا کنکور کسب کنند. در ادامه بطور مفصل در مورد رشته های بدون کنکور پیام نور و مقاطع تحصیلی و نحوه ورود به آن صحبت میکنیم.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

شما در هر گروه آزمایشی ای که تحصیل کرده باشید و دیپلم گرفته باشید میتوانید در پیام نور تحصیل کنید و جالب تر اینکه میتوانید در رشته های دلخواه کاملا بدون کنکور وارد شوید. رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور بسیار متنوع هستند و تقریبا با هر سلیقه ای میتوان در رشته دلخواه تحصیل کرد.

۲ تا نکته مهم

تنها رشته هایی که در دانشگاه پیام نور بدون کنکور نیست رشته های پزشکی و پیراپزشکی هست که حتما باید با کنکور سراسری در آن قبول شد.

پذیرش بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی و معدل و نمرات دروس متجانس با رشته تحصیلی انتخابی میباشد.

گروه های آزمایشی با امکان انتخاب رشته بدون کنکور

✔️ داوطلبان دارای دیپلم تجربی

✔️ داوطلبان دارای دیپلم ریاضی

✔️ داوطلبان دارای دیپلم انسانی

✔️ داوطلبان دارای دیپلم معارف

مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور

✔️ کارشناسی پیوسته

✔️ کارشناسی ارشد ناپیوسته

✔️ دکتری

نکته مهم

در دانشگاه پیام نور امکان ورود فارغ التحصیلان فنی حرفه ای و کار و دانش به دلیل عدم وجود مقطع کاردانی وجود ندارد مگر اینکه شخصی دارای مدرک کاردانی باشد یا تغییر رشته دیپلم به نظری انجام دهد.

موضوعات مرتبط :

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور گروه ریاضی و فنی

داوطلبان زیادی در گروه ریاضی در کنکور شرکت میکنند اما به دلیل عدم کسب نتیجه مناسب ناچار خواهند شد تا در رشته های غیر دلخواه تحصیل کنند در حالی که دانشگاه پیام نور تقریبا تمام رشته های زیر مجموعه ریاضی را که برای قبولی در آن به شرکت در کنکور سراسری نیاز است را بدون کنکور پذیرش میکند.

توجه

حتی اگر دیپلم ریاضی ندارید میتوانید در این گروه انتخاب رشته بدون کنکور انجام دهید.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ گروه ریاضی و فنی
مهندسی کامپیوترمهندسی برق
مهندسی شهرسازیمهندسی مکانیک
مهندسی پلیمرمهندسی شیمی
مهندسی صنایعمهندسی معماری
مهندسی نفتریاضی محض
مهندسی علوم دامیفیزیک

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور گروه تجربی

کنکور تجربی بیشترین داوطلبانان ناکام را به خود اختصاص داده است به هیمن دلیل داوطلبان تجربی به هر قیمتی میخواهند با ورود به رشته ای خوب ناکامی خودشان را جبران کنند خب چه انتخابی بهتر از دانشگاه پیام نور میتونه باشه؟

بجز رشته های پزشکی و پیراپزشکی و تمام رشته های زیر مجموعه وزارت بهداشت و البته رشته های تعهدی و شرایط خاص میشود کاملا بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی در دیگر رشته های زیر گروه تجربی قبول شد و مدرک تحصیلی معتبر گرفت.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ گروه علوم تجربی
زمین شناسیزیست شناسی سلولی و مولکولی
زیست شناسی گیاهیشیمی کاربردی
شیمی محضمیکروبیولوژی

توجه

حتی اگر دیپلم تجربی ندارید میتوانید در این گروه انتخاب رشته بدون کنکور انجام دهید.

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور گروه علوم انسانی

تقریبا تمام رشته های علوم انسانی دارای بازار کار خوب و شرایط یکسان موقعیت شغلی میان فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی و غیر دولتی هستند پس اگر داوطلب انسانی هستید یا میخواهید در یکی از رشته های این گروه تحصیل کنید به سادگی این تصمیم میسر میشود.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ گروه علوم انسانی
ادیان و عرفاناقتصاد
تاریخ برنامه ریزی اجتماعی و تعاون
روانشناسیحقوق
زبان و ادبیات فارسیعلوم تربیتی
علوم سیاسیعلوم قرآن و حدیث
فلسفهفقه و مبانی حقوق اسلامی
مددکاری اجتماعیمدیریت
حسابداریجامعه شناسی

توجه

حتی اگر دیپلم انسانی ندارید میتوانید در این گروه انتخاب رشته بدون کنکور انجام دهید.

موضوعات مرتبط : لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور گروه هنر

علاقه مندان به رشته هنر برای ورود به دانشگاه های دولتی باید علاوه بر شرکت در کنکور سراسری در آزمون عملی هنر آن هم با محدودیت فقط ۲ انتخاب شرکت کنند و همین موضوع باعث شده است خیلی از علاقه مندان قید دانشگاه را بزنند.

دانشگاه پیام نور به شما این امکان را داده است تا به سادگی و بر اساس علاقه خودتان وارد رشته های هنر شوید و دقیقا در رشته مورد نظر خودتان بصورت کاملا بدون کنکور تحصیل کنید. دقت داشته باشید رشته های هنر بدون کنکور در تمام واحد های دانشگاهی ارائه نمیشود و ظرفیت کمی دارد پس با دقت انتخاب رشته کنید.

توجه

میتوایند با داشتن دیپلم در هر کدام از رشته های نظری برای ورود به رشته های هنر بدون کنکور انتخاب رشته کنید.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ گروه هنر
بازیگریکارگردانی
هنر اسلامیعکاسی
گرافیکنقاشی

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیا نور گروه زبان های خارجی

زبان هم جز رشته های شناور کنکور سراسری با داشتن زبان تخصصی کار را برای داوطلبان کنکور سخت کرده است مخصوص برای کسانی که از قبل هیچ پیشینه آموزش زبانی نداشته اند و میخواهند از مقاطع تحصیلی دانشگاهی این روند را شروع کنند.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیا نور ۱۴۰۲ گروه زبان های خارجی
زبان و ادبیات عربیمترجمی زبان انگلیسی
زبان و ادبیات انگلیسیآموزش زبان انگلیسی

نکته مهم

با وجود اینکه رشته های دانشگاه پیام نور در گروه های مختلفی تقسیم بندی میشوند اما امکان انتخاب از تمامی رشته ها بر اساس اولویت بندی مورد علاقه داوطلب وجود دارد . در واقع داوطلب میتواند بطور همزمان رشته حقوق ، رشته های مهندسی یا رشته های هنر و غیره را انتخاب کند.

در انتخاب واحد های دانشگاهی پیام نور هم منعی وجود ندارد و حتی اگر بومی شهری نباشید امکان انتخاب رشته از آن واحد دانشگاهی وجود دارد.

نکته جالب دیگری که در دانشگاه پیام نور وجود دارد امکان شرکت در آزمون های پایان ترم در واحدی غیر از واحد قبول شده در آن وجود دارد برای مثال شما در یکی از واحد های تهران قبول شدید ولی میتوانید در واحد بندر عباس امتحان دهید چون تمام امتحانات بصورت هماهنگ کشوری برگزار میشود.

همچنین دانشجو به میل خودش میتواند واحد های درسی حضوری یا خود خوان انتخاب کند و تنها در امتحانات پایان ترم شرکت داشته باشد.

پیشنهاد

پیشنهاد میکنیم اگر در واحد دلخواه شما ظرفیت رشته درخواستی کم است یا اصلا وجود ندارد از واحد های دیگر دانشگاه پیام نور انتخاب رشته کنید و طبق مقررات پیام نور در هر واحد دانشگاهی که دلتان میخواهد آزمون بدهید . کلاس ها هم که خود خوان است و هیچ تفاوتی به حال شما ندارد.

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

در آخر

شاید اولویت انتخاب رشته ای اکثر داوطلبان ورود به دانشگاه های دولتی و ازاد باشد اما باید در جریان باشید که اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور از دانشگاه های غیر انتفاعی و علمی کاربردی بیشتر است پس به سادگی از این دانشگاه و رشته های موجود در آن عبور نکنید.

میتونید همین الان برای مشاوره در زمینه رشته های بدون کنکور پیام نور با کارشناسان کنکور مشاور تماس بگیرید تا انتخاب رشته مناسب و دقیق و البته تضمینی برای شما انجام شود.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید