لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

ثبت نام بدون کنکور پیام نور ۱۴۰۳

ثبت نام بدون کنکور پیام نور

یکی از راه های تحصیل بدون کنکور در دانشگاه با کیفیت و خوب و البته دارای رشته های متنوع دانشگاه پیام نور بددون کنکور است. با ثبت نام در دانشگاه پیام نور به سادگی میشه در رشته دلخواه تحصیل کرد بدون اینکه حتی در کنکور سراسری شرکت کرده باشید.

البته ثبت نام در دانشگاه پیام نور بدون کنکور برای افرادی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند بلا مانع است . در این مقاله به بررسی کامل دانشگاه پیام نور میپردازیم همچنین جهت سادگی شما در انتخاب رشته راجع به نحوه و زمان ثبت نام و شهریه دانشگاه پیام نور توضیحات مفصلی خواهیم داد.

نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۲

بسیاری از علاقه مندان به تحصیل در رشته های دانشگاهی هستند که مدت ها از زمان تحصیل آن ها گذشته است یا اینکه نتوانسته اند در کنکور سراسری با رقبا بر سر رشته های خوب و پر طرفدار رقابت داشته باشند .

حتی خیلی از داوطلبان قبل از ثبت نام به فکر شهریه دانشگاه هستند و بنا به شرایط دنبال دانشگاهی هستند که شهریه مناسبی داشته باشد یا در نحوه برگزاری کلاس ها حالت غیر حضوری امکان پذیر شود تا تحصیل و اشتغال همزمان میسر شود.

جز هر کدام از دسته های گفته شده که هستید میتوانید به سادگی در دانشگاه پیام نور ثبت نام کنید برای انجام اینکار کافیست وارد سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور شوید البته دانشگاه پیام نور سامانه ثبت نام جدا ندارد و منظور سایت سازمان سنجش است.

زمانی که انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه ها آغاز شود در سایت سازمان سنجش در قسمت اطلاعیه ها دفترچه انتخاب رشته با عنوان اسنتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی منتشر  میشود که دقیقا همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری است.

در این دفترچه تمامی دانشگاه های کشور که امکان ثبت نام بدون کنکور در آن وجود دارد ارائه میشود شاید جالب باشد که بدانید حتی دانشگاه های دولتی بدون کنکور هم در این دفترچه منتشر میشود . در هر صورت برای ثبت نام در دانشگاه پیام نور بدون کنکور وارد قسمتی از دفترچه شوید که جدول دانشگاه های پیام نور ارائه شده است.

مرحله اول

وارد سایت سازمان سنجش شوید و دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی را دانلود کنید.

مرحله دوم

اولویت بندی در رشته های مورد نظر را انجام بدید.

مرحله سوم

اولیت بندی در واحد های پیام نور از نظر کیفیت ، تراز دانشگاهی و فاصله مکانی انجام دهید.

مرحله چهارم

رشته ها را با توجه به اولیت دانشگاه ترتیب بندی کنید و بعد از پایان یک رشته سراغ اولویت بندی رشته بعدی برید.

مرحله پنجم

کارت اعتباری انتخاب رشته دانشگاه پیام نور بدون کنکور را از سایت خریداری کنید و وارد پروسه انتخاب رشته شوید.

مرحله ششم

اطلاعات شخصی ، معدل ، نوع دیپلم و دیگر موارد را به درستی وارد کنید و کد رشته های ترتیب بندی شده را مشخص کنید .

مرحله پایانی

بعد از اطمینان از درست وارد کردن تمام اطلاعات و کد رشته ها که نمایش داده شده توسط سیستم ثبت نهایی را بزنید و رسید انتخاب رشته به همراه فایل ثبت نام دریافت کنید و تا مرحله اعلام نتایج از آن نگهداری کنید.

چند نکته در مورد نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور

امکان حداقل ۵ بار ویرایش بعد از پایان مراحل ثبت نام وجود دارد.

با داشتن هر دیپلمی به جز دیپلم رشته های فنی حرفه ای و کار و دانش انتخاب ثبت نام وجود دارد.

پذیرش بر اساس دیپلم و تجانس رشته انتخابی با دیپلم صورت میگیرد.

تنها دارندگان دیپلم نظری اجازه ثبت نام دارند.

دانشگاه پیام نور دارای مقاطع کارشناسی پیوسته ، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی میباشد.

حداقل معدل برای ثبت نام در دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۲

برای ثبت نام در دانشگاه پیام نور بدون کنکور حداقل معدلی تعریف نشده است در واقع انتخاب رشته برای تمام داوطلبان با هر سطحی به شرطی که دارای دیپلم نظام جدید یا دیپلم سالی واحدی باشند آزاد است.

در پذیرش بدون کنکور تنها میشود وارد مقطع کارشناسی پیوسته شد و با توجه به واحد انتخاب شده و رشته دلخواه و البته ظرفیت ها یاعلام شده حداقل معدل متفاوت است . در کل شانس افرادی که معدل بالای ۱۴ دارند در رشته های پرطرفدار بیشتر است.

علاوه بر معدل باید به این نکته دقت کنید که در انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه پیام نور تجانس دیپلم و رشته انتخابی در نظر گرفته میشود پس اگر شخصی رشته ای متجانس با دیپلمش را انتخاب کند حتی اگر معدلش نسبت به کسی که دیپلم متفاوت دارد پایین تر باشد شانس بالاتری برای قبولی دارد.

مثال

اگر دو داوطلب همزمان متقاضی رشته حقوق باشند با معدل یکسان شخصی شانس بیشتری دارد که دارای دیپلم انسانی است و به همین ترتیب در رشته های دیگر همین وضعیت وجود دارد مگر اینکه رشته شناور مانند تربیت بدنی یا رشته های هنر و زبان انتخاب شود که در اینصورت تنها معدل ملاک پذیرش است.

پس حتما باید در زمان انتخاب رشته این نکته را مد نظر داشته باشید تا بهترین انتخاب رشته ممکن انجام شود و اصلا توصر نکنید چون انتخاب رشته بدون کنکور است به سادگی میشود در هر رشته و دانشگاهی قبول شد!

زمان و آخرین مهلت ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۲

تقریبا هر سال زمان انتخاب رشته و اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری در نیمه مرداد ماه و نهایتا پایان مرداد میباشد. بعد از اعلام نتایج بسیاری از داوطلبان ۵ گروه آزمایشی با توجه به نتیجه بدست آمده تصمیم در دانشگاه های بدون کنکور میگیرند.

پس در بازه زمانی نیمه مرداد تا پایان مرداد انتخاب رشته دانشگاه پیام نور بدون کنکور آغاز میشود و تا حداقل ۲ هفته فرصت ثبت نام وجود دارد. گاها پیش آمده است که حتی به مدت بیش از یک ماه دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور روی سایت سنجش باشد.

تذکر

با وجود تمام تمدید هایی که صورت میگیرد به هیچ عنوان نباید تا روز آخر صبر کنید و بهتر است نهایتا در هفته اول پرونده انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور را ببندید.

دقت داشته باشید در پایان مهلت ثبت نام هیچگونه شرایط ثبت نام حضوری از طریق دانشگاه وجود نخواهد داشت و تنها کسانی اجازه ثبت نام در دانشگاه را دارند که در سامانه انتخاب رشته سازمان سنجش شرکت کرده باشند و نتیجه قبولی آن ها در همین سامانه اعلام شده باشد.

بعد از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته میشود برای ثبت نام قطعی به واحد دانشگاهی قبولی مراجعه و با ارائه مدارک شماره دانشجویی دریافت کرد.

نحوه پیگیری ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور

تنها راهی که برای پیگیری ثبت نام ، انتخاب رشته و مشاهده نتیجه وجود دارد سایت سنجش به آدرس sanjesh.org میباشد و جز این هیچ راه و روشی برای پیگیری وجود ندارد. همچنین هیگچونه روش پیگیری بصورت از طریق سازمان سنجش یا واحد های دانشگاهی پیام نور امکان پذیر نیست پس تا زمان اعلام نتایج در هفته پایانی شهریور ماه باید منتظر باشید.

شهریه دانشگاه پیام نور بدون کنکور به چه صورت است؟

شهریه دانشگاه پیام نور بدون کنکور در مقطع کارشناسی پیوسته با توجه به نواحی تقسیم بندی شده کشوری و گروه های مختلف آموزشی مانند علوم انسانی ، علوم پایه و رشته های فنی مهندسی متفاوت میباشد.

شهریه تمام دانشجویان در ۲ تقسیم بندی شهریه ثابت که تا پایان تحصیل هیچ افزایشی ندارد و شهریه متغیر که هر ساله با توجه به نرخ تورم رشد پیدا خواهد کرد محاسبه خواهد شد. در جدول پایین شهریه دانشگاه پیام نور بدون کنکور با جزئیات کامل آورده شده است.

گروه آموزشی

نواحی

شهریه ثابت نیمسال

شهریه دروس نظری برای هر واحد 

دروس عملی به ازای هر واحد درسی

پایان نامه

110216

دروس عمومی

دروس پایه نظری

دروس اصلی و تخصصی

عملی کم هزینه

عملی پرهزینه

علوم انسانی

ناحیه 1 و 2

2,337,000

270,000

323,000

351,000

808,000

1,078,000

2,702,000

ناحیه 3 و 4 و 5

1,875,000

243,360

296,400

323,000

808,000

966,000

2,702,000

علوم پایه

ناحیه 1 و 2

2,337,000

270,000

296,400

377,520

1,078,000

1,616,000

2,702,000

ناحیه 3 و 4 و 5

1,875,000

243,360

351,000

338,520

1,078,000

1,616,000

2,702,000

فنی مهندسی، کشاورزی، معماری و هنر

ناحیه 1 و 2

2,337,000

270,000

364,000

404,000

1,078,000

1,616,000

2,702,000

ناحیه 3 و 4 و 5

1,875,000

243,360

333,840

351,000

1,078,000

1,616,000

2,702,000

هزینه ثبت نام اولیه دانشگاه پیام نور بدون کنکور چقدر است؟

برای ثبت نام در دانشگاه پیام نور قطعا باید در دو مرحله هزینه انجام داد.

مرحله اول

زمانی که کارت اعتباری انتخاب رشته خریداری میشود که مبلغی بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است و حتما باید در زمان ثبت نام کنکور یا زمان انتخاب رشته کارت اعتباری انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور تهیه شود.

مرحله دوم

بعد از اعلام نتایج نهایی و مراجعه به دانشگاه جهت اطمینان دانشگاه از ثبت نام دانشجویان و صدور شماره دانشجویی باید حداقل شهریه ثابت ترم اول بصورت اینترنتی پرداخت شود تا امکان انتخاب واحد میسر شود.

پس در مجموع برای ورود به دانشگاه پیام نور بدون کنکور حداقل هزینه ای که برای ثبت نام قطعی باید انجام داد حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان میباشد.

شرایط اختصاصی پذیرش در دانشگاه پیام نور بدون کنکور

✔️ دیپلم سه ساله نظام آموزشی جدید

✔️ دیپلم ۴ ساله نظام قدیم

✔️ مدرک دوره پیش دانشگاهی

✔️ مدرک کاردانی یا همان فوق دیپلم

در پایان

اگر به دنبال دانشگاهی هستید که معتبر و تحت نظر وزارت علوم باشد و از طرفی شهریه زیادی نداشته باشد میتوانید دانشگاه پیام نور را انتخاب کنید. در این دانشگاه میشود بصورت خود خوان و غیر حضوری تحصیل کرد و تنها در جلسه امتحان حاضر شد.

امتحانات دانشگاه پیام نور تستی و بصورت هماهنگ کشوری برگزار میشود و دانشگاه پیام نور برای برگزاری امتحانات از منابع درسی انتشارات خود پیام نور استفاده میکند . همچنین افرادی که قصد پشت کنکور ماندن دارند بهتر است در دانشگاه پیام نور بدون کنکور ثبت نام کنند. آکادمی کنکور مشاور بعنوان تخصصی ترین مرجع انتخاب رشته کشور آماده است تا بصورت حضوری و غیر حضوری شما عزیزان را در زمینه انتخاب رشته دانشگاه پیام نور بدون کنکور کمک کند تنها کافیست همین الان با ما تماس بگیرید تا به سرعت به کارشناسان مجرب و متخصص کنکور مشاور متصل شوید

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

پردرآمد ترین رشته های ایران در گروه های ریاضی، تجربی، هنر و زبان
انتخاب رشته
یاشار موسی وند

پردرآمد ترین رشته های ایران در گروه های تجربی، ریاضی، هنر و زبان

اگر در حال حاضر از بین این همه رشته دانشگاهی هنوز نمیدونی وارد چه رشته ای بشی که بازار کار آن قطعی باشد همچنین درآمد خوبی هم داشته باشد پیشنهاد میکنم چند دقیقه ای زمان بزاری و تا انتهای این مقاله با کنکور مشاور همراه باشی!

بیشتر بخوانید »
برای تماس با مشاور کلیک کنید