لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

زمان اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۳

زمان اعلام نتایج کنکور 1402

طبق روال هر ساله باید اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲ در نیمه اول مرداد ماه اعلام شود و داوطلبان در ۵ گروه آزمایشی فرصت حدودا یک هفته ای برای بررسی رشته های ارائه شده و در نهایت انجام انتخاب رشته داشته باشند و بعد از آن در هفته پایانی شهریور نتایج قطعی اعلام شود.

امسال به دلیل تغییراتی که در کنکور و در نهایت در نحوه پذیرش ها رخ داده است اعلام نتایج کنکور کمی با تاخیر خواهد بود. در تاریخ ۱۴ مرداد ماه اطلاعات سامانه ساهت یا همان سوابق تحصیلی دانش آموزان توسط آموزش و پرورش به سازمان سنجش ارسال شده است در حالی که قبل از این اطلاعات بصورت فیزیکی بصورت فایل ارسال میشد.

آقای فرخ طبری رئیس اداره آزمون های مرکز ارزشیابی آموزش پرورش گفت:

سازمان سنجش ابتدا نتایج اولیه را اعلام میکند تا اگر داوطلبی در دو نوبت آزمون داده است یا در دو رشته مجزا آزمون داده است بتواند بین دو آزمونی که نتیجه بهتری دارد انتخاب داشته باشد.

در مرحله بعدی کارنامه با تاثیر سوابق تحصیلی منتشر میشود و ۴۰ درصد تاثیرات قطعی در کارنامه ای که داوطلب خودش انتخاب کرده است اعمال میشود.

بعد از انتشار کارنامه رسمی با تاثیر سوابق تحصیلی همچون روال سال های گذشته فرآیند انتخاب رشته در تمام گروه های آزمایشی و انواع دانشگاه ها متمرکز و نیمه متمرکز و همچنین انتخاب رشته دانشگاه آزاد آغاز خواهد شد.

البته علاقه مندان به انتخاب رشته بدون کنکور هم برای تمام دانشگاه های بدون کنکور تقریبا در فاصله زمانی کمتر از ۲ روز میتوانند انتخاب رشته انجام دهند.

زمان حدودی اعلام نتایج اولیه بدون در نظر گرفتن سوابق تحصیلی ۱۵ تا ۲۰ مرداد میباشد بنابراین با توجه به انتخاب اولویت و انتشار کارنامه اصلی احتمالا باید تا اواخر مرداد ماه منتظر کارنامه نهایی داوطلبان باشیم. انتخاب رشته احتمالان تا پایان هفته اول شهریور ماه زمان میبرد و ممکن است اعلام نتایج و ثبت نام دانشگاه ها برای ورودی نیم سال اول در هفته اول مهر ماه انجام شود.

این تاخیر زمانی فرصتی خوبی برای داوطلبان کنکور است تا اطلاعات کافی در مورد انواه رشته و دانشگاه ها بدست بیاورند و با خیال راحت تری انتخاب رشته کنند.

موضوعات مرتبط : راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

چند اتفاق جالب !

سوابق تحصیلی آن دسته از داوطلبانی که در امتحانات خرداد ماه نمره قبولی کسب نکرده اند در تاثیرات ۴۰ درصدی لحاظ نخواهد شد و فقط سوابق دروسی که قبول شده اند لحاظ میشود که البته این خبر برای داوطلبان خبر خوبی نیست چون در سال های گذشته به دلیل تاثیرات مثبت سوابق تحصیلی فرقی نمیکرد داوطلب تا انتهای شهریور موفق به پاس کردن تمام دروس میشد.

ظرفیت رشته های پزشکی در کنکور ۱۴۰۲ به بیش از ۱۱۵۰۰ نفر خواهید رسید یعنی تقریبا در رشته های پزشکی عمومی و دندان پزشکی ظرفیت پذیرش نسبت به ۲ سال گذشته در حدود ۴ برابر افزایش داشته است. این خبر خوبی برای داوطلبان گروه تجربی است. دقت داشته باشید با وجود افزایش ظرفیت ها کمی معدلات انتخاب رشته تغییر خواهد کرد.

محدودیت سنی در پذیرش دانشگاه فرهنگیان برداشته شده است و داوطلبان دارای سن حداکثر ۴۰ سال میتوانند برای ورود به دانشگاه فرهنگیان کد رشته های مربوط به این دانشگاه را انتخاب کنند.

نتایج اولیه دانشگاه های نیمه متمرکز در نیمه دوم شهریور ماه جهت حضور در مصاحبه حضوری اعلام خواهد شد باید گفت هیچ محدودیتی بین انتخاب رشته های متمرکز و نیمه متمرکز دانشگاه های دارای شرایط خاص وجود ندارد پس دعوت مصاحبه یا عدم دعوت به مصاحبه به منزله قبول نشدن در رشته های متمرکز نیست!

انتخاب رشته کنکور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

پردرآمد ترین رشته های ایران در گروه های ریاضی، تجربی، هنر و زبان
انتخاب رشته
یاشار موسی وند

پردرآمد ترین رشته های ایران در گروه های تجربی، ریاضی، هنر و زبان

اگر در حال حاضر از بین این همه رشته دانشگاهی هنوز نمیدونی وارد چه رشته ای بشی که بازار کار آن قطعی باشد همچنین درآمد خوبی هم داشته باشد پیشنهاد میکنم چند دقیقه ای زمان بزاری و تا انتهای این مقاله با کنکور مشاور همراه باشی!

بیشتر بخوانید »
برای تماس با مشاور کلیک کنید