لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

بهترین رشته برای تحصیل در کارشناسی ارشد

بهترین رشته برای تحصیل در کارشناسی ارشد

 اگر شما هم یکی از افرادی هستید که مدرک کارشناسی خود را گرفته اید و در فکر ادامه تحصیل هستید، با ما همراه باشید زیرا امروز می خواهیم در مورد بهترین رشته برای تحصیل در کارشناسی ارشد صحبت کنیم.

هدف از انجام این کار این است که شما با انواع رشته ها آشنا شوید و بتوانید بهترین رشته برای تحصیل در کارشناسی ارشد انتخاب را برای آینده خود رقم بزنید.

همان طور که می دانید به همان میزان که رشته‌ های کارشناسی تنوع زیادی دارند، رشته های کارشناسی ارشد هم از تنوع بالایی برخوردار هستند. ممکن است از میان شما افرادی وجود داشته باشند که نخواهند دقیقاً رشته در کارشناسی تحصیل کردند را در کارشناسی ارشد هم ادامه دهند.

به همین خاطر به دنبال اطلاعاتی از رشته‌ های دیگر هستند که بر روحیه و علاقه و توانایی آن ها سازگار باشد با کنکور مشاور همراه باشید

پرطرفدارترین رشته های کارشناسی ارشد

پرطرفدارترین رشته های کارشناسی ارشد

برای شرکت در رشته های کارشناسی ارشد باید حتما در آزمون گروه های تحصیلی شرکت کنید. البته که بنابر رتبه و امتیازی که به دست می آورید می توانید در دانشگاه ‌های سراسر کشور مشغول به تحصیل شوید. انواع دانشگاه ها در سراسر کشور به صورت دولتی و یا آزاد در در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرند.

پیشنهاد ما به شما : حداکثر رتبه قبولی ارشد رشته‌ های پیراپزشکی

پرطرفدارترین رشته های کارشناسی ارشد به شرح زیر می باشند:

  • کارشناسی ارشد حقوق و مدیریت
  • کارشناسی ارشد روانشناسی و حسابداری
  • کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک و برق
  • کارشناسی ارشد کامپیوتر و کشاورزی
  • کارشناسی ارشد زبان و کتابداری

رشته هایی که خدمت تان نام بردیم از پرطرفدار ترین رشته های کارشناسی ارشد هستند که امسال نیز با بیش ترین پذیرش دانشجو روبه رو بوده اند. اگر می خواهید شما هم از علت پرطرفدار بودن این رشته ها مطلع شوید پیشنهاد می کنیم بند بعد را مورد مطالعه و بررسی قرار دهید.

چرا برخی از رشته های کارشناسی ارشد طرفدار بیش تری دارند؟

چرا برخی از رشته های کارشناسی ارشد طرفدار بیش تری دارند؟

یکی از مهم ترین دلایل پرطرفدار بودن رشته های ذیل این است که افراد پس از تحصیل در رشته کارشناسی خود احساس می‌ کنند که توانایی لازم برای ادامه آن را ندارند.

بنابراین تصمیم می گیرند در رشته دیگری ادامه تحصیل دهند و یکی از رشته‌ های بالا را به‌ عنوان بهترین رشته برای خود که در آن توانایی دارند انتخاب می کنند. از دیگر دلایل می توان به بازار کاری رشته ها اشاره کرد. در واقع ممکن است افرادی در یک رشته کارشناسی تحصیلات خود را به پایان برسانند.

اما متوجه شوند که بازار کاری خوبی ندارد و ناچار به تحصیل در کارشناسی ارشد در رشته ای که بازار کاری خوبی دارد شوند. و ما دلیل دیگری که اکثر افراد به خاطر آن مجبور به تحصیل در رشته دیگری می ‌شوند عدم علاقه به رشته تحصیلی کارشناسی است. چنین افرادی برای ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد به دنبال رشته مورد علاقه خود می روند.

کارشناسی ارشد حقوق و مدیریت

همان طور که در بند های قبل هم گفته شد حقوق و مدیریت از جمله رشته های پرطرفدار در انتخاب دانشجویان کارشناسی ارشد است. کارشناسی ارشد حقوق گرایش های بسیار زیادی دارد و خوشبختانه امروزه از بازار کاری فوق ‌العاده ‌ای برخوردار است.

کسانی که در رشته کارشناسی ارشد حقوق فارغ التحصیل می ‌شوند، می ‌توانند در ادارات دولتی و یا خصوصی و یا اداره ثبت اسناد و املاک به عنوان وکیل و یا قاضی مشغول به کار شوند. رشته مدیریت از آن دسته رشته های پر کاربرد در کشور ما است که افراد زیادی برای شرکت در آن آزمون می دهند.

این افراد پس از فارغ التحصیل شدن در رشته کارشناسی ارشد مدیریت می توانند مدیریت هر بخش خصوصی یا دولتی را به عهده بگیرند. بنابراین می توان گفت به خاطر بازار کاری خیلی عالی از پرطرفدارترین رشته ها محسوب می شود.

کارشناسی ارشد روانشناسی و حسابداری

کارشناسی ارشد روانشناسی در حوزه رفتار و کردار افراد با یکدیگر و با محیط اطراف تحقیق می کند. هدف از تحصیل در این رشته حل مشکلات افراد با یکدیگر و محیط پیرامون است.

از این رو افرادی که در این رشته فارغ التحصیل می ‌شوند، می ‌توانند در مدارس و دانشگاه ها و هم چنین بخش‌ های دولتی مسئول به کار شوند مطب روانشناسی خود را دایر کنند.

هر چند که رشته روانشناسی به چند دسته متفاوت تقسیم می شود. و رشته کارشناسی ارشد حسابداری که امروزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، این رشته بازار شغلی فوق العاده عالی دارد و افراد فارغ التحصیل می توانند در ادارات و کارخانه ها و مکان های دولتی برای انجام حسابداری و حسابرسی مشغول به کار شوند.

البته که افراد در این زمینه می توانند توانایی بالایی از خود نشان دهند و درآمد بسیار بالایی کسب کنند.

کارشناسی ارشد روانشناسی و حسابداری

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید