لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

چگونه آزمون نظام مهندسی قبول شویم ؟

چگونه آزمون نظام مهندسی قبول شویم ؟

امروز قرار است که به یک مبحث خیلی مهم بپردازم و بفهمیم که چگونه آزمون نظام مهندسی قبول شویم؟ این آزمون برای فارغ التحصیل‌های رشته‌هایی هم‌چون عمران، معماری، شهرسازی، نقشه‌برداری، مکانیک و غیره خیلی حیاتی است

زیرا اگر در این آزمون شرکت نکرده باشید و یا این که هنوز در این آزمون قبول نشده‌اید نمی‌توانید به صورت حرفه‌ای وارد بازار کار شوید و تمام سال‌هایی که درس خوانده‌اید هدر می‌رود.

لازم به ذکر است که این آزمون برای ارزشیابی مهندس‌ها و بالابردن سطح آن‌ها طراحی شده است و هر کسی که به یک حد نصاب نرمال برسد می‌تواند در این سایت عضو شود و پروانه‌ی اشتغال بگیرد.

البته شما هر لحظه که بخواهید می‌توانید عضو سازمان نظام مهندسی شوید و هزینه‌ی عضویت در سازمان را بپردازید اما گرفتن پروانه‌ی اشتغال به این راحتی‌ها نیست برای همین کنکور مشاور  امروز همراه شما هستیم تا درباره قبولی در این آزمون با یک‌دیگر صحبت کنیم.

چگونه آزمون نظام مهندسی قبول شویم

شما می توانید از این پروانه کسب درآمد کنید

لازم به ذکر است که قبولی در این آزمون در سطح‌ها و مایه‌های متفاوتی انجام می‌شود چنان چه شما به نیمی از سوالات پاسخ درست بدهید سطح سه، ۶۰ درصد از سوال‌ها سطح دو و ۷۰ درصد سوال‌ها نیز در رده‌ی اول قرار می‌گیرید.

به هیچ عنوان شرکت کردن در آزمون را پشت گوش نیندازید زیرا شما تا پایه‌ی سوم را نگیرید موفق به گرفتن پایه‌ی دوم و یا اول نمی‌شوید.

مطلب پیشنهادی : ضوابط طراحی آزمون نظام مهندسی

البته که رده‌ی سوم خیلی خوب نیست اما باز می‌توانید به وسیله‌ی آن کسب درآمد کنید. خیلی از افراد این پروانه را در اختیار شرکت‌های حقوقی قرار می‌دهند

و آن‌ها از این پروانه استفاده کنند و به صورت ماهانه و یا سالانه مبلغی را به شما بپردازند‌ البته که پروانه‌های پایه دوم و اول را نیز می‌توان اجاره داد از آن جایی که هر چه رتبه‌ی پروانه بالاتر و سابقه‌ی آن بیش‌تر باشد اجاره‌ی آن‌ها بیش‌تر نیز می‌باشد.

چگونه تلاش کنیم

چگونه آزمون نظام مهندسی قبول شویم

اگر دوران کنکور سراسری خود را در نظر بگیرید به خاطر می‌آورید که در آن دوران مجبور بودید که کل مطالب را بخوانید بدون این که توجه کنید اصلا این مطلب به دردتان می‌خورد یا خیر اما این آزمون این گونه نیست و شما هم آن بچه‌ی پشت کنکوری که کلی وقت داشتید، نیستید.

شما باید به صورت دقیق و اصولی منابع آزمون را مطالعه کنید و مطالعه‌ی درس‌هایی که نمی‌دانید چه هستند و به چه دردی می‌خورند را کنار بگذارید و با یک سرچ کوچک تمام مباحثی که در آزمون بیش‌تر مطرح می‌شوند را بیش‌تر بخوانید.

البته در این آزمون بیش‌تر مهارت مهم است و شما اگر به اندازه‌ی کافی در کار خود ماهر باشید با چند ماه کم هم مطالعه کردن می‌توانید نمره‌ی قبولی در این آزمون را کسب کنید.

شرایط برگزاری آزمون نظام مهندسی چگونه است

چگونه آزمون نظام مهندسی قبول شویم

زمانی که از خواندن مطالب بیهوده دست کشیدید می‌توانید بیش‌تر وقت خود را صرف کسب مهارت کنید. خواندن مطالب غیر ضروری فقط انرژی منفی به شما می‌دهند‌ آزمون نظام مهندسی به صورت کتاب باز برگزار می‌شود و شما می‌توانید تمام منابع مورد نیاز را با خود بر سر جلسه ببرید و حتی می‌توانید ماشین حساب نیز همراه خود داشته باشید.

اما بردن تلفن همراه، ساعت هوشمند، هدفون و غیره ممنوع است. اگر می‌خواهید از قبولی در این آزمون مطمئن شوید باید به سوال‌های سال‌های قبل نگاه بیندازید تا با نوع سوالات آشنا شوید و در کنار آن باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید و آزمون را شبیه سازی کنید و از خود بارها آزمون بگیرید.

تعلل را کنار بگذارید و همین حالا منابع را تهیه کنید و شانس قبولی خود را در آزمون نظام مهندسی بالا ببرید و بعدها از مزایای این پروانه‌ی اشتغال بهره‌مند شوید و وارد دنیای کار شوید.

ما در این مقاله سعی کردیم مبحث، چگونه در آزمون نظام مهندسی قبول شویم؟ را به طور کامل شرح دهیم امیدواریم مثمرثمر واقع شده باشد.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید