لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

پردرآمدترین شغل رشته کامپیوتر

پردرآمدترین شغل رشته کامپیوتر

اگر قصد ورود به رشته کامپیوتر را دارید یا اینکه فارغ التحصیل شده اید اما نمیدانید پردرآمدترین شغل رشته کامپیوتر چه شغلی است پیشنهاد میکنم حتما تا انتهای این مقاله با کنکور مشاور همراه باشید تا از همین الان زمانتان صرف بهترین شغل ممکن از نظر درآمدی شود.

ما با بررسی انواع شغل های مربوط به رشته کامپیوتر در سطح ایران و خارج از ایران به یک لیست نهایی رسیدیم که میتوانید با بررسی این لیست بهترین انتخاب را برای آینده شغلی خودتان داشته باشید و سریعا به آن حیطه شغلی ورود کنید.

۱٫ برنامه نویسی (کد نویسی)

یکی از زمینه های شغلی رشته کامپیوتر که بسیار گسترده است و جز مشاغل تخصصی در سطح دنیا محسوب میشود و برای ورود به آن نیاز به دانش تخصصی ، تجربه و قدرت خلاقیت و ایده پردازی وجود دارد زمینه کاری برنامه نویسی میباشد.

کسانی که در این زمینه شغلی ورود پیدا میکنند حتی میتوانند بعنوان متخصص و کد نویس به شرکت های تکنولوژی در دنیا بپیوندند و مهاجرت کنند یا اینکه از داخل ایران بصورت دورکار برای شرکت های خارجی فعالیت کنند.

این زمینه شغلی در ایران هم بطرز چشمگیری توسعه پیدا کرده است و خبر خوب اینکه همچنان در حال توسعه است و همچنان جا برای ورود برنامه نویسان جدید به بازار کار وجود دارد.قطعا پردرآمدترین شغل کامپیوتر برنامه نویسی میباشد و این امکان برای برنامه نویس وجود دارد که علاوه بر امکان دورکاری شغلی همزمان چند پروژه را پیش ببرد.

زمینه های شغلی برنامه نویسی گسترده تر از آن چیزی است که تصور میکنید و میتوان اینطور گفت برنامه نویسی بعنوان یک سرشاخه اصلی است که خودش دارای چندین زیر مجموعه میباشد. مهم ترین زمینه های شغلی برنامه نویسی این ها هستند:

  • برنامه نویسی بازی های کامپیوتری مثل بازی های آنلاین مختلف
  • برنامه نویسی صفحات اینترنتی همچون سایت های معروف
  • برنامه نویسی نرم افزار های مالی ، بانکی
  • برنامه نویسی نرم افزار هایی کاربردی مانند فتو شاپ ، اتوکد
  • برنامه نویسی نرم افزارهای سیستمی همچون نرم افزار های داخلی سازمان ها
  • برنامه نویسی نرم افزار های شغلی استارتاپ ها
  • برنامه نویسی سیستم کامپیوتری خودروها
  • برنامه نویسی در حوزه هوش مصنوعی و شرکت های تکنولوژی

این موارد دوباره خودش به شاخه های ریز تری قابل تقسیم است اما با مشاهده همین ها میتوان به سادگی متوجه شد و تصمیم گرفت که اگر هم میخواهید وارد زمینه برنامه نویسی شوید کدام حیطه برای شما جذاب تر است.

درآمد شغل برنامه نویسی

گفتیم پردرآمدترین شغل رشته کامپیوتر برنامه نویسی است پس باید درآمدی هم برای آن در نظر گرفت. اگر کسی بعنوان کارمند وارد شغل برنامه نویسی شود حداقل درآمد ماهانه ۲۰ میلیون تومان خواهد داشت و اگر بتواند بعنوان شخص پروژه بگیرد حداقل درآمد ماهانه بالای ۶۰ میلیون تومان دارد.

اما اگر شخصی بتواند به قدری پیشرفت کند که شرکت تخصصی تاسیس کند و بعنوان پیمانکار در زمینه های مختلف گفته شده پروژه بگیرد درآمد بطرز عجیبی رشد خواهد کرد و به حداقل ۱ میلیارد تومان در ماه میرسد هر چند که درآمد های بیش تر از این هم خارج از تصور نیست!

۲٫ مدرس دانشگاه ، مدرسه و آموزشگاه

زمینه شغلی آموزش دقیقا مانند تیغ دو لبه است یعنی ممکن است در آن درآمد بسیار خوبی داشته باشید یا اینکه مانند یک معلم ساده به درآمد کم ماهانه اکتفا کنید. اگر شخصی در زمینه آموزش شناخته شده باشد قطعا اشخاص زیادی برای آموزش و یادگیری به او مراجعه میکنند.

همانطور که میدانید در حال حاضر پکیج های آموزشی در قالب ویدیو ارائه میشود و شخص بدون اینکه دائما در حال کار و تدریس باشد با یکبار ضبط آموزش ها و فروش آن به صدها نفر حتی از یک برنامه نویس متخصص هم بیشتر پول در می آورد.

درآمد شغل آموزش

چه در آموزش سطح مدارس و دانشگاه و چه آموزش در آموزشگاه ها میتوان علاوه بر درآمد ثابت ماهی حداقل ۲۰ میلیون تومان به فروش پکیج های آموزشی با کیفیت اقدام کرد و حداقل درآمد ماهی ۲۵۰ میلیون تومان داشت.رسیدن به این درآمد در حیطه آموزش قطعا مستلزم قدرت ارتباط گیری شما و کیفیت آموزش و البته ایده پردازی شما برای یادگیری راحت تر میباشد.

موضوعات مرتبط: برای رشته کامپیوتر چه درس هایی باید قوی باشد

۳٫ کارشناس شبکه

اگر بیشتر به دنبال فعالیت در زمینه های سخت افزاری کامپیوتر هستید میتوانید وارد حوزه شغلی شبکه شود.سازمان های دولتی و خصوصی و حتی نظامی دارای سیستم مرکزی هستند که افرادی بعنوان کارشناس شبکه سیستم نرم افزاری ای که توسط برنامه نویس تعریف شده است را از طریق سخت افزار مشخص راه اندازی میکنند.

هرچند این حیطه شغلی بعنوان پردرآمدترین شغل کامپیوتر محسوب نمیشود اما اگر کسی دارای شرکت تخصصی در این زمینه شغلی باشد و سیستم سخت افزاری تولید یا تهیه و در نهایت تعمیر و نگهداری و راه اندازی کند درآمد خوبی خواهد داشت.

درآمد شغل کارشناسی و توسع شبکه

اگر بعنوان کارمند وارد این حوزه شغلی شوید احتمالا بین ۸ تا ۱۵ میلیون تومان درآمد خواهید داشت و اگر بعنوان شخص حقوقی وارد این حوزه کاری شوید درآمد ماهانه کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان غیر قابل تصور است.

۴٫ امنیت سیستم

همانطور که از اسم این شغل مشخص است شما مستقیما در مقابل کسانی قرار میگیرید که قصد هک و تخریب سیستم های کامپیوتری ، شبکه بانکی و حتی شبکه های درون سازمانی را دارند. برای مثال احتمال هک کردن اطلاعات مجلس و قوه قضاییه که رسانه ای هم شد به گوشتان خورده است.

در این شغل میشود بصورت استخدام دائم بخش سایبری درآمد و بصورت ماهانه حقوق گرفت یا اینکه وارد شرکت های امنیت سیستم شد یا اصلا چنین شرکتی تاسیس کرد.البته این حیطه شغلی در قالب تاسیس شرکت در ایران هنوز جا نیوفتاده و میتوان تا فضا هست به آن ورود کرد.

درآمد کارشناس امنیت سیستم

بعنوان کارمند درآمد بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان در ماه است و با شناخته شدن در این حیطه شغلی و کار با سازمان های بزرگ میشود حدود ۱۰۰ میلیون بصورت ماهانه کسب درآمد کرد و در صورتی که شما بعنوان یک شرکت تخصصی در این حیطه شغلی شناخته شوید با امضای قراردادهای سالانه حداقل ماهی ۱ میلیارد تومان در آمد خواهید داشت.

۵٫ هوش مصنوعی

زمینه شغلی هوش مصنوعی بطور مستقیم با برنامه نویسی در ارتباط است اما به این دلیل که علاقه مندان زیادی پیدا کرده است سعی کردیم جداگانه به آن بپردازیم.در این حیطه شغلی میشود انفرادی کار کرد اما معمولا کار با شرکت های تکنولوژی بهتر است.

اگر بتوانید مهاجرت کنید و درآمد دلاری داشته باشید که عالیه ولی اگر چنین اتفاقی هم نیوفته میتونید در ایران وارد حوزه هوش مصنوعی در پیام رسان ها ، سایت ها و حتی نرم افزارهای کاربردی مانند اسنپ شوید و کسب درآمد کنید.حتی شرکت های خودرو سازی و هواپیمایی ها هم به زمینه شغلی نیاز دارند.

درآمد شغل برنامه نویس هوش مصنوعی

با توجه به اینکه میشود همزمان در چند پروژه مشغول بود یا بعنوان پشتیبان انواع نرم افزار های کاربردی فعالیت کرد میشود درآمدی بین ۲۰ تا بیش از ۵۰ میلیون تومان در ماه بدست آورد و اگر هم شخص باهوش و زرنگی هستید و توانایی خلق موضوعی جدید دارید درآمد شما کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان در ماه نخواهد بود!

۶٫ کارشناس قسمت فناوری اطلاعات در ادارات دولتی

این زمینه شغلی جز پردرآمدترین شغل کامپیوتر نیست اما بعنوان بازار کاری امن میتوان به آن ورود کرد و مشغول شد و در کنار این شغل از دیگر زمینه های گفته شده هم کسب درآمد داشت.اگر کارمند ادارات دولتی و نظامی شوید احتمالا درآمدی بین ۸ تا ۲۰ میلیون تومان با توجه به سمت و سابقه کاری خواهید داشت.

نکته !

بطور کلی میتوان از همین الان طبق گرایش های تخصصی تعیین شده برای کامپیوتر حرکت کرد تا در نهایت به پردرآمدترین شغل کامپیوتر رسید.هرچند که واقعا در هرمینه شغلی و کاری تلاش مستمر و ارائه ایده های نو حرف اصلی را در کسب درآمد میزند.

گرایش های تخصصی رشته کامپیوتر

  • مهندسی نرم افزار
  • هوش مصنوعی
  • شبکه
  • معماری سیستم های کامپیوتری
  • مهندسی الگوریتم ها و محاسبات
  • امنیت

در پایان

ما در کنکور مشاور بطور تخصصی تمامی زمینه های شغلی و تحصیلی را مورد بررسی قرار دادیم تا تنها با چند دقیقه زمان گذاشتن بشود به سادگی تصمیم گیری کرد و نقشه راه مناسبی داشت.در کنار این موضوع میتوانید تنها با یک تماس به مشاور تخصصی زمینه کاری خودتان متصل شوید و مشاوره بگیرید.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید