لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

رشته پروتز دندان بدون کنکور

رشته پروتز دندان بدون کنکور

داوطلبان و علاقه مندان زیادی به رشته دندان پزشکی و مشاغل مرتبط با آن وجود دارند که به دلیل سختی رقابت در کنکور یا فاصله طولانی از درس نمیتوانند وارد این رشته ها شوند.همین موضوهات باعث شده بسیاری دنبال رشته پروتز دندان بدون کنکور باشند.

رشته پروتز دندان یکی از رشته های پر طرفداری است که با نیاز روز افزون به دندان پزشک رشد بسیار خوبی داشته است و شاغلین در این رشته با تاسیس لابراتوار های دندان سازی و همکاری با پزشکان مختلف از درآمد خوبی برخوردارند.اگر شما هم دوست دارید وارد این رشته پر طرفدار شوید حتما تا انتهای این مقاله با کنکور مشاور همراه باشید.

شرایط کلی که میتوان در رشته پروتز دندان بدون کنکور ادامه تحصیل داد

همانطور که میدانید رشته های پر طرفدار پزشکی و پیراپزشکی در حالت کلی دارای پذیرش بدون کنکور نیستند اما در کل روش هایی برای ورود به این رشته ها آن هم بدون کنکور در نظر گرفته شده است.

در شرایط کلی میتوان گفت تحصیل در رشته های بدون کنکور بر اساس یکی از این معیار ها است:

✔️ تحصیل با تعهد خدمت به ارگان مشخص

✔️ تحصیل با تعهد خدمت در منطقه ای مشخص

✔️ تحصیل بر اساس سوابق تحصیلی

✔️ تحصیل بر اساس شرایط تحصیل دانشجویان خارجی در ایران

✔️ تحصیل با استفاده از مهاجرت تحصیلی به خارج از ایران

✔️ تحصیل بعنوان نخبه یا استعداد درخشان

در ادامه توضیحات مفصلی در مورد هر کدام از این موارد داده خواهد شد.

راه های ورود به رشته پروتز دندان بدون کنکور

جز این موارد قطعا شرایط دیگری برای ورود به رشته پروتز دندان بدون کنکور وجود ندارد:

کسب مدال در المپیاد

در واقع کسانی که در المپیاد های دانش آموزی و کشوری موفق به کسب مدال میشوند بعنوان استعداد درخشان محسوب خواهند شد در نتیجه به این افراد فرصت تحصیل در دانشگاه و رشته دلخواه کاملا بدون کنکور داده خواهد شد.

تحصیل پزشکی در خارج از ایران

اگر از نظر مالی در شرایط خوبی هستید میتوانید در هر کشوری که خودتان دوست دارید تحصیل کنید و حتی بعد از تحصیل وارد بازار کار شوید.انتخاب کشور با توجه به در نظر گرفتن شرایط زندگی و هزینه ها و نحوه دریافت تحصیلی میتواند کمی سخت باشد.

پیشنهاد میکنیم برای مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور حتما با وکیل مهاجرتی صحبت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.متاسفانه بسیاری از دانشجویان خارج از کشور در نیمه راه تحصیل مجبور به انصراف یا تغییر دانشگاه و کشور محل تحصیل میشوند.

میشود با دارا بودن یک سری از شرایط از دانشگاه های خارج از کشور بعد از مدتی به یکی از دانشگاه های ایران انتقالی گرفت و ادامه تحصیل را همینجا در رشته پزشکی بدون کنکور انجام داد.

پروتز دندان بدون کنکور دانشگاه بین الملل

منظور از دانشگاه بین الملل ، دانشگاه هایی است که دارای پذیرش تحصیلی برای خارجی ها میباشد.برای مثال بعضی از دانشگاه های پردیس یا حتی دولتی و دانشگاه آزاد دارای چنین شرایطی هستند اما اگر در ذهنتان این سوال وجود دارد که این نحوه پذیرش به شما چه ارتباطی دارد به ادامه مطالب توجه کنید.

اگر شما دارای تابعیت کشور دیگری هستید که در حال حاضر بسیاری با توانسته اند مخصوصا در کشورهای همسایه چنین شرایطی داشته باشند میتوانید بعنوان خارجی با پرداخت شهریه دلاری با هزینه های بسیار کمتر نسبت به تحصیل در خارج از ایران وارد رشته پروتز دندان بدون کنکور شوید.

لیست رشته های مورد پذیرش برای خارجی ها توسط هر دانشگاه معمولا در بازه زمانی تابستان تا آذر ماه اعلام میشود.

رشته پروتز دندان بدون کنکور تعهدی

هر ساله از سوی سازمان سنجش بعضی از رشته های پیراپزشکی بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع کاردانی ارائه میشود تا ساکنان مناطق محروم با هدف اشتغال در همان منطقه حداقل ۳ برابر مدت تحصیل بتوانند بصورت بومی پذیرش شوند.

البته در مورد رشته پروتز دندان تعهدی تا به امروز چنین پذیرشی وجود نداشته است و عموما پذیرش ها برای رشته بهداشت ، اتاق عمل و هوشبری بوده است اما گفتن این روش پذیرش بدون کنکور در دانشگاه آن هم دانشگاه دولیت خالی از لطف نیست و ممکن است در آینده نزدیک به دلیل نیاز بالا این رشته هم وارد پروسه جذب دانشجو شود.

آیا قبولی در رشته پروتز دندان بدون کنکور پردیس امکان پذیر است ؟

قطعا شما هم بارها شنیدید که دانشگاه های پردیس خودگردان اقدام به پذیرش بدون کنکور در رشته های مختلف میکنند یا فروش صندلی دارند!

آیا بنظر شما این موضوع صحت دارد؟

دانشگاه پردیس خودگردان با دریافت شهریه های نسبتا سنگین در اکثر رشته های تحصیلی علوم پزشکی و غیر علوم پزشکی دانشجو جذب می کند اما در میان داوطلبان شایعه شده است که دانشگاه پردیس خودگردان با دریافت هزینه و شهریه های بسیار بالا اقدام به فروش صندلی پزشکی می کند.

در واقع باید گفت این موضوع اصلا و به هیچ عنوان صحت ندارد و قطعا روشی غیر قانونی است و ممکن است دلالان زیادی در در بازار کنکور با وعده های پوچ و توخالی از خانواده ها و داوطلبان کنکور کلاهبرداری کنند پس به شدت مراقب این تبلیغات دروغ و کاذب باشید.

برای ورود بدون کنکور به دانشگاه های پردیس بین الملل تنها باید از روش دو تابعیتی بودن اقدام کنید و در غیر اینصورت باید در کنکور ساسری شرکت کنید و با داشتن تراز بالای ۷۰۰۰ هزار در شانس قبولی در میان رقبا قرار بگیرید.

رشته پروتز دندان بدون کنکور در خارج از کشور

تحصیل در خارج از ایران با توجه به هزینه های سنگین دلاری و افزایش نرخ ارز برای همه میسر نیست مخصوصا در چند سال اخیر حتی کسانی که دارای وضع مالی خوبی هستند نمیتوانند از پس هزینه های سالانه تحصیل و زندگی در خارج از ایران بربیایند.

اما به هر حال یکی از روش های مهاجرت و شاید ساده ترین روش ممکن همین مهاجرت تحصیلی است. تقریبا در تمام دنیا میشود کاملا بدون کنکور با پرداخت شهریه به دانشگاه در زشته مورد نظر همچون رشته پروتز دندان تحصیل کرد.

طول دوره تحصیل مانند ایران در دو دوره کاردانی و کارشناسی میباشد و بعد از آن میشود وارد بازار کار شد و با استفاده از ویزای کاری در همان کشور ماند.بعضی از کشور ها مانند آلمان و اتریش دارای تحصیل رایگان هستند و بعضی دیگر همچون کانادا و آمریکا که طرفداران زیادی هم دارد هزینه های بیشتری را به دانشجو تحمیل میکنند.

برای تحصیل در خارج از ایران صرفا نباید به رشته تحصیلی توجه داشت و با در نظر گرفتن موارد مختلف میتوانید موفقیت را تضمین کنید.

برای تحصیل در خارج از کشور باید جوانب مختلفی مورد توجه قرار گیرد از قبیل:

  •  انتخاب بهترین دانشگاه از نظر اعتبار مدرک ( تاییده وزارت بهداشت )
  •  انتخاب بهترین کشور از نظر هزینه های جاری زندگی
  • در نظر گرفتن هزینه های تحصیلی
  • امکان کار در آن کشور بعد از فارغ التحصیلی
  • امکان کار در حین تحصیل
  • قوانین تحصیلی کشور مورد نظر
  • شرایط دریافت ویزای کاری
  • درآمد متوسط رشته پروتز دندان در کشور مورد نظر
  • زبان مورد استفاده در زمان تحصیل ( انگلیسی یا زبان رسمی کشور )

ارزانترین کشور ها برای تحصیل در رشته پروتز دندان بدون کنکور

بسیاری از داوطلبانی که دارای هیچکدام از شرایط ورود به رشته پروتز دندان از طریق کنکور یا بدون کنکور نیستند میتوانند با پرداخت هزینه وارد یکی از دانشگاه های معتبر خارج از کشور شوند و حتی  در یکی از کشورهای اروپایی مشغول به تحصیل شوند.

ترکیهآلمان
اتریشنروژ
سوئدروسیه
مجارستانهند

تقریبا میشه گفت ارزانترین کشورهای تحصیل رشته پروتز دندان بدون کنکور در تمام دنیا این کشور ها هستند.همچنین دریافت ویزای تحصیلی در کمتر از ۶ ماه زمان میبرد و میشود به سادگی وارد این کشورها شد.

  • هزینه زندگی در سال حدود ۲۰ هزار دلار در سال میباشد.
  • هزینه های تحصیلی بین ۵ تا ۲۰ هزار دلار در سال است.
  • هزینه تحصیل در آلمان و اتریش رایگان است.
  • باید هزینه زندگی و تحصیل هر دو در نظر گرفته شود.
  • امکان کار در حین تحصیل امکان پذیر است.
  • آموزش زبان در دوره کالج ( هزینه دریافت میشود )

در کشوری مانند ترکیه هزینه تحصیل با توجه به نوع دانشگاه که دولتی است یا خصوصی یا اینکه شما به زبان ترکی تحصیل میکنید یا انگلیسی کاملا متفاوت است و حتی میتوان گفت کسی که در دانشگاه دولتی با زبان ترکی تحصیل کند در حدود یک سوم کسی که در دانشگاه خصوصی با زبان انگلیسی تحصیل میکند هزینه پرداخت خواهد کرد.

آیا تحصیل در رشته پروتز دندان بدون کنکور دانشگاه آزاد امکان پذیر است؟

دانشگاه آزاد اسلامی دارای واحد های زیادی در تمام شهر ها و حتی در برخی از شهر ها دارای چند واحد است و تقریبا در تمام رشته ها و مقاطع تحصیلی هم دارای پذیرش با کنکور و بدون کنکور است.حتی در این دانشگاه واحد هایی با عنوان واحد خود گردان وجود دارد که سبب شده بسیاری از داوطلبان بر این تصور باشند که دانشگاه آزاد بی کیفیت است یا به دلیل داشتن شهریه میشود در رشته پروتز دندان بدون کنکور در این دانشگاه قبول شد!

فارغ از تمام این مسائل که در ذهن داوطلبان کنکور و جامعه شکل گرفته است باید مسئله ای جالب خدمت شما گفته شود و آن این است که اصلا رشته پروتز دندان چه با کنکور و چه بدون کنکور در دانشگاه آزاد ارائه نمیشود!

پس زمانی که چنین رشته ای همچون رشته های فیزیوتراپی ، کار و گفتار درمانی یا شنوایی و بینایی سنجی در این دانشگاه نیست اصلا فکر بدون کنکور بودن رشته پروتز دندان نباشید و هر گونه تبلیغات در این مورد را صرفا سود جویی تلقی کنید.

در پایان

مجموعه کنکور مشاور بعنوان تخصصی ترین مرکز مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته در ایران تمام سعی و تلاشش این است که شما را با روش های واقع گرایانه و صحیح به سمت رشته های دلخواهتان سوق دهد و مانع از ورود شما داوطلبان عزیز در گردآب سودجویان بازار کنکور شود. در کنکور مشاور میتوانید با دریافت مشاوره ای صحیح و حرفه ای مسیری روشن در جهت ورود به رشته پروتز دندان بدون کنکور پیدا کنید.برای ارتباط با مشاور همین الان تماس بگیرید.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید