لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

رشته های دانشگاه هنر اصفهان

رشته های دانشگاه هنر اصفهان

علاقه مندان به تحصیل در رشته های گروه هنر میتوانند در یکی از رشته های دانشگاه هنر اصفهان بعنوان یکی از معروف ترین و معتبرترین دانشگاه های هنر ایران و جهان مشغول به تحصیل شوند و زیر نظر اساتید برجسته در فضای دانشگاهی بسیار زیبا و هنری آموزش ببینند.

سعی داریم تا شما هنر دوستان و علاقه مندان به تحصیل در رشته های هنری را با دانشگاه هنر اصفهان آشنا کنیم و در رابطه با رشته ها و دانشکده های این دانشگاه توضیحات کاملی خدمتتان ارائه دهیم.

معرفی دانشگاه هنر اصفهان

دانشگاه هنر اصفهان قدمت زیادی دارد و تاسیس این دانشگاه به قبل از انقلاب اسلامی برمیگردد.در ابتدا این دانشگاه یکی از زیر مجموعه های دانشگاه فارابی محسوب میشد و در طول زمان دست خوش تغییرات زیادی بود.

حتی در زمان انقلاب این دانشگاه تعطیل شد و دوباره از سال ۱۳۶۲ همزمان با انقلاب فرهنگی اقدام به جذب مجدد دانشجو کرد. با توجه به بافت قدیمی و معماری زیبا و ارزشمند اصفهان در ابتدا این دانشگاه با هدف مرمت و حفظ ابنیه تاریخی تاسیس شد اما در ادامه رشته های دیگر در مقاطع مختلف به دانشگاه اضافه شد.

دانشگاه هنر اصفهان بعنوان یکی از ۴ دانشگاه تخصصی در رشته های گروه هنر است و حتی از نظر رتبه بندی از دانشگاه هنر تهران هم در جایگاه بالاتری قرار دارد و میتوان آن را بهترین و جذاب ترین دانشگاه هنر ایران دانست.

مقالات مرتبط : لیست رشته های دانشگاه سوره به همراه شهریه و ظرفیت هر رشته

دانشکده های دانشگاه هنر اصفهان

دانشکده های دانشگاه هنر اصفهان

دانشگاه هنر اصفهان در مجموع دارای ۵ دانشکده است و رشته های دانشگاه هنر اصفهان در این ۵ دانشکده در مقاطع مختلف تقسیم بندی شده است.

👈 دانشکده پژوهش های عالی هنر و کار آفرینی

جوان ترین دانشکده دانشگاه هنر اصفهان با قدمتی حدود ۱۰ ساله این دانشکده است که با هدف ارتباط میان هنر و کار آفرینی تاسیس شد.رشته های موزه و جهانگردی در این دانشکده تدریس میشوند و از سال ۹۵ مقاطع ارشد و دکتری با مجوز وزارت علوم به دانشکده اضافه شد.

👈 دانشکده معماری و شهر سازی

همانطور که از اسم دانشکده مشخص است فکر نمیکنم درباره رشته های این دانشکده نیاز به معرفی داشته باشید. نکته قابل توجه درباره این دانشکده این است که محل دانشکده در عمارت توحید خانه قرار دارد و از زمان صفوی تا به امروز بعنوان خانقگاه دراویش،اصطبل و حتی زندان سیاسی مورد استفاده قرار میگرفته!

در هر صورت به قدری این بنا زیبا و هنرمندانه ساخته شده است که دانشجویان معماری و شهرسازی از بدو ورود به دانشگاه خود را در جهانی دیگر میبینند و همین موضوع باعث میشود تا رشته معماری و شهرسازی برای دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان طعم و مفهومی دیگر داشته باشد.

👈 دانشکده حفاظت و مرمت

اولین دانشگاه کشور که اقدام به پذیرش دانشجو در رشته مرمت کرد دانشگاه هنر اصفهان است و میتوان گفت تخصصی ترین و بهترین آموزش در رشته مرمت را در اختیار دارد.تاریخچه تاسیس این رشته از سال ۱۳۵۵ است و هدف آموزش در زمینه مرمت و حفظ ابنیه و آثار تاریخی میباشد.

دانشکده مرمت خود در دو سازه قدیمی شهر اصفهان با نام های خانه داوید و خانه سوکیاس که مربوط به دوره صفوی است دایر شده است و تنها دانشگاه کشور که دارای مقطع دکتری در رشته مرمت میباشد دانشگاه هنر اصفهان است.

👈 دانشکده هنرهای تجسمی

رشته های دانشگاه هنر اصفهان در دانشکده هنرهای تجسمی شامل فرش، عکاسی و گرافیک نقاشی و موسیقی میشود و محل دانشکده در عمارت مدرسه فرانسوی ها قرار گرفته تا همچنان دانشگاه هنر اصفهان در صدر دانشگاه های هنر حتی در جذابیت بصری کلاس های درسی قرار داشته باشد.

👈 دانشکده صنایع دستی

اگر به دنبال رشته هایی همچون صنایع دستی،فرش یا حتی کتابت و نگاگری هستید وارد این دانشکده خواهید شد که در دو عمارت خانه شاکری و خانه اسلامیان رو به روی مسجد تاریخی حکیم دایر است.در این دانشکده دانشجویان سفر در زمان را تجربه خواهند کرد.

نکته

دانشجویان علاقه مند به هنر در زمینه های مختلف هنری با ورود به رشته های دانشگاه هنر اصفهان علاوه بر بهره گیری از اساتید برجسته میتوانند سر کلاس هایی باشند که به جرات میتوان گفت در هیچ جای دیگر ایران نمیتوان چنین تجربه ای داشت.

رشته های دانشگاه هنر اصفهان

رشته های دانشگاه هنر اصفهان از کنکور هنر

رشتهظرفیت
آهنگ سازی۲۰
ارتباط تصویری۲۲
صنایع دستی۳۰
طراحی صنعتی۳۵
عکاسی۲۰
فرش۲۸
مرمت آثار تاریخی۳۰
مرمت بنا های تاریخی۳۰
موزه۳۰
نقاشی۲۸
هنر اسلامی۲۸

توجه : همه رشته های بالا در دو نوبت پذیرش روزانه و شبانه در دانشگاه هنر اصفهان ارائه میشوند.

رشته های دانشگاه هنر اصفهان از کنکور ریاضی

رشتهظرفیت
مهندسی معماری۳۵
مهندسی شهرسازی۴۳
گردشگری۴

رشته بدون کنکور دانشگاه هنر اصفهان

رشتهظرفیت
کتابت و نگارگری۳۰

رشته گرافیک دانشگاه هنر اصفهان

رشته گرافیک یا ارتباط تصویری یکی از پر طرفدار ترین رشته های هنر است و برای ورود به دانشگاه هنر اصفهان باید رتبه و نمرات خوبی در کنکور بدست آورد.رشته گرافیک در دانشکده هنرهای تجسمی تدریس میشود و در آینده شغلی دارای بازار کار جذاب و گسترده ای است.

رشته موسیقی دانشگاه هنر اصفهان

این رشته هم از محبوب ترین های هنر است و در دانشکده هنرهای تجسمی تدریس میشود.دقت کنید داوطلبان رشته موسیقی دانشگاه اصفهان علاوه بر کسب رتبه خوب و داشتن معدل بالا باید در آزمون عملی هم نمره خوبی کسب کنند تا مورد پذیرش دانشگاه قرار گیرند.

توجه

اکثر رشته های هنر که در دانشگاه های معروف مانند دانشگاه هنر اصفهان قرار دارد علاوه بر آزمون کنکور نیاز به شرکت در آزمون عملی و کسب نمره مناسب دارد و معمولا داوطلبان علاقه مند به هر رشته از قبل آموزش هایی دیده اند یا حداقل دارای مهارت های اولیه در رشته انتخابی هستند.

پیشنهاد ما به شما : رشته های دانشگاه هنر شیراز

جایگاه علمی و هنری دانشگاه هنر اصفهان

دانشگاه هنر اصفهان با ۳۰۰۰ دانشجوی هنر بعنوان یکی از قطب های هنری در تحصیلات آکادمیک شناخته میشود.با توجه به اینکه شهر اصفهان و حتی مردم اصفهان در زمینه های مختلف هنری فعالیت دارند دانشگاه هنر این شهر بسیار مورد توجه است.

در کشور ۴ دانشگاه تخصصی هنر وجود دارد و به جرات از نظر اساتید و فضای آموزشی گرفته تا امکانات و کیفیت دانشجویان هنر میتوان دانشگاه هنر اصفهان را در صدر دانشگاه های هنر ایران و در رتبه اول قرار داد.

رقیب جدی دانشگاه هنر اصفهان دانشکده هنر دانشگاه تهران است که قطعا این دانشگاه هم از جنبه های مختلف قابلیت های بالایی دارد و در رقابتی تنگاتنگ در حال حاضر دانشگاه هنر اصفهان در رتبه اول قرار گرفته است.

جایگاه علمی دانشگاه هنر اصفهان در خارج از کشور

جایگاه علمی دانشگاه هنر اصفهان در خارج از کشور

با توجه به مهاجرت های تحصیلی و کاری دانشجویان میتوان گفت افرادی که از این دانشگاه فارغ التحصیل میشوند در جایگاه علمی و هنری بالایی قرار میگیرند و از نظر مهارتی قابلیت های زیادی خواهند داشت.

از طرفی رتبه دانشگاه هنر اصفهان در میان دانشگاه های هنر جهان بسیار مناسب است و با تحصیل در این دانشگاه میتوان پذیرش تحصیلی در مقاطع بالاتر دانشگاه های مختلف جهان دریافت کرد.

اساتید برجسته دانشگاه هنر اصفهان

اکثر اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان از افراد معروف در حرفه خود و فارغ التحصیل دانشگاه هنر اصفهان هستند بدیهی است با دریافت مطالب و آموزش صحیح از اساتیدی در این سطح میتوان نگرانی ها درباره آینده هنری کشور را کم کرد.

از معروف ترین اساتید دانشگاه هنر اصفهان

👈 دکتر ملیکا یزدانی مدرس دانشکده صنایع دستی

👈 دکتر امیر حسین کریمی مدرس دانشکده حفاظت و مرمت

👈 دکتر محسن افشاری مدرس دانشکده معماری و شهرسازی

👈 علیرضا واعظ مدرس دانشکده هنرهای تجسمی

👈 دکتر حمید رضا قربانی مدرس دانشکده حفاظت و مرمت

👈 دکتر مجید صالحی نیا مدرس دانشکده معماری و شهرسازی

👈 دکتر احمد صالحی باستان شناس و مدرس دانشکده حفاظت و مرمت

تعداد اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه هنر اصفهان بیش از ۱۰۰ نفر است و در اینجا سعی کردیم برجسته ترین ها و معروف ترین های زمینه های تخصصی خود در کشور را نام ببریم.بدون شک اساتید این دانشگاه جز تاثیر گذراترین افرا جامعه هستند.

در آخر

با توجه به رتبه علمی دانشگاه هنر اصفهان و تقاضای زیاد داوطلبان برای ورود به این دانشگاه پیشنهاد میکنیم طبق قوانین جدید محاسبه نمره نهایی داوطلبان علاوه بر کسب نمره مناسب در دروس تخصصی رشته هنر سعی کنید در امتحانات نهایی هم نمرات خوبی کسب کنید.

دقت کنید برای ورود به این دانشگاه نیاز به کسب نمره مناسب در آزمون عملی هستید پس صرفا نمیتوان با داشتن نمرات تئوری خوب در رشته های دانشگاه هنر اصفهان پذیرفته شد باید حتما استعداد و مهارت اولیه هنری و مهم تر از همه علاقه داشته باشید.

میتوایند برای کسب اطلاعات در رابطه با رشته های هنر همین الان با آکادمی کنکور مشاور تماس بگیرید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

60 پاسخ

  1. سلام من رشتم انسانیه..میخوام وارد رشته انیمیشن بشم ..باید کنکور هنر بدم؟و اینکه دانشگاه هنر اصفهان رشته انیمیشن داره؟

      1. سلام خسته نباشید
        ببخشید من رشته ام ریاضی ولی صنایع دسته کار میکنم و میخام برن رشته صنایع دستی چطور میتونم برم؟
        کنکور را باید چ کنکوری بدم؟
        آیا امکان داره اصلا؟

        1. سلام در دانشگاه آزاد بدون کنکور یا کنکور هنر و دانشگاه های دولتی میشه اقدام کرد

    1. رشته موسیقی بعنوان رشته مادر در زیر مجموعه های موسیقی هست و آهنگسازی جزئی از موسیقی است

      1. سلام
        برای مقطع کاردانی و کارشناسی معماری داخلی داره این دانشگاه ؟
        و اینکه باید چه رتبه ای بیاریم که قبول بشیم ؟

          1. سلام خسته نباشید برای قبولی رشته معماری از کنکور ریاضی چ رتبه ای لازمه؟

  2. سلام وقت بخیر
    برای کسی که یک کارشناسی داره
    امکان اینکه بتونه مثلا آهنگسازی رو دوساله بخونه هست؟

    1. سلام ۲ ساله نه ولی واحد های زیادی تطبیق میخوره
      همچنین میشه وارد مقطع کارشناسی ناپیوسته شد

      1. سلام من دانشجوی کاردانی طراحی دوخت دانشگاه فنی حرفه ای هستم با کنکور میتونم کارشناسی طراحی دوخت بخونم تو این دانشگاه؟

  3. سلام برای عکاسی میشه با شرط معدل وارد دانشگاه هنر اصفهان شد؟ یا فقط کنکور؟ اگر کنکور رتبه حدودا چند؟

    1. سلام دانشگاه هنر اصفهان بهترین دانشگاه هنر در ایران است بدون کنکور نداره اصلا

  4. سلام من رشته ام معماری داخلی هست واز کاردانش خوندم میتونم بدون کنکور وارد دانشگاه بشم و معماری بخونم

  5. سلام خسته نباشید من رشته ام گرافیک رایانه است با کنکور میتونم بیام رشته گرافیک و حدقال چه رتبه ای لازم است برای قبولی؟

  6. سلام من در مقطع لیسانس معماری داخلی خوندم میتونم برای مقطع کارشناسی ارشد توی این دانشگاه مهندسی معماری بخونم؟

  7. سلام من کاردانی پیوسته معماری از دانشگاه فنی حرفه دارم میتونم با کنکور وارد این دانشگاه بشم در مقطع کارشناسی ناپیوسته رشته معماری ؟
    اگر امکانش هست باید چه کناری بدم ؟

      1. سلام من کاردانی طراحی دوخت از دانشگاه آزاد دارم، برای کارشناسی چطور میتونم برا دانشگاه دولتی اقدام کنم؟ کنکور لازمه یا معدل؟

  8. سلام
    من میخوام که از رشته ای که میخونم توی دانشگاه دیگه
    هم انتقالی بگیرم هم تغییر رشته
    این کار چطوری میشه

  9. سلام برای تحصیل در رشته انیمیشن چه دانشگاهی میتونم شرکت کنم؟رشته دبیرستانم فنی حرفه ای کامپیوتر هست کلاس ۱۱ هستم و خود اموز چند ساله انیمیشن درست میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید