لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

رشته های دانشگاه امام صادق

رشته های دانشگاه امام صادق

دانشگاه امام صادق بعنوان یکی از دانشگاه های دارای شرایط خاص است که علاقه مندان زیادی برای تحصیل دارد . اما قبل از اینکه وارد این دانشگاه شوید باید از رشته های دانشگاه امام صادق مطلع باشید تا بهترین انتخاب را انجام دهید .

در ادامه در مورد رشته های دانشگاه امام صادق و مقاطع تحصیلی این دانشگاه بطور مجزا برای آقایون و خانم ها توضیحاتی میدهیم همچنین در مورد نحوه ثبت نام خاص این دانشگاه صحبت میکنیم تا فرصت را از دست ندید و بموقع وارد پروسه ثبت نام شوید .

رشته های دانشگاه امام صادق به تفکیک داوطلبان مرد و زن

دانشگاه امام صادق بطور مجزا برای خانم ها و آقایان در دو مقطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته پذیرش قرار داده است . در واقع خانم ها حق انتخاب رشته های کارشناسی را دارند و آقایون به الزام باید وارد رشته های کارشناسی ارشد پیوسته شوند .

رشته های دانشگاه امام صادق مخصوص داوطلبان مرد

رشته تحصیلی

مقطع

الهیات ، معارف اسلامی و ارشاد

کارشناسی ارشد پیوسته

معارف اسلام و اقتصاد

کارشناسی ارشد پیوسته

معارف اسلام و حقوق

کارشناسی ارشد پیوسته

معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات

کارشناسی ارشد پیوسته

معارف اسلامی و مدیریت

کارشناسی ارشد پیوسته

معارف اسلامی و علوم سیاسی

کارشناسی ارشد پیوسته

با توجه به اینکه رشته های دانشگاه امام صادق برای داوطلبان آقا در مقطع کارشناسی ارشد میباشد به همین دلیل علاوه بر انتخاب رشته باید گرایش مورد نظر هم انتخاب شود . در ادامه میتونید گرایش های اعلام شده دانشگاه امام صادق برای هر رشته را بصورت مجزا مشاهده کنید .

گرایش های رشته الهیات ، معارف اسلامی و ارشاد

  • گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی
  • گرایش فلسفه و کلام اسلامی
  • گرایش علوم قرآن و حدیث

گرایش های رشته معارف اسلامی و حقوق

  • گرایش خصوصی
  • گرایش جزا
  • گرایش حقوق عمومی

گرایش های رشته معارف اسلامی و مدیریت

  • گرایش مدیریت مالی
  • گرایش مدیریت بازرگانی
  • گرایش مدیریت صنعتی
  • گرایش مدیریت دولتی و سیاست گذاری

رشته های تحصیلی برای داوطلبان زن از مقطع کارشناسی شروع میشود و این دسته از داوطلبان میتوانند یکی از رشته های زیر را بعنوان رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی پیوسته انتخاب کنند .

مقالات مرتبط : منابع ارشد علوم تربیتی

رشته های دانشگاه امام صادق مخصوص داوطلبان زن

رشته تحصیلی

مقطع

فلسفه و کلام اسلامی

کارشناسی پیوسته

فقه و حقوق اسلامی

کارشناسی پیوسته

حقوق

کارشناسی پیوسته

معارف اسلامی و علوم تربیتی

کارشناسی پیوسته

چند نکته در مورد رشته های دانشگاه امام صادق

تمامی داوطلبانی که دارای دیپلم یکی از رشته های نظری هستند میتوانند برای تحصیل در دانشگاه امام صادق درخواست دهند .

داوطلبان آقا و خانم بعد از دعوت به مصاحبه میتوانند رشته تحصیلی مورد علاقه و گرایش آن را به مسول گزینش اعلام کنند .

تمامی رشته ها بصورت نیمه متمرکز هستند و بدون مصاحبه علمی و عقیدتی امکان قبولی در آن ها وجود ندارد .

نحوه گزینش در رشته های دانشگاه امام صادق

انتخاب رشته رشته های دانشگاه امام صادق کمی با دیگر دانشگاه ها متفاوت است و به نوعی دو مرحله ای میباشد . اگر علاقه مند به ثبت نام در دانشگاه امام صادق هستید لازم است این ۲ مرحله را سپری کنید .

مرحله اول

ابتدا باید در سامانه گزینش دانشگاه امام صادق به آدرس isu.ac.ir که طبق فراخوان دانشگاه امام صادق اعلام خواهد شد باید ثبت نام کنید تا اطلاعات شما در این دانشگاه جهت گزینش و دعوت به مصاحبه ثبت شود .

معمولا این سامانه جهت ثبت نام در فاصله زمانی اسفند ماه تا اردیبهشت باز میشود تا علاقه مندان بتوانند ثبت اطلاعات اولیه را انجام دهند . آخرین مهلت زمانی ثبت نام در سامانه گزینش دانشگاه امام صادق برای کنکور ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت بوده است .

نکته

در صورتی که از ثبت نام جا مانده باشید تنها راه مراجعه حضوری به دانشگاه و ثبت نام در محل است که البته ممکن است به سختی اینکار انجام شود اما خب چاره ای نیست !

مرحله دوم

بعد از اینکه داوطلب در سامانه گزینش دانشگاه امام صادق ثبت نام کرد باید حتما در کنکور سراسری شرکت کند . داشتن دیپلم نظری و شرکت در یکی از کنکور های ریاضی ، تجربی یا انسانی جز شرایطی است که حتما باید رعایت شود .

تذکر

به هیچ عنوان نمیتوان بدون کنکور در دانشگاه امام صادق پذیرش شد .

بعد از شرکت در کنکور افرادی که نمره علمی لازم را بدست آورده باشند و در سامانه دانشگاه ثبت نام انجام داده باشند اوایل شهریور ماه باید مصاحبه چند برابر ظرفیت دانشگاه شرکت کنند . در این مرحله داوطلبان از نظر عقیدتی و علمی بررسی خواهند شد .

در صورت احراز شرایط نتایج پذیرفته شدگان به سازمان سنجش جهت اعلام نتایج نهایی در پایان شهریور ماه اعلام میشود تا بعد از قبولی داوطلب رسما وارد دانشگاه امام صادق شود .

نکته در مورد انتخاب رشته دانشگاه امام صادق

در زمان مصاحبه حضوری داوطلب میتواند از میان رشته های گفته شده اولویت بندی کند و به مسول گزینش اعلام کند بدیهی است در صورت تایید همان رشته بعنوان نتیجه قبولی در سامانه سنجش اعلام میشود .

خبر خوب برای کسانی که در مصاحبه رد میشوند !

همانطور که میدانید دانشگاه امام صادق دانشگاهی دارای شرایط خاص است و مانند چند دانشگاه شرایط خاص دیگر مصاحبه دارد یعنی ممکن است داوطلبی برای مصاحبه دعوت شود اما نتواند نظر مسولان گزینش را جلب کند و رد شود !

سازمان سنجش در ساز و کاری که برای انتخاب رشته قرار داده است گزینش رشته های متمرکز و نیمه متمرکز را طوری چیده است که اگر شخصی دعوت به مصاحبه شد و در مصاحبه شرکت نکرد یا رد شد انتخاب های غیر از دانشگاه های دارای شرایط خاص بررسی میشود .

برای مثال اگر شخصی داوطلب رشته های دانشگاه امام صادق و رشته پرستاری و مامایی بود اگر در دانشگاه امام صادق رد شود سازمان سنجش اتوماتیک انتخاب های دیگر را بررسی میکند و نتیجه را در انتهای شهریور اعلام خواهد کرد .

هزینه تحصیل در دانشگاه امام صادق

دانشگاه امام صادق بعنوان یکی از دانشگاه های دارای شرایط خاص و زیر مجموعه دولت است که هدف از تشکیل آن تربیت نیروی انقلابی و اسلامی جهت پست های دولتی میباشد در نتیجه این دانشگاه با وجود اعتبارات دولتی و منابع مالی که از فعالیت های اقتصادی بدست میاورد کاملا خود کفا است .

دانشجویان این دانشگاه برای هیچ گونه از امکانات آموزشی و خدماتی مبلغی پرداخت نمیکنند و حتی میتوانند در طول تحصیل از کمک هزینه های تحصیلی برخوردار شوند . به زبان ساده تر دانشجویان این دانشگاه مانند کسانی هستند که در رشته ای دیگر در دانشگاه دولتی پذیرفته شده اند .

سوالات متدوال در مورد رشته های دانشگاه امام صادق

آیا امکان ادامه تحصیل در دانشگاه امام صادق وجود دارد ؟

قطعا فارغ التحصیلان میتوانند جهت ادامه تحصیل در همان دانشگاه یا دانشگاه های دیگر کشور از طریق کنکور سراسری اقدام کنند .

در رشته های زیر مجموعه حقوق پروانه وکالت صادر میشود ؟

دانشجویان دانشگاه امام صادق با تایید دانشگاه اجازه شرکت در آزمون کانون وکلا و دریافت پروانه وکالت دارند .

آیا داوطلبان زن میتوانند مستقیما وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند ؟

با تقسیم بندی پذیرش بین آقایون و خانم ها سیاست بر این بوده است که فقط داوطلبان آقا وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند .

از کجا لیست رشته های دانشگاه امام صادق را مشاهده کنیم ؟

میتوانید از طریق دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری یا سایت دانشگاه اینکار را انجام دهید .

خلاصه مطالب

دانشگاه امام صادق دانشگاهی دارای شرایط خاص پذیرش و رشته های دانشگاه امام صادق نیمه متمرکز هستند در نتیجه برای ثبت نام در آن باید ابتدا در سامانه گزینش این دانشگاه ثبت نام کرد و بعد از شرکت در کنکور سراسری دعوت به مصاحبه انجام میشود .

دانشگاه امام صادق در دو مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی پیوسته پذیرش دانشجو دارد و داوطلبان آقا از ابتدا میتوانند وارد مقطع کارشناسی ارشد پیوسته شوند . رشته های دانشگاه امام صادق عمدتا در حیطه فقه و حقوق اسلامی و گرایش های مشابه است .

برای مشاوره در زمینه رشته های دانشگاه امام صادق و نحوه ثبت نام در این دانشگاه میتوانید همین الان با مرکز مشاوره تحصیلی کنکور مشاور تماس بگیرید تا بهترین مشاوران تحصیلی کشور شما را راهنمایی کنند .

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید