لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

رشته داروسازی بدون کنکور ۱۴۰۳

رشته داروسازی بدون کنکور

رشته داروسازی بعنوان یکی از رشته های پزشکی پر طرفداری است که اولویت انتخابی داوطلبان کنکور بعد از پزشکی عمومی و دندانپزشکی میباشد.برای قبولی در این رشته باید جز رتبه های خوب کنکور بود و دقیقا به همین دلیل و سختی کار بسیاری به دنبال رشته داروسازی بدون کنکور هستند.

  • اما آیا رشته داروسازی بدون کنکور وجود دارد؟
  • اگر اینطور است از چه طریقی میتوان وارد آن شد؟
  • برای قبولی چه شرایطی وجود دارد؟
  • شرایط تحصیل در رشته داروسازی بدون کنکور خارج از کشور به چه صورت است؟
  • شهریه رشته داروسازی چقدر است؟
  • آیا این رشته بدون کنکور در دانشگاه آزاد یا پردیس وجود دارد؟

در این مقاله کنکور مشاور به تمامی سوالات شما پاسخ داده است تا اگر قصد ورود به رشته داروسازی آن هم بدون کنکور را دارید بتوانید به سادگی اینکار را انجام دهید.

شرایط کلی که میتوان در رشته داروسازی بدون کنکور ادامه تحصیل داد

بر اساس قوانین مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس قرار بر این شد تا تمام رشته های دانشگاهی در انواع دانشگاه ها حتی دانشگاه های دولتی بصورت بدون کنکور ارائه شود تا داوطلبان تحصیل در دانشگاه با حداقل سختی بتوانند وارد رشته مورد علاقه شوند.

با این حال ممکن است برای داوطلبان ابهام ایجاد شود که رشته های علوم پزشکی مانند پزشکی بدون کنکور نیز ارائه شود؟

علی رغم اینکه تقریبا تمام رشته های موجود در کشور بصورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی ارائه شده است و این موضوع حالت عمومی دارد یعنی تمام افراد جامعه شانس یکسانی برای چنین قبولی ای در دانشگاه دارند اما هنوز این اتفاق برای رشته های پزشکی و پیراپزشکی رخ نداده است.

در واقع رشته داروسازی بدون کنکور وجود دارد اما به اینصورت که جنبه عمومی داشته باشد و بشود مانند رشته های دیگر به سادگی وارد آن شد هنوز امکان پذیر نیست و دلیل آن هم ظرفیت کم این رشته است.در ادامه روش های موجود برای ورود به رشته داروسازی را توضیح میدهیم.

راه های ورود به رشته داروسازی بدون کنکور

چند راه برای این موضوع پیش بینی شده است که یا باید در شرایط آن قرار بگیرید یا شرایط را داشته باشید تا بتوانید وارد داروسازی بدون کنکور شوید:

کسب مدال در المپیادهای دانش آموزی

اگر بتوانید وارد المپیاد های دانش آموزی در رشته های مختلف شوید و در المپیاد دانش آموزی کشوری یا جهانی موفق به کسب مدال شوید بر اساس قانون میتوانید وارد رشته داروسازی بدون کنکور شوید بعلاوه اینکه میتوانید حتی در دانشگاهی که علاقه دارید تقریبا بدون محدودیت تحصیل کنید.

این روش برای تعداد داوطلب بسیار کمی امکان پذیر است اما در هر صورت یکی از روش های خوب و عالی برای کسانی است که به المپیاد های دانش آموزی علاقه مند هستند و از طرفی نگران جا ماندن از رقابت کنکور میباشند.

تحصیل داروسازی بدون کنکور در خارج از ایران

تحصیل در خارج از کشور مخوصا در رشته های پزشکی چند سالی است که بسیار پر تقاضا شده است بطوری که با مهاجرت تحصیلی زیادی که صورت گرفت از سال ۹۷ دیگر تاییدیه تحصیلی از سوی وزارت بهداشت و معافیت تحصیلی نظام وظیفه عمومی برای آقایون صادر نمیشود حتی اگر دانشگاه خارجی مورد تایید وزارت بهداشت باشد.

با افزایش قیمت دلار تحصیل در خارج از کشور کمتر از قبل است اما همچنان کسانی هستند که با داشتن تمکن مالی میتوانند در خارج از کشور تحصیل کنند.خوبی این روش این است که نه تنها بدون کنکور میباشد بلکه داوطلب میتواند رشته و دانشگاهش را هم خودش انتخاب کند.

البته تحصیل در خارج از کشور بصورت بورسیه هم امکان پذیر است و میشود با بورسیه شدن از پرداخت هزینه های تحصیل معاف شد و بعد از پایان تحصیلات با تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در همانجا مشغول بکار شد.

خبر خوب!

میشود با دارا بودن یک سری از شرایط از دانشگاه های خارج از کشور بعد از مدتی به یکی از دانشگاه های ایران انتقالی گرفت و ادامه تحصیل را همینجا در رشته داروسازی بدون کنکور انجام داد.

داروسازی بدون کنکور دانشگاه بین الملل

همانطور که ایرانی ها میتوانند در کشورهای خارجی تحصیل کنند این شرایط برای خارجی ها هم وجود دارد.یعنی میشود با داشتن تابعیت کشوری دیگر در کی از دانشگاه های ایران که دارای بخش بین الملل است تحصیل کرد.

افراد زیادی هستند که توانسته اند با روش های گوناگون تابعیت کشوری دیگر را داشته باشند پس همین ها بعنوان یک خارجی میتوانند با پرداخت شهریه دلاری در یکی از دانشگاه های ایران تحصیل کنند و وارد رشته داروسازی بدون کنکور شوند.

رشته داروسازی تعهدی

رشته های تعهدی در دو قسمت تعهدی ارگان های خاص مانند ارتش و سپاه یا تعهدی مناطق محروم وجود دارد.البته برای رشته داروسازی در حال حاضر چنین قانونی وجود ندارد و نمیشود بصورت تعهدی و آن هم بدون کنکور وارد رشته داروسازی شد.این روش در حال حاضر فقط برای پیراپزشکی ها است.

موضوعات مرتبط : درآمد و بازار کار رشته داروسازی

آیا قبولی در رشته داروسازی بدون کنکور پردیس امکان پذیر است ؟

دانشگاه های پردیس در گذشته با نام پردیس بین الملل شناخته میشدند اما در حال حاضر به آن ها پردیس خودگردان گفته میشود که در واقع شعبه ای از دانشگاه های دولتی است .دانشگاه های مطرحی همچون دانشگاه تهران ، علوم پزشکی ایران ، شهید بهشتی یا دانشگاه صنعتی شریف دارای پردیس هستند.

این دانشگاه دارای شهریه نسبتا زیادی است بطوری که برای تحصیل در رشته های پزشکی سالانه حدود ۱۰۰ میلیون تومان باید هزینه کرد و همین موضوع باعث شده است تعداد زیادی از داوطلبان کنکور از تحصیل در دانشگاه های پردیس منصرف شوند.

با این حال به قدری رشته داروسازی پر طرفدار است و به قدری تعداد داوطلبان کنکور تجربی زیاد است که همچنان تقاضا برای ورود به دانشگاه پردیس بالا میباشد.با وجود این ها افراد سود جویی هستند که راجع به خرید صندلی دانشگاه پردیس یا رشته داروسازی بدون کنکور پردیس تبلیغات میکنند.

مناسفانه هر ساله تعداد زیادی قربانی این دلالان کنکور میشوند و پول های زیادی از دست میدهند.دقت داشته باشید تنها راه ورود به بدون کنکور به دانشگاه پردیس بین الملل همان روشی استفاده از قانون تحصیل دو تابعیتی ها است و لا غیر!

دانشگاه های پردیس خودگردان در رشته داروسازی پذیرش دارند اما بدون کنکور نه.باید برای قبولی در این دانشگاه ها قطعا از رتبه خوبی برخوردار بود ( زیر ۳۰۰۰سهمیه ) یا تراز بالای ۹۰۰۰ و همچنین باید از هزینه های سالانه حدود ۱۰۰ میلیون تومان دانشگاه پردیس برومد!

با توجه به افزایش ظرفیت هایی که در رشته داروسازی ایجاد شده است میتوان گفت نسبت به سال های قبل قبولی در این رشته پر طرفدار کمی ساده تر شده و پیش بینی میشود تا چند سال آینده روند افزایش سالانه ۲۰ درصد به پذیرش پزشکی باعث شود در رشته داروسازی حتی با داشتن رتبه حدود ۵۰۰۰ سهمیه قبول شد.

پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور

تحصیل رشته داروسازی در خارج از کشور با توجه به اینکه داوطلب چقدر میخواهد هزینه تحصیل و زندگی کند یا اینکه میخواهد چند سال برای این رشته زمان بگذراد متفاوت است.برای مثال میشود در یکی از بهترین دانشگاه های آمریکا یا کانادا تحصیل کرد اما با شهریه های بسیار زیاد.

یا وارد کشور های اروپای شرقی و اسکاندیناوی شد که هزینه ها کمتر است اما امکان اشتغال بعد از پایان تحصیل وجود ندارد همچنین به دانشجویان اجازه داده نمیشود در حین تحصیل کرا کنند تا قسمتی از هزینه ها جبران شود.

طول دوره تحصیلی داروسازی در هر یک از کشور ها متفاوت است مثلا در آمریکا ابتدا وارد دوره ۴ ساله کارشناسی و بعد از آن ۲ سال کارشناسی ارشد و در نهایت ۴ سال برای دریافت مدرک پزشکی یا دکتری باید تحصیل کرد که از زمان تحصیل این رشته در ایران بیشتر است.

در بعضی از کشورهای اروپایی طول تحصیل داروسازی ۵ سال است و به همین ترتیب یکی از موارد مهمی که برای تحصیل رشته داروسازی بدون کنکور در خارج از کشور باید در نظر گرفته شود مدت زمان تحصیل است چون ارتباط مستقیمی با هزینه های تحصیل و زندگی دارد.

برای تحصیل در خارج از کشور باید جوانب مختلفی مورد توجه قرار گیرد از قبیل:

  • مورد تایید بودن دانشگاه از نظر وزارت بهداشت ( بازگشت احتمالی به ایران برای کار )
  • در نظر گرفتن هزینه تحصیل
  • در نظر گرفتن هزینه های جاری زندگی
  • امکان کار در آن کشور بعد از فارغ التحصیلی
  • امکان کار در حین تحصیل
  • قوانین تحصیلی کشور مورد نظر
  • شرایط دریافت ویزای کاری
  • شرایط دریافت ویزای تحصیلی
  • درآمد متوسط داروسازی در کشور مورد نظر
  • زبان مورد استفاده در زمان تحصیل ( انگلیسی یا زبان رسمی کشور )

ارزانترین کشور ها برای تحصیل در رشته داروسازی بدون کنکور

تقریبا مهم ترین موضوع برای مهاجرت تحصیلی هزینه است و بسیار اتفاق افتاده است که دانشجویان بعد از چند سال به دلیل عدم تامین مالی مجبور به بازگشت به ایران میشوند.در ادامه ارزانترین کشورها برای تحصیل در رشته داروسازی به شما معرفی میشود.

از جمله ارزانترین کشورهای رشته داروسازی بدون کنکور :

  • اتریش
  • مجارستان
  • آذربایجان
  • قبرس
  • سنگاپور
  • سوئد
  • نروژ
  • روسیه
  • آلمان
  • ترکیه
  • لهستان

تقریبا میشه گفت ارزانترین کشورهای تحصیل رشته داروسازی بدون کنکور در تمام دنیا این کشور ها هستند.همچنین دریافت ویزای تحصیلی در کمتر از ۶ ماه زمان میبرد و میشود به سادگی وارد این کشورها شد.

👈 هزینه زندگی در سال حدود ۳۰هزار یورو میباشد.

👈 بسیاری از دانشگاه های هزینه دریافت نمیکنند.

👈 هزینه دانشگاه هایی که شهریه دارند حدود ۷ تا ۲۰ هزار یورو برای هر ترم است.

👈 باید هزینه زندگی و تحصیل هر دو در نظر گرفته شود.

👈 امکان کار در حین تحصیل امکان پذیر است.

👈 آموزش زبان در دوره کالج ( هزینه دریافت میشود )

با وجود اینکه این هزینه های تحصیل در کشورهای اروپایی بسیار کم است اما نسبت به ارزش پول ملی ما همچنان هزینه بالایی محسوب میشود اما در هر صورت میشود در صورت داشتن توان مالی در اروپا تحصیل کرد و در همان جا هم ساکن شد. متوسط درآمد داروسازان در حیطه های شغلی مختلف داروسازی حداقل در حدود سالی ۵۰ هزار یورو میباشد.

آیا تحصیل در رشته داروسازی بدون کنکور دانشگاه آزاد امکان پذیر است؟

دانشگاه آزاد اسلامی دارای واحد های زیادی در تمام شهر ها و حتی در برخی از شهر ها دارای چند واحد است و تقریبا در تمام رشته ها و مقاطع تحصیلی هم دارای پذیرش با کنکور و بدون کنکور است.حتی در این دانشگاه واحد هایی با عنوان واحد خود گردان وجود دارد که سبب شده بسیاری از داوطلبان بر این تصور باشند که دانشگاه آزاد بی کیفیت است یا به دلیل داشتن شهریه میشود داروسازی بدون کنکور در این دانشگاه قبول شد!

باید بدانید اولا انتخاب رشته دانشگاه آزاد در رشته های پزشکی در زیر مجموعه انتخاب رشته سراسری و زیر نظر سازمان سنجش انجام میشود پس نه تنها رشته داروسازی بلکه هیچکدام از رشته های پزشکی را نمیتوانید در دفترچه های انتخاب رشته دانشگاه آزاد پیدا کنید.

 دوما قطعا بدون کنکور نمیشود وارد رشته داروسازی دانشگاه آزاد شد جز روش هایی که در ابتدا برای شما توضیح داده شد پس هرگونه روش ادعایی دیگران غیرقانونی و سودجویی محض است.

پس لطفا گول افراد و تبلیغات را نخورید و مطمعن باشید در هیچکدام از رشته های پزشکی و حتی پیراپزشکی نمیتوان در دانشگاه آزاد بدون کنکور تحصیل کرد بلکه باید رتبه زیر ۳۰۰۰ سهمیه برای قبولی در واحد های شهرستان و رتبه زیر ۷۰۰ برای قبولی در واحد داروسازی تهران بدست آورد که این رتبه ها مستلزم داشت تراز بالای ۹۰۰۰ هزار در میانگین تراز کنکور و معدل داوطلبان است.

در پایان

رشته داروسازی قطعا و بدون شک نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا دارای بازار کار قطعی ، درآمد خوب و جایگاه اجتماعی مناسب است و دقیقا به همین دلایل تقاضای زیادی دارد.اگر نتوانستید در پروسه سخت کنکور موفق شوید اصلا جای نگرانی نیست چون فرصت برای تحصیل در رشته داروسازی بدون کنکور وجود دارد. در کنکور مشاور میتوانید با دریافت مشاوره ای صحیح و حرفه ای مسیری روشن در جهت ورود به رشته داروسازی پیدا کنید.جهت ارتباط با مشاور تنها کافیه همین الان با ما تماس بگیرید.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید