لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

رشته بهداشت عمومی بدون کنکور

رشته بهداشت عمومی بدون کنکور

رشته بهداشت عمومی جز اولویت های بعد از رشته های پزشکی و پیراپزشکی قرار دارد و با توجه به اینکه محیط کاری این رشته درمانی است و جز رشته های وزارت بهداشتی محسوب میشود طرفدران زیادی دارد.خوشبختانه میشود این رشته بدون کنکور وجود دارد و فقط با داشتن کمی اطلاعات میشه وارد این رشته شد.

در این مقاله به بررسی راه های ورود به رشته بهداشت عمومی بدون کنکور میپردازیم تا شما عزیزانی که دارای دیپلم تجربی و حتی غیر از تجربی هستید یا اینکه بعد از چند سال دوباره قصد ادامه تحصیل دارید به سادگی بتوانید وارد این رشته جذاب و پر طرفدار شوید.

شرایط کلی که میتوان در رشته بهداشت عمومی بدون کنکور ادامه تحصیل داد

زمانی که راجع ورود بدون کنکور به دانشگاه های مختلف در انواع رشته های تحصیلی صحبت میشود حتما توسط دانشگاه شرایطی هم برای قبولی وجود دارد.در واقع نه تنها در رشته بهداشت عمومی بلکه در تمام رشته های دانشگاهی اگر شرط کنکور حذف شود قطعا شروط دیگری اضافه خواهد شد.برای مثال میشود به این موارد اشاره کرد:

👈 قبولی بر اساس معدل و سوابق تحصیلی

👈 پرداخت هزینه و شهریه های بیشتر

👈 مهاجرت تحصیلی

👈 تعهد شغلی و حضور در مناطق محروم

👈 داشتن امتیازات نخبگی

این ها شروط کلی ای است که معمولا بر اساس آن میشود در رشته بهداشت عمومی بدون کنکور یا هر رشته دیگری تحصیل کرد .در ادامه با ذکر جزئیات و توضیحات مفصل راه های ورود به این رشته را توضیح خواهیم داد.

راه های ورود به رشته بهداشت عمومی بدون کنکور

چند راه برای این موضوع پیش بینی شده است که یا باید در شرایط آن قرار بگیرید یا شرایط را داشته باشید تا بتوانید بدون کنکور دادن وارد این رشته شوید :

کسب مدال المپیاد های دانش آموزی

کسانی که در المپیاد های دانش آموزی کشوری و جهانی موفق به کسب مدال میشوند این امکان را دارند تا کاملا بدون کنکور وارد رشته بهداشت عمومی شوند و تحصیل کنند. نحوه انتخاب رشته المپیادی ها و تعداد اولویت بندی آن ها و نوع پذیرششان کمی متفاوت است اما در هر صورت این هم راه و روشی برای ورود به رشته بهداشت بدون کنکور است.

مهاجرت تحصیلی

یکی از ساده ترین روش ها و البته پر هزینه ترین راه مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف است. میتوانید کشور را خودتان انتخاب کنید و با توجه به شرایط دانشگاه و هزینه های جاری زندگی تصمیم بگیرید به کدام کشور مهاجرت کنید.

در تمام دنیا میتوانید رشته بهداشت عمومی بدون کنکور پیدا کنید و اینقدر دایره انتخاب شما زیاد است که حتی مجبور خواهید شد برای انتخاب بهتر سراغ وکیل مهاجرتی برید.درکل در رابطه با این روش تحصیل میشه مورد تایید بودن دانشگاه و هزینه های تحصیل را معیار اصلی در نظر گرفت.

بهداشت عمومی بدون کنکور دانشگاه بین الملل

همانطور که خارجی ها میتوانند در ایران بدون کنکور در رشته های مختلف در ازای پرداخت شهریه تحصیل کنند شما هم میتوانید با داشتن تابعیت کشوری دیگر مثل ترکیه یا ارمنستان یا دیگر کشورهایی که دریافت تابعیت از آن ها سخت نیست کاملا بدون کنکور وارد رشته بهداشت عمومی شوید.

البته در نظر داشته باشید دانشگاه هایی همچون دانشگاه آزاد یا پردیس ها و حتی دانشگاه های دولتی هر ساله لیستی از رشته های قابل پذیرش برای خارجی ها منتشر میکنند و علاوه بر این قطعا شهریه ای که پرداخت خواهید کرد بصورت دلاری محاسبه میشود اما در هر صورت این روش از تحصیل در خارج از کشور بسیار کم هزینه تر است.

رشته بهداشت عمومی بدون کنکور تعهدی

رشته های پیراپزشکی بدون کنکور دارای پذیرش هستند و هر ساله در قسمت انتهایی دفترچه انتخاب رشته تجربی لیستی از این رشته ها قرار داده شده است.رشته های بدون کنکور تعهدی بر اساس سوابق تحصیلی یا همان معدل پذیرش میشوند.

همچنین اغلب در مقطع کاردانی هستند و شخصی که پذیرش میشود دارای تعهد خدمتی ۳ برابر مدت تحصیل است یعنی باید در منطقه محرومی که برای او تعیین شده است ۳ برابر مدت تحصیل که حدودا ۱۰ سال است شاغل شود و تا پایان این زمان حق ادامه تحصیل یا انتقال به نقاط دیگر جهت کار را ندارد.

لیست دانشگاه های دارای رشته بهداشت عمومی بدون کنکور

  • دانشگاه علوم پزشکی تبریز
  • دانشگاه علوم پزشکی ایلام
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • دانشگاه علوم پزشکی بندر عباس
  • دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر

داوطلبان دارای سهمیه ۲۵ درصد توجه کنند!

با توجه به جمعیت کمتر از ۳۰ هزار نفری داوطلبان این سهمیه در کنکور تجربی و ارزش این سهمیه شاید بتوان گفت با میانگین حدود ۱۰ درصد در دروس اختصاصی و معدل بالای ۱۵ به سادگی میتوان در رشته بهداشت عمومی قبول شد که تقریبا فرقی با بدون کنکور بودن ندارد!

آیا قبولی در رشته بهداشت عمومی بدون کنکور دانشگاه پردیس امکان پذیر است ؟

بسیاری از داوطلبان بر این تصور هستند که این رشته علاقه مندان کمی دارد یا دانشگاه های پردیس با توجه به شهریه های بالایی که دارند زیاد مورد استقبال قرار نمیگیرند.جدا از این موضوعات باید در نظر داشته باشید به هیچ عنوان رشته بهداشت عمومی بدون کنکور در دانشگاه پردیس وجود ندارد.

در نتیجه هر گونه تبلیغ یا ادعایی در این موضوع کذب محض است و قطعا با هدف کلاهبرداری از شما مطرح شده است.در مسیر پر چالش کنکور و قبولی در رشته های خوب حتما به این نکات توجه داشته باشید.

بهداشت عمومی بدون کنکور در خارج از کشور

رشته بهداشت عمومی در خارج از کشور با نام رشته سلامت در گرایش های مختلف پذیرش دارد.شما میتوانید در کشور کانادا یا آمریکا و حتی در انواع کشورهای اروپایی وارد این رشته شوید و کاملا بدون کنکور تحصیل کنید.

البته در صورتی است که اصلا تمایلی به شرکت در آزمون نداشته باشید و با هزینه کردن هم مشکلی برای شما پیش نیاید.میتوانید برای انتخاب کشور به نکاتی مشخصی توجه داشته باشید تا انتخاب برای شما ساده تر شود.

برای تحصیل در خارج از کشور باید به این موارد توجه کنید:

  • دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت باشد ( بازگشت احتمالی به ایران برای کار )
  •  در نظر گرفتن هزینه های جاری زندگی در آن کشور
  • در نظر گرفتن هزینه های تحصیل
  • امکان کار در آن کشور بعد از فارغ التحصیلی
  • امکان کار در حین تحصیل
  • قوانین تحصیلی کشور مورد نظر
  • شرایط دریافت ویزای کاری
  • درآمد متوسط این رشته در کشور مورد نظر
  • زبان مورد استفاده در زمان تحصیل ( انگلیسی یا زبان رسمی کشور )

ارزانترین کشور ها برای تحصیل در رشته بهداشت عمومی بدون کنکور

بسیاری از داوطلبانی که دارای هیچکدام از شرایط ورود به رشته بهداشت عمومی از طریق کنکور یا بدون کنکور نیستند میتوانند با پرداخت هزینه وارد یکی از دانشگاه های معتبر خارج از کشور شوند و حتی  در یکی از کشورهای اروپایی مشغول به تحصیل شوند.

ترکیهآلمان
اتریشنروژ
سوئدروسیه
مجارستانهند

تقریبا میشه گفت ارزانترین کشورهای تحصیل رشته بهداشت عمومی بدون کنکور در تمام دنیا این کشور ها هستند.همچنین دریافت ویزای تحصیلی در کمتر از ۶ ماه زمان میبرد و میشود به سادگی وارد این کشورها شد.

  • هزینه زندگی در سال حدود ۳۰هزار یورو میباشد.
  • بسیاری از دانشگاه های هزینه دریافت نمیکنند( کشور آلمان و اتریش )
  • هزینه دانشگاه هایی که شهریه دارند حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار یورو برای هر ترم است.
  • باید هزینه زندگی و تحصیل هر دو در نظر گرفته شود.
  • امکان کار در حین تحصیل امکان پذیر است.
  • آموزش زبان در دوره کالج ( هزینه دریافت میشود )

با وجود اینکه این هزینه های تحصیل در کشورهای اروپایی بسیار کم است اما نسبت به ارزش پول ملی ما همچنان هزینه بالایی محسوب میشود اما در هر صورت میشود در صورت داشتن توان مالی در اروپا تحصیل کرد و در همان جا هم ساکن شد. متوسط درآمد پزشکان در حدود سالی ۵۰ هزار یورو میباشد.

آیا تحصیل در پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد امکان پذیر است؟

دانشگاه آزاد در تمام رشته ها و مقاطع تحصیلی دارای پذیرش های با کنکور و بدون کنکور است اما در مورد رشته بهداشت و دیگر رشته های وزارت بهداشت به هیچ عنوان اجازه پذیرش بدون کنکور ندارد جز برای اتباع خارج از کشور!

پس قطعا در این دانشگاه هم همچون دانشگاه پردیس پذیرش بدون کنکور رشته بهداشت عمومی غیر ممکن است و هر گونه تبلیغاتی در این مورد کذب و با هدف کلاهبرادری است!

برای قبولی در رشته بهداشت عمومی باید حداقل تراز ۶۳۰۰ داشته باشید که البته با میانگین درصد حدود ۲۰ و حتی کمتر و با توجه به سهمیه ای که در آن قرار دارید بدست آوردن این تراز کار چندان سخت و مشکلی نیست.

در پایان

رشته بهداشت عمومی جز رشته های بسیار خوب دانشگاهی با دایره کار متنوع و گسترده است که علاقه مندان زیادی مخصوصا در بین خانم ها دارد.ما به شما انواع روش های ورود به رشته بهداشت عمومی بدون کنکور را توضیح دادیم تا بتوانید به سادگی وارد آن شوید. در کنکور مشاور میتوانید با دریافت مشاوره ای صحیح و حرفه ای مسیری روشن در جهت ورود به رشته بهداشت عمومی پیدا کنید.وقت را از دست نده و همین الان با ما تماس بگیر!

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید