لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

بهترین منابع ریاضی کنکور

بهترین منابع ریاضی کنکور

درس ریاضی تقریبا در تمام پایه ها و مقاطع تحصیلی و مخصوصا کنکور درد سر بزرگی برای دانش آموزان محسوب میشده است و این موضوع در حالی است که ریاضی یکی از مهم ترین دروس و تعیین کننده ها بین دروس تخصصی کنکور در ۳ گروه آزمایشی اصلی است. بنابراین اطلاع از بهترین منابع ریاضی کنکور حتما کمک بزرگی در کنار آموزش پایه برای داشتن درصد بالا و البته نمرات خوب در این درس است.

مجموعه کنکور مشاور در این مقاله به تفکیک گروه های ازمایشی بهترین منابع ریاضی کنکور در سطوح مختلف را به شما معرفی میکند تا در کنار دیگر خدمات رایگان کنکوری از این اطلاعات ارزشمند هم بهره مند شوید.

بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی

ریاضی در کنکور تجربی ضریب ۷ دارد و در مجموع ۳۰ سوال را به خود اختصاص داده است. با توجه به اینکه خیلی از داوطلبان کنکور تجربی آموزش بدی از پایه داشتند در این درس ضعیف هستند و نمیتوانند نمرات خوبی کسب کنند.

برای رفع این مشکل لازم است حتما از بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی استفاده شود تا مشکلی بجا نماند. سعی کنید با کمک مشاور منابع را بر اساس سطح خودتان انتخاب کنید و به مرور با توانمند شدن در درس ریاضی منابع درسی را ارتقا دهید.

جدول بهترین منابعی که برای درس ریاضی در کنکور تجربی ۱۴۰۳ میتوانید داشته باشید، که در ادامه توضیحاتی در مورد هر یک از این کتاب ها خواهیم داد.

بهترین منابع ریاضی برای کنکور تجربی
کتاب خوش آوازه از انتشارات مهر و ماهکتاب ریاضی جامع خیلی سبز
کتاب ریاضیات جامع از انتشارات گاجکتاب ریاضیات جامع از انتشارات تخته سیاه
کتاب ریاضی آبی قلمچیریاضیات جامع از انتشارات نشر الگو
کتاب ریاضی آی کیو از انتشارات گاجکتاب های ریاضی سه سطحی قلمچی

کتاب خوش آوازه از انتشارات مهر و ماه

اگر در درس ریاضی ضعیف یا متوسط هستید و تسلط کافی در مباحث ندارید همچنین تمایل دارید تا مباحث بصورت پیوسته از دهم تا دوازدهم در کنار هم وجود داشته باشد میتوانید از کتاب مهر و ماه استفاده کنید.

این مجموعه در ۲ جلد گردآوری شده است. یک جلد دارای درس نامه و پاسخ تشریحی و یک جلد صرفا دارای تست به همراه پاسخنامه است. تست ها ترکیبی از تست های استاندارد کنکور و تست های تالیفی است که به زبان بسیار ساده و روان برای شما توضیح داده میشود.

کتاب ریاضی جامع خیلی سبز

خیلی سبز بیشتر برای داوطلبانی که دارای سطح متوسط به بالا هستند مناسب است. برنامه ریزی در این کتاب به گونه ای است که درس نامه و تست در کنار هم قرار دارد و درجه سختی تست ها علامت گذاری شده است.

در صورتی که کنکوری نیستید و جز دانش آموزان دهم و یازدهم هستید میتوانید از کتاب های دهم و یازدهم بصورت مجزا استفاده کنید. کتاب خیلی سبز جز بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی است.

کتاب ریاضیات جامع از انتشارات گاج

بر خلاف دو منبع قبلی ریاضیات جامع گاج کمترین میزان درسنامه را دارد. پس داوطلبانی که سراغ این کتاب میروند خودشان باید درسنامه مناسب داشته باشند. در این کتاب تست های طبقه بندی شده ای قرار دارد که با ۳ رنگ تقسیم بندی شده اند.

تست های با رنگ سبز بعنوان تست های استاندارد و مبنا برای هر دانش آموزی در هر سطحی طراحی شده است. تست های زرد رنگ مخصوص دانش آموزانی است که میخواهند روی مطالب تسلط بیشتری داشته باشند و در نهایت تست های بنفش با درجه سختی بیشتر برای دانش آموزان با سطح بالا طراحی شده است.

کتاب ریاضیات جامع از انتشارات تخته سیاه

تخته سیاه کتابی بسیار ساده و روان است و تقریبا ضعیف ترین دانش آموزان در درس ریاضی میتوانند بطور کامل محتوای کتاب را متوجه شوند. اگر در درس ریاضی تجربی بسیار ضعیف یا متوسط هستید و میخواهید از نظر مفهومی و درس نامه ریاضی را یاد بگیرید حتما این کتاب به شما پیشنهاد میشود.

کتاب ریاضی آبی قلمچی

قلم چی آزمون های ازمایشی را با بالاترین جامعه آماری و سطحی بالاتر از کنکور برگزار میکند. در کتاب ریاضیات جامع قلمچی میتوانید تست های چند سال اخیر کنکور همراه با پاسخنامه دقیق را داشته باشید. اگر دنبال تحلیل و بررسی تست های کنکور هستید این کتاب برای شما بسیار مناسب است.

بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی با سطح بالا

داوطلبان کنکور و دانش آموزانی که از سطح خوبی در درس ریاضی برخوردار هستند و روی مباحث مسلط هستند و به زبان دقیق تر پایه قوی تری نسبت به بقیه دارند چه از نظر درسنامه و چه تست میتوانند از این کتاب ها استفاده کنند.

  • ریاضیات جامع از انتشارات نشر الگو
  • کتاب ریاضی آی کیو از انتشارات گاج
  • کتاب های ریاضی سه سطحی قلمچی

هشدار

طبق تجربه بهترین مشاوران تحصیلی و کنکور  تجربی همچنین رتبه برترهای کنکور تجربی پیشنهاد میکنیم تا سطح مناسبی در درس ریاضی پیدا نکردید به هیچ هنوان سراغ ۳ منبع آخر نروید. باید حتما آمادگی لازم را کسب کنید و بعد سراغ منابع سخت تر برید.

کسانی که تصور میکنند باید منابع کنکوری دیگران را تقلید کنند و آمادگی لازم برای استفاده از آن منبع را ندارند نه تنها نمیتوانند در درس ریاضی قوی شوند بلکه زمان زیادی را تلف خواهند کرد و چه بسا مانند بسیاری از کنکوری ها نا امید از درس ریاضی درس خواندن را رها میکنند.

بهترین منابع ریاضی کنکور ریاضی

درس ریاضی در کنکور ریاضی بعنوان مهم ترین درس تخصصی با ضریب ۱۲ است که در کل ۴۵ سوال را به خود اختصاص داده است. در کنکور ریاضی سوالات به ۳ دسته اصلی حسابان ، هندسه و گسسته و احتمال تقسیم بندی میشود.

با توجه به پیوستگی مطالب ریاضی و وجود قسمت های سختی مانند هندسه و گسسته در بین سوالات برای کسب نتیجه مناسب در کنکور حتما باید از بهترین منابع ریاضی کنکور مختص خودتان استفاده کنید. شاید تنها زدن یک تست درست بیشتر بتواند شما را چند صد نفر در رتبه نهایی بالا ببرد.

جدول بهترین منابعی که برای درس ریاضی در کنکور ریاضی ۱۴۰۳ میتوانید داشته باشید، که در ادامه توضیحاتی در مورد هر یک از این کتاب ها خواهیم داد.

بهترین منابع ریاضی برای کنکور ریاضی با تفکیک دروس
بهترین منابع ریاضی حسابانبهترین منابع ریاضی هندسهبهترین منابع ریاضی گسسته و آمار و احتمال
کتاب حسابان خیلی سبزکتاب هندسه از انتشارات خیلی سبزکتاب مهر و ماه
کتاب ریاضیات پایه و حسابان مهر و ماهکتاب هندسه میکرو طلایی از انتشارات گاجکتاب خیلی سبز
کتاب میکرو طلایی حسابان از انتشارات گاجکتاب هندسه از انتشارات نشر الگوکتاب میکرو طلایی گاج
کتاب حسابان از انتشارات نشر الگوکتاب نشر الگو

بهترین منابع ریاضی کنکور برای حسابان

تقریبا نیمی از سوالات درس ریاضی کنکور ریاضی را سوالات مربطو به حسابان تشکیل میدهد . نکته جالب اینجاست که بیشترین تست های زده شده از این بخش است و معمولا داوطلبان کنکور در این قسمت تسلط بیشتری دارند پس تحت هر شرایطی باید در این بخش مسلط شد و با زدن تست های بیشتر درصد بالایی کسب کرد.

کتاب حسابان خیلی سبز

در صورتی که در سطح ضعیف یا متوسط هستید میتوانید از این منابع همراه با درسنامه و تست های استاندارد استفاده کنید. شاید بتوان گفت این کتاب برای اکثر داوطلبان کنکور ریاضی مناسب است.

کتاب ریاضیات پایه و حسابان مهر و ماه

در صورتی که در یادگیری مطالب دچار مشکل هستید و آموزش مناسبی نداشتید و به زبان ساده تر پایه ضعیف یا متوسطی دارید میتوانید از این کتاب استفاده کنید. کتاب ریاضیات مهر و ماه جز بهترین منابع ریاضی کنکور است .

این کتاب حتی به دانش آموزان با سطح بالا توصیه میشود. کتاب های مهر ماه درسنامه و مجموعه تست های استانداردی دارد که میتواند شما را به سطح عالی در حسابان برساند.

کتاب میکرو طلایی حسابان از انتشارات گاج

اگر دنبال تست هایی با طبقه بندی مشخص هستید میتوانید سراغ کتاب حسابان میکرو طلایی گاج برید. از این کتاب انتظار درسنامه کامل نداشته باشید و حتما برای کسانی توصیه میشود که خودشان از آموزش و جزوه و مناسبی برخوردار هستند.

با توجه به سطحی که دارید میتوانید تست های مناسب سطح خودتان را بزنید. بنابراین این کتاب برای تمام دانش آموزان با هر سطحی و در هدف تست زدنی مناسب است و میتوان کمک بسزایی باشد.

کتاب حسابان از انتشارات نشر الگو

نشر الگو مخصوص داوطلبان و دانش آموزانی است که دارای سطح مناسبی در درس ریاضی هستند یا حداقل یکی از منابع قبلی را مسلط شده اند و قصد دارند درصد ریاضی را بهبود ببخشند.

در این کتاب تست های با سطح مشخص به همراه درسنامه در کنار یکدیگر منبع کاملی را برای دانش آموزان آماده کرده است. در صورتی که آمادگی و سطح مناسبی ندارید به هیچ عنوان سراغ این کتاب نرید.

بهترین منابع ریاضی کنکور برای هندسه

درس هندسه جز دروسی است که بیشتر سوالاتش برای داوطلبان کنکور سخت است حتی در دوران تحصیل دانش آموزان با این درس و مسائل مربوط به آن به خوبی ارتباط برقرار نمیکنند.

با این توضیحات باید فهمیده باشید کسانی که میتوانند به سوالات هندسه پاسخ دهند به سادگی از جمع تعداد زیادی از داوطلبان کنکور جدا خواهند شد و چندین هزار نفر رتبه آن ها بهبود بخشیده میشود.پس با مطالعه و برنامه ریزی و استفاده از بهترین منابع ریاضی کنکور سعی کن تا بهترین نتیجه را در این قسمت کسب کنی!

کتاب هندسه از انتشارات خیلی سبز

اگر در سطح متوسط و ضعیف هستی اول برو سراغ این کتاب تا هم از نظر درسنامه و هم تستی در سطح مناسبی قرار بگیری. میشود این کتاب را بعنوان منبع پایه در نظر گرفت و با هر سطحی اول این کتاب را به اتمام رساند.

کتاب هندسه میکرو طلایی از انتشارات گاج

در صورتی که درسنامه مناسبی در اختیار دارید و به اندازه کافی آموزش دیدید میتونید برای استفاده از تست های طبقه بندی شده و ارتقا سطح تست زنی از این کتاب استفاده کنید. این کتاب هم با توجه به سطح بندی مشخص به تمام داوطلبان توصیه میشود.

کتاب هندسه از انتشارات نشر الگو

بعد از اینکه تحت آموزش صحیح قرار گرفتید و سطح متوسط رو به بالایی کسب کردید و حداقل یکی از منابع گفته شده را مسلط شدید میتوانید از کتاب هندسه نشر الگو که هم درسنامه و هم تست های طبقه بندی شده عموما دشوار دارد استفاده کنید.

بهترین منابع ریاضی کنکور برای گسسته و آمار و احتمال

بیشتر دانش آموزان رشته ریاضی دقیقا مانند قسمت هندسه در این بخش هم دچار مشکل هستند. حتی میتوان گفت حل کردن سوالات گسسته برای اکثر داوطلبان کنکور از حل سوالات هندسه سخت تر بنظر میرسد.

با وجود این واقعیت میتوان در این بخش سوالات بیشتری جواب داد و با گرفتن درصد مناسب در قسمتی که کمتر کسی سراغش میرود نمره خوبی کسب کرد . گسسته و قسمت آمار و احتمال میتواند جز مهم استراتژی های شما برای رتبه برتر شدن باشد.

کتاب مهر و ماه

اگر دنبال درس نامه روان و با زبان ساده و در کنارش تحلیل و بررسی تست های کنکور و البته تست های تالیفی هستید و سطح شما در این قسمت بسیار ضعیف یا متوسط است پیشنهاد میشود اول سراغ این کتاب برید.

کتاب خیلی سبز

مجموعه خیلی سبز هم برای دانش آموزان با سطح متوسط و ضعیفر طراحی شده است تا بتوانند به سرعت خود را با درسنامه خوب و زدن تست های طبقه بندی شده به سطح مناسبی برسانند.

کتاب میکرو طلایی گاج

مناسب تست زدن است و میتواند در کنار مابقی منابع حضور داشته باشد. در این کتاب تست های طبقه بندی شده ای وجود دارد که شما میتوانید با پیشرفت وارد طبقه بندی مختص به خودتا شوید.

کتاب نشر الگو

در نهایت به کتاب نشر الگو بعنوان منبعی با سطح بالا و تیر آخر برای درصد بالا در این بخش میرسیم. حتما توصیه میشود در صورت کسب توانایی مناسب سراغ این منبع بیایید و در غیر اینصورت تنها وقت خودتان را تلف میکنید!

هشدار

استفاده از منابع کمک آموزشی باید با نظر مشاور کنکور ریاضی و بعد از تعیین سطح صورت گیرد. دقت کنید کپی برداری از منابع دیگران اصلا روش مناسبی نیست و جز ضرر ارمغانی برای شما نخواهد داشت.

بهترین منابع ریاضی کنکور انسانی

ریاضی در کنکور انسانی بر خلاف تصور خیلی از داوطلبان دارای ضریب ۶ است که همین موضوع باعث شده است ریاضی بعد از ادبیات و زبان فارسی در جایگاه دوم از نظر ارزش و تاثیر گذاری قرار بگیرد.

همچنین سوالات این درس در دفترچه اول پاسخگویی به سوالات کنکور آورده میشود و دارای ۲۰ سوال میباشد. به عبارتی هر سوال به تنهایی ۵ درصد دارد و حالا تصور کنید هر ۵ درصد با ضریب ۶ چقدر میتواند در نمره نهایی شما تاثیر گذار باشد.

در ادامه بهترین منابع ریاضی کنکور انسانی برای دانش آموزان در سطوح مختلف بررسی میشود تا به سادگی بتوانید منبع مرتبط با خودتان را انتخاب کنید.

بهترین منابع ریاضی برای کنکور انسانی
ریاضی و آمار جامع از انتشارات خیلی سبزریاضی و آمار جامع کنکور از انتشارات مشاوران آموزش
ریاضی و آمار جامع از انتشارات مهر و ماهریاضیات جامع و آمار میکرو گاج

ریاضی و آمار جامع از انتشارات خیلی سبز

اگر دانش آموز ضعیف و متوسطی هستید و زمان کافی برای مطالعه ریاضی دارید میتوانید ازر این منبه استفاده کنید. در این کتاب هر ۳ پایه به تفصیل توضیح داده شده است و از درسنامه بسیار خوبی برخوردار است.

شاید بتوان گفت این منبع بیشتر به درد کسانی میخورد که از آموزش خوبی برخوردار نبوده اند و سعی دارند از ابتدا مورد آموزش قرار بگیرند. برای تست زنی سراغ این منبع نیا!

ریاضی و آمار جامع کنکور از انتشارات مشاوران آموزش

اگر در دوران جمع بندی و مرور قرار گرفتی یا بیشتر به دنبال نکات ریز تستی هستی و در واقع خودت از درک ریاضی و سطح خوبی برخوردار هستی این منبع برای شما عالی است. پس اگر ریاضیت خوب نیست یا اصلا ریاضی را شروع نکردی و دنبال آموزش هستی نه تست زنی سراغ این کتاب نیا!

ریاضی و آمار جامع از انتشارات مهر و ماه

در انی انتشارات میتونید ریاضی را از صفر با زبان ساده یاد بگیرید. در این مجموعه هم تمرکز روی درسنامه است و حتی ضعیف ترین افراد هم میتوانند به راحتی مطالب ریاضی را یادبگیرند و تست بزنند.

برای ورود به این منبع باید بیشتر به دنبال درسنامه و یاد گیری باشی تا تست زدن همچنین برای تمام دانش آموزان متوسط و ضعیف حتما پیشنهاد میشه.

ریاضیات جامع و آمار میکرو گاج

در این کتاب میشه تست های طبقه بندی شده در کنار درسنامه خلاصه و مفید در کنار هم داشت. میشه گفت این منبع مخصوص کسانی است که دنبال تست زنی هستند پس حداقل سطحی برای ورود به این منبع نیاز داری. تا آموزشت تکمیل نشده سراغ تست زدن نرو!

هشدار

استفاده از منابع کمک آموزشی باید با نظر مشاور کنکور انسانی و بعد از تعیین سطح صورت گیرد. دقت کنید کپی برداری از منابع دیگران اصلا روش مناسبی نیست و جز ضرر ارمغانی برای شما نخواهد داشت.

در پایان

شما در هر کدام از گروه های ازمایشی که قصد کنکور دادن دارید قطعا درس ریاضی از مهم ترین دروس و تاثیر گذار ترین ها است. در نتیجه حتما باید بهترین منابع ریاضی کنکور تهیه شود و با بهترین روش و برنامه این درس مطالعه شود.

میتوانید برای مشاوره در زمینه انتخاب بهترین منابع ریاضی کنکور همین الان با تخصصی ترین مرکز مشاوره کنکور کشور تماس بگیرید.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید