لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

برنامه ریزی برای قبولی دندان پزشکی

برنامه ریزی برای قبولی دندان پزشکی

این روز ها محبوب ترین رشته برای داوطلبین کنکور رشته دندان پزشکی است و خیلی ها رویای قبولی در آن را دارند و به دنبال برنامه ریزی برای قبولی دندان پزشکی هستند.برای رشته دندان پزشکی حدودا ۲ هزار نفر از بین تمام کنکوری ها در یکی از دانشگاه های روزانه یا آزاد و ظرفیت مازاد و پردیس پذیرفته میشوند پس قطعا کار راحتی را برای ورود به این رشته ندارید!

برای برنامه ریزی قبولی دندان پزشکی نیاز هست که حتما تعین سطح شوید و بعد از آن با توجه به سطح  شما منابع و ساعات مطالعه مشخص شود.

برنامه ریزی برای هرکس باید شخصی سازی شده باشد و قطعا با کپی کردن از برنامه ریزی دیگران نمیتوان قبول شد.

برای مثال اگر شما دانش آموزی با سطح ضعیف هستید قطعا استفاده از منبعی همچون آیکیو گاج که سطح بالایی دارد نه تنها به نفع شما نیست بلکه باعث میشود زمان زیادی را از دست بدید و بدتر از آن مثل خیلی از کنکوری ها نا امید شوید.

مطلب پیشنهادی به شما : برنامه ریزی کنکور تجربی

پس برنامه باید حتما شخصی سازی شده باشد.بهتر است برنامه ریزی برای شما توسط مشاور با تجربه و رتبه برتر انجام شود بعلاوه اینکه مشاور رتبه برتر و مشاور انگیزشی و روانشناس تا کنکور شما را همراهی کند.

اینطوری برنامه ریزی بطور منظم با توجه به پیشرفت های شما تغیر خواهد کرد و شما حتی با سطح ضعیف به مرور دانش آموز قدرتمندی میشوید.

پس اصلا نگران ضعف های خودتان نباشید و از الان انتهای مسیر را نبینید.شما دقیقا مانند شخصی هستید که وارد جاده ای طولانی شده و در شب قصد دارد به دل تاریکی جاده بزند وقتی چراغ ماشین مسیر را برای ما قدم به قدم روشن میکند دیگه لازم نیست به کیلومترها بعد تر که جاده هنوز تاریک است فکر کنیم چون بوقتش که به اون نقطه برسیم جاده روشن خواهد شد!

برای مطالعه دقیق نحوه برنامه ریزی کنکور تجربی برای قبولی در رشته دندان پزشکی میتونید از برنامه های رایگانی برایتان آماده کردیم استفاده کنید.

معرفی رشته دندان پزشکی

رشته دندان پزشکی یکی از ۳ رشته زیر مجموعه پزشکی است که در ابتدا پذیرفته شدگان وارد مقطع دکتری عمومی دندان پزشکی میشوند و در ادامه میتوانند تخصص های این رشته را بگذرانند که عموما تخصص هایی مربوط به جراحی است معروف ترین آن هم که احتمالا شنیدید تخصص فک و صورت است.

دکتری عمومی دندان پزشکی ۶ ساله است و در پایان ۶ سال بعد از گذراندن طرح وزارت بهداشت به شما اجازه فعالیت خواهد داد البته برای پروانه مطب در شهرهای بزرگ و پرجمعیت موارد دیگری حائز اهمیت است و به زودی و راحتی نمیشود مطب زد!

دلیل محبوبیت رشته دندان پزشکی راحت تر بودن تحصیل در آن نسبت به پزشکی عمومی و داروسازی است همچنین زود بازده بودن و سریع تر مشغول بکار شدن هم نمیتوان برای تقاضای زیاد این رشته نادیده گرفت.

در هر صورت دندان پزشکی رشته ای پولساز و خوب است و کمتر کسی است که بعد از فارغ التحصیلی نتواند درآمد بالایی از این رشته کسب کند.

زیر گروه و ضرایب دروس رشته دندان پزشکی

نحوه برنامه ریزی برای قبولی دندان پزشکی

زمانی که کارنامه اولیه نتایج کنکور اعلام میشود شما در کارنامه رشته تجربی با ۵ زیرگروه مواجه میشید که در هر زیر گروه رتبه کشوری، رتبه در سهمیه ،تراز یا همان نمره نهایی بطور مجزا و البته با کمی تفاوت مشخص شده است.

در واقع دلیل این تغیرات و وجود زیر گروه ها تقسیم بندی رشته ها با توجه به اهمیت دروس کنکور است.برای رشته دندان پزشکی زیر گروه ۱ ملاک انتخاب رشته است و داوطلب لازم نیست رتبه و تراز های اعلامی در زیر گروه های دیگر را بررسی کند.

مطلب پیشنهادی به شما : تدریس زیست کنکور

سازمان سنجش توسط سیستم هوشمندی که دارد تشخیص میدهد که علاقه مندی شما چه رشته ای است و بر اساس علاقه مندی نمرات زیر گروه مربوط به آن رشته را بررسی میکند.

در رابطه با ضرایب دروس برای رشته دندان پزشکی با توجه به تغیراتی که در کنکور ایجاد شده است دیگر دروس عمومی در کنکور وجود نخواهند داشت پس ضرایب آن ها هم حذف میشود اما دروس تخصصی سرجایشان هستند و برای کنکور تجربی در تمام رشته های زیر مجموعه تجربی اعدادی ثابت در نظر گرفته میشوند.

در این دسته بندی درس زیست شناسی با بالاترین ضریب یعنی ضریب ۱۲ در بالای جدول با اهمیت ها قرار دارد و بعد از درس شیمی با ضریب ۹ ،درس ریاضی با ضریب ۶ و در نهایت درس فیزیک با ضریب ۶ قرار دارد.

تماس با کنکور مشاور

این ضرایب به شما یاداوری میکند هر یک سوال درس زیست که در مجموع ۵۰ سوال را شامل میشود به اندازه ۲ سوال دروس ریاضی فیزیک که هر کدام دارای ۳۰ سوال در کنکور است ارزشمندی دارد. یعنی اگر کسی ۳۰ سوال از درس زیست شناسی درست جواب دهد دقیقا مانند این است که هر ۶۰ سوال دروس ریاضی و فیزیک را درست جواب داده!

پس با توجه به گروه بندی در زمان انتخاب رشته و ضرایب متفاوت در این گروه بندی ها شما نیاز است که حتما به زیر گروه ۱ و نتایج آن دقت داشته باشید همچنین برای قدرتمند شدن و بالا بردن شانس در نتیجه کنکور اولویت بندی درست را انجام بدید.

کنکور دادن یک مهارت است سعی کنید با مشاوره خوب این مهارت را بدست بیارید قطعا بسیار دیده اید در یک مبارزه همیشه فرد قوی تر و بزرگتر برنده نیست گاهی هوشمند بودن نتیجه را خارج تصور بقیه تغیر میدهد!

نحوه برنامه ریزی برای قبولی دندان پزشکی

الان که کنکور قرار است دو بار در سال برگزار شود و دروس عمومی حذف شده قطعا داوطلبان زمان بیشتری برای مطالعه و درس خواندن دارند.

شما دیگر با دروس سنگین و سختی مثل عربی و ادبیات لازم نیست سر و کله بزنید و زمانی که برای خواندن و مرور و جمع بندی این دروس بوده را خرج دروس اختصاصی میکنید قاعدتا این تغیر حداقل سودی که داشته است کاهش استرس کنکوری ها است که دیگر نباید نگران کمبود زمان باشند.

در آکادمی کنکور مشاور تمامی روش های مطالعه دروس تخصصی کنکور تجربی و نحوه برنامه ریزی دقیق آن ها همراه با معرفی کامل منابع مورد نیاز با توجه به سطح درسی هر شخص بصورت کاملا رایگان توضیح داده شده که میتونید خیلی ساده از آن ها استفاده کنید.

برای اینکار یا با ما تماس بگیرید یا از مقالات قسمت مشاوره و برنامه ریزی کنکور استفاده کنید.تاکید میشود تمام برنامه ریزی ها رایگان است حتی کنکور مشاور برای دانش آموزانی که به مشاور و مدرس خوب دسترسی ندارند یک تا ۱۰ جلسه رایگان مشاوره و تدریس حضوری و آنلاین برگزار میکند که براحتی میتونید ثبت نام کنید.شرکت برای عموم آزاد است حتی اگر در دورترین نقاط کشور هستی!

تماس با کنکور مشاور

برای موفقیت هرکی هستی و در هر جایی هستی با هر امکاناتی که داری مهم ترین رکن داشتن امید و انگیزه است تا به هدف بزرگت یعنی رشته دندان پزشکی برسی.

پس قبل از اینکه بخوای وارد برنامه ریزی و تهیه منابع ثبت نام کلاس کنکور شی اول با خودت کمی خلوت کن با حقیقت و واقعیت رو به رو شو تمام سختی ها را بپذیر و شروع کن خواسته ها و رویاهایی که داریو روی کاغذ بیار!

حتی خوداوند هم در قرآن به قلم قسم خورده است پس قدرت نوشتن و تغیر ناخودآگاهت و آماده شدنت برای این مسیر پر رقیبو دستکم نگیر.حالا که ذهنت آماده شده میتونی جهانیو دگرگون کنی کنکور که چیزی نیست!

هیچ رتبه برتر کنکوری از مریخ نیومده و جالب تر اینکه اکثر رتبه برتر ها ساکن شهر های کوچک و کم امکانات هستند یعنی از کلاس کنکور و معلم خفن و خرج و هزینه های زیاد خبری نیست.پس چی باعث شده اونی که غرق در امکاناته نتیجه نگیره و اونی که امکانات محدودی داره رتبه برتر شه؟

این سوال فقط یک جواب داره…

انگیزه و تمام!

اگر انگیزه و ذهن قدرتمندی داشته باشی قطعا حجم زیادی از مسیرو طی کردی و بقیش میشه همون برنامه و منابع و مابقی چیزها پس تمرین کن ذهن قدرتمندی داشته باشی تا به موفقیت نزدیک تر از نزدیک شی…

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامعی در مورد برنامه ریزی برای قبولی دندون پزشکی ارائه کنیم امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد.

در آکادمی کنکور مشاور مشاوران روانشناس کنکوری هم در کنار مشاوران رتبه برتر و پشتیبان ها براتون قرار میدیم تا کامل ترین پکیج مشاوره ای و پشتیبانی کنکور به شما عزیزان در کشور ارائه شود.

تمام سعی و تلاشمان را میکنیم تا هیچ دانش آموزی در هیچجای ایران نگران امکانات و منابع و آمادگی ذهنی برای کنکور نباشد.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید