لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

کی جمع بندی کنکور را شروع کنیم

کی جمع بندی کنکور را شروع کنیم
کی جمع بندی کنکور را شروع کنیم

زمان یکی از مهم‌ترین نکات در کنکور است. لازم به ذکر است که فقط خواندن مهم نیست شما باید بدانید که چگونه درس بخوانید و بدانیم کی جمع بندی کنکور را شروع کنیم و در چه زمانی مطالب خوانده شده را مرور کنیم. البته که آزمون دادن و سنجیدن خود نیز یکی دیگر از کارهایی است که حتما باید در این مدت انجام بدهید.

ما در این مقاله گمان می‌کنیم که شما سال اولی است که کنکور می‌دهید و تمام نکات مهم را خدمت‌تان عرض می‌کنیم‌. اگر می‌خواهید بدانید که کی جمع بندی کنکور را شروع کنیم باید تا انتهای این مقاله با کنکور مشاور همراه باشید.

  شایان ذکر است که روش‌های زیادی برای جمع‌بندی وجود دارد و هر فردی می‌تواند با توجه به ویژگی‌های خود یکی از این روش‌ها را انتخاب کند و جمع‌بندی خود را شروع کند. به جرات می‌توان گفت که جمع‌بندی‌های شما مشخص می‌کنند که شما در کنکور نمره قبولی را دریافت می‌کنید یا خیر.

چگونه دروس پایه را جمع بندی کنیم

دروس پایه سخت‌ترین و سرنوشت سازترین دروسی هستند که شما باید آن‌ها را با دقت مطالعه کنید. درس‌های تخصصی می‌توانند کمک خیلی زیادی در قبولی شما کنند. شما ابتدا باید حساب کنید که در کدام یک از درس‌های تخصصی بهتر هستید و آن را تقویت کنید.

این مطلب برای شما مفید است : اهمیت مطالعه کنکور از تابستان

شما باید به گونه‌ای جمع‌بندی را شروع کنید که تا یک ماه قبل از کنکور تمام درس‌ها را مرور کرده باشید. بهترین زمان برای شروع جمع‌بندی دروس تخصصی تعطیلات عید نوروز است. دو هفته زمان خوبی است که شما تمام کتاب‌های خود را مرور کنید.

البته در قسمت اول مقاله خدمت‌تان عرض کردیم که ما گمان می‌کنیم که شما هم‌چنان در حال تحصیل هستید و در ترم اول تمام دروس سال دوازده را مرور کرده‌اید.

اگر سال اولی نیست که کنکور می‌دهید اصلا نگران نباشید چون شما بارها و بارها این دروس را مطالعه کرده‌اید و آن تایمی که دانش‌آموز‌های سال دوازدهم برای مدرسه می‌گذارند را شما می‌توانید دروس تخصصی را جمع کنید. حواستان باشد که اگر جمع بندی نداشته باشید خیلی از مطالبی که اول سال خوانده‌اید را در روز کنکور فراموش می‌کنید.

خواندن مطالب جدید ممنوع

کی جمع بندی کنکور را شروع کنیم
کی جمع بندی کنکور را شروع کنیم

اگر جمع بندی را شروع کرده‌اید دیگر نباید مطالب جدید را شروع کنید زیرا این کار باعث حواس پرتی شما می شود و ذهن شما نمی تواند هر دو کار را با یک دیگر انجام بدهد. شما باید در تابستان قبل و ماه‌های ابتدای سال تحصیلی خواندن مطالب جدید را شروع کنید که تا عید تقریبا همه‌ی دروس را تمام کنید و برای عید و بعد از آن فقط دروس را برای بار دوم مطالعه کنید.

قطعا زمانی که شروع به خواندن کرده‌اید نکات زیادی در کنار کتاب‌ها و یا برگه‌های یادداشت خود نوشته‌اید. این یادداشت‌ها در دوران جمع‌بندی نقش خیلی پر رنگی دارند و می‌توانند سرعت خواندن شما را چندین برابر کنند.

یک مسئله‌ی دیگری که می‌تواند سرعت جمع‌بندی شما را بالاتر ببرد نکاتی است که در کتاب‌های کمک آموزشی هستند. قطعا دیده‌اید که در  کتاب‌های کمک آموزشی قبل از  تست‌های آن فصل یک توضیح چند صفحه‌ای وجود دارد این توضیحات نیز در دوران جمع‌بندی خیلی به شما کمک می‌کنند .

دروس نیم سال و نیم سال دوم سال آخر را چگونه جمع بندی کنیم؟

تماس با کنکور مشاور

چنان‌چه سال دومی است که کنکور می‌دهید می‌توانید از این بخش گذر کنید و یا این که با عزیزانی که سال اولی است که کنکور می‌دهند قدم بردارید.

 شما باید از روز اول مهر درس‌های جدید را جدی و اصولی بخوانید. خب همان‌گونه که می‌دانید دی ماه زمان امتحانات است و شما می‌توانید تمامی درس‌هایی که تا نیم‌سال اول به شما داده‌اند را یک دور مرور کنید و این کار در واقع به نوعی جمع‌بندی به حساب می‌آید.  لازم است اضافه کنیم که اگر امروز امتحان شیمی دارید به هیچ عنوان به سراغ درس زیست نروید و به طور کامل تمرکز خود را بر روی درس شیمی بگذارید.

با این روش شما در عرض چند روز کل نیم سال را جمع‌بندی کرده‌اید. جمع‌بندی دروس ترم دوم نیز در اردیبهشت و خرداد اتفاق می‌افتد و شما به همان روال ترم اول به کار خود ادامه بدهید.

باید به شما سال اول شانس خیلی بیش‌تری برای قبولی در کنکور دارید زیرا حتی اگر زمان برای تمام کردن برخی دروس نداشته باشید و یا این که به طور کامل جمع‌بندی نکرده باشید همین امتحان‌ها و پرسش‌های هفتگی باعث می‌شود نیمی از مطالب را به خاطر داشته باشید.

نکات آخر در رابطه با جمع بندی دروس کنکور

کی جمع بندی کنکور را شروع کنیم
کی جمع بندی کنکور را شروع کنیم

خیلی از کاربران از ما می‌پرسند که کی جمع بندی کنکور را شروع کنیم دقت کنید که هر چه شما زودتر این کار را شروع کنید زمان بیش‌تری برای تکرار آن دارید.

  شما در سال کنکور حداقل باید سه یا چهار  بار تمام مطالب کتاب‌های خود را مرور کنید  و هر بار نکات زیادی از آن‌ها را به خاطر بسپارید. یکی از رازهای یادگیری تکرار است زمانی که شما مطالب را در ذهن خود تکرار کنید احتمال خیلی کمی دارد تا آن مطالب را به سرعت فراموش کنید. اگر می‌خواهید حتما در کنکور امسال موفق شوید نکات زیر را رعایت کنید.

  • تمام تمرکز خود را بر روی کنکور بگذارید و از سفر و میهمانی رفتن منصرف شوید.
  • مدیریت زمان داشته باشید و یا این که از مشاور بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهد.
  • کلیدی درس بخوانید و از کنار هیچ درسی راحت رد نشوید.
  • دروسی که بیش‌تر در کنکور مهم هستند را چندین بار بخوانید.

امیدواریم که مطالب فوق برای‌تان مفید باشد و بهترین نتیجه را از کنکور امسال‌ دریافت کنید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

پردرآمد ترین رشته های ایران در گروه های ریاضی، تجربی، هنر و زبان
انتخاب رشته
یاشار موسی وند

پردرآمد ترین رشته های ایران در گروه های تجربی، ریاضی، هنر و زبان

اگر در حال حاضر از بین این همه رشته دانشگاهی هنوز نمیدونی وارد چه رشته ای بشی که بازار کار آن قطعی باشد همچنین درآمد خوبی هم داشته باشد پیشنهاد میکنم چند دقیقه ای زمان بزاری و تا انتهای این مقاله با کنکور مشاور همراه باشی!

بیشتر بخوانید »
برای تماس با مشاور کلیک کنید