لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی بدون کنکور

ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی بدون کنکور

کاردانی به کارشناسی بدون کنکور و ورود به دانشگاه بدون نیاز به شرکت در آزمون سراسری از جمله انتظارات بسیاری از دانشجویان است. اگر تمایلی به شرکت در آزمون‌های ورودی دانشگاه ندارید، نگران نباشید. ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور یکی از راه‌هایی است که برای ورود به دانشگاه‌های ایران وجود دارد.

در این روش فارغ التحصیلان دوره کاردانی می‌توانند بدون نیاز به شرکت در آزمون‌های ورودی و  فقط با پرداخت هزینه‌های مربوطه به دانشگاه‌های مورد نظر خود ورود پیدا کنند.

از جمله دانشگاه‌هایی که می‌توان به راحتی در رشته‌های مورد نظر ثبت نام کرد، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور و دانشگاه علمی کاربردی است. برای ثبت نام چه در دوره کاردانی و چه در دوره کارشناسی افراد می‌توانند از طریق سایت سازمان سنجش  ثبت نام خود را تکمیل کنند.

قابل ذکر است که برای قبولی در مقطع کارشناسی، مدرک کاردانی برای داوطلبان الزامی است. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره جزئیات مرتبط با شرایط ادامه تحصیل بدون کنکور آشنا شوید.

شرایط ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی بدون کنکور

شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور در هر دانشگاهی متفاوت است. برای نمونه برای شرکت در دانشگاه‌های پیام نور به مراتب می‌توانید ترم اول را به راحتی و بدون نیاز به شرکت در آزمون‌های ورودیه، راه پیدا کرده و به عنوان دانشجو شروع به تحصیل کنید.

اما پس از گذراندن ترم اول می‌بایست در آزمون کاردانی به کارشناسی دانشگاه پیام نور شرکت کنید تا بتوانید مابقی دوره‌های دانشگاهی را با موفقیت به پایان برسانید. ورود به دانشگاه‌های علمی کاربردی کمی راحت‌تر از دانشگاه‌های پیام نور است. چرا که از همان بدو ورود ترم‌های اصلی دانشگاهی‌تان آغاز می‌شود.

از جمله شرایط عمومی ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

👈 داشتن مدرک کاردانی از یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور

👈 اخذ حداقل نمره قبولی در آزمون ورودی برخی از دانشگاه‌ها همچون پیام نور

👈 پرداخت هزینه‌های ثبت نام و شهریه دوره کارشناسی

قابل ذکر است که در برخی از دانشگاه‌ها برای ثبت نام در دوره کارشناسی بدون کنکور، شرایط دیگری همچون تجربه کاری، مصاحبه حضوری و ارائه مدارک مرتبط با رشته تحصیلی مورد نظر نیز حائز اهمیت است.

در نتیجه توصیه می‌شود قبل از ثبت نام حتماً از شرایط هر یک از دانشگاه‌های مورد نظر اطلاعات کافی را به دست آورید. علاوه بر آن داوطلبان می‌توانند برای دریافت راهنمایی‌های جامع و کامل با مشاوران تحصیلی تماس حاصل فرمایند.

تماس با کنکور مشاور

زمان ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی بدون کنکور

زمان ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور کاملاً بر طبق اطلاعیه‌های مندرج در سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود. به طور کلی معمولاً ثبت نام برای داوطلبان کنکور کاردانی به کارشناسی یا داوطلبانی که درصدد قبولی در دانشگاه بدون کنکور هستند، هر ساله در فصل پاییز انجام می‌شود.

برای نمونه در سال ۱۴۰۱ ، ثبت نام ورودیه کاردانی به کارشناسی بدون کنکور در دانشگاه‌های آزاد و دولتی در تاریخ ۲۱ الی ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ انجام شد. البته به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط پاندمی، امکان تغییر زمان ثبت نام در برخی از دانشگاه‌ها وجود دارد.

ناگفته نماند که ثبت نام برای ورودیه دانشگاه‌ها کاملاً به صورت آنلاین و اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌شود. در نتیجه توصیه می‌شود برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر زمان ثبت نام، به وب سایت اصلی دانشگاه‌ها مراجعه کنید.

نحوه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی بدون کنکور

در ایران سه راه برای ورود به  مقطع کارشناسی بدون کنکور وجود دارد :

👈 کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه‌های آزاد

در این روش، داوطلبان با توجه به شرایط خاص می‌توانند تنها با داشتن دیپلم و شرط معدل به دانشگاه آزاد ورود پیدا کنند و در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهند. در بخش بعدی بیشتر به توضیح مرتبط با کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد می‌پردازیم.

👈 کنکور کاردانی به کارشناسی پیام نور

دانشگاه‌های پیام نور شرایط اختصاصی خود را شامل می‌شوند. در این روش داوطلبان با داشتن دیپلم و برخورداری از شرایط لازم ، می‌توانند در آزمون کنکور کاردانی به کارشناسی پیام نور شرکت کرده و در صورت قبولی وارد دانشگاه شوند. شما میتوانید با اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور آشنا شوید.

👈 ورود به دانشگاه‌های علمی کاربردی

ماهیت دانشگاه‌های علمی کاربردی بر اساس فنون و آموزش مهارت‌های تخصصی دانشجویان است. دانشگاه‌های علمی کاربردی با هدف آموزش مهارت‌های علمی و کاربردی برای دانشجویان تاسیس شده است.

مطلب پیشنهادی ما به شما : دانشگاه علمی کاربردی چیست؟

این دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش کارآفرینان و کارشناسان با تخصص‌های علمی و کاربردی فعالیت دارند. برای ورود به دانشگاه‌های علمی کاربردی در مقطع کاردانی و همچنین کاردانی به کارشناسی نیازی به شرکت در آزمون کتبی نیست. اما برخی از دانشگاه‌های علمی کاربردی دارای شرایط مصاحبه حضوری هستند.

 کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد چگونه است؟

کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد از جمله روش‌های ورود به دانشگاه برای داوطلبانی است که دارنده مدرک دیپلم هستند. اما قصد دارند که در مقطع کارشناسی در رشته‌های مختلف تحصیل کنند. این آزمون جدا از آزمون کنکور سراسری بوده و به داوطلبانی که دارای شرایط لازم هستند، اجازه ورود به دانشگاه را می‌دهد. برای شرکت در کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد، ابتدا بایستی از طریق سایت سازمان سنجش برای ثبت نام اینترنتی اقدام کنید.

سپس با مراجعه به دفتر امور پذیرش دانشگاه آزاد در شهر محل سکونت، برگه ثبت نام خود را تحویل دهید. از جمله شرایط اختصاصی برای ورود به دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی به کارشناسی می‌توان به داشتن مدرک دیپلم، اتمام خدمت سربازی و پرداخت شهریه مورد نظر  برای هر ترم تحصیلی اشاره کرد.

پس از ثبت نام اولیه، داوطلبان در روز آزمون به محل برگزاری امتحان مراجعه کرده و در آزمون دانشگاه آزاد شرکت می‌کنند. نتیجه آزمون نیز پس از چند روز از سوی دانشگاه و سازمان سنجش اعلام می‌شود.

در صورت قبولی، داوطلب می‌تواند به دانشگاه آزاد مراجعه کرده و فرایند ثبت نام را تکمیل و کارت دانشجویی دریافت نماید.

کنکور کاردانی به کارشناسی پیام نور به چه صورت است؟

کنکور کاردانی به کارشناسی پیام نور یکی از راه‌های ورود به دانشگاه برای داوطلبانی است که مدرک دیپلم دارند و قصد ادامه تحصیل در  مقطع کارشناسی و در رشته‌های مختلف را دارا هستند. برای ورود به دانشگاه پیام نور نیاز به شرکت در آزمون ورودیه مختص به دانشگاه است. در نتیجه داوطلبان بایستی در ابتدا ثبت نام خود را در سامانه سازمان سنجش اعمال کنند.

پس از آن  طبق فرایند پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های پیام نور، دانشجو بایستی ترم اول را به عنوان دانش‌پذیر با موفقیت پشت سر بگذارد. پس از اتمام ترم اول تنها با مطالعه دروس تخصصی و آزمون مرتبط با دانشگاه می‌توان برای شرکت در آزمون کنکور اقدام کرد.

انتخاب رشته تحصیلی برای کاردانی به کارشناسی بدون کنکور

نحوه انتخاب رشته برای ورود به مقطع کارشناسی طبق خواسته و مهارت‌های داوطلبان تعیین می‌شود. از جمله رشته‌هایی که داوطلبان می‌توانند برای مقطع کاردانی به کارشناسی انتخاب کنند، می‌توان به رشته‌هایی نظیر علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم پایه، مهندسی، پزشکی و رشته‌های زیر مجموعه هنر اشاره کرد.

به مراتب در طول دوران تحصیل در مقطع کارشناسی، دانشجویان با مفاهیم و اصول اساسی رشته تحصیلی خود آشنا می‌شوند. لازم به ذکر است که علاوه بر دروس تئوری، شرکت در کارگاه‌ها، ارائه پروژه‌های عملی و تخصصی مرتبط با رشته نیز حائز اهمیت است.

 در مجموع ثبت نام در دوره کاردانی به کارشناسی بدون کنکور به راحتی در دانشگاه‌های معتبر امکان‌پذیر است. برخی از داوطلبان بر این باورند که مدارک صادر شده از سوی این دانشگاه‌ها فاقد اعتبار است. در حالی که تمامی مدارک صادر شده از سوی دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور همچنین دانشگاه‌های علمی کاربردی کاملاً مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

در نتیجه داوطلبانی که به هر دلیلی قصد شرکت در آزمون کنکور سراسری را ندارند، می‌توانند از مزایای این دانشگاه‌ها به راحتی بهره‌مند شوند.

تماس با کنکور مشاور

طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی چقدر است؟

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی بین ۳ تا ۴ سال است. البته این مدت زمان کاملاً بستگی به سطح تلاش دانشجویان دارد. به مراتب با حذف واحدهای درسی به طور مستمر، مدت زمان تحصیل بیشتر خواهد شد.

در مقطع کارشناسی دانشجویان بایستی دروس عمومی و دروس تخصصی را با موفقیت پشت سر بگذارند و نمره قبولی را کسب کنند. در سال آخر نیز بایستی موفق به گذراندن پایان نامه شوند. در نتیجه مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ممکن است به دلیل شرایط خاص  متغیر باشد.

مزایای تحصیل در مقطع کاردانی به کارشناسی بدون کنکور چیست؟

در این بخش به برخی از مزایای تحصیل در مقطع کارشناسی بدون نیاز به کنکور اشاره می‌کنیم.

✅ برخورداری از فرصت تحصیل بدون نیاز به شرکت در کنکور

✅ صرف هزینه برای شهریه‌های پرداختی  به دلیل عدم نیاز به کنکور و رقابت کمتر

✅ تنوع در رشته‌های تحصیلی گوناگون

✅ امکان تحصیل به طور نیمه حضوری یا حتی به صورت تماماً آنلاین

✅ برخورداری از فرصت‌های شغلی

جمع‌بندی

هزینه‌های ثبت نام در دوره کاردانی به کارشناسی بدون کنکور به دلیل تفاوت در شرایط داوطلبان ممکن است متفاوت باشد. علاوه بر آن شرایط و مدارک درخواستی برای ثبت نام در هر یک از دانشگاه‌ها نیز متفاوت است. بنابراین قبل از ثبت نام، شرایط و مدارک مورد نیاز را با دقت بررسی کرده و اطلاعات کاملی در این زمینه کسب کنید.

راه یافتن از کاردانی به کارشناسی بدون کنکور مورد توجه بسیاری از داوطلبان است. ما سعی کردیم در این مطلب تمامی اطلاعات لازم و کافی را در اختیار متقاضیان قرار دهیم. با این حال در صورت دریافت هرگونه راهنمایی‌های لازم حتماً مشاوره‌های نهایی را در این خصوص از کارشناسان مرتبط دریافت نمایید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

پردرآمد ترین رشته های ایران در گروه های ریاضی، تجربی، هنر و زبان
انتخاب رشته
یاشار موسی وند

پردرآمد ترین رشته های ایران در گروه های تجربی، ریاضی، هنر و زبان

اگر در حال حاضر از بین این همه رشته دانشگاهی هنوز نمیدونی وارد چه رشته ای بشی که بازار کار آن قطعی باشد همچنین درآمد خوبی هم داشته باشد پیشنهاد میکنم چند دقیقه ای زمان بزاری و تا انتهای این مقاله با کنکور مشاور همراه باشی!

بیشتر بخوانید »
برای تماس با مشاور کلیک کنید