لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

چگونه در خانه از خودمان آزمون بگیریم؟

چگونه در خانه از خودمان آزمون بگیریم

این طبیعی است که شما بعد از این که کلی درس خوانده‌اید خود را محک بزنید و ببینید آیا این همه درسی که خوانده‌اید اثر داشته است یا خیر؟! بهترین راهکار این است که بیاموزیم چگونه در خانه از خودمان آزمون بگیریم!

لازم به ذکر است که اگر شما بدون آزمون فقط درس بخوانید و کتاب‌های تمام شده را روی هم بگذارید که اصلا نمی‌دانید با خودتان چند چند هستید. این آزمون‌ها آن چه که واقعا هستید را نشان می‌دهد و به شما نشان می‌دهد که نقاط ضعفتان کجا است.

به جرات می‌توان گفت که مهم‌ترین نتیجه‌ای که آزمون‌ها برای شما دارند فهمیدن نقاط ضعف است. متاسفانه دلیل شکست خیلی از داوطلبان این است که در طول سال آزمون‌هایی نزدیک به آزمون کنکور نمی‌دهند و آن‌ها در روز کنکور با دیدن سوالات غافل‌گیر می‌شوند.

البته خیلی از افراد نیز هستند که هر هفته آزمون می‌دهند و قطعا آن‌ها نسبت به گروه اول آماده‌تر هستند و خیلی بهتر می‌دانند که در چه درس‌هایی و در چه مباحثی ضعف دارند. در ادامه به شما می‌گوییم که چگونه یک آزمون کنکور در خانه برگزار کنید.

کنکور را به خانه بیاورید

همان‌گونه که اطلاع رسانی شده است آزمون سراسری هر ساله ساعت ۸ صبح در حوزه‌هایی از پیش تعیین شده برگزار می‌شوند و جو موجود باعث استرس خیلی از دواطلب‌ها می‌شود. یکی دیگر از مزایای شبیه‌سازی کنکور این است که این شرایط برای شما عادی می‌شود و دیگر مانند روز اول هیجان زده نمی‌شوید.

اگر می‌خواهید به طور جدی شبیه‌سازی انجام بدهید باید به تمام مواردی که  ذکر می‌شود عمل کنید.  لازم به ذکر است که درس‌های عمومی در کنار شامل عربی، ادبیات، زبان و دین و زندگی می‌شود که پاسخ دهی به آن‌ها حدود ۷۵ دقیقه زمان می‌برد .

رشته‌هایی هم‌چون ریاضی فیزیک شامل درس‌های تخصصی مثل فیریک، ریاضی و شیمی می‌شود که ۱۷۵ دقیقه برای آن در نظر گرفته شده است و رشته‌ی تجربی هم به خاطر دروسی مثل زیست، شیمی، فیزیک و ریاضی ۱۵۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

تماس با کنکور مشاور

حواستان باشد که اگر می‌خواهید شرایط دقیقا مانند کنکور باشد باید همان ساعتی که قرار است به سالن امتحان بروید آماده باشید. شرایط برای پاسخ‌دهی به سوالات باید یکسان باشد. ممکن است حس خواب آلودگی تاثیراتی بر روی شما بگذارد که اگر آزمون را ساعت ده برگزار کنید آن مشکل برطرف شود.

یک اتاق آرام و بی صدا تهیه کنید تا از خودتان آزمون بگیرید

شما می‌توانید یک صندلی برای خود بگذارید و با این که بر روی زمین بنشینید و آزمون بدهید. شایان ذکر است که اتاقی که برای آزمون در نظر می‌گیرید کاملا ساکت باشد و در مسیر رفت و آمد نباشد. به هیچ عنوان از کتاب، جزو ، ماشین حساب و یا تلفن همراه استفاده کنید.

این آزمون هم مانند آزمون اصلی است و شما فقط حق استفاده از مداد، پاک کن و یک بطری آب به همراه تعدادی شکلات را دارید. پاسخ گویی به سوالات را روی ساعت ۸ شروع می‌کنید. ابتدا دفترچه‌ی مخصوص به سوالات عمومی را باز کنید و با نهایت دقت به سوال‌ها پاسخ بدهید و بعد از اتمام وقت آن را کنار بگذارید.

مطلب پیشنهادی به شما : برنامه ریزی کنکور تجربی ۱۴۰۲ 

دقت کنید که اگر به زمان توجه نکنید و به‌جای ۷۵ دقیقه زمان بیش‌تری را صرف آزمون کنید شما در واقع نتیجه‌ی آزمون را عوض کرده‌ای زیرا در روز کنکور شما مجبور به تحویل دفترچه هستید.

الان قرار است خود را محک بزنید که در این شرایط به چند سوال می‌توانید پاسخ بدهید ایا به تمام سوال‌ها می‌رسید؟

بعد از پاسخ‌دهی به سوالات عمومی ساعت ۱۲ برای بچه‌های تجربی و ۱۲ و ۱۰ دقیقه برای بچه‌های ریاضی وقت تمام است و شما دیگر نمی‌توانید به سوالات باقی مانده پاسخ بدهید.

چگونه در خانه از خودمان آزمون بگیریم : از سوالات شبیه به کنکور استفاده کنید

شما خودتون نمی‌توانید طراح سوال‌ها باشید. ما در پاسخ به سوال چگونه در خانه از خودمان آزمون بگیریم تاکید می‌کنیم که از سوالات سال‌های گذشته و شبیه به کنکور استفاده کنید.

علاوه بر این‌ها سعی کنید از دفتر چه‌هایی استفاده کنید که جای مخصوصی برای پاسخ‌های تشریحی دارد استفاده کنید زیرا شما می‌توانید بعد از آزمون بار دیگر به سراغ دفترچه بروید و سوالاتی که به اشتباه پاسخ آن‌ها را داده‌اید مراجعه کنید و نکات مهم آن‌ها در آن بخش مخصوص ذکر کنید.

 چندین عامل دیگر در این نوع آزمون‌ها ضروری هستند که یکی از آن‌ها شرایط ذهنی مناسب است.

تماس با کنکور مشاور

چگونه در خانه از خودمان آزمون بگیریم : استرس نداشته باشید

خیلی از داوطلبان بعد از آزمون که به ما مراجعه می کنند دائم این جملات را می گویند .

  • زمان کافی نداشتم
  • اگر وقت کم نمی‌آوردم حتما نمره قبولی می‌گرفتم
  • اگر وقتم را برای سوال‌های سخت نمی‌گذاشتم وقت کم نمی‌آوردم
  • اگر استرس نداشتم راحت‌تر به سوالات پاسخ می‌دادم
  • و غیره

یکی از معضلاتی که در کنکور وجود دارد کمبود وقت است و کار شما سر جلسه کنکور مدیریت زمان است. شاید ۹۰ درصد افراد بتوانند در چند روز به سوالات کنکور پاسخ بدهند اما آن کسی برنده می‌شود که در عرض چند ساعت به تمام و یا اکثر آن سوالات پاسخ بدهد.

وقت‌تان را بر روی سوالاتی که سخت هستند و مطمئن هستید که از پس آن‌ها بر نمی‌آید نگذارید. تا مطمئن نشدید که جواب درست است در پاسخ‌نامه علامت نزنید.  راستی حتما حواستان باشد که دایره‌های در پاسخ‌نامه را باید کاملا پر کنید. تیک زدن و نصفه علامت زدن پاسخ شما را باطل می کند‌!

در آزمون‌هایی که در خانه می‌گیرید و یا کنکور اصلی حواستان باشد که این آزمون‌ها نمره منفی دارد . امیدواریم این نکات ذکر شده مفید بوده باشد و متوجه شویم چگونه در خانه از خودمان آزمون بگیریم.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید