لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

معرفی بهترین رشته های هنر

معرفی بهترین رشته های هنر

کسانی که می خواهند در رشته های هنر آزمون دهند باید از بهترین رشته آگاه باشند. زیرا این انتخاب، یکی از مهم ترین انتخاب های زندگی افراد است. برای کسب این اطلاعات باید از افراد آگاه کمک بخواهید. همچنین باید بدانید کدام رشته ها درآمد بیش تری دارند. باید رشته های پردرآمد ایران و همچنین رشته های پردرآمد جهان را به خوبی بشناسید.

بهترین رشته های هنری در ایران کدام رشته ها هستند؟

👈 ما در این بخش به بررسی رشته های پردرآمد و مناسب کشور ایران می پردازیم. همچنین شما باید قبل از انتخاب این رشته ها عواملی مثل مهارت و استعداد خود را نیز در نظر بگیرید. آن دسته از رشته های هنر که بسیار درآمد دارند بدون داشتن مهارت برای شما ارزش چندانی ندارد.

همچنین داشتن مدارکی بالا در این رشته برای شما سود چندانی ندارد. پس سعی کنید همواره استعداد خود را افزایش دهید. سینما یکی از پرطرفدارترین رشته ها در عرصه هنر در کشور ایران است. سینما شامل رشته هایی نظیر نوشتن فیلمنامه، انجام دادن تدوین، فیلمبرداری و کارگردانی می‌شود.

موفقیت در رشته های مذکور بدون تجربه و استعداد امکان پذیر نیست. با فارغ التحصیل شدن در این رشته می توانید در هر کدام از زمینه هایی که علاقه دارید به فعالیت و کار بپردازید. خیلی از افرادی که وارد این رشته می شوند بیش تر از بازیگری به کارگردانی، تدوین و غیره علاقه دارند.

از دیگر رشته هایی که در کنکور هنر و در کشور ایران متقاضیان زیادی دارد رشته طراحی صنعتی است. در این رشته هم از هنر استفاده می شود و هم از صنعت. افراد زیادی هستند که برای طراحی محصولات صنعتی خود هزینه بالایی را پرداخت می کنند. کارهایی مثل فعالیت در دفتر های تبلیغاتی از زیر شاخه های آن محسوب می شود.

رشته بازیگری نیز از دیگر رشته هایی است که در ایران طرفداران بسیاری دارد. همچنین برای این که شما بتوانید بازیگر نمونه ای شوید باید مهارت و توانایی لازم را نیز داشته باشید. مسلماً فقط بازیگران حرفه ای هستند که حقوق های بالایی برای هر بار اجرا دریافت می کنند.

بیشتر بازیگران به دلیل متغیر بودن بازار کار در کنار بازیگری شغل های دیگری نیز دارند. رشته عکاسی نیز یکی از رشته های مناسب برای متقاضیان کنکور هنر است.

همچنین رشته عکاسی دارای درآمدهای بالایی است. رشته عکاسی برای فعالیت در دفتر تبلیغاتی و استودیوهای عکاسی بسیار مناسب است. همچنین عکاسان می‌توانند به فعالیت در رشته عکاسی صنعتی نیز بپردازند. از دیگر رشته های مناسب برای افرادی که می‌خواهند در کنکور هنر شرکت کنند رشته نقاشی است.

بر خلاف باور عمومی به نقاشی که تصور می شود درآمد خوبی ندارد بعضی از افراد از رشته نقاشی درآمدهای بسیار بالایی کسب کرده اند. نقاشان با برگزاری نمایشگاه های مختلف می توانند سود بالایی کسب کنند. همچنین می‌توانند به عنوان مدرس نقاشی به تدریس آن بپردازند.

همچنین فروش تابلوها نیز می تواند برای افراد علاقه مند به نقاشی سود بالایی داشته باشد. کسانی که فارغ التحصیل رشته نقاشی هستند می توانند در دانشگاه ها به تدریس آن بپردازند. همچنین می‌تواند با کسب مهارت و تجربه پوسترهای صنعتی نیز بسازند. ساخت انیمیشن و کارهای مربوط به صحنه تئاتر نیزدر آمد بالایی دارد.

رشته گرافیک با این که هزینه های زیادی دارد ولی دارای شغل های دانشجویی مناسبی نیز است. گرافیک جزو رشته های پردرآمد با بازار کار عالی محسوب می شود. افراد می توانند برای موسسه ها و شرکت های مختلف لوگو طراحی کنند. همچنین می‌توانند جلدهای روی کتاب های مختلف را طراحی کنند.

بهترین رشته های هنر از نظر بازار کار و درآمد

بهترین رشته های هنر از نظر بازار کار و درآمد

👈 رشته سینما از رشته هایی است که درآمد بسیار بالایی دارد. اما از معایب آن متغیر بودن زمان های کاری می باشد. یعنی ممکن است کسی که در سینما فعالیت می کند برای مدت طولانی کار نداشته باشد. پس بهتر است در کنار این رشته، رشته ای با درآمد ثابت نیز داشته باشید.

 بعد از رشته سینما رشته طراحی صنعتی درآمد بسیاری دارد. همچنین این رشته دارای آزمون عملی نیز است. به وسیله این رشته می توانید به طراحی محصولات بپردازید. رشته هنر دارای زیرشاخه های متعددی است که در این مطلب پردرآمدترین آن‌ها بیان شد.

پیشنهاد میکنیم که با بهترین رشته های تجربی نیز آشنا شوید.

بهترین رشته های هنر برای مهاجرت و اپلای

👈 هنرهای دیجیتال یکی از رشته های بسیار مناسب و پردرآمد برای مهاجرت است. عکاسی دیجیتال و مدلسازی سه بعدی دو تا از زیر شاخه های این رشته است. همچنین با ساختن انیمیشن و بالا بردن مهارت خود در آن می توانید در خارج از کشور درآمد بالایی داشته باشید.

در این رشته بیشتر شغل ها درآمد بالایی دارد. همچنین شما می توانید متناسب با مهارت و تجربه خود درآمد خودتان را تعیین کنید.

موسیقی عمومی از دیگر شغل های بسیار پردرآمد برای مهاجرت است. امروزه افراد به موسیقی اهمیت زیادی می دهند.

این رشته دارای زیر شاخه های زیادی است. در این رشته شما می‌توانید ساز مورد علاقه خود را یاد بگیرید و پس از آن به تدریس و یا کارهای اجرا بپردازید. اگر به یاد گرفتن ساز علاقه ندارید می‌توانید تجارت در موسیقی را آغاز کنید.

از دیگر شغل های پردرآمد برای مهاجرت تجارت بازی های کامپیوتری است. برخی از بازی ها درآمد بسیاری دارند. از دیگر شغل های پردرآمد رشته هنر، برای مهاجرت فیلمبرداری است. شما پس از گذراندن آموزش های مربوط به فیلمبرداری می‌توانید در شغل ساخت فیلم های تبلیغاتی مشغول به کار شوید.

همچنین نویسندگی نیز از دیگر شغل های مناسب برای مهاجرت است. هرچه تجربه شما بیش تر باشد در این شغل درآمد بیش تری کسب خواهید کرد. همچنین فعالیت در بخش تبلیغات نیز می تواند یکی از پردرآمدترین رشته ها برای مهاجرت باشد.

بهترین دانشگاه های ایران برای رشته های هنری

بهترین دانشگاه های ایران برای رشته های هنری

👈 در این بخش قصد داریم بهترین دانشگاه های هنر ایران را برای تحصیل به شما عزیزان معرفی کنیم. یکی از این دانشگاه ها، دانشگاه هنر اصفهان است. این دانشگاه یک دانشگاه دولتی است. این دانشگاه به عنوان بهترین دانشگاه رشته هنر در کشور ایران معرفی شده است. نام این دانشگاه در ابتدا دانشگاه پردیس اصفهان بوده است.

این دانشگاه در سال ۱۳۵۵ تاسیس شده است. افراد زیادی را در رشته های باستان شناسی، نقاشی، نساجی و غیره به خود جذب کرده است. بعد از این دانشگاه، دانشگاه هنر تهران دومین دانشگاه هنر برتر ایران است. همچنین این دانشگاه بزرگترین دانشگاه هنر در کشور ایران به حساب می‌آید.

دوره دکترای پژوهش هنر برای نخستین باردر کشور به وسیله این دانشگاه برگزار شد. دانشگاه اکنون دارای ۵ دانشکده می‌باشد. سومین دانشگاه هنر برجسته ایران دانشگاه هنر تبریز است. این دانشگاه نخستین دانشگاه هنرهای اسلامی در کشور ایران بوده است. این دانشگاه در مهر ۱۳۷۸ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دانشگاه هنر شیراز از دیگر دانشگاه‌های برتر کشور ایران در رشته هنر است. از دیگر دانشگاه های هنر برتر ایران، دانشگاه هنر سوره است. در بهمن ۱۳۷۲ به وسیله حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد.

پیشنهاد ما به شما : رشته های دانشگاه هنر شیراز

اگر دیگر دانشگاه های مناسب برای تحصیل رشته هنر در ایران دانشگاه صدا و سیما است. این دانشگاه یک دانشگاه دولتی است که در شهر تهران واقع شده است.

این دانشگاه در ارتباط با سازمان صدا و سیمای ایران است. این دانشگاه در سال ۱۳۴۸ فعالیت خود را شروع کرد. اولین بار با نام مدرسه عالی تلویزیون و سینما شناخته شد. دانشگاه هنر سمنان از دیگر دانشگاه های هنر برتر کشور ایران است. بعد از آن دانشگاه هنر الزهرا است. این دانشگاه با گرایش طراحی لباس فعالیت خود را آغاز کرده است.

در سال ۱۳۴۵ رشته هنرو تزئین داخلی نیز روی کار آمد. دانشگاه تهران مرکز و دانشگاه علوم تحقیقات نیز از مناسب ترین دانشگاه های هنر در ایران هستند.

بهترین دانشگاه های جهان برای رشته های هنری

بهترین دانشگاه های جهان برای رشته های هنری

👈 در این بخش از مقاله می خواهیم به شرح بهترین دانشگاه های جهان برای رشته های هنری بپردازیم. کالج سلطنتی هنر انگلستان بهترین دانشگاه هنر در جهان است. این دانشگاه در سال ۲۰۲۱ به عنوان برترین دانشگاه هنر در دنیا اعلام شده است.

دومین دانشگاه برتر جهان در رشته هنر دانشگاه طراحی پارسونز نام دارد. در سال ۱۸۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده است.

سومین دانشگاه برتر جهان برای رشته هنر موسسه فناوری ماساچوست نام دارد. این دانشگاه در شهر کمبریج ماساچوست واقع شده است. در سال ۱۸۶۱ این دانشگاه تأسیس شده است. دانشگاه هنر لندن از دیگر دانشگاه های برتر در رشته هنردر سراسر جهان است. این دانشگاه بزرگترین دانشگاه در اروپا به حساب می آید.

دانشگاه پلی تکنیک میلان از دیگر دانشگاه های برتر جهان در رشته هنر است. این دانشگاه به عنوان پنجمین دانشگاه برتر رشته هنر در دنیا معرفی شده است. در سال ۱۸۶۳ فعالیت خود را آغاز کرده است. دانشگاه آلتو فنلاند از دیگر دانشگاه‌های برتر جهان برای تحصیل رشته هنر است.

جمع بندی

👈 رشته هنر زیر شاخه های زیادی دارد. همچنین باید توجه داشته باشید برای تحصیل رشته هنر در کشور ایران و یا خارج از کشور باید علاوه بر انتخاب رشته مناسب در آن رشته مهارت نیز داشته باشید.

در مطالب بالا بهترین رشته های هنر برای کسب درآمد شرح داده شده است. همچنین به معرفی بهترین دانشگاه های ایران و جهان برای تحصیل رشته هنر پرداختیم. شما باید برای انتخاب بهترین رشته قبل از آن، تحقیقات لازم را انجام داده باشید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید