لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

چه سوالاتی از مشاور کنکور بپرسیم؟

چه سوالاتی از مشاور کنکور بپرسیم؟

داوطلبان کنکوری در تمام گروه های آزمایشی همیشه یک سری سوالات ذهنی دارند که میخوان از مشاوران کنکور بپرسند یا اینکه بهتره بگیم سوالات اساسی وجود دارند که حتما باید از مشاور پرسیده شود تا بیشترین کمک ممکن به داوطلب کنکور صورت گیرد. در ادامه به پرسش ” چه سوالاتی از مشاور کنکور بپرسیم ؟ ” پاسخ جامعی خواهیم داد.

در ادامه به طرح سوالاتی میپردازیم که جز متدوال ترین سوالات داوطلبان و دانش آموزان کنکوری است و با پاسخ به این سوالات کاری خواهیم کرد که برای رسیدن به جواب دیگه سراغ کتاب و منبع و سایت دیگه ای نری و همین جا به جواب همه سوالاتت برسی!

برخی از سوالاتی که باید از مشاور تحصیلی و کنکور بپرسیم :

👈 از کی باید واسه کنکور شروع به خوندن کنیم؟

سوال بسیار پر تکرار بین دانش آموزان این سوال است حتی ذهن دانش آموزان پایه دهم و یازدهم هم درگیر این مسئله است.باید گفت بهترین زمان برای کنکوری خواندن زمان مشخصی نیست و بهتر است هر چه زودتر تفکیکی بین درس خوندن تشریحی و درس خوندن کنکوری بوجود بیاید.

اگر دانش آموزان پایه دهم و یازدهم هستید باید با برنامه ریزی خوب و مناسب قسمتی از زمان را به کنکوری خوندن و تست زدن اختصاص بدید اگر هم جز داوطلبانی هستید که دوازدهمی یا پشت کنکوری هستید شروع از تابستان بهترین زمان ممکن است.

👈 روزی چند ساعت باید درس خوند؟

در رشته های مختلف کنکور میشه حداقل زمان های متفاوتی در نظر گرفت مثلا کسی که میخواهد در کنکور هنر شرکت کند با کسی که قصد شرکت در کنکور تجربی دارد در دو شرایط مختلف با حجم درسی متفاوت هستند.

اما برای موفقیت قطعی در کنکور و کسب نتیجه عالی و تمام کردن برنامه به همراه تست و جمع بندی و مرور باید ساعت درسی در ابتدای برنامه حداقل از ۶ ساعت شروع شود و به ساعت مطالعاتی ۱۰ تا ۱۲ روز برسد.

👈 میشه از برنامه درسی دیگران استفاده کرد؟

برنامه ریزی درسی دقیقا مثل مسواک میمونه و خیلی خیلی شخصیه!

در نتیجه شما با توجه به شرایط و تعیین سطحی که مشاور براتون انجام میده باید برنامه ریزی اختصاصی داشته باشید.خیلی از داوطلبان تصور میکنند اگر برنامه رتبه برترهای کنکور را کپی کنند موفقیت قطعی است که متاسفانه همیشه نتیجه عکس داده است!

👈 از چه منابع کمک آموزشی استفاده کنیم؟

وقتی این سوال پرسیده میشود مشاور کنکور بلافاصله باید از شما سطح درسی هر کدام از دروس را در رشته ای که هستید در نظر بگیرد و بعد به شما با توجه به برنامه و سطحی که دارید پیشنهاد دهد.مثلا اگر داوطلب کنکور تجربی هستید و دانش آموز خوبی در درس زیست هستید میتونید برید سراغ کتاب IQ گاج و اگر سطحتان متوسط است از منابع دیگر شروع میکنیم.

در دیگر رشته ها هم دقیقا همین روال وجود دارد و قرار نیست چون شخصی با یک کتاب کمک آموزشی نتیجه گرفته است ما هم نتیجه بگیریم.اگر مشاور کنکور خوب و با تجربه باشد با پیشنهادات درست شما را از سطح متوسط به مرور به سطح بالا میرساند.

👈 کلاس کنکور بریم یا نه؟

کلاس کنکور هم نوعی منبع کمک آموزشی است.زمانی میرسد که دانش آموز با استفاده از کتاب و معلم های مدرسه به هیچ عنوان نمیتواند نتیجه بگیرد خب دیگه چاره ای نیست باید روش آموزشی دیگری امتحان کنیم که یکیش همین کلاس کنکور است.

یا اگر میخواهد نسبت به بقیه از سطح آموزشی خیلی خیلی بالاتری برخوردار باشید و یک معلم همیشه کنارتان باشد تا مطالب را ریز به ریز بهتون آموزش بده و تست هم بزنه میتونیم از این روش بصورت حضوری و حتی آنلاین استفاده کنیم.

👈 دی وی دی و ویدیوهای آموزشی خوبه؟

موسساتی هستند که آموزش در قالب دی وی دی و ویدیوهای ضبط شده آموزشی دارند و مثلا درس شیمی را ظرف ۱۰۰ ساعت یا دروس مختلف را در ساعت های مختلف صفر تا صد به دانش آموزان آموزش میدهند.

این روش هم برای بعضی از داوطلبان که وسواس فکری کمتری در آموزش دارند روش بدی نیست همچنین دانش آموزانی که میخواهند هزینه های کمتری نسبت به کلاس کنکور صرف کنند میتونند از ویدیوهای آموزشی استفاده کنند.پیشنهاد میکنیم تمام دروس را از یک موسسه تهیه نکنید و از هر موسسه آموزش بهترین مدرس را استفاده کنید.

👈 معدل و امتحانات نهایی مهمه؟

قبل از کنکور ۱۴۰۳ معدل فقط تاثیر مثبت داشت و اگر دانش آموزی معدل پایینی داشت اتفاق خاصی در کنکور برای او رخ نمیداد.اما از کنکور ۱۴۰۳ تاثیرات سوابق تحصیلی از ۴۰ درصد آغاز و ظرف ۴ سال به ۶۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

در نتیجه دانش آموزان پایه دهم و یازدهم هم باید خیلی خیلی مراقب نمرات امتحانات خودشون باشن چون در چند سال آینده به جایی میرسیم که سوابق تحصیلی مهم تر از کنکور میشوند.دقت کنید نمرات تمام دروس عمومی و اختصاصی دارای ضریب مشخص و در نتیجه نهایی شما تاثیر گذار است.

👈 اگر معدلم پایین بود چیکار کنم؟

با توجه به اینکه ممکن است به دلیل شرایط کرونا و عوامل دیگر خیلی از دانش آموزان معدل بالایی نداشته باشند یا داوطلبانی باشند که بخواهند از دیپلم نظام قدیم در کنکور سراسری شرکت کنند آموزش و پرورش امکان ترمیم معدل را برای تمامی شرکت کنندگان کنکور فراهم کرده است.

ترمیم معدل در واقع شرکت در امتحانات نهایی نظام جدید رشته ای که میخواهید در آن کنکور دهید میباشد و توسط آموزش و پرورش طی فرآیند و اطلاعیه های مشخص انجام میشود.اگر معدلت پایینه این فرصت خوب از دست نده.

👈 چه سوالاتی از مشاور کنکور بپرسیم : دروس عمومی از کنکور حذف شده؟

با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دروس عمومی از تمام گروه های آزمایشی کنکور حذف شد و تنها سوابق تحصیلی آن ها در نتیجه داوطلب تاثیر گذار خواهد بود.حتما ضرایب سوابق تحصیلی هر کدام از دروس عمومی را مطالعه کنید.

👈 کنکور سالی چند بار برگزار میشه؟

از کنکور ۱۴۰۳ قرار شده است که کنکور سالی ۲ بار برگزار شود.در تجربه اول یکبار دی ماه و یکبار تیر ماه و در سال ۱۴۰۳ کنکوری ها میتوانند یکبار در کنکور اردیبهشت و یکبار در کنکور تیر ماه یا در هر دو نوبت شرکت کنند.

در نظر داشته باشید همانطور که کنکور در دو نوبت برگزار میشود در دو نوبت هم سازمان سنجش اقدام به ثبت نام میکند.در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون و صد هزار نفر ثبت نام کرده اند که کنکور تجربی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

تماس با کنکور مشاور

👈 چه سوالاتی از مشاور کنکور بپرسیم : نتیجه کنکور تا کی اعتبار دارد؟

در اقدامی جالب برای اولین بار سازمان سنجش اعلام کرده است که اولا شخصی که در دو نوبت کنکور یک سال شرکت کند بهترین نتیجه او ملاک است دوما نتیجه نهایی کنکور تا ۲ سال برای داوطلب معتبر خواهد بود.

پس داوطلبانی که مجبور به اعزام خدمت سربازی هستند یا در دو سال پی در پی حتی در ۴ نوبت کنکور شرکت میکنند میتوانند از بهترین نتیجه خود برای انتخاب رشته استفاده کنند.

👈 میشه در رشته ای غیر از رشته دیپلم کنکور داد؟

پیش می آید که کسی بخواهد در رشته ای غیر از رشته ای که دیپلم آن را دارد کنکور دهد.از نظر سازمان سنجش اصلا محدودیتی برای این افراد وجود ندارد اما با توجه به تاثیرات قطعی سوابق تحصیلی عملا اینکار بی فایده است چون تاثیر سوابق تحصیلی دروس اختصاصی به داوطلب تعلق نمیگیرد.

احتمال نتیجه گرفتن صفر نیست اما داوطلب باید به قدری کنکوری خوبی بدهد که عقب ماندگی سوابق تحصیلی جبران شود.در کل پیشنهاد میکنیم کسانی که قصد اینکار را دارند از شرایط تغییر رشته استفاده کنند.

👈 چه سوالاتی از مشاور کنکور بپرسیم : کدوم آزمون آزمایشی ثبت نام کنیم؟

آزمون های آزمایشی برنامه ریزی و سبک اتمام مطالب را مشخص میکنند همچنین باعث میشوند تا داوطلب چندین با در شرایط کنکور قرار بگیرد.پس زمانی که میخواهید در آزمون آزمایشی ثبت نام کنید باید به جامعه آماری آزمون و کیفیت سوالات و تعداد آزمون ها توجه داشته باشید.

هر کدام از مجموعه هایی که آزمون آزمایشی برگزار میکنند ویژگی های مختص خود را دارند اما در کل با در نظر گرفتن تمام معیار ها میتوان گفت ازمون های قلمچی میتونه انتخاب خوبی در این بخش باشه.

پیشنهاد ما به شما : بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور

👈 اگر بی انگیزه شدیم چیکار کنیم؟

بی انگیزگی و عدم تمایل به درس خواندن و در نهایت نا امیدی قطعا دلیل و منشا مشخصی دارد و هیچ دانش آموزی الکی بی انگیزه و نا امید نمیشود.در این مواقع به سرعت باید ریشه یابی کنیم و دلیل بی انگیزگی را کشف کنیم و با کمک مشاور کنکور یا حتی مشاور روانشناس سریعا برطرفش کنیم.

👈 چه سوالاتی از مشاور کنکور بپرسیم : عید چطور درس بخونیم؟

برنامه عید کمی متفاوت است و در واقع حفظ فشار درس خواندن و برطرف کردن عقب ماندگی ها در عید اتفاق می افتد.برنامه ریزی و تست زدن در عید موضوعی بسیار گسترده است که در همین سایت میتونید مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

پیشنهاد میکنیم عید برای داشتن تمرکز روی درس محیطی برای درس خواندن انتخاب کنید که سرعت و پیشرفت شما از دست نرود.بعضی ها به کتاب خانه میروند بعضی ها وارد پانسیون ها میشوند بعضی ها هم در همان منزل شرایط را محیا میکنند.

پیشنهاد ما به شما : برنامه ریزی برای عید کنکور

👈 چه سوالاتی از مشاور کنکور بپرسیم : مشاور کنکور باید چه ویژگی هایی داشته باشه؟

شاید دقیق نشه از خود مشاور کنکور این سوال را پرسید اما با در نظر گرفتن چند معیار به سادگی میتونید مشاور خوب و بد از هم تشخصی بدید.مشاور باید اطلاعات کافی درباره آخرین قوانین و اخبار کنکور داشته باشه همچنین از مباحث و مطالب کتاب های نظام جدید مطلع باشه.

مشاوری که حتی از بودجه کنکور خبر نداره و نمیتونه یه برنامه ریزی ساده هفتگی انجام بده یا تفاوت های آزمون های آزمایشی و ضرایب دروس در سوابق تحصیلی و کنکور نمیدونه مشاور نیست بیشتر شبیه افرادیه که از دور شنیده مشاور کنکور بودنم راه خوبی واسه پول درآوردن از دانش آموزان و خانواده های ساده هست!

👈 بهترین ساعت مطالعه برای درس خوندن چه ساعتیه؟

در دو حالت میشه به این سوال جواب داد.یکی از نظر فیزیولوژی بدن انسان است که باید گفت بالاترین بهره وری مغز انسان بعد استراحت عمیق یعنی صبح اتفاق میوفته واسه همین هم هست صبح ها اکثر آدم ها حس با انرژی بودن دارن و هر چی به ظهر نزدیک میشیم حالت کسلی بیشتر میشه.

دوما میشه علاوه بر ساعت صبح هر کسی بر اساس خصوصیات خودش بهترین ساعت درس خوندنشو تعیین کنه ممکنه یکی ظهر ها عالی باشه یکی عضر یکی هم نصف شب خیلی خوب بتونه درس بخونه.تو چه ساعتی خیلی خوب میتونی درس بخونی؟

👈 چه سوالاتی از مشاور کنکور بپرسیم : در انتخاب رشته علاقه مهم تره یا درآمد؟

این سوال واقعا سوال کلیدی و مهمیه و باید خیلی خیلی با دقت به آن جواب داد.متاسفانه در وضعیت فعلی کشور نمیشه صد در صد سراغ علاقه رفت یا صد در صد دنبال پول رفت مگه اینکه علاقه ما علاقه ای پول ساز باشه.

اگر در رشته تجربی نیستید که اکثر رشته های آن هم پول ساز و هم مورد علاقه هست پیشنهاد میکنم بین علاقه و بازار کار تا حد بیشتری بازار کار را در نظر بگیرید تا در صف فارغ التحصیلان بیکار این کشور یا فارغ التحصیلانی که در شغل های غیر مرتبط هستند قرار نگیرید.

پیشنهاد ما به شما : مطالعه مقاله کامل در انتخاب رشته علاقه مهم تره یا بازار کار

👈 رتبه قبولی رشته های پزشکی و پیراپزشکی چه رتبه هایی هستند؟

برای قبولی در رشته های پزشکی با توجه به افزایش های ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش پزشکی میتوان تا رتبه ۳۰۰۰ سهمیه قبول شد البته ما خوشبینانه ترین حالت را در نظر گرفتیم و تمامی جنس های دانشگاهی را در این رتبه بندی لحاظ کردیم همچنین در جریان باشید حداقل رتبه قبولی پزشکی در سهمیه های مختلف متفاوت است.

در رابطه با رشته های پیراپزشکی شرایط قبولی کمی ساده تره و حتی کسانی هستند که با رتبه ۲۰ هزار سهمیه امکان قبولی پیدا میکنند چون بحث علاقه و دانشگاه محل تحصیل پیش می آید خیلی از داوطلبان مخصوصا آن هایی که به رتبه های پزشکی نزدیک هستند انتخاب رشته نمیکنند.

تماس با کنکور مشاور

👈 چه سوالاتی از مشاور کنکور بپرسیم : پزشکی بدون آزمون داریم؟

قطعا پزشکی بدون آزمون برای ورود عموم دانش آموزان طراحی نشده است و تنها در موارد خاص مانند دانش آموزان دارای مدال المپیاد کشوری و جهانی میتونن بدون کنکور وارد رشته پزشکی شوند. پس هر جایی هر گونه تبلیغاتی با این مضمون دیدید قطعا کلاه برداری یا غیر قانونیه!

👈 چه سوالاتی از مشاور کنکور بپرسیم : پرستاری بدون آزمون چطوری ثبت نام کنیم؟

در رابطه با رشته پرستاری و دیگر رشته های پیراپزشکی هم همچون رشته پزشکی شرایط یکسان است فقط در نوعی از پذیرش با عنوان پذیرش تعهدی شانس داوطلب کمی بالاتر خواهد رفت در غیر اینصورت هیچگونه پذیرش بدون کنکور پرستاری و پیراپزشکی وجود نداره.

👈 میشه رشته های مهندسی بدون آزمون خوند؟

تمامی رشته های زیر گروه ریاضی حتی در دانشگاه های دولتی و روزانه بدون کنکور قابل تحصیل است و از نظر اعتبار مدرک هیچ گونه تفاوتی با پذیرش با کنکور ندارد.حتی اگر دیپلم ریاضی ندارید هم میتونید وارد رشته های مهندسی بدون کنکور شید.

👈 میشه رشته حقوق و روانشناسی بدون آزمون خوند؟

تمامی رشته های زیر مجموعه علوم انسانی حتی در دانشگاه های دولتی و روزانه قابل تحصیل است و کسانی هم که دیپلم انسانی ندارند میتوانند در انتخاب رشته حقوق و روانشناسی بدون کنکور شرکت کنند.

برای موفقیت و کسب رتبه عالی در کنکور شما میتونید از مشاوره کنکور آکادمی کنکور مشاور استفاده کنید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید