لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

هزینه انتخاب رشته

هزینه انتخاب رشته

یکی از مهم ترین دغدغه هایی که داوطلبان کنکور و به خصوص خانواده های آن ها دارند هزینه انتخاب رشته است . علاوه بر کیفیت انتخاب رشته قطعا مهم است هزینه نسبت به کاری که انجام میشود عادلانه باشد.

متاسفانه بعضی افراد و موسسات بدون توجه به رتبه و شرایط قبولی داوطلب صرفا با رویا پردازی و قول های بی مورد جهت قبولی در رشته های معروف و دانشگاه های خوب تلاش میکنند به هر نحوی پول بگیرند و هیچ مسولیتی بعد از دریافت مبلغ بر عهده نمیگیرند!

در این مقاله به بررسی هزینه انتخاب رشته کنکور در موارد مختلف نیاز به انتخاب رشته میپردازیم تا شما عزیزان در برهه حساس انتخاب رشته روشن و آگاه باشید و از پرداخت مبالغ زیاد در امان باشید . تا انتها با کنکور مشاور همراه شو و از این مقاله حداکثر آگاهی را به دست بیار .

شما می‌توانید برای درک بهتر مزایای مشاوره گرفتن برای انتخاب رشته و گرفتن بهترین تصمیم به مشاوره انتخاب رشته مراجعه کنید

هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

دانشگاه آزاد که خودش مستقل دفترچه انتخاب رشته منتشر میکند و سازمان سنجش و پذیرش مستقل خود را دارد . در پروسه انتخاب رشته در تمامی گروه های آموزشی کنکور اجازه انتخاب حداکثر ۱۰۰ کد رشته را به داوطلبان میدهد.

با توجه به این انتخاب رشته در دانشگاه آزاد بیشتر بر اساس استراتژی بومی گزینی انجام میشود و همچنین کد رشته های بسیار کمتری نسبت به انتخاب رشته سراسری دارد در نتیجه کار مشاور انتخاب رشته به مراتب ساده تر است.

میتوان گفت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد علاوه بر اینکه مشاور از تراز ها و اولویت بندی های واحد های دانشگاه آزاد در رشته های مختلف باید مطلع باشد ، در مورد انواع رشته ها و شرایط و هزینه های دانشگاه آزاد هم باید اطلاع رسانی های کافی را انجام دهد.

البته حتی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد با وجود کد رشته های کمتر بازهم مشاور انتخاب رشته باید اولویت بندی رشته ها و دانشگاه ها را بر اساس تراز هر واحد دانشگاهی و علاقه مندی داوطلبان به درستی انجام دهد تا انتخاب رشته حرفه ای و قدرتمند باشد.

هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد بطور متوسط مبلغی بین ۶۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نسبت به رتبه داوطلب و تعداد  علاقه مندی ها و گروه آزمایشی که در آن شرکت کرده است منصفانه میباشد.

تذکر ❗❗

موسساتی هستند که برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد مبالغی بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان طلب میکنند که کاملا غیر منطقی است.

هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد بدون کنکور

درست است که دانشگاه آزاد پذیرش بدون کنکور هم دارد اما منظور از بدون کنکور بودن انتخاب واحد های دانشگاهی و قبولی قطعی نیست بلکه در این حالت انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی و تجانس دیپلم داوطلب با رشته انتخابی انجام میشود.

پس اگر مشاور انتخاب رشته اطلاعات کافی از ظرفیت ها و رتبه بندی واحد های دانشگاهی نداشته باشد قطعا ترتیب دانشگاه ها را غلط انتخاب میکند و شانس داوطلب کم میشود . همچنین ضروری است در رابطه با رشته ها و آینده شغلی آن ها به داوطلب توضیحاتی داده شود.

داشتن تجربه در انتخاب رشته بدون کنکور بر اساس نتایج سال های قبل قطعا به داوطلب کمک میکند تا دقیقا در رشته و واحد دانشگاهی دلخواه قبول شود . توجه داشته باشید بسیاری از داوطلبان کنکور حتی آن هایی که نتیجه خوبی گرفته اند مخصوصا در گروه ریاضی و انسانی سراغ پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد می آیند.

هزینه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد با توجه به حساسیت هایی که دارد و نوع بارگذاری مدارک که کمی متفاوت است مبلغی بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان میباشد و هزینه های بیشتر از این مبلغ قطعا غیر منصفانه است.

تذکر ❗❗

دانشگاه آزاد برای هر کدام از از گروه های آزمایشی انتخاب رشته بدون کنکور جدا دارد در واقع داوطلب میتواند در هر ۵ گروه آزمایشی انتخاب رشته کند و بعد از اعلام نتایج در هر کدام از رشته هایی که قبول شد وارد شود.

هزینه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

هزینه انتخاب رشته کنکور سراسری

انتخاب رشته کنکور سراسری به دلیل حساسیت ها و کد رشته های زیادی که توسط سازمان سنجش ارائه میشود قطعا کار زمانبر و سختی است . در انتخاب رشته سراسری باید علاوه بر بررسی رشته ها و معرفی آن به داوطلب در مورد این موارد اطلاعات کافی داشت.

  • سهمیه بندی ها
  • تفاوت رتبه کشوری و منطقه
  • پر تقاضا ترین رشته ها
  • اولویت بندی رشته ها
  • تراز های دانشگاهی
  • رشته و دانشگاه های تعهدی
  • اولویت بندی کد رشته های شرایط خاص
  • ترتیب دانشگاه های پردیس ، پیام نور و غیر انتفاعی
  • شهریه دانشگاه ها
  • تحلیل کارنامه و تخمین شانس داوطلب

با وجود این موارد ممکن است انتخاب رشته کنکور سراسری بین ۲ تا ۴ جلسه زمان ببرد که فقط صحبت با داوطلب است و جدا از این ها حداقل زمان کافی برای یک انتخاب رشته خوب ۵ ساعت میباشد.

هزینه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ با در نظر گرفتن تغییرات بوجود آمده و نقش سوابق تحصیلی در نمره داوطلب مبلغی بین یک میلیون و چهارصد هزار تومان تا ۲ میلیون تومان میباشد که به رتبه و تعداد رشته های درخواستی داوطلب و حساسیت های رشته ای که در آن کنکور داده شده است ربط دارد.

تذکر ❗❗

متاسفانه در سال های گذشته بر اساس تبلیغات کاذب و اعتماد های بیجا افرادی بوده اند و هستند که بدون جلسه مشاوره یا در نظر گرفتن رتبه و تراز داوطلب هزینه هایی بین ۵ تا ۲۰ میلیون تومان دریافت میکرده اند که در نهایت سودی جز اینکه مبلغی از بین رود نداشته!

هزینه انتخاب رشته دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی ۱۴۰۲

کد رشته های زیادی مربوط به دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی وجود دارد که بیشتر داوطلبانی سراغ آن میروند که نتوانسته اند در دوره های روزانه و نوبت دوم مجاز شوند . در هر صورت برای این افراد هم باید انتخاب رشته بطور کامل همراه معرفی رشته ها و بازار کار آن ها انجام شود.

همچنین بررسی شرایط دانشگاه های پیام نور از نظر هزینه تا اعتبار مدرک و از همه مهم تر شانس قبولی داوطلب الزامی است . به همین دلیل نیاز است حداقل یک جلسه مشاوره برای انتخاب رشته با داوطلب ترتیب داده شود.

هزینه انتخاب رشته دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی با توجه به تعداد رشته های درخواستی و رتبه داوطلب و شهری که داوطلب ازآن قصد انتخاب رشته دارد مبلغی بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان میباشد.

تذکر ❗❗

ممکن است با توجه به محل سکونت تعداد انتخاب های داوطلب در این دو دانشگاه کم باشد که در این صورت مشاور باید پیشنهاد ورود به شهر های همجوار را دهد تا شانس قبولی افزایش پیدا کند.

هزینه انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی تنها دانشگاه کشور است که تنها شرایط ورود به آن معدل یا سوابق تحصیلی میباشد و هیچ ربطی به کنکور سراسری ندارد . رشته های دانشگاه علمی کاربردی کمی خاص هستند و خیلی ها با دیدن دفترچه انتخاب رشته این دانشگاه سر در گم میشوند.

همچنین قوانی خاصی در ثبت نام ، برگزاری کلاس و امتحانات وجود دارد که داوطلب باید حتما از قبل این موارد را بداند. اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی در رشته هایی مانند مهندسی و حقوق که نیاز به پروانه کار و مجوز دارند همیشه مورد سوال بوده است.

با وجود این جزئیات گسترده و تعداد زیاد واحد های علمی کاربردی با عناوین مختلف مشاور انتخاب رشته کار ساده ای ندارد چون باید در مورد تمام انتخاب های شما و بازار کار و کیفیت مدرک تحصیلی در آن رشته توضیحاتی دهد.

هزینه انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی با توجه به معدل ، رشته دیپلم ، رشته های تحصیلی مورد علاقه و هدفی که از ورود به دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان متغیر است.

تذکر ❗❗

برای تمام دائطلبان دانشگاه علمی کاربردی مناسب نمیباشد پس حتما قبل از ورود به این دانشگاه با مشاور متخصص و مجرب صحبت کنید.

هزینه انتخاب رشته بدون کنکور

موازی با دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری دفترچه ای دیگر در سایت سازمان سنجش بعنوان دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی منتشر میشود که شامل رشته های بدون کنکور میباشد.

دانشگاه هایی که رشته بدون کنکور ارائه میدهد

  • دانشگاه های سراسری ( دوره روزانه و نوبت دوم )
  • دانشگاه های پردیس بین الملل
  • دانشگاه های ظرفیت مازاد
  • دانشگاه پیام نور
  • دانشگاه های غیر انتفاعی

انتخاب رشته بدون کنکور تقریبا تفاوتی با انتخاب رشته کنکور سراسری ندارد و به همان میزان نیاز است در مورد رشته ها و تراز های دانشگاهی و در نتیجه اولویت بندی نهایی اطلاعات داشت . مشاور انتخاب رشته بدون کنکور باید در مورد رشته ها و بازار کار آن ها همچنین اعتبار مدرک ذانشگاه های بدون کنکور اطلاعات داشته باشد.

با توجه به تعداد رشته های درخواستی داوطلب و تعداد رشته های بدون کنکور ارائه شده و معدل و محل سکونت داوطلب میتوان برای انتخاب رشته بدون کنکور هزینه ای بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفت که منصفانه است.

تذکر ❗❗

انتخاب رشته بدون کنکور کمی برای داوطلبان نا شناخته است و متاسفانه خیلی ها با فرض اینکه اگر از طریق انتخاب رشته بدون کنکور وارد دانشگاه شود مدرک تحصیلی آن ها اعتبار ندارد یا تنها رشته های بد در این گزینش وجود دارد در حالی که اصلا اینطور نیست!

نحوه پرداخت انتخاب رشته

بعد از اینکه تصمیم گرفتید برای انتخاب رشته کنکور سراسری یا آزاد و حتی انتخاب رشته های بدون کنکور این جنس های دانشگاهی با مجموعه تخصصی انتخاب رشته کنکور مشاور همکاری کنید لازم است با پرداخت هزینه وقت انتخاب رشته شما رزرو شود.

برای اینکار از این روش ها اقدام کنید

بصورت حضوری به موسسه با توجه به آدرسی که در سایت قرار داده شده مراجعه کنید تا همکاران ما وقت مشاوره انتخاب رشته شما را رزرو کنند و جلسات حضوری برای شما رزرو شود.

از طریق سایت در قسمت رزرو وقت مشاوره اطلاعات خودتان را وارد کنید و ثبت درخواست انجام دهید تا با شما تماس گرفته شود.

از طریق درگاه سایت کنکور مشاور در قسمت رزرو وقت مشاوره میتوانید هزینه انتخاب رشته های درخواستی را پرداخت کنید.

همین الان با یکی از شماره هایی که در سایت قرار داده شده است تماس بگیرید تا همکاران ما توضیحات کامل را به شما بدهند و وقت مشاوره تلفنی یا حضوری شما را رزرو کنند.

خبر خوب

جهت اثبات توانایی های مشاور انتخاب رشته مجموعه جلسات گروهی بصورت آنلاین و حضوری رایگان انجام میشود و در صورت رضایت داوطلب میتواند برای انتخاب رشته وقت رزرو کند.

این فرصت طلایی را از دست نده و با استفاده از شرایط رایگان مشاوره انتخاب رشته با نظر خودت مشاور را انتخاب کن تا بدون هیچ دغدغه ای انتخاب رشته برای شما انجام شود.

هزینه مشاوره انتخاب رشته کنکور

هزینه مشاوره انتخاب رشته کنکور

ممکن است بعضی از داوطلبان به سختی به مراکز انتخاب رشته اعتماد کنند یا اینکه میخواهند با دریافت اطلاعاتی خودشان انتخاب رشته انجام دهند . این عزیزان معمولا فقط از مشاوره انتخاب رشته استفاده میکنند.

در واقع زمانی را تحت عنوان مشاوره تلفنی یا حضوری بین ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت با مشاور صحبت میکنند و سوالاتشان را از مشاور میپرسند.بعد از پایان جلسه مشاوره میتوانند خودشان انتخاب رشته انجام دهند یا انتخاب رشته را به مشاور متخصص بسپارند.

هزینه مشاوره انتخاب رشته بصورت تلفنی یا حضوری بر اساس زمان جلسه در نظر گرفته میشود و این صورت است:

۲۰ دقیقه مشاوره ۱۵۰ هزار تومان

۴۰ دقیقه مشاوره ۲۵۰ هزار تومان

۶۰ دقیقه مشاوره ۳۵۰ هزار تومان

خبر خوب

مخاطبینی که هزینه مشاوره انتخاب رشته پرداخت کنند و بعد از جلسه انتخاب رشته تصمیم بگیرند که انتخاب رشته بصورت کامل به مجموعه کنکور مشاور داده شود هزینه دریافتی جهت مشاوره از هزینه کل انتخاب رشته کسر خواهد شد!

برای مثال اگر شخصی مبلغ ۳۵۰ هزار تومان بعنوان مشاوره انتخاب رشته برای یک ساعت پرداخت کند و بعد از جلسه بخواهد انتخاب رشته سراسری با مبلغ ۲ میلیون تومان انجام دهد دیگر لازم نیست برای انتخاب رشته ۲ میلیون پرداخت کند چون ۳۵۰ هزار تومان مشاوره از مبلغ کل کسر میشود و مابقی مبلغ پرداخت میشود.

این فرصت طلایی را در هیچ جای دیگری نخواهید دید و با ثبت نام در طرح انتخاب رشته کنکور مشاور بدون شک و بدون دغدغه بصورت تضمینی طبق تعهد مشاورین ما در رشته و جایی که میخوای قبول شو.

دل نوشته ای از کنکور مشاور

ما در مجموعه کنکور مشاور با دور هم جمع کردن جوانان نخبه و تحصیل کرده دانشگاهی که هر کدام دارای رتبه ای خوب در کنکور هستند و بعنوان رتبه برتر شناخته میشوند سعی داشته ایم تا کیفیت و عدالت آموزشی را در میان تمام فرزندان ایران گسترش دهیم.

در این راستا با تخصصی که داریم در این برهه حساس انتخاب رشته هم همین هدف را داریم تا هیچ داوطلبی در هیچ جای این سرزمین پهناور از داشتن مشاور بی بهره نماند . با پیوستن به مجموعه کنکور مشاور از حیث کیفیت و تضمینی بودن کار خیالتان راحت باشد.

تجربه را تجربه نکنید!

همین التن برای اطلاع از هزینه انتخاب رشته و رزرو وقت مشاوره حضوری یا تلفنی با کنکور مشاور تماس بگیرید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید