لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

موفقیت در کنکور در زمان کم

موفقیت در کنکور در زمان کم

موفقیت در کنکور در زمان کم امکان‌پذیر است؟ سؤالی که اغلب داوطلبان کنکور از مشاوران تحصیلی می‌پرسند. موفقیت در کنکور آنچنان دور از ذهن نیست. حتی اگر زمان بسیار کمی در اختیار داشته باشید. برخی از افراد به دلایل مختلفی تصمیم می‌گیرند که  دیرتر از سایرین درس خواندن را شروع کنند.

ما می‌خواهیم به شما بگوییم که از هر زمانی که شروع کنید، دیر نیست. اگرچه شاید تأخیر به وجود آمده، کمی نگران کننده باشید. اما شما می‌توانید با مدیریت بحران، موانع پیش آمده را از سر راه خود بردارید.

بدون شک برای موفقیت در کنکور، راه‌های تکنیکی به کمک‌تان می‌آیند. در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا بیشتر با جزئیات مرتبط با موفقیت در کنکور آشنا شوید.

آیا موفقیت در کنکور در زمان کم امکان‌پذیر است؟

قبل از آنکه به این پرسش پاسخ دهیم باید به این نکته اشاره کنیم که مطلقاً خود را با سایر رقبایتان که زودتر از شما شروع به درس خواندن کردند، مقایسه نکنید. به طور کلی از مقایسه کردن دست بکشید. به هر حال شرایط پیش آمده سبب شده تا شما زمان کمتری را در مقایسه با دیگران داشته باشید.

موفقیت در کنکور در زمان کم آنقدرها رؤیا پردازانه نیست. شما بایستی تأخیر به وجود آمده را جبران کنید. در نتیجه فکرهای بیهوده را که نتیجه‌ای جز اتلاف وقت نخواهد داشت را باید از ذهن خود دور کنید. مطالعه نکات تکنیکی، درسنامه‌های جامع و تکمیلی و تست زنی‌های متفرقه تا حد بسیار زیادی در روند پیشرفت شما مؤثر خواهد بود.

توصیه می‌شود تا حد امکان از میانبرهای تحصیلی استفاده کنید. مطالعه نکته‌های تستی، سؤالات آزمون‌های مرتبط با سال‌های گذشته و تست زنی‌های مکرر قطعاً به کمک‌تان خواهد آمد.

راه‌های موفقیت در کنکور در زمان کم

موفقیت در کنکور در زمان کم

آشنایی با راه‌های موفقیت در کنکور در زمان کم تابلوی‌های مسیر پیشرفت را به شما نشان خواهد داد. پیش از آنکه به سراغ توضیح مختصری درباره راه‌های موفقیت در کنکور برویم. باید به این نکته اشاره کنیم که از حالا تا زمان امتحان را را برای خود برنامه‌ریزی کنید. البته شاید کمی برنامه‌ریزی‌تان فشرده‌تر شود. اما نتایج ارزشمندی را به دنبال خواهد داشت.

برنامه‌ریزی منظم کنکوری

برنامه‌ریزی یکی از اصلی‌ترین راه‌های موفقیت در کنکور است. حالا که به زمان‌های پایانی نزدیک می‌شوید، این برنامه‌ریزی کمی فشرده‌تر خواهد بود. دیگر تایم استراحت و تفریحات طولانی مدت به پایان رسیده است.

اما در عین حال که برای نحوه درس خواندن‌تان برنامه‌ریزی می‌کنید، باید آرامش درون داشته باشید. درس‌ها را بخش‌بندی کنید. پس از مطالعه درسنامه‌ها مستقیم سراغ تست‌زنی بروید.

روی بخش‌هایی که در آن ضعف جدی دارید، بیشتر تمرکز کنید. نوت برداری کنید. تمامی نکته‌ها، تکنینک‌ها و نکات مهم درسی را فهرست‌وار کنید تا مطالعه برایتان قابل درک‌تر شود. تمامی این بخش‌ها را در برنامه درسی خود بگنجانید. از همه مهمتر به برنامه‌ریزی خود وفادار باشید.

اولویت‌بندی را فراموش نکنید

موفقیت در کنکور در زمان کم

همانطور که میدانید برخی از درس‌ها ساده‌تر و حفظی هستند. اما برخی دیگر دارای فرمول‌ها و تکنیک‌های مختص به خود می‌باشند. پیش از هر چیز نقاط ضعف و قدرت خود را بشناسید. دروس را برای خود اولویت‌بندی کنید. از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. زمان را از دست ندهید.

فصل‌های مهم، تیترها و نمونه سؤالات آزمون‌های جامع را بررسی کنید. تا حد امکان از سؤالات استاندارد استفاده کنید. به‌خصوص آزمون‌های جامع سال‌های گذشته تا حد بسیار زیادی به کمک‌تان می‌آید.

از اشتباه کردن نترسید

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که تصمیم به تست زدن گرفتید. اما ۷۰ درصد تست‌ها را اشتباه زدید. ما به شما توصیه می‌کنیم که از اشتباه کردن نترسید. اگر پاسخ سؤال تستی را اشتباه می‌زنید به پاسخنامه مراجعه کنید. سعی کنید بفهمید که چطور جواب درست انتخاب شده است.

مفید برای شما : تاثیر هوش برای موفقیت در کنکور چقدر است

در صورت امکان حتی پاسخ سؤال را حفظ کنید. شاید برایتان جالب باشد، اما یکی از تکنیک‌های کنکوری حفظ کردن پاسخ سؤالات تستی است. اما یادتان باشد این تکنیک برای آن دسته از داوطلبانی است که با زمان بسیار کمی روبرو هستند. در هر حال برای موفقیت در کنکور در زمان کم باید تمام توانایی‌ها و تکنیک‌ها را به کار برد.

درس خواندن را برای خود ساده کنید

بخش‌های توضیحی، درسنامه‌های تکمیلی، پرسش‌های تشریحی، هر چه ساده‌تر قابل فهم‌تر. سعی کنید درسنامه‌ها را برای خود به بخش‌های مختلفی تقسیم کنید. مطالعه عمیق داشته باشید. درست است که زمان کمی در اختیار دارید. اما با مطالعه گذرا به جایی نخواهید رسید.

در نتیجه تا می‌توانید مفاهیم را با دقت بیشتری بخوانید. مرور کردن را از یاد نبرید. خلاصه نویسی و نکته برداری به شما این امکان را می‌دهد تا در هر فرصتی بتوانید مروری جامع بر کلیت مفاهیم درسی داشته باشید.

این یک تکنیک نتیجه بخش و سرعتی است. در مجموع شناخت مهمترین مباحث درسی، دقت نظر روی پاورقی‌ها، حاشیه‌های متون و نکته‌های کلیدی قطعاً به کارتان خواهد آمد. پس تا می‌توانید دقیق و سنجیده مطالعه کنید.

تماس با کنکور مشاور

تمرکز داشته باشید

اگر یک ساعت را برای مطالعه در نظر می‌گیرید. به اندازه همان یک ساعت روی درسنامه‌ها تمرکز داشته باشید. در اصطلاح باید تمرکز لیزری داشته باشید.

تمرکز لیزری این امکان را به شما می‌دهد تا به جزئی‌ترین مطالب هم دقت داشته باشید. به راحتی از روی نکات عبور نکنید. شاید از روی جمله‌ای که در حال عبور از آن هستید، همان نکته کنکوری باشد. پیشنهاد می‌شود که تمرکز بالایی روی تست‌های کنکوری در ۱۰ سال گذشته داشته باشید.

به مراتب با مطالعه نمونه سؤالات قدیم، دیدگاه بهتری به دست خواهید آورد.

داشتن روحیه بالا و انگیزه

داشتن روحیه بالا و انگیزه

اگر انگیزه نداشته باشید، تلاش‌هایتان به هدر خواهد رفت. برخورداری از روحیه بالا به شما کمک می‌کند تا مطالب را مشتاقانه دنبال کنید.

چه بسا مطالعه کتاب‌های متفرقه کنکوری نیازمند انگیزه و اشتیاق بالاست. خرید کتاب‌های کنکوری و میل به مطالعه درسنامه‌ها و سؤالات تستی یکی از رازهای معجزه‌گر موفقیت در کنکور است.

اما تصور کنید که انگیزه کافی برای مطالعه نداشته باشید. کتاب‌های کنکوری را با بی‌میلی یا حتی زورکی خریداری می‌کنید. طبیعتاً موفقیتی را هم نمی‌توان انتظار داشت.

در نتیجه اینکه دیر شروع به درس خواندن برای کنکور کردید، به تنهایی شاید یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها باشد. اما مدارا کنید تا به بهترین نتیجه دست یابید.

موفقیت در کنکور در زمان کم : بانک اطلاعات خود را بالا ببرید

بانک اطلاعات به معنای مجموع مطالب ذخیره شده در ذهن شماست. به این معنا که هر چقدر اطلاعات بالایی داشته باشید، به همان میزان شانس قبولی‌تان در کنکور بیشتر است.

اگر به طور روزانه زمانی را بین ۸ صبح تا ۸ شب با دو الی سه ساعت استراحت در طی روز کنار بگذارید. به راحتی می‌توانید اطلاعات پایه‌ای و مطالعه خود را روی تمامی مباحث درسی بالا ببرید.

پیشنهاد ما به شما : راه های افزایش سرعت مطالعه در کنکور

موفقیت در کنکور در زمان کم : از مشاوران تحصیلی کمک بگیرید

راهکارهای ارائه داده شده از سوی مشاوران تحصیلی باعث هموارتر شدن مسیرتان می‌شود. به مراتب راهکارهای توصیه شده از سوی کارشناسان و مشاوران کنکور تا حد بسیار زیادی کمک حالتان خواهد بود.

چرا که معمولاً مشاوران تحصیلی با نوع طراحی سؤالات آزمون آشنا هستند. در نتیجه می‌توانند توصیه‌های مفیدی برای چگونگی مطالعه درسنامه‌ها و تست‌زنی داشته باشند.

موفقیت در کنکور در زمان کم : مطالب را جمع‌بندی کنید

جمع‌بندی مطالب به شما کمک می‌کند تا از هر درسنامه‌ای، یک مفهوم کلی را به دست آورید. علاوه بر آن محتوای کلی درسنامه‌ها را درک خواهید کرد.

هر یک از درسنامه‌ها دارای کلید مختص به خود می‌باشند. چرا که معمولاً درسنامه‌ها روی یک الی دو مبحث متمرکز هستند. در نتیجه با جمع‌بندی می‌توانید به راحتی به مفاهیم ارزشمند درسنامه‌ها پی ببرید. با رعایت راه‌های موفقیت در کنکور در زمان کم به راحتی می‌توانید به نتیجه خوبی برسید.

چطور در کمترین زمان برای موفقیت در کنکور برنامه‌ریزی کنیم؟

چطور در کمترین زمان برای موفقیت در کنکور برنامه‌ریزی کنیم؟

برنامه‌ریزی برای موفقیت در کنکور به میزان وفاداری شما بستگی دارد. چقدر به برنامه‌ریزی‌های خود متعهد هستید؟ آیا هر روز در یک تایم مشخص شده می‌توانید کاری را شروع کرده و به پایان برسانید؟

اگر پاسخ‌تان به این پرسش‌ها مثبت است، پس می‌توانید   برای موفقیت در کنکور از یک برنامه‌ریزی مستمر و بهینه بهره‌مند شوید. ناگفته نماند که بدون برنامه‌ریزی می‌توانید تمامی مطالعه‌های خود را حتی به صورت پراکنده انجام دهید.

اما طبیعتاً زمان بسیار طولانی به طول می‌کشد تا کارها انجام شوند. اما توجه داشته باشید که شما زمان کمی برای موفقیت در کنکور در اختیار دارید.

در نتیجه برنامه‌ریزی پایه اصلی موفقیت و کسب رتبه قابل قبول برای شماست.

نکته بعدی داشتن تمرکز بالا در کنار برنامه‌ریزی است. اگر برنامه‌ریزی داشته باشید اما تمرکز کافی روی متون و مفاهیم نداشته باشید. کاملاً ناموفق خواهید بود.

در‌واقع برنامه‌ریزی و تمرکز مکمل یکدیگرند. یکی بدون وجود دیگری کافی نیست. قدرت تمرکز بالا سبب می‌شود که حتی سخت‌ترین و پیچیده‌ترین فرمول ها را هم درک نمایید.

برای تقویت تمرکز راه‌های بسیاری وجود دارد. ورزش منظم، برخورداری از ویتامین‌ها و غذهای‌های مفید از جمله راه‌های تقویت تمرکز محسوب می‌شوند.

جمع‌بندی

موفقیت در کنکور در زمان کم  با یک برنامه‌ریزی ساده و بی‌نقص به راحتی برایتان امکان‌پذیر است. به شرط آنکه از حاشیه دور بمانید.

درگیر افکار منفی، ترس یا نگرانی نشوید. روی کارتان متمرکز باشید. اگر در دوران تحصیلی پایه قوی داشته باشید اصلاً جای نگرانی نخواهد بود. اما اگر از نظر درسی ضعیف باشید باید بیشتر تکرار و تمرین کنید.

در این مطلب به توضیح راه‌های موفقیت در کنکور در کوتاهترین زمان ممکن پرداخته شد. در موجموع توصیه می‌شود که توانایی‌های خود را دست‌کم نگیرید. با یک ریتم منظم مطالعه کنید تا به موفقیتی که انتظارش را دارید برسید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید