لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

روش درس خواندن برای امتحان نهایی

روش درس خواندن برای امتحان نهایی

امتحانات نهایی از این حیث که به صورت هماهنگ در سراسر کشور برگزار میشود و نمرات آن بعنوان سوابق تحصیلی دانش آموزان در بخشی از نمره کنکور سراسری تاثیر گذار است بسیار با اهمیت میباشد. تمام دانش آموزان باید بهترین روش درس خواندن برای امتحان نهایی را یاد بگیرند.

در این صورت میتوانند به سادگی از نمرات خوبی برخوردار شوند و شانس بالاتری برای قبولی در رشته و دانشگاه های خوب کشور داشته باشند.تا انتها با کنکور مشاور همراه شو تا راز موفقیت در امتحانات نهایی را بهت بگیم!

راز موفقیت در امتحان نهایی چیست؟

راز موفقیت در امتحان نهایی چیست؟

امتحانات نهایی تقریبا هیچ تفاوتی با امتحانات دیگر از نظر زمان جلسه آزمون یا تعداد سوالات ندارد تنها تفاوت هایی که میشه برای آن در نظر گرفتن هماهنگ بودن امتحانات نهایی در سراسر کشور است همچنین معلم هایی که برگه های امتحانی را تصحیح میکنند یا سوالات را طرح میکنند قابل شناسایی نیستند.

در واقع از قبل از سراسر کشور توسط معلم دروس مختلف سوالات طرح میشود و بعد از آزمون هم بطور رندوم برگه ها برای تصحیح به مدرسه ای که دانش آموز در آن مشغول به تحصیل نباشد فرستاده میشود.

به دلیل اینکه امتحانات نهایی بصورت سراسری در کل کشور برگزار میشود و سطح تمام دانش آموزان در زمان طرح سوالات در نظر گرفته شده است میتوان از اینکه سوالات خیلی سخت یا خیلی آسان نیست خوشحال بود.

در واقع اگر دانش آموزان در طول سال کمی درس خوانده باشد یا در زمان امتحان چند ساعتی درست و خوب درس بخواند میتواند و سطح متوسطی هم داشته باشد میتواند به سادگی در امتحانات نهایی نمره خوبی بدست بیاورد.

اما راز اصلی موفقیت…

علاوه بر درس خواندن در طول سال یا درس خواندن شب امتحان مهم ترین مسئله برای موفقیت در امتحانات نهایی به دلیل اینکه سوالات هماهنگ و سراسری هستند و تقریبا هر ساله تکرار میشوند و و فقط صورت سوال تغییر میکند آشنایی با نمونه سوالات است.

بهترین منابع امتحان نهایی

برای اینکه مرور و تکرار و یاد گیری اتفاق بیوفتد و دانش آموز برای امتحانات نهایی آماده شود میتواند از یک سری از منابع استفاده کند.حتی اگر قرار باشد دانش آموزانی شب امتحانی درس بخوانند به دلیل اینکه این منابع از درس نامه خلاصه و مختصری برخوردار است و بیشتر نمونه سوال دارد میتوانند استفاده کنند.

👈 کتاب های شب امتحان خیلی سبز

👈 کتاب های امتحانات مهر و ماه

👈 کتاب های امتحان نهایی اسفندیار

👈 کتاب های امتحانی ۶۴۲۰ گاج

👈 کتاب های امتحانی انتشارات بنی هاشمی

مهم ترین و پر فروش ترین و کامل ترین منابع امتحان نهایی که نسبتا قیمت خوبی هم  دارند این کتاب ها میباشند و تقریبا تمام این منابع دانش آموزان هفتم تا دوازدهم را در رشته ها و دروس مختلف پوشش میدهد.

این منابع از درس نامه و پاسخنامه تشریحی تشکیل شده است و ختی دارای تقسیم بندی نمونه سوالات نیم سال اول و دوم میباشد.میتوانید نمونه سوالات امتحانات نهایی در چند سال گذشته را به همراه بودجه بندی ، تعداد سوال و زمان پاسخگویی در این منابع مشاهده کنید.

اگر دانش آموز درس خونی هستی و میخوای در طول سال هم درس بخونی تا در زمان امتحانات نهایی سختی کمتری بکشی پیشنهاد میکنیم از این منابع در طول سال حتما استفاده کن.

بهترین منابع در طول سال تحصیلی

👈 ماجراهای منو درسام از انتشارات خیلی سبز

👈 کتاب های فرمول ۲۰ از انتشارات گاج

👈 کتاب های سیر تا پیاز از انتشارات گاج

👈 کتاب های غول امتحان از انتشارات مبتکران

👈 کتاب های سه بعدی از انتشارات نشر الگو

👈 کتاب های میکرو نهایی از انتشارات گاج

منابعی که انتخاب میکنید بهتر است مناسب سطح شما باشد برای اینکه تعیین سطح شوید میتوانید همین الان با کنکور مشاور تماس بگیرید تا ظرف مدت ۱۵ دقیقه شما را تعیین سطح کنیم و بهترین منابع را به شما معرفی کنیم.

همچنین میتونید به کتاب فروشی ها برید و چندتا از این منابع را برای چند دقیقه ورق بزنید تا هر کدام باب میلتان بود تهیه کنید.اصلا نگران کمبود زمان نباشید چون اگر دانش آموز درس خونی باشید حداقل ۲ تا از این منابع را میشه در طول سال مطالعه کرد و مسلط شد و قطعا نمره ۲۰ گرفت!

اما بعد از تهیه منابع مناسب تازه کار شروع میشود و برای قطعی کردن موفقیت در امتحانات نهایی کافیه همین چند مرحله ساده را انجام بدیم!

👈 برنامه ریزی

شما برای موفقیت در امتحانات نهایی یا هر کار دیگه ای باید حتما برنامه ریزی کنید.بدون برنامه ریزی یهو بخودت میای میبین شب امتحان رسیده چند تا درس بلدی و چند تا درس دیگه رو اصلا تا حالا دو صفحه هم نخوندی. اینجاست که استرس میگیری و همونایی هم که خوندی از مغزت میپره!

برای برنامه ریزی منظم بعد از اینکه از مدرسه برمیگردی تا شب که میخوای بخوابی ۲ ساعت برای استراحت و غذا خوردن در نظر بگیر، یک ساعتم برای هر تفریحی که خودت میخوای کنار بزار.اگر ساعت ۲ خونه باشی و قراغر باشه ساعت ۱۲ بخوابی تقریبا ۱۰ ساعت زمان داری.

اگر ۳ ساعت صرف کارهای دیگه شه ۷ ساعت زمان برای شما باقی میمونه که یک ساعتشم بعنوان زمان های استراحت بین دروس میزاریم پس میشه به سادگی ۶ ساعت زمان مفید داشت به همه کار هم رسید.

نهایتا در طول روز ۳ درس را مطالعه کنید و بین هر دو درس اختصاصی یک درس عمومی قرار بدید.به سادگی با این روش تعداد دروس را در طول هفته بچین و شروع به خوندن کن.یادت نره پنجشنبه و جمعه بهترین زمان برای مرور و جمع بندی درس هایی است که در طول هفته خوندید همچنین عقب افتادگی ها هم میشه جبران کرد.

👈 خلاصه نویسی

دفتری جدا برای هر درس بردار و زمانی که داری درس میخونی یا معلم درس میده یا سوالی حل میکنی نکات مهم در رابطه با اون مبحث را تو دفترت بنویس.نوشته هات باید بسیار کوتاه و فقط در قالب نکته برداری باشه و از جزوه نویسی بشدت دوری کن!

این نکته ها اسمش خلاصه نویسیه و زمانی هم که میخوای کنکوری بخونی خیلی خیلی کمکت میکنه.بهترین زمان رفتن سراغ خلاصه نویسی موقع مرور و جمع بندی یا شب امتحانه که میخوایم خیلی سریع همه چی واسمون یادآوری شه.

خلاصه نویسی یک تکنیک طلاییه و میتونه به قدری در کیفیت و سرعت درس خوندن شما موثر باشه که روز قبل از امتحان زمان اضافی بیاری و حتی وقت کنی به هم کلاسی هاتم درس بدی.

👈 با هدف درس بخون

باید هدف داشته باشی تا انگیزه درس خوندن در شما منفجر شه.زمانی که هدف داری و میخوای بهترین نمره ممکن کسب کنی یا شاگرد اول شی یا کل نمره سوابق تحصیلی مربوط به کنکور رو کامل بدست بیاری به اوج خودت میرسی و از تمام وجود مایه میزاری.

👈 تا میتونی نمونه سوال حل کن

بعد از درس خوندن و برنامه ریزی و یه عالمه تلاش به اینجا میرسیم که باید تمرین زیادی داشته باشیم و از هر مبحث درسی حداقل ۱۰۰ نمونه سوال دیده باشیم تا دیگه هیچ سوالی واسمون غریبه و عجیب نباشه.

ممکنه اولش واست سخت باشه و نتونی خیلی از سوالات را حل کنی اما به مرور که با نمونه سوالات بیشتری آشنا میشی حل کردن سوالات واست مثل آب خوردن میشه.سعی کن اول خودت سوال حل کنی حتی اگر خیلی طول کشید بعد سراغ پاسخنامه بری!

👈 از کلاس خصوصی استفاده کن

اگر در درسی دچار مشکل هستی و با معلم نمیتونی پیش بری و یاد بگیری و هر چقدر هم خودت تلاش کردی فایده ای نداشته خب لازم نیست با خودت و بقیه تعارف کنی چون باید مشکل حل شه که نمره خوبی بدست بیاری وگرنه از نمره سوابق تحصیلی کنکور هم جا میمونی یا اگر دانش آموز متوسطه اول هستی شاید نتونی وارد رشته دلخواه خودت در سال دهم بشی.

پس با گرفتن معلم خصوصی یا شرکت در کلاس های رفع اشکال مشکل را برطرف کن و قبل از امتحان خودتو به شرایط مناسب برسون. شاید فقط با چند جلسه کلاس رفع اشکال مشکل بطور کامل حل شه و به اوج آمادگی برسی.

توجه

با نکاتی که از صفر تا صد یعنی تهیه منابع تا قدم هایی که برای موفقیت در امتحانات نهایی گفته شد بهترین روش درس خواندن برای امتحانات نهایی به شما عزیزان آموزش داده شد و شک نکنید با رعایت این مراحل در طول سال تمام درس ها واستون مثل آب خوردن میشه!

چند درصد سوالات امتحان نهایی تکراری است؟

همانطور که توضیح داده شد امتحانات نهایی بصورت سراسری در کل کشور برگزار میشود و طراحان ملزم هستند سطح تمام دانش آموز کشور در هر مدرسه ای که درس میخوانند را در زمان طرح سوال در نظر بگیرند.

به همین دلیل معمولا سوالات امتحانات نهایی زمانی برای طرح به معلم های مختلف کشور سفارش داده میشود طبق دستور العمل مشخص و الگویی خاص تدوین میشود.پس میشه گفت سوالات امتحانات نهایی دارای الگو مشخصی است.

زمانی که مدل و الگو سوالات نهایی در سال های مختلف یکسان باشد پس بیش از ۷۰ درصد سوالات هم تکراری خواهد بود. تکراری بودن سوالات به این معنی نیست که دقیقا همان سوال در جلسه امتحان به دانش آموز داده میشود بلکه منظور تغییرات صورت سوال میباشد.

پس دانش آموزانی که به خوبی درس میخوانند و نمونه سوالات زیادی حل میکنند به راحتی از پس سوالات امتحان نهایی بر میان.کافیه قبل از امتحان سوالات نهایی چند سال اخیر را حل کنید و به خوبی تحلیل حل سوال را انجام بدید بدون شک امتحان واستون آب خوردن میشه.

۳۰ درصد مابقی هم سوالات عجیب و غریب و خارج از کتاب نیست بلکه سوالاتی هستند که کمی از سطح متوسط بالاتر طرح میشوند تا دانش آموزان قوی تر به چالش کشیده شوند و عدالت آموزشی بطور یکسان برای تمام دانش آموزان رعایت شود.

در غیر اینصورت دانش آموزان مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان به راحتی میتوانند در تمام امتحانات ۲۰ بگیرند و این موضوع نوعی نا عدالتی محسوب میشود.پس حتی اگر دانش آموز متوسطی هم باشی با حل کردن نمونه سوالات زیاد حداقل نمره ۱۷ میتونی بگیری یکم بیشتر تلاش کنی نمره ۲۰ دور از دسترس نیست.

روش درس خواندن برای امتحانات نهایی دوازدهم

روش درس خواندن برای امتحانات نهایی دوازدهم

امتحانات نهایی سال دوازدهم حساس ترین امتحاناتی است که دانش آموزان در آن شرکت میکنند.چون همزمان با امتحانات نهایی چالش کنکور پیش روی دانش آموز قرار دارد و همین موضوع استرس دانش آموزان را خیل خیلی بالا میبرد.

از طرفی نمرات امتحانات نهایی سال دوازدهم تاثیرات قطعی و مهمی در نمره کل کنکور سراسری دارد و دانش آموزان محکوم به گرفتن نمره خوب هستند.البته فراموش نکنید کسانی که نمرات بدی در امتحان نهایی میگیرند میتونن در امتحانات ترمیم معدل شرکت کنند.

برای اینکه بشه نمره خوبی در امتحانات نهایی دوازدهم کسب کرد کافیه در طول سال بجای اینکه تمام وقت را روی کنکوری خوندن قرار داد کمی از زمان را برای امتحانات نهایی تقسیم بندی کرد.لازم نیست کار سخت و عجیبی انجام داد کافیه کمی تشریحی حل کردن سوالات را هم یاد گرفت.

بعد از اینکه مبحثی را مطالعه کردید و نکته برداری های لازم را انجام دادید باید تمرین کنید.خب درس و کتاب و منبع که بین کنکور و امتحان نهایی تفاوتی ندارد فقط کافیه زمانی که میخواهید تمرین کنید و تست بزنید از همان مبحث ۲ تا ۵ سوال تشریحی و نمونه سوال امتحانی هم حل کنید.

توجه

با اینکار تمرکز اصلی روی کنکور است اما با دقتی که در خوندن درس ها ایجاد میشود مفهومی خوندن دانش آموز تقویت خواهد شد در نتیجه تنها با حل چند نمونه سوال تشریحی به سادگی در طول سال آمادگی برای کنکور و امتحانات نهایی حفظ میشود.

هشدار

پیشنهاد میکنم شب امتحانی نباشید تا مجبور نشید در دوران یک ماهه امتحانات تمام زمان را صرف امتحان نهایی کنید و از فضای کنکور دور بمانید. بهتر است در طول سال بطور موازی این موضوع را پیش ببرید تا هم در کنکور و هم در امتحانات نتیجه بگیرید.

پیشنهاد ما به شما : تجدید شدن در امتحان نهایی دوازدهم

درس های امتحان نهایی رشته ریاضی سال دوازدهم

حسابان ۳هندسه ۳
ریاضیات گسستهتعلیمات دینی ۳
عربی و زبان قرآن ۳شیمی ۳
فارسی ۳زبان خارجی ۳
سلامت و بهداشتعلوم اجتماعی

درس های امتحان نهایی رشته تجربی سال دوازدهم

زیست شناسی ۳هندسه ۳
ریاضی ۳تعلیمات دینی ۳
عربی و زبان قرآن ۳شیمی ۳
فارسی ۳زبان خارجی ۳
سلامت و بهداشتعلوم اجتماعی

درس های امتحان نهایی رشته علوم انسانی سال دوازدهم

عربی ۳تاریخ ۳
فلسفه ۲تعلیمات دینی ۳
ریاضی و آمار ۳علوم و فنون ادبی ۳
فارسی ۳زبان خارجی ۳
سلامت و بهداشتجامعه شناسی ۳
جغرافیا ۳

توجه

بارم بندی امتحانات نهایی رشته خودتو حتما از طریق همین سایت مطالعه کن.

روش درس خواندن برای امتحان نهایی نهم

در پایه نهم متوسطه اول امتحانات نیم سال اول و دوم بصورت نهایی برگزار میشود.منظور امتحانات نهایی سراسری برگزار شدن امتحانات و نقش نداشتن مدرسه در طرح و تصحیح سوالات است.پس با اینکار عدالت آموزشی رعایت میشود و تمام دانش آموزان در یک سطح امتحانی قرار میگیرند.

سوالات امتحان نهایی نهم اکثرا سوالات متوسطی است و دانش آموزان با کمی تلاش و درس خواندن در حین سال تحصیلی میتوانند نمرات خوبی بدست بیاورند.منابعی که برای امتحانات نهایی معرفی کردیم حتما تهیه کنید تا نمره خوبی بگیرید.

روش درس خواندن برای امتحان نهایی نهم روش خاص و عجیب غریبی نیست و فقط کافیه هر روز بعد از اینکه از مدرسه برگشتید درس های همون روز را یکبار مرور کنید.جزوه و معلم خاصی هم لازم نیست داشته باشید همون جزوه معلم خودتون کافیه!

با مرور و درس خوندن روزانه اولا لازم نیست برای چندین ساعت حجم زیادی از درس ها رو بخونید دوما مطالب درسی با سرعت بیشتری در حافظه بلند مدت شما قرار میگیره و سوما که از همه مهمتره هر زمان معلمت امتحان بگیره بدون استرس نمره خوب میگیری و شاگرد اول کلاس میشی.

بعد از این مدل درس خوندن برای آخر هفته که تعطیل هستید حتما تا میتونید نمونه سوال حل کنید و تمرکز اصلی آخر هفته را بجای درس خوندن روی حل سوالات مختلفی از هر درس قرار بدید و هر جا که دچار مشکل شده بودید رفع اشکال کنید.

روش بسیار ساده و کم فشار است و هر کسی در هر سطحی میتونه انجامش بده و بهترین نمرات ممکن را بگیره.

توجه

در پایه نهم به دهم باید انتخاب رشته متوسطه دوم انجام بدی که ملاک آن نمرات شما است.در واقع ورود به رشته های تجربی ، ریاضی و انسانی یا حتی رشته های فنی و کار و دانش مستلزم دریافت حد نصاب نمراتی است که آموزش و پرورش تعیین کرده است.

همچنین در این سال میتونی برای ورود به مدارس بهتر در آزمون های نمونه دولتی و تیزهوشان شرکت کنید و قطعا برای قبولی در این آزمون ها باید در طول سال خوب درس خونده باشب در غیر اینصورت شانسی در مقابل رقبا نخواهی داشت!

امتحانات نهایی نهم بصورت استانی است و هر استان در زمان امتحانات بصورت سراسری امتحانات را برگزار میکند.

هشدار

علاوه بر کسب حداقل نمره های لازم در انتخاب رشته نهم به دهم حتما با مشاور تحصیلی صحبت کن تا از نظر شخصیتی و شغلی بررسی های لازم روی شما انجام شه تا با انتخاب رشته غلط صرفا بخاطر حرف و نظر بقیه آینده شغلی و تحصیلی خودتو نابود نکنی!

دروس امتحان نهایی نهم

ریاضیعلوم
املاانشا
عربیفارسی
پیام های آسمانیمطالعات اجتماعی
ادبیاتزبان
آموزش قرآنآمادگی دفاعی

در پایان مقاله روش درس خواندن برای امتحان نهایی

روش درس خواندن برای امتحان نهایی نهم و دوازدهم کار سخت و خارق العاده ای نیست و فقط کافیه یک سری اصول بسیار ساده که به شما گفته شده رعایت شود.با این کار و استفاده از منابع مناسب میتوانید در امتحانات نهایی نمره بسیار مناسبی کسب کنید.

برای مشاوره در زمینه امتحانات نهایی و روش درس خواندن برای امتحان نهایی همین الان با کنکور مشاور تماس بگیرید و در کمترین زمان به مشاور متخصص متصل شوید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید