لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

ثبت نام فراگیر پیام نور ۱۴۰۲

ثبت نام فراگیر پیام نور 1402

ثبت نام فراگیر پیام نور گزینه بسیار عالی برای داوطلبانی است که موفق به پذیرفته شدن در رشته‌ه محل‌های کارشناسی ارشد با آزمون نشدند.

می‌توان گفت از جمله آسان‌ترین راه‌های پذیرش برای مقطع کارشناسی ارشد، ثبت نام برای ارشد فراگیر پیام نور است. پذیرش در رشته محل‌های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در بازه‌های زمانی مختلف صورت می‌پذیرد.

معمولاً این بازه زمانی از اول اسفند ماه آغاز می‌شود. بدین ترتیب می‌توانید به راحتی برای نیمسال دوم در دانشگاه فراگیر پیام نور پذیرش شوید.

داوطلبانی که قصد ثبت نام در دانشگاه پیام نور دارند بایستی در مهلت اعلام شده به سازمان سنجش کشور مراجعه کنند. وارد کردن اطلاعات لازم برای ثبت نام اولیه در دانشگاه پیام نور از طریق سایت الزامی است. پس از آن داوطلبان ترم اول تحصیلی خود را در دانشگاه شروع می‌کنند.

منتهای مراتب با مطالعه دروس مشخص شده در همان ترم بایستی در آزمون دانشگاه پیام نور شرکت کنند تا دانشجوی ثابت دانشگاه پیام نور شوند. توجه داشته باشید که شرکت در کلاس‌های نظری دانشگاه پیام نور حضوری الزامی نبوده و داوطلب می‌تواند کلاس‌ها را به صورت غیر حضوری پشت سر بگذارد.

در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با جزئیات ثبت نام فراگیر پیام نور آشنا شوید.

معرفی فراگیر پیام نور

👈 دانشگاه پیام نور از جمله دانشگاه‌هایی است  که در جهت توسعه و رشد علمی کشور گام برمی‌دارد. یکی از اصلی‌ترین مزایای دانشگاه پیام نور پذیرش متقاضیانی است که به هر دلیلی نتوانسته‌اند در سایر دانشگاه‌ها رتبه قبولی مورد نظرشان را کسب کنند.

در نتیجه با توجه به شرایط و راهکارهای بنیادی، مسیر را برای پیشرفت علمی داوطلبان هموار می‌کند. به همین جهت به آن فراگیر پیام نور گفته می‌شود.

همانطور که گفته شد ثبت نام در این دانشگاه فرایند مختص به خود را شامل می‌شود. اعلام زمان و اطلاعیه‌های دانشگاه پیام نور در سایت سازمان سنجش به طور جداگانه قابل مشاهده است.

داوطلبان می‌توانند برای دریافت جدیدترین اخبار دانشگاه پیام نور به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. همچنین دریافت مشاوره تحصیلی ارشد تا حد بسیار زیادی پشتوانه گرمی برایتان خواهد بود.

شرایط ثبت نام فراگیر پیام نور

شرایط ثبت نام فراگیر پیام نور

ثبت ناک فراگیر پیام نور کمی با سایر دانشگاه‌ها متفاوت است. پذیرش در دانشگاه پیام نور یک سری شرایط عمومی و شرایط تخصصی را در بر می‌گیرد که در این بخش به توضیح آن می‌پردازیم. از جمله شرایط عمومی پذیرش در دانشگاه پیام نور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

شرایط عمومی برای پذیرش در دانشگاه فراگیر پیام نور عبارتند از:

✅ انتخاب رشته مورد نظر مطابق با سلامت جسمی داوطلب

✅ عدم هرگونه اعتیاد به مواد مخدر و همچنین عدم دارا بودن از فساد اخلاقی

✅ تابعیت از نظام جمهوری اسلامی

✅ تعهد به دین اسلام و یا ادیان مورد تأیید نظام جمهوری اسلامی

شرایط تخصصی برای پذیرش در دانشگاه فراگیر پیام نور عبارتند از:

از جمله اصلی‌ترین شرایط تخصصی برای ورود به دانشگاه پیام نور می‌توان از پرداخت هزینه‌ دوره فراگیر نام برد. ناگفته نماند که برای پرداخت هزینه دوره فراگیر بایستی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش اقدام نمایید.

قابل ذکر است که داوطلبان پسر نبایستی از نظر خدمت سربازی و نظام وظیفه مشکلی داشته باشند:

یکی از مهم ترین شرایط اختصاصی فراگیر این است که شما باید تا اسفند همان سال ثبت فارغ التحصیل شده باشید یا کارت پایان خدمت یا معافیت دائم داشته باشید.

آن دسته از طلبه‌هایی که در یکی از حوزه های علمی ایران سطح دو را پشت سر گذاشته اند، می‌توانند به راحتی برای ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور اقدام نمایند.

منتهای مراتب این دسته از داوطلبان تنها می‌توانند در رشته‌های علوم انسانی ثبت نام کنند. در نتیجه فرصت پذیرش برای سایر رشته‌های گروه آموزشی از جمله علوم پایه و یا فنی و مهندسی به آنان داده نمی‌شود.

زمان ثبت نام فراگیر پیام نور

👈 شاید این پرسش ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد که از چه طریق از زمان ثبت نام فراگیر پیام نور مطلع شوید. برای اطلاع از زمان برگزاری آزمون یا هر نوع اطلاعی درباره تمامی دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه فراگیر پیام نور می‌توانید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید.

همچنین برای اطلاع از هرگونه تغییر شرایط برای پذیرش بدون آزمون  فراگیر پیام نور می‌توانید با مشاوران تحصیلی تماس حاصل فرمایید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

مراحل ثبت نام فراگیر پیام نور

ثبت نام فراگیر پیام نور به صورت غیر حضوری و اینترنتی است. ارائه مدارک مربوطه نیز کاملاً به صورت اینترنتی بارگذاری می‌شود.  مراحل ثبت نام از طریق سایت تخصصی دانشگاه پیام نور انجام می‌شود.

توجه داشته باشید که قبل از ورود به سایت و اقدام برای ثبت نام بایستی از مدارک شناسایی و تحصیلی خود اسکن کنید. در ادامه به مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام اشاره می‌کنیم.

۱. بارگذاری مدرک کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

۲. بارگذاری مدرک کاردانی برای آن دسته از کسانی که دارای مدرک کاردانی ناپیوسته هستند.

۳. بارگذاری گواهی تاییدیه برای دارندگان سهمیه ایثارگران

۴. بارگذاری صفحات اول و سوم شناس‌نامه

۵. بارگذاری تصویر کارت ملی

۶. بارگذاری یک قطعه عکس با اندازه و فرمت تعیین شده در سایت با بکگراند سفید

۷. بارگذاری مدرک نظام وظیفه ویژه آقایان

مشاوره برای ثبت نام فراگیر پیام نور

فرایند متفاوت پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور به شکلی است که اغلب داوطلبان برای شرکت در آزمون ورود به این دانشگاه علاقمندند. شرکت در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور و پشت سر گذاشتن دوره فراگیر از جمله امتیازهای دانشگاه پیام نور محسوب می‌شود. در ادامه برای ارائه راهنمایی‌های بهتر به نکات قابل توجه برای شرکت و ثبت نام فراگیر پیام نور می پردازیم.

پیشنهاد ما به شما : ارشد بخونم یا نه

۱. متقاضیان با ثبت نام در دانشگاه پیام نور مقطع کارشناسی ارشد به عنوان دانش پذیر شناخته می‌شوند. در نتیجه پس از گذراندن دوره فراگیر بایستی در آزمون مرتبط با ورودیه دانشگاه پیام نور شرکت کنند.

۲. منابع آزمون کارشناسی ارشد برای دانشگاه پیام نور فقط همان دروس مرتبط به ترم اول است. در نتیجه شانس قبولی برای داوطلب بسیار بالاست

۳. میزان شهریه برای مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور در مقایسه با برخی دوره‌های غیر روزانه بسیار مناسب و مقرون به صرفه است و کاملاً متناسب با توان مالی داوطبان ارزیابی شده است.

۴. قابل ذکر است که به دلیل استقبال بسیار بالا محدودیت پذیرش در دانشگاه فراگیر پیام نور با محدودیت‌هایی مواجه است. در نتیجه رقابت سختی را میان داوطلبان به وجود می‌آورد. به همین جهت داشتن برنامه‌ریزی دقیق و اصولی در قبولی داوطلبان تأثیر بسزایی دارد.

ویژگی‌های ثبت نام فراگیر پیام نور

👈 یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های برجسته ثبت نام فراگیر پیام نور، مشخص کردن دروس امتحانی برای آزمون ورود به دانشگاه است. در‌واقع منابع امتحانی هر درس برای داوطلبان قابل دسترس است. این ویژگی ممتاز نه تنها برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد، بلکه برای امتحانات نهایی در هر ترم نیز رعایت می‌شود.

بدین ترتیب داوطلبان و دانش پذیران فراگیر پیام نور تنها از طریق کتاب‌ها و مراجع معرفی شده برای ورود به آزمون و شرکت در امتحانات نهایی آماده می‌شوند. منابع امتحانی برای آزمون فراگیر پیام نور از طریق  پرتال سایت سازمان سنجش کشور و همچنین از طریق دفترچه راهنما به داوطلبان اعلام می‌شود.

مزیت‌های ثبت نام فراگیر پیام نور

مزیت‌های ثبت نام فراگیر پیام نور

👈 دانشگاه فراگیر پیام نور به عنوان یکی از بزرگترین و مرجع ترین دانشگاه‌های دولتی در کشور شناخته شده است. این دانشگاه با برخورداری از مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توانسته در جهت رشد و توسعه سطح علمی کشور اقدام‌های سازنده‌ای را به سرانجام برساند.

در نتیجه از دانشگاه فراگیر به عنوان یکی از دانشگاه‌های دولتی کشور یاد می‌شود. از جمله مزایای برجسته ثبت نام فراگیر پیام نور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

👈 برخورداری از شهریه مناسب در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها

👈 ارائه مدرک تحصیلی معتبر  وزارت علوم، فناوری و تحقیقات

👈 برگذاری کلاس‌ها به دو صورت حضوری و غیر حضوری

👈 ارائه منابع اصلی امتحانی و کتاب‌های درسی مرجع

👈 تعیین محل آزمون به انتخاب دانشجو

👈 از جمله یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های دولتی کشور

👈 برگزاری امتحانات سراسری در واحدهای دانشگاهی پیام نور

👈 امکان ورود به بازار کار پس از فارغ‌التحصیلی

👈 امکان ادامه تحصیل در داخل و خارج از کشور با توجه به رشته انتخابی

توصیه می‌شود در صورت دریافت هرگونه راهنمایی‌های جامع‌تر در خصوص ثبت نام فراگیر پیام نور، انتخاب رشته و موارد مرتبط با آن با کارشناسان و مشاوران تحصیلی تماس حاصل نموده و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

جمع‌بندی

دغدغه ورود به دانشگاه از جمله نگرانی‌های اصلی تمامی داوطلبان است. دانشگاه پیام نور این امکان را برای داوطلبان فراهم کرده تا بتوانند به راحتی و با در دست داشتن منابع امتحانی در آزمون ورودی فراگیر پیام نور موفق به کسب نمره قبولی شوند. مدرک ارائه داده شده از سوی دانشگاه زیر نظر وزارت علوم، فناوری و تحقیقات بوده و از بابت نحوه ادامه تحصیل چه در داخل و چه در خارج از کشور هیچ گونه ممانعتی وجود ندارد.

در این مطلب به چگونگی فرایند ثبت نام در فراگیر پیام نور پرداختیم. داوطلبان می‌توانند با توجه به میزان علاقه خود از میان گروه‌های آموزشی علوم انسانی، علوم و فنی و مهندسی رشته و گرایش مورد نظر خود را انتخاب کنند.

نحوه ثبت نام با توجه به توضیحات داده شده بسیار آسان بوده و اما مستلزم اطلاع از زمان بندی ثبت نام و شرکت در آزمون است. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از راهنمایی‌های مشاوران این حوزه کمک گرفته و راهنمایی‌های ضروری را دریافت نمایید.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید