لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

بهترین دانشگاه‌ های آزاد تهران

بهترین دانشگاه‌های آزاد تهران

همه دانش آموزانی که در کنکور سراسری شرکت می‌کنند نمی‌توانند در دانشگاه‌های روزانه ثبت نام کنند به همین دلبیل داشتن اطلاعات درباره دانشگاه‌های آزاد به شما در این باره کمک خواهد کرد. ما در این مقاله به بررسی موضوع بهترین دانشگاه‌ های آزاد تهران خواهیم پرداخت؛ پس تا انتها این مقاله را مطالعه کنید.

لیست دانشگاه‌ های آزاد تهران

قبولی در دانشگاه‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی همه دانش آموزان است اما موضوعی که بعد از قبولی بسیار دارای اهمیت است، نوع دانشگاه و کیفیت آموزشی در آن‌ها می‌باشد. دانشگاه‌ها به صورت کلی به دو دسته آزاد و دولتی تقسیم‌بندی می‌شوند.

دانشگاه‌های دولتی، رایگان هستند و به لحاظ میزان مقبولیت برای بسیاری از دانش آموزان پذیرفته‌تر و شناخته شده‌تر هستند. بسیاری از خانواده‌ها فرزند خود را مجبور می‌کنند تا برای قبولی در دانشگاه‌های روزانه تلاش بیشتری کنند زیرا به نظر آن‌ها دانشگاه‌های دولتی بسیار برتر هستند و زاویه دید منفی نسبت به دانشگاه‌های آزاد دارند.

بهتر است بدانید که بعضی از دانشگاه‌های آزاد موجود در تهران با دانشگاه‌های دولتی به لحاظ  انتشار مقاله و یا کیفیت آموزشی تفاوتی ندارند. به همین خاطر ما برای شما لیستی از برترین دانشگاه‌های آزاد تهیه کردیم که در ادامه به معرفی هر کدام خواهیم پرداخت.

  • دانشگاه آزاد، واحد علوم و تحقیقات تهران
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق

معیارهای انتخاب بهترین واحد دانشگاه آزاد تهران

برای انتخاب بهترین بهترین دانشگاه آزاد تهران در ابتدا باید به هدف و رشته تحصیلی خود دقت کنید. برای مثال بعضی از دانشگاه‌ها در یک سری از رشته‌ها بسیار شناخته شده‌تر و موفق‌تر عمل می‌کنند به همین خاطر شما باید قبل از انتخاب دانشگاه به این دو فاکتور مهم توجه داشته باشید.

اما به صورت کلی برای انتخاب یک دانشگاه چه آزاد و یا دولتی شما باید میزان عملکرد علمی دانشگاه و نوع خدماتی که ارائه می‌شود را در نظر بگیرید. میزان عملکرد دانشگاه‌ها تا حد زیادی به اساتید علمی و کادر آموزشی دانشگاه وابسته است به همین خاطر باید این موضوع را با یک سرچ ساده در اینترنت متوجه شوید.

در صورتی که میزان تولید علم و نشر مقالات معتبر بین المللی در دانشگاهی سرانه پایینی داشته باشد می‌توان متوجه شد که تیم علمی پویایی ندارد و دانشجویان نیز در آن دانشگاه تمایلی به انجام فعالیت‌های پژوهشی نداشته‌اند.

 میزان عملکرد تحصیلی شما در یک دانشگاه تا حد زیادی به دانشجویانی که در حال تحصیل هستند بستگی دارد. بسیاری از دانش آموزان و افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها را دارند گمان می‌کنند که فقط دانشجویان دانشگاه‌های دولتی بسیار موفق و اهل انجام فعالیت‌های پژوهشی هستند به همین سبب سعی می‌کنند تا با فشار آوردن به خودشان و قبول شدن در دانشگاه‌های دولتی در چنین بستری قرار بگیرند.

بهتر است بدانید که چنین تفکری کاملا اشتباه است زیرا گاهی ممکن است شما با ورود به دانشگاه دولتی متوجه شوید که جو علمی موجود در دانشجویان بسیار پایین است و خودتان باید برای انجام کار علمی پیش قدم شوید.

به همین خاطر، داشتن ذهن تعصبی نسبت به نوع دانشگاه را کنار بگذاریم و با بررسی میزان عملکرد علمی و اساتید دانشگاهی نسبت به انتخاب دانشگاه اقدام کنیم.

پیشنهاد میکنیم برای یک انتخاب رشته و دانشگاه درست، از مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد کنکور مشاور استفاده کنید.

معرفی بهترین دانشگاه‌ های آزاد تهران

قبل از معرفی بهترین دانشگاه آزاد تهران در نظر داشته باشید که همانطور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم بسیاری از دانشگاه‌های آزاد توان رقابت علمی با دانشگاه‌های دولتی را دارند به همین خاطر بهتر است حساسیت‌های خود را برای قبولی در دانشگاه‌های دولتی بردارید و بر روی هدف خود تمرکز کنید.

قبولی در دانشگاه و نوع آن، برای رسیدن شما به هدفتان تنها یک وسیله است و نه هدف نهایی. به همین سبب به معرفی بهترین دانشگاه‌های آزاد تهران خواهیم پرداخت تا انتخاب را برای شما راحت‌تر کنیم.

👈 دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران

آدرس: تهران، انتهای اتوبان شهید ستاری (شمال) – میدان دانشگاه- بلوار شهدای حصارک واحد علوم و تحقیقات.

دانشگاه علوم تحقیقات بزرگترین و بهترین دانشگاه آزاد تهران در سطح کشوری است. در این دانشگاه شما شاهد تعداد بالای مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی خواهید بود. علاوه بر این رتبه و جایگاه علمی این دانشگاه بسیار بالا است و در صدر لیست رتبه‌بندی دانشگاه آزاد قرار گرفته است. از دانشکده‌های موجود در این مرکز آموزشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دانشکده فنی و مهندسی
  • دانشکده علوم و فناوری های پزشکی
  • دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
  • دانشکده مهندسی مکانیک و هوافضا
  • دانشکده علوم و فناوری های همگرا (علوم پایه)
  • دانشکده علوم دامپزشکی
  • دانشکده زبان و ادبیات
  • دانشکده مهندسی نفت
  • دانشکده علوم و مهندسی صنایع غذایی
  • دانشکده علوم انسانی و اجتماعی
  • دانشکده محیط زیست و انرژی
  • دانشکده علوم و فنون دریایی
  • دانشکده مدیریت و اقتصاد
  • دانشکده مهندسی مواد
  • دانشکده فیزیک
  • دانشکده هنر و معماری
  • دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی­­­­
  • دانشکده حقوق و علوم سیاسی
  • دانشکده الهیات و فلسفه

👈 دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز

بهترین دانشگاه های آزاد تهران دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز

آدرس: تهران- بزرگراه اشرفی اصفهانی- بالاتر از میدان ‍‍پونک- بلوار امام حسن- مجتمع دانشگاهی آیت الله هاشمی رفسنجانی.

دانشگاه تهران مرکز اولین دانشگاهی است که در بین سایر واحدهای دانشگاه آزاد تاسیس شده است. این دانشگاه به دلیل قدیمی و اولین بودن توانسته است دستاوردهای زیادی را در موضوعات پژوهشی و علمی به دست بیاورد.

این واحد از زمان تاسیس تا کنون توانسته است ۱۷ بار به عنوان برترین دانشگاه آزاد در سایر واحدها شناخته شود و به همین علت متقاضیان زیادی برای ادامه تحصیل در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، به لحاظ وسعت بعد از دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات بزرگترین دانشگاه آزاد در تهران می‌باشد و بسیاری از دانشکده‌ها را در دل خود جای داده است.

 برای آن دسته از افرادی که علاقه‌مند به قبولی در دانشگاه‌های دولتی هستند باید بگوییم که دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز در بین تمام دانشگاه‌های روزانه و آزاد رتبه دهم را به دست آورده و در جایگاه بالاتری نسبت به دانشگاه‌های فردوسی مشهد – تبریز- یزد – سمنان و … قرار گرفته است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز علاوه بر موارد فوق از نظر تعداد مقالات ISI و شرکت در سمینارهای بین الملی از جمله IEEE رتبه دهم کشوری را دارد.

👈 پردیس‌ها

دانشگاه تهران مرکز علاوه بر دارا بودن واحد مرکزی دارای ۱۴ دانشکده در مجتمع‌های دانشگاهی سوهانک، پونک و پیچ شمیران می‌باشد و همین موضوع این دانشگاه را جزو بهترین دانشگاه آزاد تهران قرار داده است. گستردگی دانشکده‌های موجود در این دانشگاه تمامی مقاطع تحصیلی از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در خود جای داده است.

👈 دانشکده‌ها

  1. دانشکده فنی و مهندسی
  2. دانشکده علوم پایه
  3. دانشکده حقوق
  4. دانشکده ادبیات و علوم انسانی
  5. دانشکده اقتصاد و حسابداری
  6. دانشکده روانشناسی
  7. دانشکده علوم اجتماعی
  8. دانشکده علوم سیاسی
  9. دانشکده مدیریت
  10. دانشکده زبان‌های خارجی
  11. دانشکده هنر
  12. دانشکده معماری و شهرسازی
  13. دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی
  14. دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه
  15. دانشکده فنی و مهندسی

👈 معرفی بهترین دانشگاه‌ های آزاد تهران : دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

معرفی بهترین دانشگاه‌ های آزاد تهران : دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

آدرس: تهران -بزرگراه شهید بابایی (غرب به شرق)- خروجی حکیمیه- خیابان شهید صدوقی- بلوار شهید عباسپور- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال.

یکی دیگر از دانشگاه‌های واحد آزاد، دانشگاه تهران شمال است. این دانشگاه در طی سال‌های اخیر توانسته است به لحاظ انتشار مقالات و انجام فعالیت‌های پژوهشی در رتبه بالایی قرار بگیرد. رتبه این دانشگاه در ایست رتبه بندی سال ۱۴۰۱، ششم بود و قبل از دانشگاه‌های آزاد شیراز، مشهد و واحد کرج قرار گرفته است.

به لحاظ نموداری که هر ساله برای بررسی میزان تولید علم از دانشگاه‌ها منتشر می‌شود می‌توان مشاهده کرد که روند نشر مقالات و سمینارهای پژوهشی در این واحد بالا بوده است.

👈 دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق

سه راه افسریه -بزرگراه امام رضا(ع)-کیلومتر ۱۸-شهرک قیام دشت -انتهای خیابان شهید با هنر -دانشگاه آزاد واحد تهران شرق.

از دیگر دانشگاه‌هایی که در رتبه و جایگاه بالایی میان سایر دانشگاه‌ها برخوردار است می‌توان به دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق اشاره کرد. این دانشگاه در طی سال‌های اخیر توانست با ارتقا جایگاه علمی خود در لیست برترین‌های دانشگاه آزاد کشور در جایگاه ۸۲ از نظر تولید علم در کشور قرار گیرد.

این دانشگاه علاوه بر اینکه به لحاظ تولید علم و نشر مقالات در جایگاه برتری قرار گرفته است به لحاظ کادر آموزشی در بعضی از دانشکده‌ها اساتید هیئت علمی از دانشگاه‌های دولتی را نیز در خود جذب کرده است. علاوه بر این دسترسی این دانشگاه به خطوط ارتباطی مانند مترو و بی آرتی بسیار مناسب است.

👈 دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

آدرس: شرک قدس (شهرک غرب)، بلوار فرحزادی، بلوار دادمان، خیابان درختی، کوچه ثقفی، پلاک ۱۶، ساختمان ستادی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب.

یکی دیگر از بهترین دانشگاه آزاد تهران، واحد تهران غرب است. این دانشگاه در نزدیکی میدان صنعت و در شمال غرب تهران واقع شده است.

دانشگاه تهران غربه به لحاظ داشتن دسترسی بسیار خوش مسیر می‌باشد و به همین سبب بسیاری از متقاضیان تحصیل در این دانشگاه قبل از توجه داشتن به هرچیزی به موقعیت مکانی این دانشگاه توجه می‌کنند.

 بعد از بررسی موقعیت مکانی نوبت به بررسی این دانشگاه به لحاظ تولید علم و انتشار مقاله است. این دانشگاه نیز مانند سایر مراکز علمی سالانه دست به انتشار مقالات پژوهشی زیادی می‌زند و از کادر هیئت علمی مطرحی برخوردار است.

در این دانشگاه شما می‌توانید در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ثبت نام کنید. علاوه بر این در تمام دانشگاه‌های این لیست شما می‌توانید در رشته‌های بدون کنور ثبت نام کرده و ادامه تحصیل دهید.

👈 معرفی بهترین دانشگاه‌ های آزاد تهران : دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب

آدرس: تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان ایرانشهر شمالی، نبش آذرشهر.

دانشگاه دیگری که در لیست برترین دانشگاه‌های تهران جای گرفته است، واحد تهران جنوب می‌باشد. این دانشگاه به لحاظ تولید مطالب علمی، مقالات کنفرانسی و مقالات بین المللی به خوبی توانسته است تا جایگاه قابل توجهی در میان دانشگاه‌های آزاد کشوری کسب کند.

وجود اساتید مجرب، کادر علمی و اداری حرفه‌ای و البته محیط آکادمیک این دانشگاه سبب شده است تا افراد زیادی متقاضی ادامه تحصیل در این دانشگاه باشند. دانشکده‌های این مرکز علمی-آموزشی شامل موارد زیر هستند.

۱٫     دانشکده حقوق ، علوم سیاسی و اقتصادی

۲٫     دانشکده مهندسی صنایع

۳٫     دانشکده مدیریت و حسابداری

۴٫     دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی

۵٫     دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی

۶٫     دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی

۷٫     دانشکده فنی و مهندسی

۸٫     دانشکده علوم پایه

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید