لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

بهترین دانشگاه مهندسی پزشکی

بهترین دانشگاه مهندسی پزشکی

انتخاب بهترین دانشگاه مهندسی پزشکی نیازمند انجام تحقیقات راجع به دانشگاه های مطرح کشور می باشد. مهندسی پزشکی که با نام مهندسی زیست پزشکی شهرت دارد، یکی از زیر شاخه های  گروه علوم ریاضی می باشد. دروس مهندسی پزشکی با مباحث رشته پزشکی ارتباط زیادی دارد. در حقیقت این رشته مرزی میان رشته مهندسی و پزشکی می باشد و به نحوی بین این دو ارتباط زیادی را برقرار نموده است. به طور کلی این رشته از جایگاه بسیار مهمی برخوردار می باشد، زیرا دارای کاربرد های متنوعی است.

در کشورهای پیشرفته همچون اروپا به این رشته بهای زیادی داده می شود، پس در این نوع جوامع از رشته مهندسی پزشکی استقبال بیشتری می شود. این رشته در مسیر ارتقای سطح استاندارد بهداشت و درمان حرکت می کند و افراد موفق در رشته مهندسی پزشکی تاکنون به دستاوردهای مهمی دست پیدا کرده اند.

مشاورین ما در انتخاب رشته به شما کمک میکنند تا بهترین تصمیم را برای انتخاب دانشگاه با توجه به رتبه خود بگیرید.

درباره رشته مهندسی پزشکی

مهندسی پزشکی یکی از مشاغل کم استرس و همچنین با درآمد بالا به حساب می آید. طی تحقیقات انجام شده به طور متوسط دانشجویان رشته مهندسی پزشکی از سطح علمی فراتری نسبت به دیگر دانشجو ها برخوردار هستند. در نتیجه دانشجویان این رشته جایگاه اجتماعی ویژه ای در جامعه دارند. افرادی که در این رشته مشغول به تحصیل هستند، بایستی با زبان انگلیسی تسلط بالایی داشته باشند. این موضوع از آن جهت دارای اهمیت است که منابع دروس رشته مهندسی پزشکی اکثرا زبان اصلی هستند.

تماس با کنکور مشاور

تحصیل در رشته مهندسی پزشکی موجب افزایش خلاقیت و همچنین ساخت و ارائه دستگاه های پرکاربرد در زمینه درمان بیماری ها می گردد. این ویژگی سبب شده که فارغ التحصیلان این رشته توانایی طراحی دستگاه هایی در عرصه پزشکی را داشته باشند. افراد خلاق و نخبگان این رشته در شرکت های دانش بنیان خواهان بسیاری دارند. برای راهیابی در بهترین دانشگاه مهندسی پزشکی لازم است در کنکور سراسری رتبه مناسبی را کسب نمایید.

معیار های انتخاب بهترین دانشگاه مهندسی پزشکی

معیارهای متعددی در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و کالج‌ها موثر هستند که هر کدام نقش بسیار مهم و ویژه‌ای در رشد و توسعه یک دانشگاه ایفا می کنند. بودجه و دارایی یک دانشگاه یکی از مولفه های مهم برای انتخاب آن توسط دانشجویان به حساب می آید. همچنین سطح کیفی پژوهش های انجام شده در دانشگاه و مطالعات اخیر آن ویژگی مهمی در معیار بندی دارد. همچنین اینکه اساتید یک دانشگاه دارای چه سطحی از تخصص در این رشته هستند معیار بسیار قابل توجهی به شمار می رود. چرا که وجود اساتید با تجربه و نخبه موجب تربیت دانشجویانی با سطح علمی فوق العاده ای خواهد شد. همچنین برای انتخاب یک دانشگاه مناسب برای تحصیل نام و آوازه آن را در کشور بررسی کنید. همچنین این که در سالهای گذشته تعداد دانشجویان فارغ التحصیل به چه میزان بوده یکی است نکات مهم تلقی می شود. برای آشنایی با معیارهای مختلف انتخاب بهترین دانشگاه مهندسی پزشکی بهتر است سابقه هر دانشگاه را مد نظر قرار دهید.

همانطور که میدانید برخی دانشگاه ها موفق به کسب جوایز و افتخارات زیادی در سطح جهان می شوند. این موضوع بدان معنا است که دانشگاه مورد نظر توانسته است نقش خود را به درستی ایفا نماید و صلاحیت انتخاب را دارد. یکی دیگر از فاکتور های مهم بین المللی سازی دانشجویان و اساتید یک دانشگاه است. اینکه دانشجویان و اساتید با دیگر کشورها ارتباط و تعامل مناسبی داشته باشند در افزایش سطح علمی آنان اثرگذار خواهد بود. وجود آزمایشگاه های مجهز و تسهیلات دانشجویی دو ویژگی مهم به شمار می روند. قبل از انتخاب یک دانشگاه بهتر است سابقه موفقیت ها و شهر پیشین آن را مورد بررسی قرار دهید. لازم است بدانید که دانشگاه مورد نظر در یک بازه زمانی از نظر علمی و مطالعاتی چه خروجی ها و دستاورد هایی داشته است.

معرفی بهترین دانشگاه های مهندسی پزشکی در ایران

معرفی بهترین دانشگاه های مهندسی پزشکی در ایران

در  بهترین دانشگاه مهندسی پزشکی با بالاترین کیفیت ممکن آموزش داده می شود. از این جهت هر ساله افراد زیادی در این رشته در دانشگاه های مهندسی ایران نسبت به ثبت نام اقدام می نمایند. یکی از موضوعاتی که سبب ترقیب دانشجویان به انتخاب یک دانشگاه می شود سطح کیفی آموزش است. افراد می بایست در زمان انتخاب رشته دقت زیادی در انتخاب دانشگاه و رشته مورد نظر داشته باشند زیرا این موضوع آینده آنان را تحت شعاع قرار می دهد. در ادامه بهترین دانشگاه مهندسی پزشکی را در سطح کشور ایران مورد بررسی قرار می دهیم.

✅ دانشگاه صنعتی سهند – تبریز

✅ دانشگاه شاهد    روزانه

✅ دانشگاه صنعتی همدان   روزانه

✅ دانشگاه صنعتی امیرکبیر پردیس خودگردان

✅ دانشگاه صنعتی امیرکبیر روزانه

✅ دانشگاه شهید بهشتی     روزانه

✅ دانشگاه غیرانتفاعی ابرار (ویژه خواهران)

✅ مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بویین زهرا.

بهترین دانشگاه مهندسی پزشکی در ایران گسترده از دانش های مرتبط با این رشته را به دانشجویان آموزش می دهد. عده زیادی از فارغ التحصیلان این رشته در حال حاضر مشغول به ساخت و طراحی دستگاه های فوق تخصصی در زمینه پزشکی می باشند. در ادامه یکی از دانشگاه های برجسته ارائه دهنده این رشته را در ایران معرفی می کنیم.

👈 دانشگاه امیرکبیر تهران

دانشگاه امیرکبیر تهران به عنوان بهترین دانشگاه مهندسی پزشکی بسیار شهرت دارد. این دانشگاه که در شهر تهران قرار دارد، در سال ۱۳۳۷ تاسیس گشته است. یکی از نام های دیگر این دانشگاه پلی تکنیک تهران می باشد که در زمان کنونی ۱۴۴۳۰ دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند. برخی از گرایش هایی که بهترین دانشگاه مهندسی پزشکی ارائه می دهد عبارتند از:

️️ ✔️ مهندسی بیومتریال

 ✔️ مهندسی بافت

 ✔️ مهندسی بیومکانیک

 ✔️ مهندسی رباتیک

 ✔️ مهندسی بیوالکتریک

رتبه برتر های کنکور کدام دانشگاه ها رو برای مهندسی پزشکی انتخاب میکنن؟

بهترین دانشگاه مهندسی پزشکی انتخاب اول هر فرد متقاضی می باشد. به سبب اینکه رشته مهندسی پزشکی در حال گسترش و پیشرفت می باشد، افراد زیادی در دفترچه کنکور این رشته را انتخاب می نمایند. با توجه به اینکه این رشته ارتباط ویژه ای با تکنولوژی دارد در تشخیص و درمان برخی بیماری ها بسیار موثر و کارآمد می باشد. دانشگاه های زیادی در سطح ایران این رشته را ارائه می دهند، اما بررسی اینکه کدام یک صلاحیت انتخاب را دارند نیازمند به تحقیق است.

 به طور کلی دانشگاه هایی که پر متقاضی تر هستند، از خصوصیات بهتری برخوردار اند. بیشتر افراد دانشگاه هایی که در کلان شهرها وجود دارند را انتخاب می کنند. شهرهای چون مشهد، تهران، اصفهان و شیراز دارای بهترین دانشگاه ها می باشند که هر ساله دانشجویان بسیار زیادی در رشته های مختلف می پذیرند. برخی دیگر نیز تمایل دارند در یک دانشگاه نزدیک به محل سکونت تحصیل نمایند و قید دانشگاه های مطرح را می زنند. در نظر داشته باشید که در بهترین دانشگاه مهندسی پزشکی جدید ترین مسائل مرتبط با این رشته را به دانشجویان آموزش داده می شود.

بهترین دانشگاه های مهندسی پزشکی جهان

بهترین دانشگاه-های مهندسی پزشکی جهان

همانطور که می دانید بهترین دانشگاه مهندسی پزشکی در کشور های خارجه می تواند فرصتی برای پژوهش بیشتر و همچنین کاوش در این رشته باشد. حال فرقی نمی کند که برای کار یا تحصیل در رشته مهندسی پزشکی به کشور دیگر مهاجرت نمایید. سفر به یک کشور دیگر منجر به افزایش سطح مهارت ها و رشد دانش هایی ارزشمند خواهد شد. کشور هایی مانند  کانادا، ایالات متحده آمریکا، سوئیس و بلژیک پذیرای دانشجویان در رشته مهندسی پزشکی هستند. برخی از مولفه هایی که دانشجویان می بایست، قبل از مهاجرت به منظور تحصیل در مورد دانشگاه مد نظر قرار دهند به شرح ذیل است.

 ✔️ کیفیت زندگی  

 ✔️ بازار کاری

 ✔️ تحصیل با هزینه مناسب

 ✔️ اخذ اقامت راحت

 ✔️ شرایط آب و هوایی

 ✔️ دانشگاه برتر     

 ✔️ نزدیکی به ایران

 ✔️ امنیت

 ✔️ سیستم آموزشی پویا

 ✔️ بورسیه تحصیلی

 ✔️ حقوق و درآمد سالیانه

 تحصیل در این نوع دانشگاه ها سبب می شود تا با اعتبار زیادی به کشور خود باز گردید. بنا بر تحقیقات انجام شده بهترین دانشگاه مهندسی پزشکی در کشور کانادا می باشد. در ادامه برخی از دانشگاه های ارائه دهنده این رشته را بیان می کنیم.

مزایای تحصیل در آلمان

آلمان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه های مهندسی و فناوری می باشد و بدیهی است که بهترین دانشگاه مهندسی پزشکی در این کشور قرار دارد. در این کشور تحصیلات دانشگاهی مناسبی با قیمت مقرون به صرفه در اختیار دانشجویان قرار داده می شود. کشور آلمان یکی از پردرآمدترین کشورها برای مهندسین به شمار می رود.

مزایای تحصیل در کشور کانادا

به طور کلی کشور کانادا یکی از پر متقاضی ترین کشورها برای تحصیل در رشته مهندسی پزشکی می باشد. در کشور آلمان زمینه های زیادی برای تحصیل و اشتغال در این رشته فراهم شده است. تحصیل در این کشور موجب افزایش سطح عملکردی و تقویت درک مسائل در حوزه مهندسی پزشکی می گردد. پس می توان نتیجه گرفت آینده شغلی و بازار کار برای کارشناسی ارشد در این رشته در کشور کانادا فوق العاده بالا است

کلام پایانی

همان طور که گفته شد بهترین دانشگاه مهندسی پزشکی به ویژگی های مختلفی چون سیستم آموزشی عالی، خروجی های علمی، شهرت در ایران و همچنین حضور اساتید وابسته است. رشته مهندسی پزشکی سعی دارد تا با بهره گیری از ابزار ها و دانش مهندسی، علوم پزشکی را به روشی بهتر به جامعه ارائه نماید. از این جهت انتخاب یک دانشگاه مناسب برای تحصیل و بهره گیری از خدمات آموزشی آن در جهت پیشرفت در این رشته بسیار کمک کننده خواهد بود.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید