لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

برای رشته گرافیک چه درس هایی باید قوی باشد؟

برای رشته گرافیک چه درس هایی باید قوی باشد؟

در جواب این سوال که برای رشته گرافیک چه درس هایی باید قوی باشد؟ باید گفت رشته گرافیک یکی از رشته های جذاب زیر مجموعه هنر است که هم میتوان در دبیرستان در آن تحصیل کرد و هم میشود در دانشگاه تا مقاطع بالاتر آن را ادامه داد. در این مقاله سعی داریم راجع به درس های رشته گرافیک و توانایی های لازم برای موفقیت در این رشته صحبت کنیم.

همچنین بررسی کاملی در مورد رشته گرافیک هنرستان و دانشگاه خواهیم داشت پس اگر قصد ورود به رشته گرافیک یا ارتباط تصویری را دارید تا انتهای این مقاله با کنکور مشاور همراه باشید.

مهم ترین درس های رشته گرافیک در هنرستان

تمامی رشته های دبیرستان چه رشته های هنرستانی و چه رشته های نظری دارای واحد های درسی مختلفی هستند. در رشته گرافیک واحد های درسی به چند دسته تقسیم بندی میشوند .

دروس عمومی رشته گرافیک در هنرستان

ریاضیشیمی
فیزیکتعلیمات دینی
عربیزبان قرآن
فارسیزبان خارجی
جغرافیا تربیت بدنی
علوم اجتماعیسلامت و بهداشت
آمادگی دفاعیمدیریت خانواده و سبک بهداشت

دروس تخصصی رشته گرافیک در هنرستان

مبانی هنر های تجسمیطراحی
خوشنویسیعکاسی
علم مناظر و مرایاهنر
تفکر و سواد رایانه ایمدیریت تولید
کاربرد فناوری های نوین کارگاه چاپ دستی
تاریخ معاصرکارگاه گرافیک
مبانی تصویر سازیپایه و اصول صفحه آرایی
تاریخ هنر جهانخط در گرافیک

همانطور که مشاهده میکنید دروس تخصصی جالبی در رشته گرافیک وجود دارد و با توجه به هنری بودن این رشته قطعا نیاز است تا دانش آموزانی که وارد رشته گرافیک میشوند به هنر و انجام فعالیت های عملی علاقه مندان باشند.

امتحانات در رشته گرافیک برای دروس عمومی بصورت تشریحی برگزار میشود اما در دروس تخصصی علاوه بر نیاز به شرکت در امتحانات تشریحی باید در دروسی که کارگاهی هستند امتحان عملی داد در واقع قسمتی از نمره دانش آموزان به پروژه های درخواستی از سوی معلمان مربوط میشود.

موضوعات مرتبط : برای رشته کامپیوتر باید چه درسهایی قوی باشد.

با توجه به توضیحات داده شده حالا میشه به سوال برای رشته گرافیک چه درس هایی باید قوی باشد پاسخ داد!

👈 مهم ترین موضوع داشتن خلاقیت و توانایی ایده پردازی است.

👈 باید قدرت خلق اثر در ویژگی های شخصیتی فرد وجود داشته باشد.

👈 توانایی در انجام فعالیت های عملی جز خصوصیات اصلی است.

👈 عکاسی و داشتن دید هنری یکی از مهم ترین درس های گرافیک است.

👈 خوشنویسی و طراحی خط و کلمات مقدمه ای بر طراحی لگو میباشد.

👈 داشتن دید بصری خیلی میتونه در رشته گرافیک کمک بزرگی باشد.

توانایی کار با نرم افزار های گرافیک ، طراحی عکس و ۳ بعدی سازی مقدمه ای بر موفقیت در آینده شغلی است.

اطلاع از فعالیت های هنری هنرمندان ایران جهان و الگو برداری از آن ها ا حد زیادی شما را به خط فکری درست برای موفقیت در این رشته میرساند.

خبر خوب

با تسلط بر دروس و قسمت های مختلف و کسب توانایی لازم اولا به سادگی متوجه میشوید که به درد این رشته میخورید یا نه دوما نه تنها در زمان تحصیل در هنرستان بلکه در آینده شغلی مسیر بهتری انتخاب خواهید کرد.

در نظر داشته باشید رشته گرافیک دارای بازار کار متنوع و گسترده ای است و بهتره از همین دوران هنرستان مسیر شغلی خود را پیدا کنید. خیلی از کسانی که در هنرستان فارغ التحصیل رشته گرافیک میشوند حتی بدون تحصیلات دانشگاهی به موفقیت های بزرگی دست پیدا میکنند.

نتیجه گیری:

اصل و مبنا در رشته گرافیک هنر و تفکر هنری و قابلیت اجرا است و تمامی شغل های مربوط به رشته گرافیک در نهایت به این چند مورد ختم میشود . پس کسانی که به دروس هنری و عملی علاقه دارند و از خلاقیت و قدرت تصور و تخیل خوبی برخوردار هستند میتوانند بعنوان یک طراح گرافیک موفقیت خودشان را تضمین کنند.

موضوعات مرتبط : هزینه تهیه لوازم و هرآنچه که باید در مورد رشته گرافیک در هنرستان بدانید

مهم ترین درس های رشته گرافیک در دانشگاه

افراد بسیاری هستند که دیپلم هنرستانی ندارند و قصد دارند از دانشگاه وارد رشته زیبای گرافیک شوند و در آن حتی تا مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهند. فراموش نکنید رشته گرافیک به رشته ارتباط تصویری معروف است.

راه های ورود به رشته گرافیک

هم میشود از طریق کنکور هنر وارد رشته گرافیک شد که البته برای دانشگاه های تراز اول کشور علاوه بر شرکت در کنکور نیاز به شرکت در آزمون عملی میباشد . معمولا کسانی در این مرحله قرار میگیرند که دارای توانایی و سابقه هنری هستند .

اگر جز موارد گفته شده نیستید اصلا ناراحت نباشید چون میشه کاملا بدون کنکور در انواع جنس های دانشگاهی از دانشگاه آزاد گرفته تا علمی کاربردی در رشته گرافیک تحصیل کنید.

دروس رشته گرافیک در دانشگاه مانند تمام رشته های دیگر در دو مجموعه اصلی دروس عمومی و اختصاصی تقسیم بندی میشود .در ادامه به تفکیک توضیح خواهیم داد که برای رشته گرافیک چه درس هایی باید قوی باشد.

دروس عمومی رشته گرافیک در دانشگاه

فارسی پیشزبان پیش
زبان خارجی تفسیر موضوعی قرآن
تربیت بدنیاندیشه اسلامی
انقلاب اسلامیاخلاق و تربیت اسلامی
ارزش های دفاع مقدس دانش خانواده و جمعیت

دروس اختصاصی رشته گرافیک در دانشگاه

آشنایی با هنر مبانی گرافیک
طراحی پایهگرافیک معماری
چاپ دستیطراحی ۳ بعدی
عکاسیصفحه آرایی
خطاطی فارسیتصویر سازی
رنگ و ترکیب بندیروانشناسی خلاقیت
پرورش خلاقیتطراحی قلم فارسی
طراحی نشانهچاپ های صنعتی
رایانه و نرم افزار تجزیه و تحلیل هنرهای بصری
آشنایی با هنرهای جدیدهنر کتاب آرایی در آسیا میانه
طراحی پوسترطراحی بسته بندی
طراحی گرافیک محیطیتصویر متحرک
طراحی تبلیغاتحکمت هنر اسلامی
طراحی برای فضای مجازیطراحی هویت بصری

با مشاهده به جدول واحد های درسی عمومی و اختصاصی در رشته گرافیک در مورد تحصیل در دانشگاه رشته گرافیک هم میشه به سادگی به سوال برای رشته گرافیک چه درس هایی باید قوی باشد پاسخ داد.

در رابطه با دروس عمومی

در دروس عمومی رشته گرافیک درس سختی وجود ندارد و کافیه کمی حفظیات شما قوی باشد تا بتوانید نمره بالایی در دروس عمومی کسب کنید .شاید بشه گفت درس زبان سخت ترین درس در بین دروس عمومی باشد.

در رابطه با دروس تخصصی

تمامی دروس دارای اهمیت بالایی است و در آینده شغلی شما نقش مهمی دارد. در مقایسه با دروس تخصصی هنرستان مفصل تر و تخصصی تر هستند و حتی اگر از قبل اطلاعاتی راجع به رشته گرافیک وجود نداشته باشد میتوان در این رشته متبهر شد.

دروس مربوط به طراحی

در واحد های درسی مربوط به طراحی که پایه و ریشه اصلی رشته های هنری و گرافیک است باید تلاش بسیار زیادی داشت . تقریبا مهم ترین درس رشته گرافیک طراحی ها هستند. فردی که از رشته گرافیک فارغ التحصیل میشود و وارد بازار کار میشود باید طراح قابل و خوبی باشد.

طراحی در لگو گرفته تا انواع چاپ های دستی و صنعتی نقش دارد . در نتیجه شغل اصلی یک گرافیست طراحی است و زمانی که سفارش کار میگیرد در واقع در حال طراحی موضوعی است که کارفرما از او میخواهد.

کار با رنگ و وسایل طراحی ، انجام راندو و مهارت در اسکیس یا طراحی سریع در این قسمت است که بخش بزرگی از واحد های درسی رشته گرافیک را شامل میشود.

دروس مربوط به دید بصری

واحد های عکاسی بارزترین واحد های درسی مربوط به دید بصری ، تخیل و تجسم هستند. یک گرافیست خوب دارای دید بصری ، تخیل و قدرت ایده پردازی است تا بتواند قبل از خلق هر طرحی ابتدا آن را در ذهنش بیاورد .

بدیهی است شخصی که از قدرت برخوردار است میتواند طرح هایی بزند که شاید ساعت ها بشه راجع به آن صحبت کرد. قبل از انتخاب رشته گرافیک حتما این توانایی را در خود بسنجید.

دروس مربوط به رایانه

در حال حاضر با پیشرفت های فراوان تکنولوژی و قدرت نرم افزاری گرافیست ها حتی طراحی های دست آزاد را میتوانند در نرم افزار های هوشمند و ابزار جدید انجام دهند. اینکار باعث میشود تا کیفیت و سرعت عمل و ترکیب بندی های رنگی به شدت افزایش پیدا کند.

پس توانایی و کسب مهارت در کار با نرم افزار های گرافیکی بسیار مهم است و حتی بسیاری از نقص ها را بدون اینکه زحمت خاصی بکشید پوشش میدهد. پیشنهاد میکنیم از همان ترم های اول رشته گرافیک سراغ یادگیری نرم افزار های کاربردی مربوط به گرافیک برید.

نتیجه گیری

✔️ اگر فرد خلاقی هستید

✔️ اگر به دروس عملی و پروژه ای علاقه دارید

✔️ اگر ایده پرداز هستید

✔️ اگر توانایی جسمی لازم در رشته گرافیک را دارید

✔️ اگر اهل هنر و طراحی هستید

✔️ اگر صبور و با سلیقه هستید

رشته گرافیک برای شما عالی خواهد بود و اتوماتیک در تمام درس های این رشته جذاب و منعطف قوی خواهید شد و نه تنها سختی و اذیتی متحمل نمیشوید بلکه با تمام وجود از این رشته و آثاری که خلق میکنید لذت خواهید برد.

خلاصه مطالب

رشته گرافیک یا ارتباط تصویری یکی از رشته های زیر مجموعه هنر است که در تمامی دانشگاه های کشور تدریس میشود. میتوان در این رشته تا مقطع بالاتر و تخصصی تر تحصیل کرد همچنین امکان تحصیل بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی در رشته گرافیک وجود دارد.

افرادی که وارد رشته گرافیک میشوند باید دارای شخصیت هنری ، خلاق ، ایده پرداز و علاقه مند به انجام پروژه های تصویری در قالب عکس و انیمیشن باشند و البته پر تلاش و دائما در حال یادگیری و تمرین بودن از مهم ترین خصوصیات گرافیست های مطرح است.

کار با رنگ و وسایل طراحی و زدن راندو و اسکیس جز خصوصیت های اصلی واحد های درسی رشته گرافیک است. طبیعتا کسانی که از قوه تخیل و تصور و طراحی دست آزاد خوبی برخوردار هستند میتوانند به سادگی در این رشته پیشرفت کنند و موفق شوند.

میتوانید برای مشاوره در زمینه برای رشته گرافیک چه درس هایی باید قوی باشد همین الان با کنکور مشاور تماس بگیرید تا به کارشناسان مجرب ما متصل شوید.

بنر مشاوره کنکور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید