لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

با رتبه صد هزار کجا قبول میشم

با رتبه صد هزار کجا قبول میشم

بعد از اینکه نتایج کنکور سراسری اعلام میشه خیلی از داوطلبان که تعداد نسبتا زیادی هم هستند از خودشان میپرسند با رتبه ۱۰۰۰۰۰ تجربی کجا قبول میشم؟!

اگر رتبه کنکورت ۱۰۰۰۰۰ شده و نمیدونی چه رشته ای و کجا قبول میشی حتما تا انتهای مقاله با کنکور مشاور همراه شو تا به تفکیک سهمیه بندی مناطق بهت توضیح بدیم چه رشته ای در کدوم دانشگاه ها با این رتبه شانس قبولی داری!

شما همچنین برای راهنمایی بیشتر و کسب اطلاعات و انتخاب رشته بهتر با توجه به رتبه می‌توانید به مشاوره کنکور مراجعه کنید و با مشاورین ما تماس بگیرید

با رتبه صد هزار تجربی کجا قبول میشم؟

رتبه ۱۰۰۰۰۰ تجربی کنکور ۱۴۰۳ را از دو جهت میشه بررسی کرد.

  • رتبه کشوری
  • رتبه منطقه

رتبه صد هزار کشور شاید رتبه چندان بدی هم نباشد هر چند که با این رتبه شانس قبولی در بسیاری از رشته ها از دست میرود اما رتبه ۱۰۰۰۰۰ منطقه رتبه ای است که باید با آن انتخاب رشته انجام داد در واقع بهتر است بگوییم رتبه کشوری تاثیری در انتخاب رشته داوطلبان ندارد.

شما بعنوان یک داوطلب کنکور بر اساس منطقه ای که بومی آن هستید در یکی از سهیه های مناطق یا سهمیه های ایثارگری قرار میگیرید که اگر نگاهی به کارنامه بندازید سهمیه شما و رتبه در سهمیه مشخص شده است.

با مشخص شدن شهمیه به این نتیجه میرسیم که شما فقط با داوطلبانی که در سهمیه خودتان هستند سنجیده میشید به همین دلیل هم رتبه کشوری در انتخاب رشته بلا اثر است.

هر سهمیه چه سهمیه مناطق باشد و چه سهمیه ایثارگران قسمتی از ظرفیت دانشگاه ها را به خود اختصاص میدهد.مثلا اگر قرار باشد دانشگاه تهران ۱۰۰ دانشجوی دندان پزشکی بگیرد این ۱۰۰ نفر در ۵ سهمیه موجود تقسیم میشود و ظرفیت ها به همین ترتیب برای تمام رشته ها و دانشگاه ها پر خواهد شد.

منطقه ۱

سهمیه منطقه ۱ شامل ساکنین شهر های تهران ، تبریز ، شیراز ، اصفهان و مشهد است پس رتبه شما با بومی های این شهرها در نظر گرفته شده است. با رتبه صد هزار تجربی در منطقه ۱ طبق قبولی های سال ها گذشته در این رشته ها شانس قبولی دارید.

سهمیه

رشته

دانشگاه

منطقه 1

میکروبیولوژی

 غیرانتفاعی صبا ارومیه

منطقه 1

میکروبیولوژی

 پیام نور واحد تبریز

منطقه 1

زیست شناسی سلولی و مولکولی

پیام نور اشتهارد

منطقه 1

زیست شناسی گیاهی

پیام نور تبریز

منطقه 1

شیمی

پیام نور شیراز

منطقه 1

مدیریت بازرگانی

 پیام نور تهران

با رتبه حدود ۱۰۰۰۰۰ تجربی میشه در یکی از شهرهای منطقه ۱ یا اطراف آن در اغلب در دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی در رشته هایی که گفته شد قبول شید.البته قبولی های دیگری هم وجود دارد اما در اینجا هدف آشنایی کلی شما با حدود قوبلی این رتبه است.

منطقه ۲

سهمیه منطقه ۲ شامل مراکز استان و شهرهای بزرگ است و بیشترین جمعیت شرکت کنندگان کنکور تجربی در این منطقه قرار دارند. با رتبه صد هزار تجربی در منطقه ۲ طبق قبولی های سال ها گذشته در این رشته ها شانس قبولی دارید.

سهمیه

رشته

دانشگاه

منطقه 2

میکروبیولوژی

دانشگاه غیر انتفاعی البرز

منطقه 2

زیست شناسی جانوری 

دانشگاه سبزوار

منطقه 2

شیمی

دانشگاه زنجان

منطقه 2

روانشاسی

غیر انتفاعی سراج تبریز

منطقه 2

بهداشت عمومی

دانشگاه زاهدان

منطقه 2

مدیریت بازرگانی

پیام نور کرمانشاه

دقت داشته باشید در اینجا فقط تعدادی از رشته ها و نوع دانشگاهی که داوطلب سهمیه منطقه ۲ شانس قبولی در آن دارد بیان شد و قطعا وسعت رشته های قبولی با توجه به رتبه و شهری که داوطلب در آن قرار دارد متفاوت است.همچنین رتبه صد هزار منطقه ۲ بهتر از صد هزار منطقه ۱ است پس شانس قبولی حتی در دانشگاه های دولتی وجود دارد.

منطقه ۳

سهمیه منطقه ۳ شامل شهر ها و روستا ها و مناطق محروم کشور است و نسبت به ۲ سهمیه قبلی از تعداد شرکت کنندگان کمتری برخوردار است. با رتبه ۱۰۰۰۰۰ تجربی در منطقه ۳ طبق قبولی های سال ها گذشته در این رشته ها شانس قبولی دارید.

سهمیه

رشته

دانشگاه

منطقه 3

زیست شناسی سلولی و مولکولی

دانشگاه خلیج فارس

منطقه 3

زیست شناسی گیاهی

دانشگاه سبزوار

منطقه 3

بهداشت مواد غذایی

ایلام

منطقه 3

مدیریت بازرگانی

ایرانشهر

منطقه 3

حسابداری

پیام نور همدان

منطقه 3

شیمی

دانشگاه قم

با رتبه ۱۰۰ هراز منطقه ۳ میتوان در این حدود رشته و دانشگاه ها قبول شد.اگر دقت کرده باشید حتی میتوان در دانشگاه های روزانه هم پذیرش شد.با توجه به اینکه شهر های منطقه ۳ جز شهرهای محروم یا مرزی هستند علاقه مندان کمی برای ورود به دانشگاه های این شهر ها وجود دارد.

به همین دلیل با خالی ماندن ظرفیت ها شانس قبولی حتی در دانشگاه های دولتی وجود دارد.یکی از مهم ترین دلایلی هم که باعث شده اکثر دانشجویان این شهر ها بومی یا از شهر های اطراف باشند دقیقا همین موضوع است.

توجه ❗❗

برای انتخاب رشته کنکور تجربی با توجه به رتبه ای که بدست آورید و تحلیل کارنامه و ارائه بهترین مسیر و راهنمایی ممکن همین الان با مرکز تخصصی انتخاب رشته کنکور مشاور تماس بگیر!

با رتبه صد هزار ریاضی کجا قبول میشم؟

در کنکور ریاضی در چند سال اخیر تعداد شرکت کنندگان کنکور از ۲۰۰ هزار نفر تجاوز نکرده است پس کسی که رتبه صد هزار ریاضی باشد قطعا رتبه کشوری ۱۰۰۰۰۰ بدست آورده است و با توجه به سهمیه بندی هایی که وجود دارد امکان ندارد در یک سهمیه ۱۰۰ هزار شرکت کننده داشته باشیم.

در واقع نمیشود از حداکثر ۲۰۰ هزار نفر شرکت کننده بیش از نیمی از شرکت کنندگان در یک سهمیه باشند پس اولا بهتر است نسبت به رتبه سهمیه انتخاب رشته انجام دهید ثانیا اگر میخواهید با رتبه کشوری انتخاب رشته کنید باید دانشگاه آزاد و در کل دانشگاه های غیر دولتی در اولویت باشد.

با رتبه ۱۰۰۰۰۰ ریاضی قطعا نمیتوان در دانشگاه های دولتی قبول شد اما برای بعضی از رشته ها میتوان وارد دوره شبانه دانشگاه دولتی شد همچنین داوطلبان ریاضی در تمام رشته های موجود در کشور میتوانند بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شوند حتی در دانشگاه های دولتی!

با رتبه صد هزار انسانی کجا قبول میشم؟

کنکور انسانی هم مانند کنکور ریاضی تعداد  شرکت کنندگانش در چند سال اخیر بیش از ۲۰۰ هزار نفر نبوده است پس امکان ندارد رتبه ۱۰۰۰۰۰ برای داوطلب رتبه سهمیه باشد و قطعا رتبه کشوری داوطلب ۱۰۰ هزار خواهد بود.

برای انتخاب رشته انسانی بهتر است اولویت رتبه در سهمیه منطقه یا ایثارگران باشد و اگر میخواهید با رتبه کشوری انتخاب رشته کنید که از نظر فنی کار غلطی است باید دانشگاه آزاد و دانشگاه های غیر دولتی را مد نظر داشته باشید.

خوشبختانه در رشته انسانی هم میشود بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی وارد هر رشته ای که دلتان میخواهد شوید و جالب تر اینکه حتی دانشگاه های دولتی در دوره روزانه پذیرش بدون کنکور دارند.

نکته ❗❗

در مورد سوال با رتبه صد هزار تجربی کجا قبول میشم و قبولی ها با رتبه ۱۰۰ هزار در رشته های دیگر توضیح داده شد اما اگر رشته ها و دانشگاه های گفته شده مورد علاقه شما نیست در ادامه روش های راحت تری برای ورود به دانشگاه بهتون آموزش میدیم.

مقالات مرتبط : معرفی رشته گردشگری بازار کار، درآمد و آینده شغلی این رشته

رشته های بدون کنکوری که میتوان با این رتبه به سراغ آن رفت؟

رتبه صد هزار بدون کنکور

وقتی داوطلبی در کنکور رتبه صد هزار بدست می آورد در واقع و بدون تعارف باید گفت رتبه خوبی بدست نیاورده است اما با توجه به مصوبات پذیرش بدون کنکور دانشگاه ها همچنان امید برای ورود به رشته های مورد علاقه و دانشگاه های خوب وجود دارد.

رشته های بدون کنکور تجربی

در رشته تجربی که بیشترین شرکت کننده و بیشترین پذیرش را در سراسر کشور دارد تنها امکان ورود به رشته های پزشکی و پیراپزشکی بدون کنکور وجود ندارد اما مابقی رشته ها در تمامی جنس های دانشگاهی مانند دولتی ، پیام نور ، غیر انتفاعی و پردیس و دانشگاه آزاد را میتوان بدون کنکور انتخاب رشته کرد.

برای اطلاع از رشته ها و دانشگاه های بدون کنکور رشته تجربی همین الان با کنکور مشاور تماس بگیر!

رشته های بدون کنکور انسانی

در رشته انسانی حتی میتوان بدون کنکور وارد رشته هایی مثل حقوق و روانشناسی شد یا اگر به رشته های دیگری علاقه دارید منعی برای ورود به آن رشته ها را نخواهید داشت.بر اساس سهمیه بندی پذیرش بدون کنکور و با کنکور حتی دانشگاه های دولتی هم ملزم به پذیرش بدون کنکور هستند.

برای اطلاع از رشته ها و دانشگاه های بدون کنکور رشته انسانی همین الان با کنکور مشاور تماس بگیر!

رشته های بدون کنکور ریاضی

رشته ریاضی تنوع انتخاب رشته ای زیادی دارد و علاوه بر مهندسی ها دارای رشته های شناور و رشته های غیر مهندسی زیادی است.در گروه ریاضی هم انتخاب رشته بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی بدون محدودیت قابل انجام است و هر رشته که دوست دارید را میتوانید انتخاب کنید.

برای اطلاع از رشته ها و دانشگاه های بدون کنکور رشته ریاضی همین الان با کنکور مشاور تماس بگیر!

رشته های بدون کنکور هنر

همانطور که میدانید کنکور هنر آزمون عملی هم دارد و به این دلیل که خیلی از علاقه مندان هنر از قبل تجربه زیادی ندارند نمیتوانند در آزمون عملی نتیجه خوبی بگیرند به همین دلیل هم از رشته ای که به آن علاقه مند هستند صرفنظر میکنند.

در حالی که اگر شرایط دانشگاه ها و رشته های بدون کنکور هنر را بدانید میتوانید به راحتی دقیقا وارد همان رشته ای شوید که به آن علاقه دارید.

برای اطلاع از رشته ها و دانشگاه های بدون کنکور رشته هنر همین الان با کنکور مشاور تماس بگیر!

رشته های بدون کنکور زبان های خارجی

رشته هایی که مربوط به گروه آزمایشی زبان های خارجی است به دلیل وجود مجموعه زبان تخصصی در کنکور قبولی سخت برای اکثر داوطلبان دارد اما اصلا نگران نباشید شما میتوانید کاملا بدون کنکور و بر اساس علاقه ای که دارید وارد دانشگاه و رشته مورد علاقه تان شوید.

برای اطلاع از رشته ها و دانشگاه های بدون کنکور رشته زبان خارجی همین الان با کنکور مشاور تماس بگیر!

چند تذکر مهم ❗❗

برای انتخاب رشته بدون کنکور حتی اگر دیپلم متجانس ندارید بازهم میتوانید از رشته های غیر از دیپلم انتخاب رشته کنید اما با توجه به پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی شانس قبولی برای کسانی که بر اساس رشته دیپلم انتخاب رشته کرده اند بیشتر است مگه اینکه درست و اصولی انتخاب رشته کنید.

به یاد داشته باشید برای انتخاب رشته ۲ دفترچه وجود دارد. دانشگاه آزاد بطور مجزا انتخاب رشته ارائه میدهد و مابقی دانشگاه ها در یک دفترچه قابل انتخاب هستند.

علاوه بر تمامی جنس های دانشگاهی گفته شده میتوانید وارد دانشگاه های بدون کنکور علمی کاربردی شوید که شانس قبولی بسیار بالایی دارند.

در پایان

ما در مرکز مشاوره تحصیلی کنکور مشاور با بهره گیری از افرادی متخصص و با تجربه در زمینه انتخاب رشته کنکور سراسری و دانشگاه آزاد و البته دانشگاه های بدون کنکور سعی میکنیم حتی شما را با رتبه ای بد در رشته و دانشگاهی خوب قبول کنیم.

پس شانس قبولی در یک رشته و دانشگاه خوب را از دست نده و برای انتخاب رشته حضوری یا غیر حضوری همین الان با کنکور مشاور تماس بگیر.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید