لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

آینده رشته مهندسی شیمی چیست؟

آینده رشته مهندسی شیمی

همان طور که می دانید  رشته مهندسی شیمی یکی از رشته های دانشگاهی است که طرفداران بسیار زیادی دارد و افراد بسیار زیادی هستند که می ‌خواهند برای قبولی در چنین رشته ‌ای تلاش و کوشش کنند.

خوشبختانه در کشور ما ایران آینده بسیار روشنی دارد به این صورت که افرادی که در رشته مهندسی شیمی تحصیل می‌ کنند می‌ توانند تحصیلات خود را ادامه دهند و حتی کارشناسی ارشد و دکترای آن را هم بگیرند.

البته قبولی در چنین رشته های کار ساده ای نیست و به تلاش و کوشش بسیاری نیاز دارد از این رو باید از همان اول دبیرستان به رشته مهندسی شیمی علاقه مند بود و به دروس شیمی علاقه زیادی داشت و با دقت آن ها را مطالعه کرد تا بتوان رشته مهندسی شیمی قبول شد.

البته این را هم می دانید که برای مردمی که در ایران زندگی می کنند آینده شغلی رشته ها بسیار مهم است زیرا آن ها قصد دارند از تحصیلات خود شغلی به دست آورند و و کسب درآمد کنند تا بتوانند به بهترین شیوه زندگی خود ادامه دهند اکنون از شما می خواهیم برای پی بردن به آینده شغلی این رشته با ما همراه باشید.

آینده شغلی رشته مهندسی شیمی

آینده شغلی رشته مهندسی شیمی

آینده تحصیلی رشته ها همواره با هم متفاوت است اما این مژده را برای شما داریم که آینده شغلی رشته مهندسی شیمی بسیار گسترده و عالی است به طوری که همه افراد پس از فارغ التحصیلی در مراکز مختلف مشغول به کار می شوند.

همچنین می ‌توانند در حین کار تحصیلات خود را ادامه دهند و ترفیع رتبه بگیرند البته که آن هم به تلاش و کوشش بسیار نیاز دارد در پایین مواردی را می بینید که به صورت دسته بندی ذکر شده اند این موارد همگی آینده شغلی رشته مهندسی شیمی می باشند:

  • صنایع شیمیایی، غذایی و دارویی و نساجی
  • صنعت پتروشیمی و پالایشگاه نفت و گاز
  • کارشناس غذایی و دارویی و آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی
  • مدیر خرید و مدیر فروش و تدارکات
  • مدیر تولید و بازاریابی
  • و مواردی از این قبیل…

پس همان طور که می بینید آینده شغلی این رشته  گسترده است و هر کسی با ورود به این رشته می تواند شغلی داشته باشد و در شغل و میزان تحصیلات خود پیشرفت کند.

پیشنهاد ما : مهندسی شیمی شریف

بررسی بازار کار مهندسی شیمی

همان طور که حیطه شغلی رشته مهندسی را در بند قبل شرح  دادیم به نظر می آید بازار کار مساعدی دارد به خصوص در ایران که در چنین حیطه هایی فعالیت گسترده ای دارد.

در هر یک از محل های شغلی که در بالا نام بردیم به چند نفر که در مهندسی شیمی تحصیل کرده اند نیاز دارند تا بتوانند کار خود را پیش ببرند.

با این وجود برای به دست آوردن شغل باید هم به صورت تئوری و هم به صورت عملی تجربه کسب کرد و با دانش کامل وارد بازار کار شد تا موفقیت بیش تری به دست آورد. برای اینکه در رشته مورد نظر خود موفق باشید بهتر است با یک مشاوره کنکور ریاضی صحبت کنید.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید