لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور غیر مرتبط با دیپلم

نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور غیر مرتبط با دیپلم

یکی از دغدغه‌های همه افرادی که در سن نوجوانی هستند و می‌خواهند کنکور بدهند این است که میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور غیر مرتبط با دیپلم چقدر است و چگونه محاسبه می‌شود؟

در پاسخ به چنین سوالی باید بگوییم که سازمان‌ سنجش تصویب و بخشنامه‌هایی که اعلام نموده تاثیر سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور سراسری را حداکثر ۳۰ درصد اعلام نموده است.

البته که این درصد فقط مختص افرادی است که مدرک دیپلم آن‌ها مطابق با رشته کنکور می‌دهند باشد. در غیر این صورت شرایط تغییر می‌کند و تاثیر سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور متفاوت خواهد بود.

البته که این تغییر بستگی به رشته شما و رشته‌ای که می‌خواهید کنکور آن را بدهید دارد. اکنون اگر می‌خواهید در رابطه با این موضوع اطلاعات بیش‌تری به‌دست‌آورید پیشنهاد می‌‌کنیم که تا پایان این مطلب با کنکور مشاور  همراه باشید.

تاثیر سوابق تحصیلی هر رشته در کنکور

نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور غیر مرتبط با دیپلم

همان‌طور که در بند قبل هم گفته شد این که تاثیر سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور چقدر باشد بستگی به نوع رشته شما دارد. برای مثال رشته‌‎های نظری سه دسته هستند که شامل ریاضی و فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی می‌شوند.

رشته‌های فنی و کار و دانش هم از دیگر رشته‌های دبیرستانی می‌باشد. اما ممکن است همه افرادی که در این رشته‌ها تحصیل می‌کنند مایل به شرکت در کنکور این رشته‌ها نباشند و تمایل به دادن کنکور در رشته‌های دیگر را داشته باشند. یعنی ممکن است به صورت زیر عمل کنند:

  • رشته دبیرستانی ریاضی فیزیک و رشته کنکور علوم تجربی
  • رشته دبیرستان علوم تجربی و رشته کنکور علوم انسانی
  • رشته دبیرستان ریاضی و فیزیک و رشته کنکور علوم انسانی
  • رشته دبیرستان علوم تجربی و رشته کنکور ریاضی و فیزیک
  • رشته دبیرستان علوم انسانی و رشته کنکور علوم تجربی
  • و مواردی از این قبیل…

تاثیر سوابق تحصیلی فارغ التحصیل رشته ریاضی در کنکور تجربی

تماس با کنکور مشاور

اگر فردی دیپلم خود را در دبیرستان از رشته ریاضی و فیزیک کسب نموده باشد و بخواهد در کنکور رشته دیگری مثل علوم تجربی شرکت کند باید بداند که حداکثر تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم در نتیجه کنکور ۲۵ درصد خواهد بود. در واقع به زیر گروه‌ها و دروس اختصاصی و عمومی هر رشته بستگی دارد.

مطلب پیشنهادی به شما : نحوه تاثیر معدل در کنکور

تاثیر سوابق تحصیلی در زیر گروه‌های اول و دوم و سوم و چهارم و پنجم به ترتیب ۱۸.۲ و ۱۷.۹ و ۱۶ و ۲۰.۲ و ۱۹.۵ خواهد بود. در این میان ضریب هر درس نیز از اهمیت ویژه‌‌ای برخوردار است.

اگر فردی دیپلم رشته ریاضی فیزیک را داشته باشد و تصمیم به شرکت در کنکور علوم انسانی را نیز بگیرد باید بداند که تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم در نتیجه کنکور سراسری در زیر گروه‌های اول تا پنجم به ترتیب ۶.۸۵ و ۹.۷ و ۱۰.۳ و ۷.۷ و ۸.۱ می‌باشد.

تاثیر سوابق تحصیلی فارغ التحصیل رشته تجربی در کنکور انسانی

نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور غیر مرتبط با دیپلم

برخی دانش‌آموزان بعد از این که فارغ التحصیل می‌شوند تصمیم می‌گیرند که در رشته دیگری کنکور دهند. برای مثال برخی از دانش‌آموزان بعد از این که دیپلم رشته علوم تجربی را کسب نمودند در کنکور رشته علوم انسانی ثبت نام می‌کنند.

چنین افرادی باید بدانند که تاثیر سوابق تحصیلی در زیر گروه‌های اول تا پنجم برای کنکور انسانی به ترتیب شامل ۷ و ۸٫۹ و ۷.۹۵ و ۷ و ۷.۴ درصد می‌‌شود.

البته که افرادی هم وجود دارند که می‌‌خواهند با اخذ مدرک دیپلم رشته علوم انسانی در کنکور رشته هنر شرکت کنند. درصد سوابق تحصیلی دیپلم از زیر گروه اول تا پنجم ۵.۵ و ۴٫۹ و ۶.۲ و ۵٫۵ و ۸.۸۵ است.

در این مقاله نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور غیر مرتبط با دیپلم

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

پردرآمد ترین رشته های ایران در گروه های ریاضی، تجربی، هنر و زبان
انتخاب رشته
یاشار موسی وند

پردرآمد ترین رشته های ایران در گروه های تجربی، ریاضی، هنر و زبان

اگر در حال حاضر از بین این همه رشته دانشگاهی هنوز نمیدونی وارد چه رشته ای بشی که بازار کار آن قطعی باشد همچنین درآمد خوبی هم داشته باشد پیشنهاد میکنم چند دقیقه ای زمان بزاری و تا انتهای این مقاله با کنکور مشاور همراه باشی!

بیشتر بخوانید »
برای تماس با مشاور کلیک کنید