لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور
انتخاب رشته تجربی

مشاوره تحصیلی ابتدایی

مشاوره تحصیلی ابتدایی
مشاوره تحصیلی ابتدایی

یکی از دوره های بسیار حساس محصلان دوران ابتدایی است. این دوره به عنوان یک پایه بسیار مهم برای ادامه دوران تحصیل، رشد شخصیت دانش آموزان به لحاظ فردی و تحصیلی محسوب می شود.

کسانی که وارد دوره ابتدایی می شوند تا قبل از آن دوره ای مشابه این نوع حضور در مدرسه را تجربه نکرده اند و پیش دبستانی و مهدکودک کاملا یک دوره متفاوت در عین حال که آماده ساز برای این دوره بوده است  کودک با ورد به به ابتدایی تجربه ای متفاوت خواهد داشت. در این دوره دیگر خیلی از مسائل جدید تر و علمی تر جلو خواهد رفت.

کودک از جو بازیی دوستانه پیش دبستانی و مهدکودک خارج می شود و قرار است با هم کلاسی و هم دوره های خود وارد یک جو رقابتی و کاملا علمی شود.

اهمیت  مشاوره تحصیلی دوره ابتدایی

مشاوره برای محصلان در هر دوره ای که در حال تحصیل می باشند کاملا حائز اهمیت است چرا که به آنها کمک می کند با مشکلات تحصیلی بهتر موجه شوند. نیازهای و مشکلات تحصیلی هر دانش آموز نسبت به دوره ای که در آن تحصیل می کند به مراتب متفاوت خواهد بود.

در هر دوره تحصیلی فرد دانش آموز معضل و مشکل خاص  خود را دارد که مسلما یک راهنمای خوب می تواند به او کمک کند.

مطلب پیشنهادی به شما : مشاوره تحصیلی متوسطه اول

از جمله مشکلات تحصلی که نیاز است در ان دانش آموز را مورد کمک قرا داد مثل: رفع اشکالات درسی، توجه به افت تحصیلی دانش آموز، برنامه ریزی درسی، شناسایی توانمندی ها و نقاط ضعف دانش آموز، نحوه مطالعه دروس ، استفاده درست از اوقات فراقت، آگاهی والدین و معلمان به نحوه صحیح مطالعه و درس دادن و در نهایت چگونگی کمک خانواده ها در رشد تحصیلی کودک از جمله مواردی است که در مشاوره تحصیلی دوره ابتدایی به آن پرداخته می شود.

 مشاوره دوره ابتدایی به این دلیل اهمیت دارد که این دوران در واقع یک دوره پیشگیری کننده از بسیاری از مشکلات در دوران بعدی تحصیل محسوب می شود.در این دوره لازم است تا حس خلاقیت و کنجکاوی دانش آموز بر انگیخته شود تا بتواند در ادامه روند تحصیل به استعدادهای او پی برد.

تاثیر مشاوره تحصیلی دوره ابتدایی در نظام آموزشی

به خاطر داشته باشید که مشاوره خوب تحصیلی میتواند با  فراهم کردن شرایط پیشرفت دانش آموزان به رشد نظام آموزش کشور کمک کند. نظام آموزشی با داشتن دانش آموزان کوشا در زمینه علم راه آباد سازی کشور را در آینده فراهم کرد.

راهنمایی تحصیلی مشاور باعث رشد بازدهی و بالا بردن کارآمدی نظام آموزشی خواهد شد. مشاوره تحصلیل میتواند با رشد تحصیلی و شخصیتی دانش آموزان بدون ادعا یک وسیله بسیار مهم برای اهداف بزرگ نظام آموزش و پروش قلمداد گردد.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید