لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

چگونه از دهم برای کنکور بخوانیم؟

چگونه از دهم برای کنکور بخوانیم؟

از جمله پرسش‌های پر تکرار آن است که چگونه از دهم برای کنکور بخوانیم؟ پاسخ به این پرسش نیازمند بررسی سطح اطلاعات و دانش داوطلبان است. اغلب دانش آموزان به اهمیت پایه دهم کاملاً آگاه هستند. چرا که پایه و مبنای شروع مطالعه دروس از پایه دهم آغاز می‌شود.

کسب رتبه بالا تا حد بسیار زیادی مسیر پیشرفت داوطلبان را تغییر می‌دهد. پس چه بهتر با دانستن فرایند مطالعه، بهترین مهارت‌ها را اعم از مهارت مدیریت زمان و مهارت تست زنی را در سر جلسه آزمون بکار ببرید.

با توجه به سطح اهمیت پایه دهم و یازدهم در این مطلب قصد داریم به توضیح مختصری درباره چگونگی مطالعه  دروس این پایه بپردازیم. متأسفانه از سوی دیگر برخی از دانش آموزان آن‌چنان به منابع دروس پایه دهم اهمیت زیادی نمی‌دهند

اما غافل از آنکه بخش قابل توجهی از نمونه سؤالات طراحی شده از دروس پایه دهم هستند. بنابراین برای آشنایی با ضرورت مطالعه دروس پایه دهم تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

اهمیت سال دهم در کنکور

👈 می‌توان گفت تقریباً ۶۰ درصد سؤالات کنکور از دروس پایه دهم و یازدهم است. در نتیجه اهمیت دروس این پایه از سوی بسیاری از مشاوران تحصیلی تأکید فراوانی شده است. اگر بخواهیم این رقم را میان پایه دهم و یازدهم معقولانه تقسیم کنیم،  ۲۸ درصد سؤالات آزمون، مرتبط با پایه دهم است. در نتیجه ضرورت آنکه بدانیم چگونه از دهم برای کنکور بخوانیم از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

پیش از شروع مطالعه دروس بایستی پیش نیازها را آماده کنید. این پیش نیازها شامل مشخص شدن اهداف مطالعه دروس، تهیه کتاب‌های کمک درسی، نمونه سؤالات تستی و منابع معتبر است.

استفاده از کتاب‌های کمک درسی دقیقاً مانند تابلوهای راهنما عمل می‌کنند. با استفاده از منابع معتبر و مرتبط با پایه دهم قطعاً شانس موفقیت‌تان در قبولی کنکور بالا می‌رود.

از چه پایه‌ای باید برای کنکور درس بخوانیم؟

از چه پایه‌ای باید برای کنکور درس بخوانیم؟

قبولی در مسیر پر پیچ و تاب کنکور  نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و اصولی است. مطالعه پایه دروس دهم مبنای پرسش‌های ساده‌تر کنکور است. همانطور که گفته شد ۲۸ درصد پرسش‌ها مرتبط با پایه دهم است.

بنابراین توصیه می‌شود که دروس این پایه را جدی بگیرید. علاوه بر آن معمولاً مطالب و مفاهیم پایه دهم ساده‌تر از پایه یازدهم و دوازدهم است. در نتیجه به راحتی می‌توانید از عهده خواندن دروس و پاسخ به سؤالات تستی برآیید.

اگر در طول دوران تحصیل دانش آموز زرنگی بوده باشید، تا حد بسیار زیادی روند مطالعه شما ساده‌تر می‌شود. چرا که به خوبی مفاهیم مطالب را درک کرده‌اید و برای پاسخ نمونه سؤالات تستی از آمادگی نسبتاً خوبی برخوردار هستید. در نتیجه به یک‌باره و مستقیم سراغ نمونه سؤالات تستی خواهید رفت.

اما اگر در بخش‌هایی از مطالب دچار ضعف هستید، توصیه می‌شود که روی مفاهیم، مطالعه لیزری داشته باشید. بدین معنا که مفهوم خط به خط مطالب را به خوبی فرا بگیرید و حتی پاورقی‌ها، نکته‌های کلیدی و هر آنچه که سر کلاس معلمان بر آن تأکید داشته‌اند را مطالعه کنید.

استفاده از کتاب‌ها و منابع کمک درسی نیز تا حد بسیار زیادی برای روند یادگیری‌تان مؤثر است.

تماس با کنکور مشاور

چگونه از دهم برای کنکور درس بخوانیم؟

با توجه به توضیحات داده شده مجدد به پاسخ این پرسش می‌پردازیم که چگونه از دهم برای کنکور درس بخوانیم؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که باید مهارت‌های مطالعه صحیح را بیاموزید.

بسیاری از دانش آموزان در مدت زمان کوتاه تمامی دروس را می‌خوانند. اما این خواندن به معنای یادگیری تمامی جزئیات دروس نیست. خواندن دروس به صورت مفهومی مستلزم رعایت فنون و تکنیک‌های کاربردی است.

اینکه چطور بتوانید تکنیک‌های روند صحیح مطالعه را بیاموزید، می‌توانید در این خصوص راهنمایی‌های لازم را از مشاوران تحصیلی دریافت نمایید. اما جدا از دریافت مشاوره‌های لازم ما در این بخش  به توضیح یک سری تکنیک‌های اصولی و مؤثر برای موفقیت در کنکور می‌پردازیم. با استفاده از این تکنیک‌ها تا حد بسیار زیادی می‌توانید از عهده پاسخ‌دهی تمامی سؤالات تستی برآیید.

👈 یادگیری مهارت‌های تست زنی

شاید تعجب کنید که تکنیک‌های تست زنی به تنهایی نیازمند مهارت‌های جداگانه‌ای است. آنچه که در موفقیت کنکور حرف اول و آخر را می‌زند دو فاکتور اساسی است. یکی مطالعه مفهومی دروس و دیگری مهارت در تست زنی است. شما بایستی این دو مهارت را با تمرین‌های مکرر در خود تقویت کنید.

جدا از مطالعه دروس، روند تست زنی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. معمولاً برای نحوه تست زدن سؤالات چهار گزینه‌ای، فوت و فن‌هایی هم به کار برده می‌شوند.

برای نمونه برخی از پرسش‌ها تنها دارای یک جواب قطعی هستند. دانستن جواب قطعی باعث می‌شود که به سه گزینه دیگر هیچ توجهی نکنید و مستقیماً سراغ جواب بروید.

👈 چگونه از دهم برای کنکور بخوانیم : مهارت مدیریت زمان

مدیریت زمان بخش دیگری از وظایف شماست. برای تمرین سؤالات تستی چقدر زمان احتیاج دارید؟ آیا در هنگام تست زدن، زمان خاصی را تعیین می‌کنید؟ همانطور که می‌دانید مدت زمان کنکور برای پاسخ‌دهی به سؤالات کاملاً مشخص است.

شما بایستی حتی در هنگام تمرینات سؤالات تستی، مدیریت زمان داشته باشید تا در سر جلسه آزمون اصلی، با کمبود زمان مواجه نشوید. علاوه بر آن مدیریت زمان سبب می‌شود تا تمرکز بهتری روی تک تک پرسش‌ها داشته باشید.

تمرین بسیار برای مدیریت زمان جهت سؤالات تستی، حتی باعث کمتر شدن استرس شما می‌شود. پیشنهاد می‌شود برنامه منظمی برای مدیریت زمان جهت تست زنی داشته باشید.

👈 استفاده از کتاب‌های کمک درسی- منابع تشریحی و منابع تستی

استفاده از کتاب‌های کمک درسی- منابع تشریحی و منابع تستی

کمتر داوطلب کنکوری است که با انواع کتاب‌های کمک درسی آشنا نباشد. پیشنهاد می‌شود در خصوص انتخاب بهترین کتاب‌های کمک درسی با مشاوران تحصیلی هم صحبت شوید. بدون شک مشاوران تحصیلی راهنمایی‌های جامع و کاملی در خصوص چگونگی انتخاب کتاب‌های کمک درسی معتبر در اختیارتان قرار خواهند داد.

از آنجایی که اغلب ناشران کتاب‌های کمک درسی در جهت منافع اقتصادی‌شان قدم برمی‌دارند، توصیه می‌شود که تا حد امکان برای انتخاب کتاب‌های کمک درسی حساسیت بیشتری نشان دهید.

البته ناگفته نماند که هر یک از منابع دارای تکنیک‌ها و مطالب مفیدی هستند که تجربه جدیدی در اختیارتان می‌گذارند. توجه داشته باشید که کتاب‌های کمک درسی مشابه تهیه نکنید. در مجموع هدف کلی خود را از تهیه کتاب‌های کمک درسی مشخص کنید و سپس به سراغ خرید کتاب بروید.

👈 چگونه از دهم برای کنکور بخوانیم : سراغ نمونه سؤالات تستی سال‌های گذشته بروید

مطالعه نمونه سؤالات آزمون سال‌های پیشین در نوع مهارت‌های تست زنی شما بسیار مؤثر است. حتی پیدا کردن پاسخ سؤالات آزمون‌ها باعث عمل‌کرد بهتر شما می‌شود. در نتیجه توصیه می‌شود حتماً از دانلود نمونه سؤالات آزمون‌های دانشگاه آزاد و سراسری بهره ببرید.

👈 تمرکز بر مباحث اصلی

اگرچه در اغلب موارد، سؤالاتی در برگه‌های آزمون می‌بینید که حتی فکرش را نمی‌کردید. در نتیجه علاوه بر مباحث اصلی حتماً گوشه چشمی به مباحث فرعی و کم اهمیت هم داشته باشید. معمولاً نحوه طراحی سؤالات را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

چرا که امکان طراحی یک سؤال به چند حالت مختلف وجود دارد. اما در مجموع می‌توان مباحث اصلی هر درسی را به راحتی شناسایی کرد. برای نمونه برای درس ادبیات فارسی، مباحث اصلی آن شامل آرایه‌های ادبی، معنای اشعار و کلمه ترکیب را شامل می‌شود. تمرکز بر این سه مبحث به مراتب شانس موفقیت شما را در قبولی کنکور بالا می‌برد.

👈 نکته برداری کلید موفقیت در کنکور

یکی از پارامترهای اصلی برای موفقیت در کنکور، نکته برداری است. شما می‌توانید برای یادگیری بهتر مطالب و به یاد سپردن در حافظه، نکته‌های اصلی و کلیدی را یادداشت کنید. بدین ترتیب با هر بار مرور نکات می‌توانید به راحتی آن را به خاطر بسپارید.

حتی برخی از سؤالات تستی که به راحتی در ذهن‌تان نمی‌ماند را می‌توانید به طور جداگانه یادداشت برداری کنید. تکرار و تمرین مطالب رمز موفقیت در کنکور است. در نتیجه تأثیر نکته برداری را فراموش نکنید.

تجربیات نفرات برتر کنکور درباره پایه دهم

👈 اگر به سراغ نفرات برتر کنکور بروید، متوجه اهمیت پایه دهم خواهید شد. اغلب نفرات برتر کنکور به داشتن برنامه‌ریزی منسجم تأکید بسیاری می‌کنند. علاوه بر آن آنان روزانه ۲ الی ۳ ساعت را فقط به مطالعه و تست زنی می‌پردازند. مابقی زمان فقط به خواندن دروس پایه و تخصصی اختصاص دارد.

در مجموع داوطلبان بایستی روزانه به طور میانگین ۱۵ الی ۱۶ ساعت را به مطالعه اختصاص دهند. اما از آنجایی که این مدت زمان در اوایل شروع خواندن برای کنکور امکان‌پذیر نیست، معمولاً توصیه می‌شود که با زمان کمتری فرایند درس خواندن شروع شود.

به تدریج مدت زمان افزایش پیدا کرده و سرعت مطالعه بالا می‌رود. شرکت در کلاس‌های کنکور، مطالعه منابع معتبر، مطالعه نمونه سؤالات آزمون سال‌های گذشته و تکرارهای بسیار سبب موفقیت داوطلبان در کنکور می‌شود. در نتیجه مجموع تمامی این موارد در موفقیت و کسب رتبه بالا بسیار تاثیرگذار است.

پیشنهاد ما به شما : چرا برای کنکور درس نمیخوانم؟

جمع‌بندی

👈 در این مقاله به اهمیت پایه دهم برای موفقیت در کنکور پرداختیم. بسیاری از دانش آموزان برای آمادگی در کنکور از مطالعه دروس پایه دوازدهم شروع می‌کنند. در حالی‌که درصد قابل توجهی از سؤالات کنکور مرتبط با پایه دهم است.

رقابت پر تب و تاب کنکور میان دانش آموزان بسیار است. برای آنکه بهتر بدانیم چگونه از دهم برای کنکور بخوانیم حتماً بایستی برنامه‌ریزی دقیق و اصولی داشته باشیم.

برخورداری از بهترین منابع جامع کنکور در فرایند مطالعه بسیار تاثیرگذار است. همچنین در این میان قاعدتا دریافت راهنمایی از مربیان و مشاوران تحصیلی بی‌تأثیر نیست. به مراتب کارشناسان تخصصی پایه دهم راهنمایی‌های ارزشمندی را در خصوص موفقیت در کنکور در اختیارتان قرار خواهند داد. جهت مشاوره کنکور همین حالا تماس بگیرید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید