لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

راه های افزایش سرعت تست زنی

راه های افزایش سرعت تست زنی از مهم ترین معیارهای موفقیت در کنکور سراسری است. داوطلبانی که به این سطح از مهارت میرسند میتوانند حتی از رقبای قوی تر جلو بزنند و در کنکور نتایج شگفت انگیزی بدست بیاورند.

در این مقاله در رابطه با راه های افزایش سرعت تست زنی و اهمیت آن در کنکور سراسری صحبت خواهیم کرد. همچنین تکنیک های پیشرفته تست زنی و نحوه تست زنی رتبه ها برتر کنکور را توضیح خواهیم داد. تا انتها همراه کنکور مشاور باشید و از موفقیت لذت ببرید.

اهمیت افزایش سرعت زنی               

👈 فرض کنید شما در امتحانات نهایی نمرات خوبی بدست آورده اید و میشه گفت دانش آموز درس خون و سطح بالایی هستید. به همین دلیل خودتان و دیگران انتظار دارند در کنکور سراسری نتیجه مناسبی بدست بیاورید.

اما بسیار دیده شده دانش آموزان قدرتمند از نظر درسی حتی دانش آموزان مدارس نمونه دولتی و تیز هوشان که معدل ۲۰ و ۱۹ به بالا دارند نه تنها در کنکور سراسری نتیجه نمیگیرند بلکه متاسفانه رتبه های ۵ رقمی بدست میارند!

وقتی از دانش آموز در رابطه با مفاهیم کتاب سوال میکنی همه چیو حتی از مولف کتاب بهتر بلده!

وقتی ازش میپرسی آیا زمان کافی برای درس خواندن نداشتی سریعا جواب میده ساعت ها درس خواندم!

وقتی بهش میگی مگه برنامه نداشتی مگه مشاور حرفه ای نداشتی میگه داشتم خوبشم داشتم!

پس چرا این نتیجه افتضاح بدست اومده؟!

جواب مشخص است مشکل در تست زدن و کنکوری خواندن مفاهیم کتاب است. در واقع تست زدن نوعی مهارت است که باید بدست آورد و بعد از آن باید سرعت تست زنی را بالا برد تا نتیجه دلخواه بدست بیاید.

پس اینکه صرفا معدل ۲۰ باشی و خیلی درس بخونی و یک عالمه امکانات آموزشی دورت باشه نمیشه نتیجه گرفتن را تضمین کرد باید قدرت و سرعت تست زنی را بالا ببری!

مثالی میزنم تا اهمیت افزایش سرعت تست زنی را بیشتر درک کنید…

فرض کنید قرار است در مسابقه اتومبیل رانی شرکت کنید. مشخص است در ابتدا باید رانندگی یاد بگیرید و برای اینکار وارد دوره های تئوری و عملی آموزش رانندگی میشید و دیر یا زود نحوه رانندگی و استفاده از خودرو در شرایط مختلف را یاد میگیرید.

حتی مربی شما تشویقتان میکند و همین برای شما انگیزه میشود. به شما ماشین گران قیمتی میدهند و با توجه به امکانات ماشین ازتون میخوان در مسابقه اتومبیل رانی برنده باشید.

شما به خوبی رانندگی یاد گرفتید و ابزار مناسب با تمام امکانات که خودرو شما هست در اختیارتونه همچنین تیم پشتیبان و مربی متخصص در این زمینه هم دائما در کنارتان است.

بنظرتون تمام این ها برای اول شدن در مسابقه رانندگی کافیه؟
مسابقه شروع میشود و همه انتظار دارند شما برنده شوید اما این اتفاق نمیوفتد چون شما فقط رانندگی بلدید و هنوز سریع رانندگی کردن را یاد نگرفتید!

زمانی که سوار بنز بعنوان یکی از لوکس ترین ماشین های دنیا بشید اگر نتونید با بنز رانندگی کنید یا سریع باشید کسی نمیتونه از بنز ایراد بگیره چون هستند کسانی که مهارت با سرعت رانندگی کردن با بنز را دارند پس شما هستید که باید توانا شوید.

کنکور سراسری هم دقیقا همین است شما حتی اگر بهترین منابع و اساتید و کلاس های آموزشی را داشته باشید اما مهارتی در تست زدن و سرعت تست زنی نداشته باشید قطعا موفق نمیشید و پس کنکور بر نمیایید.

امیدوارم کاملا موضوع سرعت تست زنی را درک کرده باشید. در ادامه راه های افزایش سرعت تست زنی را توضیح میدیم.

راه های افزایش سرعت تست زنی

راه های افزایش سرعت تست زنی

برای بالا بردن سرعت زنی بهترین کار تست زدن های مکرر است همانطور که بارها شنیدید اگر میخواهی در کاری متخصص شی بارها تمرین و تکرا کن تا استاد کار شی!

پیشنهاد ویژه به شما : راه های افزایش سرعت مطالعه

مجسمه سازی را تصور کنید که آنقدر ماهرانه مجسمه را میسازد که وقتی بیننده به جزئیات ساخت دقت میکند متعجب و متحیر میماند که چطور با چه ابزاری این مجسمه با این ظرافت ساخته شده اون هم از دل سنگ سخت و سفت!

آیا مجسمه ساز از روز اول این مهارت شگفت انگیز را داشته؟

قطعا نه!

پس شمایی که اینجایی شک نکن بنا بر حکمت الهی داری این مقاله رو میخونی تا بهتر درک کنی و بهتر بشناسی و یاد بگیری راه های افزایش سرعت تست زدن را تا موفق باشی.

بدون نگرانی با ما همراه باش و اصلا برای رسیدن به اوج مهارت عجله نکن

👈 قدم اول

قبل از اینکه بخوای سریع تست بزنی اول باید تست زدن یاد بگیری. برای تمرین تست زدن و یاد گرفتن تست کافیه زمانیه که مبحث مشخصیو میخونی در حین مطالعه یا بعد از آن دقیقا از همان مطلب بین ۵ تا ۱۰ تا تست بزنی.

اصلا هم لازم نیست سعی کنی طبق زمان بندی اینکارو کنی فقط باید تست بزنی تا با نحوه طرح سوال تستی آشنا بشی و مطالب واست بیشتر جا بیوفته. از هیچ مبحثی برای زدن تست های آموزشی حق نداری بگذری و تمام نمونه سوالات در هر مبحث حداقل یکی دوبار باید از جلوی چشمات بگذره!

👈 قدم دوم راه های افزایش سرعت تست زنی

الان دیگه شما وارد تست زنی شدید و در هر مبحث حداقل ۱۰ تا تست زدید و تا حدودی با نحوه طرح تستی سوالات آشنا شدید همچنین یاد گیری مطالب هم برای شما ساده تر و بهتر پیش خواهد رفت.

بر گردید به همان مبحث و اینبار ۱۰ سوال از یک مبحث انتخاب کنید و سعی کنید هر سوال در مدت ۳ دقیقه جواب بدید. نتیجه اصلا مهم نیست فقط باید اینکار برای ۱۰ سوال که بصورت رندوم انتخاب شده انجام شود.

👈 قدم سوم

الان هم با تست ها آشنا شدیم و هم مطالب واسمون بهتر جا افتاده و هم تقریبا وارد تست زمان دار زدن شدیم. دوباره مبحث مشخصی را انتخاب کن و ۱۰ تست رندوم دیگه انتخاب کن و سعی کن هر سوال را ظرف مدت یک دقیقه و ۳۰ ثانیه بزنی.

اینبار سعی کن تعداد سوالات درست بیشتری جواب بدی در واقع باید یاد بگیری علاوه بر سریع بودن درست هم بزنی این همان درصد گیری است و جز اصول تست زدن درسته!

راه های افزایش سرعت تست زنی

👈 قدم چهارم راه های افزایش سرعت تست زنی

تو در مباحثی که در ۲ یا ۳ هفته اخیر خوندی توانا شدی و میتونی تست بزنی و حتی در زمان تست زدن به قدری مسلط شدی که میتونی درصد بندی هم در نظر بگیری.

در واقع بطور همزمان :

👈 هم مطالب واست جا افتاده

👈 هم با انواع نمونه سوال آشنا شدی

👈 هم سرعتت بالا رفته

👈 هم درصد گیری یاد گرفتی

پس وقتشه در پایان برنامه ۲ هفته ای از خودت آزمون جامع بگیری و تمام موارد گفته شده را در یک آزمون از مباحث متفاوت و طبق تعداد سوالات کنکور در هر درس اعمال کنید.

برای تمرین افزایش سرعت زنی آزمون های آزمایشی بهترین روش هستند چون زمان بندی دارند و طبق جامعه آماری آزمون برگزار میشود همچنین محیط و شرایط کنکور سراسری شبیه سازی شده است.

نکته:

در جلسات اول یا آزمون های اول انتظار نداشته باش بترکونی یا معجزه کنی چون تازه اول راهه و چندین آزمون مبحثی و جامع دیگر هم وجود دارد. در واقع هدف و نوع برنامه ریزی باید کوتاه مدت و میان مدت در نظر گرفته شود.

پیشنهاد ما به شما : موفقیت در کنکور در زمان کم

مثلا باید زمان بندی مشخص کنید و در نظر بگیرید بعد از ۵ آزمون که حدودا ۳ ماه درس خوندن و تمرینات تست زدن است در آزمون ششم به نتیجه نسبی رسیده باشید و از آنجا به بعد شروع به قوی تر شدن کنید.

تماس با کنکور مشاور

تکنیک های پیشرفته تست زنی

تا اینجا یاد گرفتیم علاوه بر قوی بودن در درس هایی که میخونیم بتونیم تست بزنیم و البته سریع تست بزنیم تا هیچ سوالی از دست نره در نتیجه به حداکثر درصدی که میتونیم برسیم. در ادامه ساده ترین و موثر ترین تکنیک تست زنی را آموزش میدیم.

👈 قدم اول

زمانی که در شرایط شبیه سازی شده کنکور قرار گرفتی و جواب دادن به سوالات را شروع کردی با ۳ مدل سوال مواجه میشید:

👈 سوالات راحت

👈 سوالات متوسط

👈 سوالات سخت

👈 سوالاتی که راحت هستند را بزن و به سرعت از شون عبور کن.

👈 سوالات متوسط را اگر تونستی بزنی که هیچ اما اگر شک داشتی فعلا دست نگه دار و علامت + کنار سوال بزن و به سرعت عبور کن و برو سراغ سوال بعدی.

👈 اگر با سوالای سخت و عجیب و غریب برخورد کردی و هیچ جوره قابل زدن نبود علامت – کنارش بزار و به سرعت برو سراغ بعدی و همین روال را تا انتهای سوالات اون درس انجام بده.

👈 قدم دوم

الان یک دور تمام سوالات خوانده شده و به تعدادی هم درست پاسخ داده شه و احتمالا استرس کمبود زمان هم از بین رفته و اگر نگاهی به ساعتت بندازی میبینی بطرز شگفت انگیزی زمان خوبی ذخیره کردی!

دوباره برگرد سراغ سوالاتی که علامت + کنارشون هست و بدون استرس شروع به جواب دادن کن دقت کن احساسی برخورد نکنی و فقط سوالاتی که احتمال درست زدنشون را میدی جواب بده تا حداکثر سوال درست و کمترین غلط زده شه.

نکته:

در این روش تونستی به تمام سوالات برسی و زمان ذخیره کنی و کمترین سوال غلط را بزنی در نتیجه حداکثر درصد ممکن را بدست بیاری!

این روش بسیار ساده است و فقط کافیه چند بار تمرین شه تا در طول زمان بطور کامل مسلط شی و سر جلسه کنکور با قدرت به سوالات پاسخ بدی.

حالا دیگه تو بطور حرفه ای درس خوندی و مسلط شدی و تست میزنی و موفقیت بدون شک در انتظارته!

شیوه تست زنی رتبه های برتر

شیوه تست زنی رتبه های برتر

خیلی ها فکر میکنن رتبه های برتر کنکور از سیاره ای دیگه اومدن و واسشون عجیبه داوطلب کنکوری وجود داره که میتونه چند تا درس را ۱۰۰ درصد بزنه یا میانگین درصد دروسش بالای ۹۰ درصد باشه!

نمیدونم چطور بگم تا باور کنید و درک کنید!

✅ رتبه های برتر کنکور دقیقا همان کتابی که شما خوندید را خوندن.

✅ رتبه های برتر کنکور دقیقا همان منابع کنکوری را در اختیار داشتند.

✅ رتبه های برتر کنکور زمان بیشتری سر جلسه کنکور نداشتن.

و در نهایت رتبه های برتر کنکور از فضا نیامدن!

پس چی میشه که رتبه های برتر کنکور میانگین ۹۰ درصد میزنن؟!

۹۰ درصد زدن یعنی به تمام سوالات پاسخ داده شده و احتمالا یک سوال غلط جواب داده شده یا یکی دو تا سوال زده نشده!

تمامی تکنیک ها و روش های گفته شده تا اینجا بین شما و رتبه های برتر کنکور دقیا یکسان است اما رتبه های برتر کنکور یک قدم جلوتر میروند تا بتونند رتبه برتر شوند.

مهم ترین نکته اینجاست که طبق زمان بندی تمام دروس تا عید بسته میشه و تست ها هم زده میشه البته نوع برنامه ریزی طوری بوده که مرور و جمع بندی همزمان هم با استفاده از تست زدن و خلاصه نویسی ها انجام میشه.

بعد از عید یعنی در حدود ۱۰۰ روز مانده به کنکور درس خوندن حذف میشه!

در واقع رتبه برتر کنکور بجای اینکه با درس خوندن مرور کنه شروع میکنه به مرور با استفاده از تست زدن و نقاط ضعفی که داشته را اینطوری پوشش میده نقاط قوت هم خب قوی تر میشه.

تصور کنید شما بمدت ۱۰۰ روز فقط تست بزنید و تست ها را تحلیل کنید و در چند آزمون جامع هم شرکت کنید. با فرض اینکه در هر روز حداقل ۳۰۰ تست ظرف مدت ۱۲ ساعت زده شود و بررسی شود شما در طول این ۱۰۰ روز ۳۰۰۰ تست زدید!

اگر کنکور تجربی را در نظر بگیریم تقریبا برای هر درس به نسبت اهمیت و ضریب بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ تست زده شده است!

کار به جایی خواهد رسید که شما تمام تست های کنکورهای چند سال اخیر را زده اید،تست های کتاب های کمک آموزشی را هم زده اید و احتمالا تست کم میارید و سراغ تست های تالیفی و سلیقه ای میرید!

بنظرتون با زدن ۸۰۰ تست برای هر درس بعد از عید و زدن ۸۰۰ تست برای هر درس قبل از عید یعنی تقریبا ۱۶۰۰ تست برای هر درس نمونه سوالی میمونه که شما ندیده باشید و حل نکرده باشید و با تحلیل زدنش را یاد نگرفته نباشید؟!

این همان روش رتبه برترهای کنکور است که میتوانند موفق شوند و علاوه بر قبولی در رشته دلخواه در بهترین و مجهز ترین دانشگاه های کشور تحصیل کنند.

نتیجه گیری:

در این مقاله بطور مفصل و واضح اهمیت سرعت تست زنی و راه های افزایش سرعت تست زنی و حتی نحوه تست زنی رتبه برترهای کنکور بررسی شد تا شما در هر جای ایران و تحت هر شرایطی که هستید از هیچ داوطلبی عقب نمانید.

امیدوارم صرفا این مقالات را نخوانید و بیشتر سعی کنید عمل کنید بهتون قول میدم اگر تنها ۷۰ درصد مطالب گفته شده را اجرا کنید بدون شک به نتیجه دلخواهتان در کنکور سراسری خواهید رسید.

آکادمی کنکور مشاور با سابقه طولانی در کنکور سراسری و بهره گیری از مشاورین و اساتید و تیم های حرفه ای کنکور میتواند شما را کمک کند و باعث جهش چند قدمی شما شود.برای ارتباط با ما و استفاده از جلسه رایگان مشاوره کافیه همین الان وقت مشاوره رزرو کنی یا تماس بگیرید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید