لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

ترک اعتیاد به گوشی و شبکه های اجتماعی در دوران کنکور

ترک اعتیاد به گوشی در دوران کنکور

در عصر حاضر تقریبا هر قشری در هر سنی حجم زیادی از زمان روزانه را به استفاده از گوشی و شبکه های اجتماعی سپری میکند.طبیعتا قشر کنکوری ها هم درگیر این موضوع هستند.در این مقاله درباره ترک اعتیاد به گوشی در دوران کنکور خواهیم پرداخت.

آسیب های استفاده بیش از حد از گوشی در دوران کنکور را بررسی میکنیم و درباره راه های ترک این اعتیاد مخرب در زمان کنکور صحبت خواهیم کرد.تا انتها با کنکور مشاور همراه باشید.

آسیب های استفاده بیش از حد و اعتیاد به گوشی در دوران کنکور

استفاده بیش از حد از هر چیزی یعنی اعتیاد و وابستگی به اون موضوع حالا هر چیزی میتونه در دایره اعتیاد قرار بگیره.در کل باید گفت وابستگی و اعتیاد بیش از حد به هر چیزی تخریب کننده است و باعث آسیب میشود حتی اگر اون موضوع در حالت کلی بسیار سود مند باشد!

برای مثال همگی قبول داریم که ورزش کردن خوب است یا خوردن آب در طول روز باعث تازگی بدن میشود یا خوردن غذا و میوه سوخت کافی و ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین میکند اما اگر در این موضوعات افراط شود آیا بازهم سودمند خواهند بود؟

گوشی و کامپیوتر و در کل تکنولوژی بسیار خوب هستند و خیلی خیلی در تسهیل بسیاری از کارها میتونه به ما کمک کنه اما وقتی استفاده بیش از حد باشه و در موارد غیر ضروری در تمام اوقات گوشی عضوی از زندگی روز مره شه تبدیل به ضررو آسیب خواهد شد!

آسیب ها در دوران کنکور بعنوان سرنوشت ساز ترین سال زندگی که تعین کننده آینده شخص میباشد بیش تر از هرجای دیگری خودش را نشان میدهد.پس باید به ترک اعتیاد به گوشی در دوران کنکور حتما توجه ویژه ای داشت.

بخشی از آسیب های اعتیاد به گوشی در دوران کنکور

👈 عدم اجرای برنامه ریزی انجام شده

👈 تمرکز روی اتفاقات شبکه مجازی بجای کنکور!

👈 هدر رفتن هزینه های سنگین انجام شده برای کنکور

👈 از بین رفتن ۱۲ سال درس و سختی و تلاش در سال کنکور

👈 عدم کسب نتیجه مناسب و دلخواه در کنکور

بررسی کنید : چرا برای کنکور درس نمیخوانیم !!!

👈 نابودی آینده تحصیلی و شغلی تنها با از دست دادن زمان

👈 آسیب های روانی و جسمانی استفاده بیش از حد فضای مجازی

👈 ایجاد توهم به دلیل الگو برداری از شاخ های مجازی!

👈 دوری از فضای واقعی و رقابتی کنکور

کافیست به دلیل استفاده بیش از حد از گوشی و اعتیاد به این وسیله تنها چند تا از موارد گفته شده برای شما رخ دهد.

آیا این آسیب ها قابل جبران است؟

آیا میشود با صرف زمان در فضای مجازی موفق شد؟

آیا آینده شما مهم تر است یا پست های اینستاگرامی؟

آیا گفت و گو درسی با رقبا سازنده تر است یا چت ها شبانه؟

تصمیم با خودتان…

چطور گوشی را ترک کنیم و درس بخوانیم؟

ترک اعتیاد به گوشی در دوران کنکور

اعتیاد موضوعی روانی است و هر اعتیادی حتی اعتیاد به مواد مخدر بعد از پاک شدن از جسم باید از روح و روان معتاد پاک شود.موضوع اعتیاد به گوشی هم دقیقا همین شرایط را دارد و باید اعتیاد به گوشی را از ذهن و روان پاک کرد.

اگر شما معتاد به استفاده از گوشی هستید و هدف بزرگ موفقیت در کنکور دارید و دلتان میخواهد درس بخوانید و موفق شوید اصلا نگران نباشید هر اعتیادی قابل درمان است و اعتیاد به گوشی هم کاملا قابل حل است.

مراحل ترک گوشی :

👈 تصمیم قطعی

برای اینکه کاری انجم دهی باید حتما تصمیم قطعی و قلبی گرفته باشی و با تمام وجود بخواهی آن کار را انجام دهی.در این مرحله تو واقعا باید بخواهی که هم دل از گوشی بکنی هم درس بخونی!

قدم قدم از خودت جداش کن

لازم نیست همین الان بزنی گوشیتو بشکونی و یهو همه چیو کنار بزاری چون برعکس نتیجه عکس داره.ساعات استفاده روزانه رو کم کن یا ساعات مشخصی برای استفاده تعین کن.مثلا با خودت تصمیم بگیر ۳ بار در روز و هربار نهایتا ۳۰ دقیقه از گوشی استفاده کنی در واقع باید موضوع استفاده از گوشی را شرطی کنی!

جایگزین ایجاد کن

زمانی که به مرور زمان استفاده از گوشی کم شد و در واقع استفاده شرطی شد و قرار شد فقط در ساعات و زمان های خاصی از گوشی استفاده کنی میتونی در همان زمان ها جایگزین قرار بدی مثلا بجای استفاده از گوشی فیلم ببین یا کتاب بخون یا به دوستت زنگ بزن یا هر کار دیگه ای!

ترک اعتیاد به گوشی در دوران کنکور : حذفش کن

بعد از مدتی که مراحل بالا طی شد ذهن شما عادت میکند که اگر گوشی هم نباشد زندگی در جریان است و اتفاقی نخواهد افتاد.خب حالا که به این نتیجه رسیدی باید استفاده گوشی و فضای مجازی را کلا کنار بزاری انگار از اول همچین چیزی وجود نداشته!

ترک اعتیاد به گوشی در دوران کنکور : فقط به کنکور فکر کن

الان دیگه ذهن شما آماده شده و تونستی کلا گوشیو کنار بزاری حتی پیش دوستات میتونی به این قضیه افتخار کنی و قطعا از جانب اون ها هم تشویق میشی چون کاری که کردی واقعا کار بزرگیه و این قدرت آدم های موفق دنیاست که به چیزی وابسته نمیشن و برعکس قدرت تسلط بر همه چیز را دارند!

تماس با کنکور مشاور

درس بخون!

تو کنکوری هستی و محکوم هستی به موفقیت و قبول شدن در رشته و دانشگاه مورد علاقت!

به حرفم توجه کن دوباره تاکید میکنم تو محکوم هستی به موفقیت!

در کشوری که از چند جهت تحت فشار است و دائما تهدید های اقتصادی رخ میدهد یا دائما در اخبار راجع به بیکاری و بی پولی مشکلات میشنویم محکوم هستی موفق شی وگرنه توهم جز نابود شدگان خواهی بود!

فرض کن در یکی از بهترین رستوران های شهر در حال غذا خوردن هستی و چندتا از بهترین دوستاتم دعوت کردی و علاوه بر لذتی که داری میبری قراره پول زیادی هم برای چند پرس غذا پرداخت کنی شاید به اندازه پول تو جیبی چند ماهت!

یهو گوشیت زنگ میخوره و بهت خبر میدن پدرت تصادف کرده و رفته تو کما…

آیا میشینی به غذا خوردن ادامه میدی؟

آیا دوستاتو به پدرت ترجیح میدی؟

آیا فکر پول رستوران هستی؟

یا اینکه با سرعت خودتو به پدرت میرسونی؟

خب معلومه اونجارو سریع ترک میکنی و با عجله و نگرانی سعی میکنی خودتو به بیمارستان برسونی ..

چرا؟

چون پدرت اولویت زندگی شماست و هیچ جایگزینی برای پدر وجود ندارد حتی اگر تمام دنیا را به شما بدهند…

کنکور دقیقا همین موضوع است و باید اولویت سال کنکور شما فقط کنکور و درس باشد حتی اگر به قیمت از دست دادن دوستای صمیمیت باشه یا نتونی چند باری برای تفریح مهمونی یا بیرون بری یا حتی اگر مجبور بشی بیخوابی تحمل کنی!

پس امسال فقط امسال تمام اولویتتو کنکور بزار تا یک عمر در کمال راحتی زندگی کنی و لذت ببری…

در چه موقعی از دوران کنکور میتوانیم از گوشی و شبکه های اجتماعی استفاده کنیم؟

ترک اعتیاد به گوشی در دوران کنکور طبق مواردی که گفته شد میتونه جلوی خیلی از آسیب ها رو بگیره و درواقع نجات بخش باشه.

اما آیا استفاده مقطعی از فضای مجازی و گوشی ایراد داره؟

پیشنهاد من برای استفاده از گوشی و فضای مجازی در این مواقع است:

👈 ارتباط با مشاور و پشتیبان برای بررسی روند اجرای برنامه روزانه

👈 ارسال و دریافت جداول برنامه ریزی

👈 حضور در کلاس ها یا جلسات مشاوره آنلاین

👈 بررسی سوالات آزمون های آزمایشی

👈 بررسی آخرین اطلاعیه های مربوط به کنکور

مفید برای شما : برای کنکور روزی چند ساعت درس بخوانیم؟

👈 بررسی اخبار مربوط به سوابق تحصیلی و کنکور

👈 نهایتا ۳۰ دقیقه استفاده تفریحی برای حفظ روحیه و شادابی

بجز این موارد اگر بخواهیم در سال کنکور استفاده ای دیگه از گوشی و فضای مجازی کنیم واقعا سودی به حالمون نداره و فقط داریم وقت تلف میکنیم.با این مواردی که گفته شد اتوماتیک در فضای مجازی هستی اما داری درست استفاده میکنی!

به کاربرد واقعی فضای مجازی و اینترنت برگردید!

اینترنت و فضای مجازی توسط ارتش آمریکا برای رد و بدل کردن اطلاعات بوجود آمد و بعد ها در تمام دنیا و کشور ها گسترش پیدا کرد پس اگر بخوای درست استفاده کنی باید برای ارسال و دریافت اطلاعات مفید باشه نه برای تلف کردن وقت با دیدن مسخره بازی بقیه!

نتیجه گیری

در این مقاله بطور اصولی و علمی راه ترک اعتیاد به گوشی در دوران کنکور را به شما نشان دادیم و دیدیم که داشتن اعتیاد به فضای مجازی و استفاده بیش از حد از گوشی تا چقدر میتونه در زندگی آینده ما تاثیر گذار باشه.امیدوارم به مطالب گفته شده توجه لازم را داشته باشید و در مسیر درست حرکت کنید.

آکادمی کنکور مشاوره علاوه بر بهره گیری از مشاوران رتبه برتر کنکور از مشاوران روانشناس شناخته شده و مطرح در طرح های پشتیبانی و مشاوره ماهانه استفاده میکند تا شما داوطلبان عزیز کنکوری از همه جهت تامین باشید.

برای ارتباط رایگان با مشاوران آکادمی کنکور مشاور کافیه همین الان با ما تماس بگیرید تا در کمترین زمان به مشاور متصل شوید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید