لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

برنامه ریزی برای عید کنکور ۱۴۰۳

👈 برنامه ریزی برای عید ۱۴۰۲ بعنوان زمانی طلایی از مهم ترین بخش های سال کنکور است.بسیار مهم است در زمانی که مابقی داوطلبین کنکور بخاطر حال و هوای عید و تعطیلات زمان کافی برای درس خوندن نمیزارن شما بتونی نواقص را جبران کنی و البته از خیلی از رقبا جلو بزنی!

در این مقاله راجع به اهمیت برنامه ریزی برای عید کنکور ۱۴۰۳ و نحوه برنامه ریزی بطور مفصل صحبت میکنیم تا از همین لحظه آماده استفاده از این زمان طلایی باشید.

اهمیت برنامه ریزی برای عید کنکور ۱۴۰۳

برنامه ریزی برای عید کنکور 1403

👈 در رابطه با برنامه ریزی و روش های مناسب برنامه ریزی بسیار صحبت کردیم و از طریق همین سایت هم میتونی برنامه ریزی های رایگان هفتگی و ماهانه برای هر کنکوری که قراره شرکت کنی دریافت کنید.

اما برنامه ریزی برای عید بطور کلی جایگاه خودشو داره و نحوه برنامه ریزی در این برهه زمانی کمی متفاوت اما بسیار با اهمیت است.

از روز اول فروردین که وارد تعطیلات نوروز میشیم تا کنکور حدود ۱۰۰ روز زمان باقی مانده در واقع وارد شمارش معکوس کنکور سراسری میشیم.پس تمام تلاش ۹ ماه گذشته و کمی و کاسی ها و پیشرفت ها در این ۱۰۰ روز باید به بهره برداری برسه.

عید بهترین زمان است تا بسیاری از نواقص و مشکلات و عقب افتادن ها در طول مسیر کنکور بر طرف شود.

کنکور یک میلیون نفر داوطلب دارد که این داوطلب ها در میان گروه های آزمایشی مختلف تقسیم شدن و از این میان کنکور تجربی به تنهایی نیمی از داوطلبین را به خود اختصاص داده و کنکور هنر هم با کمترین تعداد داوطلب در رده آخر قرار دارد.

این موضوع برای این گفته شد تا بدانید تعداد رقبای شما چقدر است و تا چه حد زمان طلایی عید میتونه مثل کاتالیزور عمل کنه و شما رو از خیلی از داوطلبین و رقبای حتی قوی تر از شما جلو بندازه!

مفید برای شما : برنامه ریزی برای تابستان کنکور تجربی

کلمه اهمیت برنامه ریزی چندین بار به شما گفته شد پس باید برنامه ریزی صورت گیرد و بصورت دلبخواهی درسی خونده نشه.در واقع همچنان باید فشار حفظ شه و ساعت مطالعه، دوره و جمع بندی و تست زدن در طول روز با دقت رعایت شه.

نگران از دست دادن تعطیلات نباشید چون قرار نیست در تمام طول عید شما روی کتاب و تست باشید نه اصلا اینطور نیست بلکه طوری برنامه ریزی انجام میشه تا هم آمادگی درسی حفظ شه و بعد از ۹ ماه سخت و پر فشار به اندازه کافی استراحت و تفریح کنید.

پس هنر و اهمیت برنامه ریزی برای عید باید طوری باشه که هم درس و هم استراحت در برنامه گنجانده شود.

فراموش نکنید بعد از عید مهم ترین و پر فشار ترین روز های منتهی به کنکور تجربه میشه و دقیقا مانند انتهای مسیر مارتن است که به یکباره باید با تمام قدرت و سرعت حرکت کرد.

برنامه مطالعاتی برای عید کنکور ۱۴۰۳

برنامه مطالعاتی برای عید کنکور 1403

برای برنامه ریزی عید ۲ نکته مهم است:

👈 خود برنامه ریزی

در واقع باید برنامه ریزی صحیح و درست با توجه به تعین سطح های انجام شده و تراز آزمون ها صورت گیرد که در ادامه مفصل راجع به آن صحبت میکنیم.

👈 اجرا برنامه ریزی

مهم تر برنامه ریزی اجرای برنامه است پس نباید بطور احساسی برنامه ریزی کرد یا اینکه اصلا تایم استحرات و تفریح عید را در نظر نگرفت همچنین اگر در طول عید نمیتوانید در منزل درس بخونید باید مکان جایگزین پیدا کنید.

نحوه برنامه ریزی عید کنکور ۱۴۰۳

نحوه برنامه ریزی عید کنکور 1403

👈 الان که قصد انجام برنامه ریزی برای عید را دارید حدود ۹ ماه از زمان استاندارد درس خواندن کنکور گذشته ممکنه جز کسانی باشید که طبق روال درست همه مطالب را به اتمام رسونده باشید یا ممکن است دیر تر شروع به درس خوندن کرده باشید و هنوز هم حجمی از مطالب دست نخورده باشه.

در هر صورت باید برای زمان عید اولویت بندی انجام داد و طبق اولویت پیش رفت تا بالاترین بازدهی را براتون داشته باشه. طبق مراحل زیر عمل کن:

👈 روز اول فروردین یا روز سال تحویل که معمولا همه دور هم جمع میشن استراحت مطلق کن و اصلا به درس و کتاب و کنکور فکر نکن انگار نه انگار که کنکوری هستی!

👈 روز ۱۳ فروردین هم که حال و هوای اکثر خانواده ها دور هم بودن و گشت و تفریحه استراحت مطلق کن و فراموش کن کنکوری هستی و با تمام وجود لذت ببر.

👈 مطالبی که تا این لحظه خوانده نشده یا مشکل داری به تفکیک دروس روی کاغذ بیار و مشخص کن برای مثال فیزیک دهم بطور کلی بررسی کن و مطالب مهم تر را جدا کن به همین ترتیب برای مابقی دروس هم اینکارو انجام بده.

اگر مقدار مطالب جا مونده یا سخت یا مواردی که مشکل دارید زیاد شد حتما بر اساس بودجه بندی کنکور اولویت بندی کن.برای راحتی اینکار میتونی از دفتر طلاییت استفاده کنی که قبلا مفصل راجع بهش توضیح دادیم.

👈 بعد از اولویت بندی مطالب باید ساعت مطالعه روزانه مشخص کنید تا بتونیم مطالب را در برنامه جا نمایی کنیم.بهتر است میانگین ۸ ساعت مطاله در روز را داشته باشی و ۸ ساعت بخوابی و ۸ ساعت مابقی را هر کاری که دلت میخواد انجام بدی.

👈 حالا که میانگین ساعت مطالعه مشخص شد به سادگی شروع به مطالعه اولویت ها ، رفع اشکال ، تست زدن و مرور و جمع بندی مطالب میکنیم.

👈 شما در تعطیلات عید حدود ۱۱ روز مفید و حدود ۹۰ ساعت زمان برای مطالعه دارید پس بهتر است اگر چیزی را جا ماندید در این بازه زمانی رفع اشکال کنید که برای بعد از عید وارد تست زنی شید اگر هم تا الان قوی جلو آمدید عید بهترین زمان برای تست زدن بیشتر و آمادگی بعد از عید است.

👈 با توجه به حذف دروس عمومی از کنکور واقعا زمان مناسبی نسبت به کنکوری های سال قبل دارید و اصلا نمیشه بهانه کمبود زمان داشت بعلاوه اینکه کنکور دی با تجربه جدید پشت سر گذاشته شده.

👈 پیشنهاد میکنیم برای برنامه ریزی عید کنکور ۱۴۰۳ حتما مربی یا مشاور در کنارتان داشته باشید تا طبق تجربه سالیان گذشته و با شناختی که روی شما دارد برنامه ریزی کند.

تماس با کنکور مشاور

اردوی عید کنکور ۱۴۰۳

سوال خیلی از کنکوری ها اینه که آیا در اردوهای عید که توسط آموزشگاه ها یا مدارس تشکیل میشه شرکت کنیم یا نه؟

یا اینکه وارد پانسیون های اردوی عید بشیم یا اتلاف وقته؟

واقعا نمیشه جواب قطعی به این سوال داد چون خیلی از دانش آموزان به اجبار پدر و مادر وارد این اردو ها میشن خب نتیجه چیزی جز درس نخوندن و پرت کردن حواس بقیه نیست!

برعکس این موضوع هم وجود داره یعنی داوطلب کنکور برای اینکه در طول عید زیر نظر خانواده نباشه وارد این اردو ها میشه و در نهایت فقط با صرف هزینه و بدون پیشرفت درسی از اردو بیرون میاد!

پس اگر قصد ورود به اردو های عید دارید که ممکن است بعضی از آن ها شبانه روزی باشد حتما از توانایی کادر اردو و حضور مشاوران مجرب مطمعن شید همچنین از هدف دانش آموزانی که در این اردو شرکت کرده اند هم مطلع شید تا واقعا برای درس خوندن آمده باشند!

وگرنه میشه تو پارک و خیابون و خونه و بین صد تا مهمون کتاب دستت بگیری ولی یک صفحه هم نخونی خب چه فایده ای داره بمونی خونه بهتره پولتم دور نریختی!

چگونه در عید کنکور از رقبا جلو بیوفتیم؟

چگونه در عید کنکور از رقبا جلو بیوفتیم؟

👈 وقتی که شما تایم طلایی عید واستون مهم باشه و برنامه ریزی طبق نکاتی که گفته شد انجام شه بطور اتوماتیک از خیلی از رقبا جلو افتادید!

مثالی میزنم تا موضوع براتون قابل درک باشه. فرض میکنیم داوطلب کنکور تجربی هستید با حدود ۵۰۰ هزار شرکت کننده کنکور تجربی!

پس شما برای برنده شدن در این مسابقه بزرگ و کشوری ۵۰۰ هزار نفر رقیب دارید که از سراسر کشور هستند.رقبای شما در مدارس مختلف دولتی و نمونه دولتی و تیزهوشان یا غیر انتفاعی درس خوانده اند همچنین امکانات آموزشی مختلفی داشته اند.اما همگی قرار است در یک آزمون بطور مشترک شرکت کنند.

بازهم مسابقه دو مارتن را برایتان مثال میزنم.در مسابقه دو مارتن افراد مختلف با امکانات مختلف و سطح آمادگی مختلف از کشور های متفاوت شرکت کرده اند اما دو ماراتن تنها یک قانون دارد و هر کس در هر شرایطی که باشد باید در یک مسابقه کنار دیگران شرکت کند.

پیشنهاد ما به شما : راه های افزایش سرعت مطالعه برای کنکور

ممکن است ورزشکاری در کشوری پیشرفته تمرین کرده باشد و بهترین امکانات و ابزار ورزشی و مربی ها را داشته باشد و ورزشکار دیگری با کمترین امکانات خود را به مسابقات رسانده باشد.اما در هر حال حتی با وجود این اختلاف ها همه در یک مسابقه با یک قانون شرکت میکنند.

داوطلبان کنکور هم دقیقا همینطور هستند.داوطلبانی هستند که در بهترین مدارس درس خوانده اند و بهترین منابع را داشته اند حتی بهترین مشاورین و اساتید کنارشون بوده و بر عکس هستند کسانی که در اوج بی امکاناتی خود را برای کنکور آماده کرده اند.

برای اینکه بتوان در کنکور تجربی یا ریاضی یا انسانی و حتی هنر و زبان به موفقیت رسید و در بهترین رشته و دانشگاه ها قبول شد تقریبا بین هر ۳۵ نفر یک نفر میتواند به موفقیت برسد پس کار شما آسان نیست.

زمانی که شما از تایم طلایی عید استفاده میکنید و خیلی از داوطلبان کنکور برنامه عید را از تقویم درسی حذف میکنند در واقع شما به موفقیت و قرار گرفتن در جمع بهترین ها نزدیک شده اید حتی اگر رقبا در بهترین مدارس درس خوانده باشند و شما امکانات کمتری داشته باشید!

دقیقا بخاطر همین موضوع است که هر ساله در میان رتبه های دو رقمی و ۳ رقمی کنکور داوطلبانی از محروم ترین و دور ترین شهرهای کشور وجود دارند که توانسته اند رقبای خود را شکست دهند!

همچنین دیگر کنکور تنها روش ورود به دانشگاه نیست بلکه نمرات امتحانات نهایی هم تاثیرات زیادی در نتیجه شما خواهد داشت و تقریبا عدالت تا حد زیادی رعایت میشود.پس اگر استراتژی مناسبی داشته باشید با استفاده از معدل خوب و کنکور دادن با برنامه موفق خواهید شد.

برنامه ریزی عید برای متاهل ها و فارغ التحصیلان

👈 اگر جز کسانی هستید که متاهلید یا حتی بچه دارید و احتمالا برای عید رفت و آمد خواهید داشت پیشنهاد میکنم همین عید تاکید میکنم فقط همین عید بیخیال مهمون بازی باشید دقیقا مثل دو سال قبل که بخاطر کرونا کلا عید دیدنی ها تعطیل شده بود.

شما نسبت به بقیه داوطلبان بخاطر دوری از درس یا کمبود زمان یا حتی شرایط ترمیم معدل شرایطتتون سخت تره و فشار بیشتری هم تحمل میکنید حالا فرض بزارید کلا عید درس و برنامه ریزی و تلاش کنار بزارید باور کنید تمام تلاش و هزینه چند ماهه شما نابود خواهد شد!

پس تاکید برنامه ریزی عید برای متاهل ها قطعا بیشتر از بقیه داوطلبان است وگرنه انتظار معجزه نداشته باشید.در کنکور هیچ چیز شانسی ای وجود ندارد و هیچ داوطلبی با داوطلب دیگر تعارف ندارد حتی اگر رقیبش برادرش باشد!

نتیجه گیری:

جلو زدن از رقبا و بردن شدن تنها با سعی و تلاش و کنار گذاشتن خوشی های موقتی امکان پذیر است و نمیشود کسی درس نخواند، تست نزند یا کل روزهای تعطیل و عید خواب باشد بعد انتظار داشته باشد دندان پزشکی دانشگاه تهران هم قبول شود!

اگر امسال سختی کشیدی و تحملت سر اومده فقط ۳ ماه تا کنکور مونده و دقیقا باید همین ۳ ماه تحملتو بالا ببری و تمام اولویتت کنکور سراسری باشه حتی اگر کل عید هم درس بخونی دنیا به آخر نمیاد عوضش سال بعد همین موقع پشت صندلی یکی از بهترین دانشگاه های کشور در رشته مورد علاقت داری تحصیل میکنی!

آکادمی کنکور مشاور با استفاده از مشاورین مجرب و رتبه برتری که دارد برای برنامه ریزی عید کنکور ۱۴۰۳ براتون سوپرایز دارد!

برای ارتباط با مشاورین رتبه برتر رشته خودت و استفاده از برنامه ریزی های قدرتمند و شخصی سازی شده فقط کافیه همین الان با ما تماس بگیرید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید