لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

با رتبه ۱۰۰۰۰ تجربی چی قبول میشم؟

با رتبه 10000 تجربی چی قبول میشم؟

بعد از اینکه نتایج اولیه کنکور و رتبه ها مشخص شد داوطلبان کنکور باید انتخاب رشته انجام دهند و احتمالا با دیدن کارنامه و جداول و اعداد مختلفی که در کارنامه وجود دارد سر درگم میشوند. از طرفی خیلی دنبال این موضوع هستند که با چه رتبه ای میشود چی و کجا قبول شد؟!

در این مقاله سعی میکنیم بر اساس رتبه ۱۰۰۰۰ در سهمیه های مختلف پیش بینی از رشته ها و دانشگاه هایی که میشه قبول شد انجام بدیم و به سوال ” با رتبه ۱۰۰۰۰ تجربی چی قبول میشم ” پاسخ جامعی بدهیم.

این پیش بینی ها بر اساس نتایج بدست آمده در کنکور سال های گذشته است و تا حد زیادی قبولی ها به همین صورت خواهد بود.

تماس با کنکور مشاور

با رتبه ۱۰۰۰۰ تجربی در منطقه ۱ چی قبول میشم؟

👈 منطقه ۱ شامل شهر های بزرگ و صنعتی کشور میشود یعنی اگر شما ساکن تهران ،تبریز ،شیراز ،مشهد یا اصفهان هستید در سهمیه منطقه ۱ قرار گرفته اید و نتیجه کنکور شما با ساکنین این مناطق سنجیده میشود.

ظرف منطقه ۱ از نظر تعداد شرکت کنندگان در رتبه دوم قرار دارد در واقع تعداد رقبای شما در منطقه ۱ از منطقه ۲ کمتر و از دیگر سهمیه ها بیشتر است.در نتیجه رتبه ۱۰ هزار منطقه ۱ با ۱۰ هزار دیگر مناطق و سهمیه ها از نظر کیفیت و رشته ای که در آن قبول میشید بسیار متفاوت است.

رشته هایی که با حدود رتبه ۱۰۰۰۰ منطقه ۱ میتونید قبول بشید:

رشته های پیراپزشکی-انتخاب سطح ۲
رتبهرشتهدانشگاهدوره پذیرش
   10434پرستاری کاشمرپردیس
۱۰۰۳۵هوشبری فساروزانه
۱۰۴۷۲ماماییجیرفتروزانه
۱۰۰۰۲ پرستاریقم پردیس
۱۰۰۱۵ پرستاریجهرمروزانه
۱۰۰۶۵ علوم آزمایشگاهی گنابادپردیس
۱۰۰۷۷علوم آزمایشگاهی  کرمانشاهروزانه
۱۰۰۹۲ پرستاری  الیگودرزروزانه
رشته های عمومی و علوم پایه-انتخاب سطح ۳
رتبه کنکور رشتهدانشگاه دوره پذیرش
۹۹۲۶بهداشت عمومی شیراز  روزانه
۱۰۰۵۸  شیمی کاربردی مشهد    روزانه
۱۰۲۱۸زیست فناوری یزدروزانه
۱۰۴۱۱ اقتصاد   علامه روزانه
۱۰۶۱۹  زمین شناسیمشهد شبانه

این ها بخشی از نتایج قبولی رتبه های حدود ۱۰۰۰۰ در منطقه ۱ است البته در این جداول بسیاری از قبولی ها آورده نشده همچنین دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی هم لحاظ نشده.

هدف نمایش کلی حدود قبولی رتبه ۱۰ هزار بود و البته شاید بشه گفت بهترین انتخاب های ممکن رتبه های نزدیک به ۱۰ هزار همین انتخاب ها است مگه اینکه کلا به رشته هایی که نام بردیم علاقه ای نداشته باشی.

در تمامی جداول انتخاب رشته ای تنها میشود حدود قبولی ها را مشخص کرد و هیچ قطعیتی در انتخاب رشته وجود ندارد مخصوصا اینکه در حال حاضر سوابق تحصیلی هم تاثیر گذاره و البته هر سال ممکنه سلایق و علایق خیلی از داولب ها باهم فرق داشته باشه.

با رتبه ۱۰۰۰۰ تجربی در منطقه ۲ چی قبول میشیم؟

👈 در تقسیمات سازمان سنجش کشور مراکز استان ها و شهر های بزرگ و غیر محروم جز منطقه ۲ هستند.به این ترتیب بیشترین تعداد داوطلبان کنکئر در منطقه ۲ قرار دارد.

دقیقا طبق ظرف منطقه ۱ در منطقه ۲ هم رقبای شما ساکنین شهر های منطقه ۲ هستند و شما با داوطلبان منطقه قیاس میشوید.

منطقه ۲ حجم زیادی از داوطلبین را به خود اختصاص داده و البته ظرفیت پذیرش بیشتری هم برای داوطلبان منطقه ۲ در نظر گرفته شده است.

رتبه ۱۰ هزار در منطقه ۲ به مراتب ارزش بیشتری از ۱۰ هزار منطقه ۱ دارد در نتیجه با رتبه ۱۰ هزار منطقه ۲ میشه در رشته و دانشگاه های بهتری قبول شد.

رشته های پیراپزشکی-انتخاب سطح ۲
رتبهرشتهدانشگاهنوع پذیرش
۹۹۸۵ پرستاری   ساری   روزانه
۱۰۰۱۷ پرستاری ایلام  روزانه
۱۰۲۳۵پرستاری  قزوین روزانه
۱۰۲۱۵شنوایی سنجیزاهدان روزانه
۱۰۰۰۴  علوم آزمایشگاهیاراکروزانه
۱۰۱۴۵ علوم آزمایشگاهیاصفهانروزانه
۱۰۲۱۸ اتاق عملساریروزانه
رشته های عمومی و علوم پایه-انتخاب سطح ۳
رتبهرشتهدانشگاهدوره پذیرش
۱۰۴۰۱شیمی محضشریف روزانه
۱۰۶۴۰روانشناسیبابلسرروزانه
۱۰۶۸۲ مدیریت بازرگانی علامه طباطبایی روزانه

همانطور که مشاهده میکنید با حدود رتبه ۱۰ هزار منطقه ۲ شانس قبولی در رشته های پیراپزشکی بیشتر است همچنین برای ورود به دوره های روزانه یا همان دانشگاه های دولتی در انتخاب رشته جای مانور بیشتری وجود دارد.

اگر بخواهید وارد رشته هایی که در سطح بعدی انتخاب داوطلبان قرار دارد وارد شوید حتی برای دانشگاه های پر طرفدار هم شانس دارید.

با احتساب قبولی های سال های گذشته میشه گفت حتی اگر رتبه ای نزدیک به ۱۲ هزار هم داشته باشید و ورود به دانشگاه آزاد یا پردیس ها از نظر هزینه ای برایتان سخت نباشد بعنوان داوطلب منطقه شانس خوبی خواهید داشت.

تماس با کنکور مشاور

با رتبه ۱۰۰۰۰ تجربی در منطقه ۳ چی قبول میشیم؟

👈 بر اساس تقسیمات سازمان سنجش و سهمیه بندی هایی که صورت گرفته است داوطلبان منطقه ۳ شامل مناطق محروم و شهرستان های کوچک یا روستا ها میشوند.در بین سهمیه بندی مناطق ۳ گانه این منطقه کمترین تعداد داوطلب را دارد.

بنابر این شخصی که در منطقه ۳ رتبه ۱۰ هزار را بدست آورده باشد نسبت دو منطقه دیگر تراز یا نمره کمتری خواهد داشت.

رشته های پیراپزشکی-انتخاب سطح ۲
رتبهرشتهدانشگاهنوع پذیرش
۱۰۰۰۲هوشبری جهرم روزانه
۱۰۷۴۴ علوم آزمایشگاهی جهرم روزانه
۱۰۹۰۱ماماییبجنوردروزانه
۹۸۵۰پرستارییاسوجروزانه
۱۰۱۸رادیولوژیزاهدانروزانه
۹۶۰۷اتاق عملگرگانروزانه
۱۰۳۵۰اتاق عملاردبیلروزانه
رشته های عمومی و علوم پایه-انتخاب سطح ۳
رتبهرشتهدانشگاهنوع پذیرش
  ۱۰۳۰۶میکروبیولوژی   جهرم روزانه
۱۰۴۶۹پرتو درمانیبجنوردروزانه
۱۰۵۳۷شیمی کاربردییاسوجروزانه
۱۱۱۴۳بهداشت عمومیزاهدانروزانه
۱۰۱۹۵پرتو درمانیگرگانروزانه

همانطور که میبینید نسبت به جدول منطقه ۲ شانس قبولی در رشته و دانشگاه های خوب با رتبه حدود ۱۰ هزار منطقه ۳ بسیار پایین می آید و دلیل آن هم جمعیت کمتر کنکوری های منطقه ۳ است.

اما برای رشته هایی با انتخاب عمومی تر یا بهتر بگویم رشته هایی که کمتر مورد علاقه هستند میشود حتی در دانشگاه های معروف و روزانه پذیرش شد.

مطلب پیشنهادی به شما : تفاوت رتبه و تراز کنکور

از طرفی اگر به حدود قبولی ها دقت کنید با رتبه حدود ۱۰ هزار منطقه ۳ میشود در رشته های خوب با امنیت شغلی بالا قبول شد اما در شهر هایی که خودشان منطقه ۳ هستند.

نکات مهم در انتخاب رشته بر اساس رتبه در منطقه:

✅ رشته ها و دانشگاه هایی که با رتبه ۱۰۰۰۰ میشه قبول شد بطور حدودی نسبت به کارنامه سال های گذشته داوطلبان گفته شد اما به دلیل افزایش ظرفیت پزشکی قاعدتا داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ شانس بهتری برای ورود به رشته های خوب با رتبه ۱۰ هزار خواهند داشت.

✅ نتیجه گیری میکنیم ۱۰ هزار در هر منطقه جایگاه و راه و روش انتخاب رشته خودش را دارد و در صورتی که شخصی خود را با شخصی دیگر در منطقه ای دیگر قیاس کند و بر همان اساس انتخاب رشته کند دقیقا مثل شخصی است که در حال خود کشی است!

✅ رتبه ها در ۲ سهمیه دیگر یعنی سهمیه های ایثارگری هم دقیقا به همین روال بررسی میشود و چون این دو سهمیه نسبت به سهمیه مناطق داوطلبان کمتری دارد پس طبیعتا رتبه ۱۰ هزار رتبه خوبی نخواهد بود.البته رتبه ۱۰ هزار در سهمیه ۵ درصدی بسیار قابل تطابق با منطقه ۳ است.

✅ ملاک منطقه بندی بر اساس منطقه ای که است که در آن دیپلم گرفته شده یا ۳ سال آخر محل تحصیل یا اگر داوطلب فارغ التحصیل هستید و بعد از چند سال قصد کنکور دادن دارید ۵ سال آخر محل سکونت منطقه بومی شما را مشخص میکند.

✅ برای انتخاب رشته میشود هم از رتبه در سهمیه استفاده کرد و هم از نمره کل نهایی یا همان تراز بهره برد.هر دو بر اساس مناطق در نظر گرفته شده است.

✅ منظور از رشته های سطح ۲ رشته هایی است که داوطلبین تجربی بعد از رشته های پزشکی در نظر میگیرند در واقع در اولویت دوم قرار دارد.

پیشنهاد ما به شما : مشاوره انتخاب رشته تجربی

✅ منظور رشته های سطح ۳ رشته هایی است که داوطلبین تجربی بعد از رشته های سطح ۲ در نظر دارند در واقع به دلیل شانس قبولی در رشته های سطح ۱ و ۲ به ناچار مجبور به انتخاب رشته های سطح ۳ هستند.

✅ رشته های مربوط به دانشگاه های نیمه متمرکز مانند فرهنگیان نحوه پذیرش جدا و مصاحبه ای دارد به همین دلیل نمیتوان رتبه یا تراز خاصی را برای قبولی در آن ها ملاک قرار داد.

✅ با حدود رتبه ۱۰ هزار در هر ۳ منطقه تقریبا شانسی برای قبول شدن در رشته های تاپ و پر درآمد پیراپزشکی مثل فیزیوتراپی یا شنوایی سنجی وجود ندارد حتی در دانشگاه های پردیس!

✅ در جداول بالا دانشگاه های آزاد وارد نشده است اما برای محاسبه شانس قبولی میشود آن ها را مانند دانشگاه های پردیس یا ظرفیت مازاد که شهریه پرداز هستند و در اولویت های بعدی داوطلبان کنکور قرار دارند در نظر گرفت.

✅ در زمان انتخاب رشته برای بالا بردن شانس قبولی سعی کنید رشته ها را بر اساس دانشگاه های شهر هایی که در همسایگی شهر شما هستند یا حداقل در ناحیه و قطب شهر شما هستند انتخاب کنید تا شانستان بالا رود و ۱۵۰ انتخاب با انتخاب های بیهوده از بین نروند.

در این مقاله بطور کامل به سوال ” با رتبه ۱۰۰۰۰ تجربی چی قبول میشم ” پاسخ دادیم. شما میتوانید برای مشاوره انتخاب رشته کنکور همین حالا با ما تماس بگیرید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید