لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور چیست؟

بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور چیست؟

👈 یکی از مواردی که در مسیر موفقیت کنکور باید به آن توجه شود آزمون های آزمایشی است که توسط موسسات مختلف برگزار میشود و قطعا دغدغه بسیاری از داوطلبان است که بدانند بهترین آزمون آزمایشی کنکور در حال حاضر کدام است که با خیال راحت در آن ثبت نام کنند.

بهترین آزمون آزمایشی کنکور از جهات مختلفی باید مورد بررسی قرار بگیرد از جمله جامعه آماری یا تعداد افرادی که در آن شرکت میکنند ، سطح سوالات و میزان استاندارد بودن آن یا حتی سبک پشتیبانی موسسه هم میتواند مورد بررسی قرار بگیرد.

در ادامه تمامی موارد مفصل بررسی میشود همچنین قیاسی دقیق میان آزمون های آزمایشی برای شما داوطلبان کنکوری انجام خواهیم داد تا بهترین انتخاب صورت گیرد.تا انتها با ما همراه باشید.

👇ویس اختصاصی کنکور مشاور برای معرفی بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور👇

ویژگی های یک آزمون آزمایشی خوب و استاندارد برای کنکور

چندین موسسه بطور گسترده در کشور آزمون آزمایشی برگزار میکنند و سوالات پر تکراری از مشاوران کنکور مشاور همیشه پرسیده میشود!

👈 قلم چی ثبت نام کنم یا گاج؟

👈 سوالات کدوم استاندارده؟

👈 هزینه آزمون های آزمایشی چقدره؟

👈 نحوه ثبت نام در آزمون های آزمایشی چطوریه؟

و سوالات پر تکرار دیگری که دائما از مشاورین کنکور پرسیده میشود.برای بررسی کامل آزمون های آزمایشی تصمیم گرفتیم در چند مورد اصلی اطلاعات دقیقی به شما بدیم.

👈 جامعه آماری آزمون های آزمایشی

جامعه آماری آزمون های آزمایشی

یکی از موارد مهمی که داوطلبان باید به آن دقت کنند جامعه آماری یا تعداد شرکت کنندگان در آن آزمون آزمایشی میباشد.

قطعا داشتن جامعه آماری بالا باعث میشود تا شبیه سازی بیشتری با کنکور سراسری انجام شود و از همه طیف دانش آموزان در آزمون شرکت کنند.

این موضوع باعث میشود تا در طول مراحل آزمون داوطلب تمرین بهتری برای شرکت در کنکور سراسری داشته باشد.

پس حتما برای انتخاب آزمون آزمایشی خوب یکی از اولویت های شما باید جامعه آماری باشد که شاید بشه گفت مهم ترین موضوع از نظر شباهت به کنکور همین باشد.

👈 استاندارد بودن سوالات آزمون آزمایشی

استاندارد بودن سوالات آزمون آزمایشی

شما از آزمون آزمایشی انتظار دارید تا سوالات استاندارد و خوبی داشته باشد چون یکی از هداف آزمون آزمایشی این است که چندین بار کنکور سراسری شبیه سازی شود پس سوالات هم باید از نظر کیفیت و شباهت به کنکور سراسری نزدیک باشد.

حتما باید سوالات طوری طرح شده باشد که سوالات سخت و آسان و متوسط بطور متانسب در میان سوالات قرار داده شده باشد همچنین مهم است طراح سوالات خودش شخصی مطلع و استاندارد باشد در غیر اینصورت آزمون آزمایشی با سوالات تالیفی چه تفاوتی دارد؟!

در بعضی از آزمون های آزمایشی خیلی مشاهده شده که سوالات غلط و یا تکراری وجود دارد و این موضوع نشان دهنده ضعف و عدم دقت موسسه ای است که چنین اشتباه عجیبی برای این اقدام گسترده انجام میدهد!

👈 برنامه زمانی آزمون ها

برنامه زمانی آزمون ها

از دیگر نکات مهم در انتخاب آزمون آزمایشی بررسی تعداد آزمون ها و همچنین برنامه زمانی برگزاری آزمون ها است.ممکن است موسسه ای آزمون را هر ۲ هفته برگزار کند و موسسه دیگر ماهی یکبار آزمون بگیرد.

اولا این فاصله زمانی ها بسیار مهم است دوما نوع برنامه ریزی برای پوشش کامل تمامی مباحث میتواند شما در به اتمام رساندن دروس در زمان درست و شروع جمع بندی نهایی بسیار کمک کند.

درکل برنامه ریزی و زمان بندی آزمون های آزمایشی در واقع به شما نقشه راهی میدهد تا بدانید از آزمون اول تا آخر قرار است در هر مرحله چه مطالبی خوانده شود و اگر این موضوع درست برنامه ریزی شده باشد قطعا دانش آموز هم بهترین اجرای برنامه ریزی را خواهد داشت.

👈 قیمت و هزینه آزمون ها

با توجه به شرایط اقتصادی موجود و افزایش قیمت های شدید در تمامی خدمات و اقلام در رابطه با آزمون های آزمایشی هم قطعا برای خانواده ها این موضوع بسیار مهم است پس حتما قبل از ثبت نام از قیمت آزمون ها مطلع شوید.

معمولا هر آزمون قیمت مشخصی دارد پس شما حق انتخاب خواهید داشت حتی بسیاری از داوطلبین تنها در آزمون های جامع بعد از عید شرکت میکنند.قیمت موسسات با توجه به کیفیت و تعداد آزمون هایی که برگزار میشود متفاوت است هر چند اختلاف فاحشی وجود ندارد!

👈 پشتیبانی موسسه از داوطلبان

زمانی که شما برای دریافت خدماتی هزینه میکنید قطعا انتظار پشتیبانی و ارائه خوب آن خدمات هم دارید.برای آزمون های آزمایشی حتما باید پشتیبانی صورت گیرد تا رضایت داوطلب جلب شود.از جمله پشتیبانی هایی که باید حتما رعایت شود:

✅ ارائه کارنامه دارای تراز و نمره و جامعه آماری به همراه درصد ها(دقیقا طبق کارنامه کنکور)

✅ ارائه پاسخنامه تشریحی بعد از برگزاری آزمون

✅ برطرف کردن نقص و ایرادات در صورت آنلاین بودن آزمون ها

این موارد در آزمون های آزمایشی بطور جدی باید رعایت شود در غیر اینصورت زمانی که داوطلب نداند چه ترازی در میان چه تعداد شرکت کننده داشته یا پاسخ نامه ای برای تحلیل و رفع اشکال وجود نداشته باشد پس شرکت در آزمون آزمایشی به چه دردی میخورد؟!

معرفی و مقایسه آزمون های آزمایشی کنکور

بر اساس مواردی که شرح داده شد و جز اصلی ترین سوالات شرکت کنندگان کنکور است به تفکیک تمامی آزمون های آزمایشی موجود در کشور را بررسی میکنیم.

👈 آزمون قلمچی

موسسه قلمچی با داشتن سابقه طولانی مدت در آزموش ایران و البته تبلیغات گسترده ای که دارد بیشتر برای دانش آموزان شناخته شده است.از نظر جامعه آماری با توجه به همین قدمت و تبلیغات گسترده بدون شک قلمچی بیشترین شرکت کننده را دارد.

با توجه به اینکه اساتید معتبر و با کیفیتی در قلمچی هستند طراحی سوالات هم میشه گفت استاندارد تر از مابقی موسسات است و با توجه به برنامه ریزی آزمون ها که هر دو هفته برگزار میشود تقریبا اکثر داوطلبان رضایت دارند هر چند هر دو هفته آزمون دادن و اتمام مباحث آزمون آن دو هفته شاید کمی سخت بنظر برسد.

مطلب پیشنهادی به شما : مشاوره کنکور تضمینی

با توجه به تعداد آزمون ها قیمت نهایی در قلمچی بیشتر است هر چند دانش آموزانی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند و معدل بالای ۱۸ دارند میتوانند در موسسه قلمچی بورسیه شوند.نحوه پشتیبانی و ارائه کارنامه در قلمچی بسیار کامل و خوب است و شبیه سازی زیادی با کنکور دارد.

یک ایراد برای آزمون های قلمچی در بعضی از استان ها زیاد مشاهده شده و آن لو رفتن سوالات قبل از آزمون یا تقلب های عجیب و بی فایده در مراکز برگزاری آزمون است در گذشته سوالات غلط و تکراری هم دیده میشد که در حال حاضر بسیار شرایط بهتر شده است.

👈 آزمون گاج

گروه آموزشی جوکار یا گاج با تبلیغات گسترده در زمینه کتاب های کمک آموزشی سهم وسیعی از دانش آموزان را به خود اختصاص داده اما در رابطه با آزمون های آزمایشی بر خلاف قلمچی آنچنان استقبالی صورت نگرفته است.

پس نباید از گاج انتظار جامعه آماری بالایی داشته باشید.سوالات آزمون های گاج نسبتا استاندارد هستند اما نه آنچنان که رضایت تمام داوطلبان و کارشناسان را به خود جلب کرده باشد. برنامه ریزی آزمون ها و نحوه برگزاری تقریبا شبیه قلم چی است و تنها در تراز نهایی ارائه شده حداکثر تراز گاج ۱۰ هزار و برای قلمچی ۸۵۰۰ در نظر گرفته میشود.

گاج پشتیبانی مناسبی دارد و کارنامه ارائه شده بسیار کامل در اختیار دانش آموزان قرار میگیرد حتی بررسی روند یک ساله دانش آموز هم در گاج ارائه داده میشود.آزمون های گاج کمی از آزمون های قلمچی ارزان تر است و میتوان از نظر قیمت آن را متوسط دانست.

👈 آزمون گزینه ۲

گزینه دو سابقه طولانی در زمینه مشاوره و برنامه ریزی در کنکور دارد و برای بسیاری از داوطلبان بسیار شناخته شده میباشد.در گزینه ۲ قیمت آزمون ها مناسب است و از قلمچی هزینه کمتری دارد و سوالات بسیار با کیفیت و حداکثر شبیه سازی با کنکور طرح میشود.

جامعه آماری شرکت کنندگان در آزمون های گزینه دو بعد از قلمچی در رتبه دوم قرار دارد و از نظر تراز ارائه شده دقیقا مانند کنکور حداکثر تراز ۱۲ هزار در نظر گرفته میشود همچنین در نحوه پشتیبانی و ارائه کارنامه با جزئیات زیاد و موثر واقعا عالی کار شده است.

بزرگترین ضعف آزمون های گزینه دو عدم برنامه ریزی مناسب است.آزمون ها معمولا هر ۲ یا ۳ هفته برگزار میشود اما برنامه ریزی مناسبی برای پوشش دروس دوازدهم و البته جمع بندی ها انجام نشده و در بعضی از مراحل حجم مطالب برای رسیدن به آزمون بسیار زیاد است.

👈 آزمون سنجش

آزمون سنجش هم بسیار شناخته شده است اما بر خلاف این شناخته شدن کمترین تعداد شرکت کنندگان در نتیجه پایین ترین حد جامعه آماری را به خود اختصاص داده است.هزینه آزمون های سنجش و استاندارد بودن سوالات و همچنین نحوه ارائه کارنامه و پشتیبانی خوب است.

اما برنامه ریزی آزمون در سطح بالایی قرار ندارد و همین موضوع باعث شده خیلی ها از آزمون های سنجش صرف نظر کنند.نقطه قدرت آزمون های سنجش در آزمون های جامع و ۴ آزمون بعد از عید میباشد که بدون شک اکثر داوطلبان در آن شرکت میکنند.

شاید اگر بخواهیم تصمیم برای شرکت در آزمون های سنجش بگیریم بهتر است در ۴ آزمون نهایی سنجش که بصورت جامع برگزار میشود شرکت کنیم تا بیشترین شبیه سازی از نظر تعداد داوطلب و سوالات و نمره و تراز بدست آمده نسبت به کنکور سراسری قیاس شود.آخرین آزمون جامع سنجش معمولا بیشترین شرکت کننده را دارد.

نتیجه گیری:

👈 با توجه به تمام بررسی هایی که بر اساس شواهد موجود و داوطلبان هر کدام از موسسات انجام شد واقعا نمیتوان هیچ موسسه ای را هر نظر کامل دونست یا موسسه ای را هر نظر بد دونست قطعا هر کدام در مواردی دارای نقاط ضعف و قدرت هستند.

اما چیزی که بطور کلی میشود به داوطلبان پیشنهاد داد با جمع بندی تمام خصوصیت های آزمون های آزمایشی میشه گفت موسسه قلمچی در کل برای آزمون های مرحله مناسب است و آزمون های جامع سنجش بعنوان آزمون های جمع بندی و نهایی بسیار خوب هستند.

تاکید میکنیم نتیجه گیری انجام شده بطور کلی و بر اساس نظرات داوطلبان میباسد و ممکن است نظر و سلیقه شما کاملا متفاوت باشد که قابل احترام است.خصوصیت های گفته شده برای آزمون ها را با دقت بررسی کنید و بر اساس خصوصیت های خودتان بهترین گزینه را انتخاب کنید.

برای مشاوره انتخاب بهترین آزمون آزمایشی کنکور با توجه به خصوصیت های خودتان میتوانید با آکادمی کنکور مشاور تماس بگیرید تا در کمترین زمان با مشاور متخصص در زمینه آزمون های آزمایشی صحبت کنید.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید