لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

معدل قبولی رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

معدل قبولی رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

نوعی از پذیرش در دانشگاه آزاد وجود دارد که به پذیرش بدون کنکور و در اصل پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی و معدل معروف است. اما برای قبولی قطعی در این نوع پذیرش حداقل معدل قبولی رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد با توجه به رشته و واحد دانشگاهی در نظر گرفته میشود.

اگر شما داوطلبان عزیز بدانید که حداقل معدل قبولی رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد چقدر است در زمان انتخاب رشته بهتر عمل میکنید و واحد ها و رشته های متناسب با معدل خودتان را انتخاب میکنید تا شانس قبولی بیشتر شود.

برای قبولی در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد باید چه معدلی داشته باشید؟

👈 قطعا نمیتوان معدل خاصی را برای یک رشته یا یک واحد بطور ثابت در نظر گرفت و حداقلی برای آن تعین کرد. میشود ساز و کار پذیرش دانشگاه آزاد را در نظر گرفت تا بهترین پیش بینی در زمان انتخاب رشته برای قبولی در رشته و واحد دانشگاهی دلخواه انجام شود.

برای پیش بینی باید چند نکته در نظر گرفته شود:

👈واحدهای دانشگاه آزاد بر اساس شهری که در آن هستند ،کیفیت آموزشی و امکانات واحد دانشگاهی و البته سطح دانشجویان آن واحد دارای تراز های قبولی مشخصی هستند. برای مثال دانشگاه علوم تحقیقات دارای رنکینگ بالایی هست پس برای قبولی در این واحد رقبای بیشتری در کنار شما هستند.

پس قبل از انتخاب رشته باید بررسی تراز واحد های انتخابی انجام شود. اولیت بندی مناسبی در انتخاب رشته انجام داد.در کل واحد های واقع در مراکز استان ها و شهر های بزرگتر دارای تقاضای بیشتری هستند و برای قبولی در آن ها نیاز به معدل بالاتر است.

👈 بعد از در نظر گرفتن موضوع بالا باید معدل و سوابق تحصیلی خودتان هم در نظر بگیرید. نمیتوان حداقل معدلی برای قبولی در نظر گرفت اما برای رشته های پر طرفدار و همچنین واحد های پرطرفدار بهتر است معدل بالای ۱۷ باشد.

👈 تجانس دیپلم با رشته انتخابی هم مهم است. برای مثال اگر شما دیپلم ریاضی دارید و از زیر گروه انسانی در حال انتخاب رشته هستید باید بدانید تاثیر سوابق تحصیلی کمتری برای شما در نظر گرفته میشود و اولویت با داوطلبان انسانی خواهد بود.

👈 سخت گیری های گفته شده بیشتر در واحد های معروف دانشگاه آزاد در نظر گرفته میشود و میتوان گفت برای رشته های بدون کنکور در اکثر واحد های دانشگاهی میتوان با هر معدلی قبول شد یا بهتره بگیم هرکسی با هر معدلی حداقل یک واحد دانشگاه ازاد هست که آن شخص را پذیرش کند.

ملاک معدل قبولی رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقاطع مختلف چیست؟

👈 مقطع کاردانی پیوسته

معدل دیپلم فنی و حرفه ای یا کار و دانش در رشته تحصیلی متوسطه دوم

👈 مقطع کاردانی ناپیوسته

معدل دیپلم یکی از رشته های نظری متوسطه دوم

👈 مقطع کارشناسی پیوسته

معدل دیپلم یکی از رشته های نظری متوسطه دوم

👈 مقطع کارشناسی نا پیوسته

معدل مقطع کاردانی داوطلب

قطعا در تمام حالات بالا تجانس دیپلم یا کاردانی با رشته انتخابی در مقطع بعدی در نظر گرفته میشود همچنین برای انتخاب رشته در هرکدام از حالات توضیح داده شده باید کارت انتخاب رشته جداگانه خریداری شود.

در دانشگاه آزاد به تعداد دلخواه میتوان انتخاب رشته بدون کنکور انجام داد. یعنی میشود برای مقطع کارشناسی پیوسته بدون کنکور هم در گروه تجربی و هم در انسانی و هم در دیگر گروه ها بطور همزمان انتخاب رشته انجام داد و طبیعتا به تعداد انتخاب رشته ها نتایج قبولی یا مردودی صادر خواهد شد!

مطلب پیشنهادی به شما : رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

مقطع ارشد و دکتری دانشگاه آزاد هم دارای پذیرش بدون کنکور هستند اما پذیرش بصورت عمومی نیست و دانشجویان خود دانشگاه آزاد بر اساس پذیرش استعداد های درخشان که آن هم بر اساس معدل است میتوانند بدون کنکور در مقطع ارشد یا دکتر تحصیل کنند.

آیا با معدل پایین هم میشود در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد قبول شد؟

👈 بستگی دارد معدل پایین در ذهن شما چه معدلی باشد یا اینکه ساکن کجا باشید و در چه رشته ای بخواهید قبول شوید. قطعا معدل برای اشخاصی که بخواهند در رشته های بدون کنکور واحد علوم تحقیقات یا تهران مرکز یا واحد تهران جنوب بعنوان یکی از واحد های خوب رشته های مهندسی قبول شوند باید بالا باشد.

اما اگر کسی در رشته های هنر یا زبان های خارجی یا رشته های خاص و کم طرفدار در زیر گروه های دیگر بخواهد انتخاب رشته کند حتی برای قبولی در واحد های خوب و پرطرفدار شانس دارد.

یک سری افراد هم هستند اصلا واحد دانشگاهی برای آن ها مهم نیست یا اینکه شهر محل سکونت فاصله زیادی تا واحد ها معروف دارد و چون دانشگاه آزاد تعهدی در دادن خوابگاه ندارد برای دانشجو صرفه اقتصادی ندارد تا این همه راه برای تحصیل به شهر دیگری برود.

مطلب پیشنهادی به شما : اعتبار مدرک دانشگاه آزاد

این دسته میتوانند با خیال راحت در واحد های نزدیک محل سکونت و البته در رشته دلخواه انتخاب رشته کنند و تقریبا بطور قطعی میتوان گفت حتی با معدل پایین هم میشود براحتی در یکی از واحد های دانشگاه آزاد قبول شد.

اگر قصد مهاجرت ندارید بهتر است بدانید در رشته های بدون کنکوری دانشگاه آزاد ارائه میدهد با رشته های با کنکور هیچگونه تفاوتی وجود ندارد و اعتبار مدرکی تمامی واحد های دانشگاه آزاد یکسان است و لازم نیست خود را به سختی بیاندازید شما از هر واحدی فارغ التحصیل شوید مدرک تحصیلی شما معتبر و مورد تایید وزارت علوم است.

برای تحصیل در دانشگاه آزاد میتوان واحد الکترونیک دانشگاه آزاد هم در نظر داشت.واحد الکترونیک دانشگاه آزاد غیر حضوری است اما مدرک این واحد توسط واحد تهران مرکز صادر میشود و تقریبا با هر معدلی میتوان در آن قبول شد!

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید