لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

اعتبار مدرک دانشگاه آزاد اسلامی

اعتبار مدرک دانشگاه آزاد اسلامی

قطعا یکی از دغدغه های افرادی که قصد ورود به دانشگاه آزاد را دارند اعتبار مدرک دانشگاه آزاد است. دانشگاه آزاد در تمامی مقاطع تحصیلی و همچنین در تمامی رشته های زیر مجموعه وزارت علوم و هنر و در ۵ گروه آزمایشی کنکور سراسری و دیگر گروه های آزمایشی فنی و حرفه ای و کار و دانش دانشجو میپذیرد.

با توجه به این وسعت از پذیرش قطعا مهم است تا اعتبار مدرک دانشگاه آزاد از نظر استخدام های کشوری یا امکان پذیرش شدن در خارج از کشور بطور کامل بررسی شود.تا انتهای این مقاله با کنکور مشاور همراه باشید تا به تمام سوالاتتون در رابط با مدرک دانشگاه آزاد برسید.

تماس با کنکور مشاور

اعتبار مدرک دانشگاه آزاد چقدر است؟

👈 دانشگاه آزاد بعد از تاسیس توانست به مرور واحد های دانشگاهی خود را در سراسر کشور و تقریبا در تمام شهر ها گسترش دهد.این دانشگاه با ارائه و در برگرفتن تمامی مقاطع تحصیلی و تمام رشته های تحصیلی موجود در کشور مهم ترین رقیب دانشگاه های سراسری و دولتی است.

در گذشته ای نه چندان دور حتی آزمون ورودی به دانشگاه آزاد جدا برگزار میشد اما در حال حاضر آزمون ورود به دانشگاه ها در تمامی مقاطع بصورت واحد برگزار میشود اما انتخاب رشته و پذیرش دانشگاه آزاد مستقل است و توسط سازمان سنجش و پذیرش این دانشگاه صورت میگیرد.

زمانی که در مورد اعتبار مدرک دانشگاه آزاد بحث میشود قطعا باید گفت با توجه به کیفیت آموزشی و امکانات واحد های دانشگاه آزاد و همچنین مجوز تدریس در تمام رشته ها حتی رشته های پزشکی دانشگاه آزاد بعد از دانشگاه های دولتی در رتبه دوم قرار دارد.

مطلب پیشنهادی به شما : رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

در واقع دانشگاه های پیام نور ، غیر انتفاعی و علمی کاربردی در رتبه بندی اعتبار مدرک بعد از دانشگاه آزاد قرار گرفته اند.البته اعتبار مدرک علاوه بر موارد گفته شده باید بر اساس قدرت داشتن در استخدام های دولتی و نظامی و همچنین مهاجرت های تحصیلی که بیش تر در میان دانشجویان دانشگاه های دولتی اتفاق میوفند بررسی شود.

در کل اگر بخواهیم نمره ای به اعتبار مدرک دانشگاه آزاد بدهیم میتوان این دانشگاه را جز دانشگاه های با کیفیت دانست بعلاوه اینکه بعضی از واحد های دانشگاه آزاد همچون واحد علوم و تحقیقات در سال های اخیر پیشرفت های زیادی کرده است و حتی دارای رنکینگ مناسب در میان دانشگاه های دنیا در مقایسه با بعضی دانشگاه های دولتی است!

پس برای سنجش اعتبار مدرک دانشگاه آزاد باید واحد های دانشگاه آزاد هم مد نظر قرار بدیم و بهتر است برای ورود به یکی از بهترین واحد های دانشگاه آزاد با توجه به رشته دلخواه واحد های دانشگاه آزاد در تهران را مد نظر قرار دهیم.

اعتبار مدرک دانشگاه آزاد برای رشته های بدون کنکور

اعتبار مدرک دانشگاه آزاد برای رشته های بدون کنکور

👈 از آنجایی که کلمه بدون کنکور درست تعریف نشده یا اکثر دانشگاه های دولتی کمتر چنین پذیرش هایی دارند خیلی از داوطلبین برای ورود به دانشگاه بر اساس رشته های بدون کنکور نگران هستند. احساس میکنند اعتبار مدرک دانشگاه آزاد برای رشته های بدون کنکور قابل قبول نیست!

✅ باید بدانید بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی و شورای فرهنگی انقلاب ارزش کنکور به مرور زمان به پایین ترین سطح خود برای سنجش پذیرش دانشجو خواهد رسید و عملا ورود به دانشگاه ها بدون کنکور میشود.

✅ در حال حاضر در ۵ گروه آزمایشی اصلی کنکور سراسری بجز رشته های پزشکی و پیراپزشکی مابقی رشته های کاملا پذیرش بدون کنکور دارد.

✅ این موضوع تنها مختص دانشگاه آزاد نیست و این نحوه پذیرش در تمامی دانشگاه ها حتی دانشگاه های دولتی وجود دارد.

✅ بر اساس قانون مصوب سال ۱۴۰۱ کنک رسراسری ظرف مدت ۳ سال تاثیر ۱۰۰ درصدی خود را از دست میدهد و در سال ۱۴۰۳ تنها ۴۰ درصد نمره داوطلبان را شامل میشود که این موضوع هم بیش تر برای ورود به رشته های پزشکی و پیراپزشکی تدوین شده تا ترافیک کنکور تجربی کاهش یابد.

✅ پذیرش بدون کنکور یعنی نمره کنکور هیچگونه تاثیری در انتخاب رشته داوطلب ندارد اما سوابق تحصیلی یا همان معدل امتحانات نهایی و تجانس دیپلم با رشته انتخاب شده مهم ترین عامل پذیرش دانشجویان است.

✅ جالب است بدانید پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد حتی برای مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد.

با توجه به توضیحات داده شده باید خیالتان را راحت کنم در دانشگاه آزاد هیچ گونه تفاوتی نه در اعتبار مدرک تحصیلی و نه حتی در شهریه ها بین دانشجویان پذیرش شده با کنکور و بدون کنکور وجود ندارد و اعتبار مدرک تمام دانشجویان در تمام مقاطع تحصیلی یکسان است.

درواقع نوع پذیرش شدن در دانشگاه در مدرک تحصیلی ثبت نمیشود پس هیچ ارگان یا اداره ای نمیتواند متوجه نوع پذیرش شود آن ها فقط شما را بعنوان فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد از واحد مشخصی از دانشگاه آزاد در نظر میگیرند.

اعتبار مدرک دانشگاه آزاد برای استخدام

اعتبار مدرک دانشگاه آزاد برای استخدام

👈 یکی از مهم ترین دلایل انتخاب رشته و دانشگاه که البته مهم ترین دلیل محسوب میشود بازار کار و درآمد است پس حتما قبل از انتخاب رشته باید رشته انتخابی بخوبی بررسی شود و بعد از آن دانشگاه مورد توجه قرار گیرد.

برای استخدام شدن باید نحوه استخدام از دو منظر بررسی شود:

استخدام های دولتی

۱۲ دستگاه اجرایی بر اساس مصوبه سازمان استخدامی کشور هر ساله آزمون استخدامی از طریق سازمان سنجش کشور برگزار میکنند و از این طریق بر اساس رشته و مقطع تحصیلی و منطقه بومی نیروی کار مورد نظر را استخدام میکنند.

استخدام ها بصورت آزمون سراسری و بعد از آن مصاحبه و تحقیقات مورد نیاز انجام میشود پس در ابتدای امر شانس آزمون دادن و نمره خوب گرفتن در آزمون برای تمام داوطلبین وجود دارد.بعد از آزمون است که مصاحبه انجام خواهد شد تا استخدام نهایی شود.

مطلب پیشنهادی به شما : رشته های واحد الکترونیک دانشگاه آزاد

قبل از شرکت در هر خوشه شغلی اعلام شده به دقت به تعداد نفراتی که قرار است در هر سهمیه جذب شوند توجه کنید تا با توجه به مدرک تحصیلی و رشته ای که دارید در بالاترین شانس برای جذب در خوشه شغلی خود قرار بگیرید.

بعد از اینکه شما بتوانید در آزمون اولیه پذیرفته شوید قطعا وارد مصاحبه میشوید که بدون شک اگر در میان پذیرفته شدگان افرادی با مدرک دانشگاه دولتی باشند کارتان کمی سخت خواهد شد البته داشتن شرایطی دیگر هم در استخدام نهایی مورد توجه خواهد بود.

استخدام های خصوصی

برای استخدام در شرکت های خصوصی بیشتر از اینکه مدرک تحصیلی و دانشگاه مهم باشد میزان مهارت و توانایی ها و سابقه کاری مورد توجه است.دقیقا برعکس ارگان های دولتی!

پس اگر فارغ التحصیل دانشگاه آزاد هستید اصلا نگران رقبای فارغ التحصیل از دانشگاه های دولتی نباشید چون کارفرمای شما میزان مهارت و توانایی شما را مد نظر قرار میدهد.چه بسا فارغ التحصیل دانشگاه علمی کاربردی با مدرک تحصیلی کمتر از شما بتواند در شغل مورد نظر شما استخدام شود و حتی درآمد بالاتری هم داشته باشد.

درکل با توجه کمبود ظرفیت استخدام های دولتی و مسیر پر پیچ و خم آن پیشنهاد میکنیم تا در حین تحصیل بیشتر از اینکه تئوری محور درس بخوانید از نظر مهرات های عملی هم قدرت مند شوید و فارغ از اینکه در دانشگاه آزاد هستید وارد بازار کار شوید.

تجربه ثابت کرده است افراد با مهارت بالا تری که در دانشگاه های متفرقه درس خوانده اند از افراد بی مهارت فارغ التحصیل دانشگاه های دولتی موفقیت های کاری بیشتری دارند.

اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در خارج از کشور برای مهاجرت

👈 نوع سنجشی دیگری برای ورود به دانشگاه آزاد وجود دارد و آن درنظر گرفتن اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در خارج از کشور است.قطعا توجه به این موضوع بسیار مهم است البته برای کسانی که قصد مهاجرت دارند پس نباید مهاجرت خارج از کشور را در اولویت های اصلی برای انتخاب دانشگاه در نظر گرفت.

برای مهاجرت دو روش عمدتا استفاده میشود:

مهاجرت شغلی یا کاری

در این روش شخصی که قصد مهاجرت دارد بیشتر از اینکه مدرک تحصیلی او توسط کشور مقصد مدنظر باشد مهارت ها و تخصص های او بررسی خواهد شد البته داشتن مدرک زبان یا سن تعین شدن برای فرصت های شغلی حتی مجرد و متاهل بودن شخص از دیگر شرایط مهاجرت کاری است.

مهاجرت تحصیلی

در این مهاجرت دو عامل نقش اساسی دارد اولا داشتن مدرک زبان با نمره بالا دوما سوابق تحصیلی و پژوهشی که داوطلب باید داشته باشد.پس مدرک تحصیلی داوطلب به دقت بررسی خواهد شد.مشخص است دانشگاه های دولتی از رنکینگ بالاتری برخوردار هستند.

اما این موضوع دلیل نمیشود فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد نتوانند پذیرش تحصیلی بگیرند و از ایران خارج شوند بهتر است بگوییم هر چقدر دانشگاه از رنک بالاتری برخوردار باشد و داوطلب دارای نمرات و سوابق پژوهشی بالاتری باشد قطعا شانس بیشتری برای پذیرش دارد.

برای نتیجه در انتها میتوانیم بگوییم دانشگاه آزاد برای مواردی که توضیح داده شد نمره قبولی میگیرد و بعد از دانشگاه های دولتی در رتبه دوم دانشگاه های کشور قرار میگیرد پس اگر متقاضی دانشگاه آزاد هستید و موفق به ورود در دانشگاه های دولتی نشدید با خیال راحت این دانشگاه را انتخاب کنید.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید